Investeren in vastgoed in Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die investeren in vastgoed in Amerika? Daarmee bedoel ik huizen kopen, als investering. Bijv om weer te verkopen of te houden en te verhuren. Misschien wel meer dan 1.
Wie weet wat we daarvoor moeten regelen en doen?
Ik weet dat Amerikanen zelf een LLC oprichten en eenn social securtity nummer moeten hebben. Maar waar moeten Nederlanders aan voldoen om daar te kunnen investeren, om het goed geregeld te hebben?
Wij zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken en komen graag in contact met mensen die dit doen of gedaan hebben.

Veel dank!

Hartelijke groeten,
Bianca
Laatst gewijzigd door biancaatje73 op 28 nov 2023, 10:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Hockey »

Zie deze topics op dit forum. En ook deze en deze.

De vraag is echter, wat bedoel je met "investeren in vastgoed in Amerika"? Wil je een huis kopen voor vakantie, een huis (dan wel huizen) om te verhuren, aandelen kopen in vastgoedfondsen, of ...... (om maar wat voorbeelden te geven)?
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Ik heb het erbij gezet in mijn vraag.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Wij hebben zelf een woning in Amerika welke we nu als vakantie woning gebruiken maar we zijn bezig met een E-2 visa procedure om ons daar te vestigen. We verhuren ons eigen huis niet.

Daarnaast hebben we net als veel Nederlanders ook een rental gehad in Davenport welke we als investering hebben gekocht, deze was gesitueerd op een resort met veel ammenities maar daar betaal je dan ook wel voor. In eerste instantie hebben we gedurende een paar weken de woning opgefrist en voorzien van meer aankleding en deels nieuwe meubelen zodat het huis naar ons idee geschikt was te verhuren tegen een goede prijs.

Wij hadden de mazzel dat we deze woning ten tijde van de corona periode goedkoop konden kopen en ook goed konden verhuren in het eerste jaar, wij hebben de woning na iets meer dan 1 jaar weer verkocht omdat de woning waarde enorm was gestegen en we achteraf toch niet helemaal tevreden waren met de locatie en hoe een en ander geregeld was op het resort. Helaas kom je daar pas achter als je je woning al gekocht hebt en dus ziet wat er achter de schermen allemaal speelt. De verhuur was overigens vrij goed voor een eerste jaar en de reviews waren ook heel erg hoog voor de woning. Het is wel weer de bedoeling om straks een rental te kopen maar dan wel pas als we er zelf wonen maar of dat korte termijn verhuur of lange termijn verhuur wordt weten we nog niet, ligt er ook aan waar ons oog uiteindelijk op valt.

De keuze of je de woning in een LLC zet of niet heeft te maken met aansprakelijkheid mocht er iets gebeuren in je woning, als je woning in de LLC zit staat alleen je woning op het spel bij een claim tenzij het iets is wat echt aan jou verwijtbaar is. Een LLC richt je zo online op in een kwartier dat is allemaal niet zo spannend. Een social security number zul je niet krijgen als Nederlander, je krijgt een ITIN nummer voor de belastingdienst.

Woningen verhuren kun je doen voor de korte termijn (vakantie rental) of voor de lange termijn, beide komen met hun voor en nadelen en je zult moeten werken met een management company (soort concierge voor je woning) die alles ter plekke voor je afhandelen en bij problemen snel dingen kunnen regelen zodat je huurders tevreden blijven.

Verwacht geen gouden bergen met de opbrengsten vanuit de verhuur, je kunt een huis hebben die het goed doet maar er zijn genoeg huizen die toch minder goed verhuren. Daarnaast kan het onderhoud ook een duur jaar hebben, een airco unit kan je zo $ 5k kosten om te vervangen en helaas gaat apparatuur in de USA minder lang mee dan in NL.

Mocht je meer vragen hebben laat het maar weten, buiten dat we zelf de nodige ervaring hebben opgedaan hebben we ook vrienden die een makelaarskantoor hebben in de omgeving van Orlando welke je eventueel ook verder kunnen helpen maar je hetzelfde vertellen als ik je hierboven heb gedaan.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Beste Jeroen,

Heel erg bedankt voor uw uitgebreide reactie!

Wat goed dat jullie het zo goed gedaan hebben qua aankoop/verkoop en verhuur van de woning in Davenport. En wat goed van het visum, willen jullie in de omgeving van Orlando gaan wonen of is dat nog niet bekend?

De LLC oprichten gaat inderdaad vrij gemakkelijk, maar het bedrijf dat ik daarvoor benaderde vertelde mij dat wij als buitenlanders dat alleen kunnen in Delaware en Wyoming. Volgens mij hebben zij ook een oplossing voor het social secrutiy nummer, de EIN, maar het zou best eens kunnen zijn zoals u het schrijft, alleen een nummer voor de belasting.
Heeft u in Amerika belasting betaald over uw inkomsten uit de verhuur en aankoop / verkoop woning? U hoeffde niet in NL te betalen?
"
Wij weten nog niet of we in Florida iets willen kopoen, dat zou ook elders kunnen zijn en ligt aan wat we tegenkomen.
Ik las ergens dat we ook zonder LLC kunnen aankopen als we een goed contract hebben bij de verkoop, idd om gedekt te zijn bij problemen.

Stel dat we het wel via een LLC willen doen etc. En ik wil checken hoe we dit het beste kunnen regelen, kent u een misschien een goede advocaat die hiervan veel weet? Stel dat het zover komt dat we meerdere huizen gaan aan- en verkopen of verhuren, dan willen we het goed en veilig geregeld hebben.
Bedankt!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Ons huis staat in Clermont, Florida dus we willen ons daar inderdaad vestigen.

Je LLC oprichten dat kun je helemaal zelf doen daar heb je geen bedrijf voor nodig en je kunt hem gewoon oprichten in de staat waar je uiteindelijk je investering doet. De EIN is je Employer Identification Number en is voor je LLC, de ITIN is je persoonlijke nummer. De EIN aanvragen zonder SSN is wat lastiger maar kan gewoon gedaan worden door je accountant daar, maar die is niet meteen nodig bij het oprichten.

Nederland en Amerika hebben een belastingovereenkomst waarbij je geen dubbele belastingen betaald en wij hebben inderdaad aangifte gedaan in Amerika via onze accountant daar, want die heb je echt nodig omdat het systeem daar weer heel anders werkt dan hier.

Hou er wel rekening mee dat je als je als buitenlander een woning verkoopt je te maken krijgt met de FIRPTA, dan houdt de Amerikaanse belastingdienst een flink bedrag in bij de verkoop van de woning t.b.v. de aanslag die je wellicht nog moet betalen. In Amerika betaal je nml. ook belasting over de waarde vermeerdering van een woning en dat verschilt dan ook weer of de woning voor eigen gebruik was of niet en hoelang je de woning in eigendom had. Uiteindelijk krijg je dan met je aangifte over dat jaar het geld weer uitbetaald wat ze onterecht inhielden bij de verkoop.

Belangrijk is dat je eerst goed bedenkt wat je zelf wil, wat je doel is en dan onderzoekt waar je dan tegenaan loopt en verdiep je dan vooral via andere Nederlanders die dezelfde stappen hebben ondernomen in de dingen waar je rekening mee moet houden of tegen aan kan lopen.

En wat betreft je laatste vraag, nadat je definitief hebt besloten wat je wilt zou ik eerst een goede accountant zoeken en veel via de accountant laten regelen, dit houdt de lijntjes kort. En nogmaals de LLC kun je makkelijk zelf oprichten en veel informatie kun je daar online over vinden, als je specifieke voorwaarden wil dan heb je inderdaad een advocaat nodig die dat voor je kan opstellen maar kijk eerst eens online wat je daar al aantreft zou ik persoonlijk zeggen.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Hallo Jeroen,

Dank nogmaals!
Heeft u een bankaccount kunnen regelen in Amerika? Volgens mij zou dat heel handig zijn, maar is waarschijnlijk erg lastig voor buitenlanders om af te sluiten, wellicht zelfs niet mogelijk?
Heeft u een tip voor een goede, betrouwbare accountant? Want dat financiele en belastigngen enzo vind ik lastig.

Bedankt voor de tip van de FIRPTA. Daar ga ik wat meer inof over zoeken. En ik neem aan dat de accountant daar ook van weet?

Ik heb inmiddels een interviiew gezien met een Nederlandse jongeman die investereert in Amerika en 3 panden heeft op het moment van intervieuw in 2020, maar waarschijnlijk er inmiddels al veel meer heeft (hij koopt en verhuurt). Deze 3 panden heefft hij op eigen naam gekocht, zonder LLC, maar hij vertelde dat het zijn plan is om bij nog meer huizen in bezit heeft het juridisch meer dicht te gaan timmeren. Dus dat zal inmiddels gebeurd zijn. Ik ga hem mailen, geen idee of hij zal reageren.

Wanneer hopen jullie naar Clermont te gaan? Wij vonden de omgeving van Orlando verrassend mooi, vooral de waterbronnen / stromen waar je kan kanoeen in het groen.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Ja wij hebben een bankrekening in Amerika, dat is geen probleem zodra je een adres daar hebt. Of het ook kan zonder een Amerikaans adres dat durf ik niet te zeggen maar je moet hem in ieder geval in persoon openen bij een bankkantoor.

Voor de accountant kun je het beste zoeken zodra je weet waar je wilt investeren aangezien deze ook op de hoogte moet zijn van de locale regelgeving.

Wat betreft onze verhuizing, wij hadden er al willen wonen alleen de visa procedure loopt verschrikkelijk traag op het moment en contact proberen te zoeken met het consulaat welke de aanvragen behandeld is compleet zinloos want die reageren gewoon niet. Al met al is het wachten enorm frustrerend zeker omdat je helemaal niets hoort en geen doorlooptijden weet of kunt opzoeken.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Hockey »

@biancaatje73, een accountant zoeken is feitelijk de omgekeerde weg. Ga eerst eens kijken waar je iets zou willen kopen en daarna daar een accountant zoeken.
Ik heb inmiddels een interviiew gezien met een Nederlandse jongeman die investereert in Amerika en 3 panden heeft op het moment van intervieuw in 2020, maar waarschijnlijk er inmiddels al veel meer heeft (hij koopt en verhuurt). Deze 3 panden heefft hij op eigen naam gekocht, zonder LLC, maar hij vertelde dat het zijn plan is om bij nog meer huizen in bezit heeft het juridisch meer dicht te gaan timmeren.
Dit klinkt nogal een snel rijk en dus fabel verhaal. Als het zo makkelijk was deed iedereen het. Vooral de laatste zin baart zorgen.
Een huis kopen en verhuren lijkt heel mooi, maar het zal ergens van betaald moeten worden. Dus als jullie het geld niet cash hebben zal je de hypotheek vanuit de verhuur van het huis moeten betalen en huurcontracten in de Vs zijn minder vast dan hier, oftewel een huurder kan er gemakkelijker onderuit. Laat die accountant je ook financieel goed voorlichten aangaande alle kosten en inkomsten.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door goldenhills »

Wat is, financieel gezien, de reden om in de VS in vastgoed te investeren? Ik snap de charme ervan wel een beetje, maar ik heb toch liever een saai low fee REIT index fund dat ik elk moment kan verkopen dan een pand in een ander land met de kopzorgen van verhuurders, onderhoud, en hoge transactiekosten. Index fund fees zijn 0.1-0.2% per jaar, en je betaalt alleen belasting op de winst bij verkoop; bij vastgoed betaal je jaarlijks belastingen en onderhoud (ruim meer dan 1% per jaar op de waarde van het pand), en verkopen is zomaar 5-10% aan makelaarskosten, fees en transfer tax, en je betaalt evengoed net als bij aandelen belasting op de winst.

En activiteiten als house flipping is m.i. vooral werk, niet zomaar een investering. Zelfs verhuren is werk (of je betaalt nog meer kosten voor een rental agency die die zorg van je overneemt).
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Vastgoed is over het algemeen redelijk waardevast al schommelt de markt in de USA wat meer dan in de EU maar toch kun je met wat geluk en geduld goede rendementen maken. En ja, je maakt meer rendement als je het zelf kunt beheren maar ook met een beheerder kun je goede rendementen behalen. Je moet wel vooraf je huiswerk doen om een goed rendement te behalen maar dat is nog steeds goed mogelijk. En ja, OG in de buurt van je woonplaats is makkelijker te beheren omdat je veel zelf kunt doen (als je handig bent) en anders heb je betrouwbaar management nodig die ook nog eens jouw normen hanteert voor het beheren van je OG.

Daarnaast is OG financierbaar (als je dat wil) en dat is met beleggen weer niet, de kosten voor verkoop in de USA zijn inderdaad aan de hoge kant toch hoeft dat geen belemmering te zijn om een goed rendement te maken. Zo hebben wij op de vakantie rental een flink rendement gemaakt na iets meer dan 1 jaar met zowel verhuur als de verkoopwinst. Al was dat ook omdat we de markt enorm mee hadden maar als ik kijk naar ons andere OG dan heeft het allemaal een flinke stijging meegemaakt als we het nu zouden willen verkopen.

Verder is het uiteraard een financiele planning om tijdig iets in de verkoop te zetten als je liquide middelen vrij wil spelen om elders in te zetten en soms moet je even op je geld zitten voordat je weer een mooie aankoop kunt doen tegen een goede prijs. Op dit moment stagneert de woningmarkt in de USA weer en zullen er gezien de economische omstandigheden weer verplichte woningverkopen zijn waar je ook je slag kunt slaan.

Maar rendement is niet vanzelfsprekend en risico's zijn er ook overal, maar je geld met laag rendement wegzetten is achteruitgang gezien de inflatie waar we overal mee te maken hebben.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Hockey »

JeroenB schreef:
30 nov 2023, 10:58
Daarnaast is OG financierbaar (als je dat wil) en dat is met beleggen weer niet,
Vastgoed vereist het aankoopbedrag in één keer en dus of cash of een hypotheek. Beleggen kan zowel in één keer (als je het geld hebt) of gespreid en elke keer een deel inleggen.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door goldenhills »

JeroenB schreef:
30 nov 2023, 10:58
Maar rendement is niet vanzelfsprekend en risico's zijn er ook overal, maar je geld met laag rendement wegzetten is achteruitgang gezien de inflatie waar we overal mee te maken hebben.
Waarom zou je geld met laag rendement wegzetten? Een money market fund levert boven de 5% rente, lange termijn passief investeren 10%. Mijn punt is vooral dat je niet alleen moet kijken naar de mogelijke inkomsten van zelf actief investeren in vastgoed, maar ook naar de operationele kosten (inclusief de waarde van de tijd die je er in stopt) en de 'opportunity cost' van je geld vastzetten in real estate vs dat geld passief investeren in stocks, bonds, etc.

Als dat rekensommentje nog steeds positief uitvalt, en je vindt real-estate investing leuk, mooi! Maar het is makkelijk om alleen maar naar de opbrengsten te kijken, en je niet te realiseren dat je een aanzienlijk hogere opbrengst moet hebben om netto het beter te doen dan de stock market.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Voor 5% rendement doe ik het zeker niet, rendement moet toch echt wel richting de 10% lopen inclusief de waardevermeerdering.

En met de vakantie rental hadden we een hele goede slag, laag in de markt gekocht en 2 weekjes tijd geïnvesteerd in het opknappen en een netto rendement op de koopprijs van ca. 40% behaald, maar wij weten ook dat dit een uitschieter was en dat je dat niet altijd behaald.

Maar we hebben ook een ander pand waar we een flink bod op hebben gekregen recent en nog twijfelen of we het wel of niet zelf houden, helaas heeft mijn zoektocht naar een nieuwe investering welke voldoet aan onze eisen nog geen resultaat opgeleverd dus houden we dit pand nog even in eigen bezit. Daarnaast speelt mee dat we wachten op een visa en als dat doorgaat dat ik liever rondom onze woning in Clermont investeer en niet in NL. Ook qua belastingen interessanter.

Daarnaast vermaak ik me heerlijk met het opknappen van het OG en wat onderhoud doen, dan ben ik lekker bezig in plaats van achter mijn bureau te zitten.


Maar ieder zijn ding, de beurs trekt mij helemaal niet.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
30 nov 2023, 20:51
Daarnaast speelt mee dat we wachten op een visa.
Mag ik hierover een off topic vraag aan je stellen?
Waarom ben je voor een E2 gegaan of een E1 dat minder verplichtingen heeft maar je geen garantie geeft dat je in de V.S. mag blijven?
En niet voor een EB5 waarmee je een green card en uiteindelijk citizenship kan bekomen?
Als je kapitaal hebt voor 2 woningen mag het kapitaal voor een EB5 geen probleem zijn, toch?
Als ik er geen zaken mee heb, begrijp ik het hoor!
Ik ben gewoon nieuwsgierig… Lol!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Simpelweg omdat een E-2 normaal gesproken sneller geregeld is dan een EB-5 en we kids hebben die daar graag z.s.m. school willen volgen.

Daarnaast staan de opties nog steeds open om na de E-2 trajecten te starten voor het bemachtigen van een greencard. :D

We hebben een bewuste keuze gemaakt in deze, helaas loopt het traject alleen veel trager dan vooraf verwacht maar je kan niet alles in de hand hebben helaas.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Wanneer zijn jullie aan dit traject begonnen, m.a.w. hoelang duurt het al?
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 351
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Op dit moment duurt het iets meer dan een half jaar na indienen van de aanvraag. En uiteraard heb je ook nog de nodige tijd nodig om alles er omheen te regelen voordat je de aanvraag kunt doen.
biancaatje73
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2022, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door biancaatje73 »

Ik begrijp het Lastig is dat, omdat je geen idee hebt hoe lang het nog duurt. Ik wens jullie heel veel succes daarmee!
Hoe oud zijn jullie kinderen? Hebben die er ook zin in?

Ik heb nog 1 vraag:
Ik heb verder gezocht op internet en het lijkt erop dat het niet mogelijk is om een bankrekening te openen in Amerika als je er niet woont. Een LLC hebben is ook niet genoeg. Ken je een bank waar het wel mogelijk is?

Ik zal deze vraag ook nog apart stellen indien nodig.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Investeren in vastgoed in Amerika?

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
01 dec 2023, 11:24
Simpelweg omdat een E-2 normaal gesproken sneller geregeld is dan een EB-5.
"Normaal" is een woord dat helaas niet in de "immigration manual" van de U.S.C.I.S. staat jammer genoeg. :roll:
Veel succes verder en wie weet lopen we elkaar tegen het lijf in de Walmart in Cagan crossings?
Wij wonen zelf in four corners...
biancaatje73 schreef:
01 dec 2023, 21:58
het lijkt erop dat het niet mogelijk is om een bankrekening te openen in Amerika als je er niet woont. Een LLC hebben is ook niet genoeg.
Klopt niet!
Je moet wel een gegronde reden kunnen opgeven waarom je een bankrekening nodig hebt!
B.v.b. Ik verhuur een huis short term en ik moet de utilities kunnen betalen.
Ik koop en verkoop huizen in de V.S. en mis kansen om snel te handelen omdat ik steeds moet wachten op een transfert vanuit het buitenland en de exchange rates kosten mij onnodig geld.
Een rekening willen openen om enkel via internet aankopen van de cash backs te kunnen genieten gaat helaas niet lukken... :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer