Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yukon - Alaska winterjas mee?
Yukon - Alaska winterjas mee?
Komende vrijdag vertrekken we richting Whitehorse voor de camperreis van 3.5 weken die we in 2020 hadden willen maken maar door corona niet door is gegaan. Bij het pakken van de koffers vragen we ons of we buiten laagjes kleding en thermokleding ook een (waterdichte) winterjas mee moeten nemen. Op de weersites zien we temperaturen voorbij komen van 15 tot 18 graden in Whitehorse maar in de Seward en Valdez, 2 plekken waar we de boot op gaan toch beduidend minder. wij horen graag van jullie.
Re: Yukon - Alaska winterjas mee?
Ik zou een dunne waterdichte regenjas meenemen en eronder een dikke fleece en verschillende laagjes aandoen. Een bodywarmer is ook altijd iets handig. Maar naar Alaska, Wisconsin en Chicago ga ik hem toch niet meenemen binnenkort. Wij vertrekken wel pas op 7 juni.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hadden een outdoorjas mee met binnen en buitenjas. Samen echt heel warm en heel blij dat we die hadden tijdens de boottochten in alaska in juli. Zelf nog mutsen ter plaatse gekocht en handschoenen. Op zee en in de wind in de buurt van ijs was het erg koud. Verder hebben we alles tussen tshirts met lange mouwen en vesten en jasjes aangehad. Wij waren er dus wel in de zomer dus ik zou eerder in het jaar dus ook zeker weer een warme jas meenemen. Veel plezier en geniet van het mooie alaska en yukon.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb geen ervaring met Yukon maar wel met Alaska.
Een winterjas neemt nogal wat plaats in en kan soms te warm zijn.
Ik heb telkens 2 goede dunne regenjassen meegenomen. Want het kan soms erg lang aan een stuk regenen en dan is het wel prettig om eens een droge jas aan te kunnen doen.
Zeker bij de boottocht is Seward kan het behoorlijk koud zijn. Daar is een dikke fleece echt aan te raden.
Laagjes is altijd een goed idee.
En ja, handschoenen dus !
Niet enkel handig bij een boottocht maar moest je ergens op een gletsjer gaan, komen ze ook van pas.
Ik was die van mij in 2019 thuis vergeten en ben dus in de zomer op zoek moeten gaan naar handschoenen (gelukt bij Outpost - Bass Pro).
Muts nam ik niet mee want ik heb fleecevesten met kap.
Groetjes,
Ingrid
Een winterjas neemt nogal wat plaats in en kan soms te warm zijn.
Ik heb telkens 2 goede dunne regenjassen meegenomen. Want het kan soms erg lang aan een stuk regenen en dan is het wel prettig om eens een droge jas aan te kunnen doen.
Zeker bij de boottocht is Seward kan het behoorlijk koud zijn. Daar is een dikke fleece echt aan te raden.
Laagjes is altijd een goed idee.
En ja, handschoenen dus !
Niet enkel handig bij een boottocht maar moest je ergens op een gletsjer gaan, komen ze ook van pas.
Ik was die van mij in 2019 thuis vergeten en ben dus in de zomer op zoek moeten gaan naar handschoenen (gelukt bij Outpost - Bass Pro).
Muts nam ik niet mee want ik heb fleecevesten met kap.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben in 2017 in Yukon niet de laagste temperaturen gehad, maar in Alaska. Wij reisden van 27 mei tot 19 juni door Yukon en Alaska. Op de boottocht met de LuLu Belle in Valdez was het 2 graden tussen de ijsbergjes. We hadden geen winterjas bij ons, maar wel dikke truiken en heel veel laagjes. Met 7 lagen hebben we het niet echt koud gehad. Wel handschoenen inderdaad. Die hebben we in Seward nog gekocht, want die waren we vergeten.
Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.com/
Allemaal dankjewel voor de nuttige tips. De handschoenen lagen al klaar. Dat is een vast item geworden in onze koffer. Ook wij hebben ze een keer moeten kopen toen we in september in Jasper waren en richting mount Edith Cavell gingen. Het was prachtig weer maar heel koud.
Blij te zien dat we niet de enige zijn die al eind mei richting Yukon/Alaska vertrekken/vertrokken zijn. Een aantal mensen keken ons hierom raar aan maar wij vinden het nu eenmaal prettig om in een iets rustigere tijd te gaan.
Blij te zien dat we niet de enige zijn die al eind mei richting Yukon/Alaska vertrekken/vertrokken zijn. Een aantal mensen keken ons hierom raar aan maar wij vinden het nu eenmaal prettig om in een iets rustigere tijd te gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1458 Weergaves
-
Laatste bericht door BorL
-
- 2 Reacties