Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Openbank (nieuwe Spaanse bank)
Openbank (nieuwe Spaanse bank)
Hallooo,
Zeer spoedig komt er een nieuwe aanbieder op de markt " Openbank" van de grote broer Santander.
Mogelijk ook voordelen m.b.t. betalingen buitenlandse valuta, verzekeringen, kortingen enzv.
Misschien de moeite waard om even in de gaten te houden:
https://www.openbank.nl/
Zeer spoedig komt er een nieuwe aanbieder op de markt " Openbank" van de grote broer Santander.
Mogelijk ook voordelen m.b.t. betalingen buitenlandse valuta, verzekeringen, kortingen enzv.
Misschien de moeite waard om even in de gaten te houden:
https://www.openbank.nl/
Re: Openbank (nieuwe Spaanse bank)
Haak dit oude draadje weer even boven omdat ik het Revolut topic niet verder wil vervuilen. Maar ik heb gebeld met de Openbank en als je een Maestrobankpas hebt met Travel+ kun je die om laten zetten naar een Mastercard met dezelfde gratis Travel+ voordelen. De maestro vervalt dan wel.
Nu zit ik ook de bijbehorende reisverzekeringsinformatie te lezen en volgens mij is de dekking ook goed. Dat zou betekenen dat een aparte reisverzekering kan komen te vervallen. Heeft iemand hier deze reisverzekering al gebruikt?
Met Travel+ betaal je ook geen bankkosten aan een ATM (5x per maand) en voor betalingen in vreemde valuta. Daarmee wordt deze pas volgens mij net zo interessant als bijv N26 en Wise. Iemand hier die zich er ook in heeft verdiept?
Nu zit ik ook de bijbehorende reisverzekeringsinformatie te lezen en volgens mij is de dekking ook goed. Dat zou betekenen dat een aparte reisverzekering kan komen te vervallen. Heeft iemand hier deze reisverzekering al gebruikt?
Met Travel+ betaal je ook geen bankkosten aan een ATM (5x per maand) en voor betalingen in vreemde valuta. Daarmee wordt deze pas volgens mij net zo interessant als bijv N26 en Wise. Iemand hier die zich er ook in heeft verdiept?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Ik ga de kaart deze vakantie gebruiken dus ben erg benieuwd.
Als de je Travel + gaat activeren kost dat € 7,99 per maand.
Deze kun je direct na je vakantie stopzetten.
Je betaald dus geen bankkosten of provisie ook niet in het weekend.
Verder de (normale) koers terwijl je zelf Euro op je rekening hebt maat betaald in Amerika.
Als de je Travel + gaat activeren kost dat € 7,99 per maand.
Deze kun je direct na je vakantie stopzetten.
Je betaald dus geen bankkosten of provisie ook niet in het weekend.
Verder de (normale) koers terwijl je zelf Euro op je rekening hebt maat betaald in Amerika.
-
jeppiepruts
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat is interessant! Ik was destijds onaangenaam verrast dat men adverteerde met gratis Travel+ maar dat vervolgens alleen op de Maestro pas (=1e pas die je kreeg) van toepassing was en dus niet op later bestelde passen. Ik ga ze direct bellen.Elendan schreef: ↑28 jul 2023, 11:24Haak dit oude draadje weer even boven omdat ik het Revolut topic niet verder wil vervuilen. Maar ik heb gebeld met de Openbank en als je een Maestrobankpas hebt met Travel+ kun je die om laten zetten naar een Mastercard met dezelfde gratis Travel+ voordelen. De maestro vervalt dan wel.
Verder heel tevreden over deze gratis dienst. Werkt allemaal goed. Alleen jammer dat geld overgeboekt vanaf je tegenrekening er zo lang over doet. Als dat instant zou zijn zou het perfect zijn. Nu duurt dat toch zomaar 24 uur.
Overigens is de reisverzekering gekoppeld aan je account, en niet aan een pas. Dat geldt niet voor de koersconversie, ATM voordelen etc. Die zijn echt per pas.
Ik blijf het wel een vervelende gedachte vinden dat op deze debitcard geen fatsoenlijke verzekering tegen fraude zit, zoals die op de gemiddelde creditcard zit. Dus bij kaartfraude is het terugkrijgen van je geld allemaal veel ingewikkelder (als het al mogelijk is). Daarom heb ik mijn passen het grootste deel van de tijd geblokkeerd staan (kan gewoon in de app). Maar dat maakt het op die manier weer ongeschikt als borg voor bijvoorbeeld hotels. Want die kunnen dan ook niet afboeken of reserveren als je laat arriveert, wat ze vaak wel willen doen als zekerheid.
Edit: ik heb gebeld en men zegt dat gratis travel+ niet overgezet kan worden van Maestro naar Mastercard. Dat antwoord had ik in het verleden overigens ook al gehad. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Daar is de medewerker klantenservice ook benieuwd naar
Ik belde vanwege de rentestijging op de welkomspaarrekening (2,5% > 3%) en terwijl ze voor mij een nieuwe welkomspaarrekening aanmaakte (ik krijg nu ook 3%) meldde de dame aan de telefoon dat als ik de metalcard nam ze gratis Travel+ kon overzetten naar de creditcard. Dan vervalt wel de maestrokaart.
Ik heb gezegd dat ik er nog even over denk, want ik gebruik de maestro betaalpas geregeld in Nederland. En ben nu aan het nadenken welke combi mij het meeste voordeel gaat opleveren.
verzekering tegen fraude daar ben ik nog niet ingedoken. Ik wilde alleen mijn vlucht boeken met de openbank pas zodat ik aanspraak kan maken op de reisverzekering van Travel+. Verder heb ik in de app ook een deel van de betaalmogelijkheden uitgezet. Ik activeer die pas als ik daadwerkelijk een boeking maak. Maar niet voor hotels, die boek ik met N26.
Ik heb gezegd dat ik er nog even over denk, want ik gebruik de maestro betaalpas geregeld in Nederland. En ben nu aan het nadenken welke combi mij het meeste voordeel gaat opleveren.
verzekering tegen fraude daar ben ik nog niet ingedoken. Ik wilde alleen mijn vlucht boeken met de openbank pas zodat ik aanspraak kan maken op de reisverzekering van Travel+. Verder heb ik in de app ook een deel van de betaalmogelijkheden uitgezet. Ik activeer die pas als ik daadwerkelijk een boeking maak. Maar niet voor hotels, die boek ik met N26.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
Bij een Metalcard is travel + standaard ingeschakeld het helejaar door.
Je betaald dan ook per maand € 13.99
Die andere kaarten hiervoor besproken zijn per maand gratis.
Travel + schakel je in en weer uit als niet nodig is voor € 7,99 per maand.
Je betaald dan ook per maand € 13.99
Die andere kaarten hiervoor besproken zijn per maand gratis.
Travel + schakel je in en weer uit als niet nodig is voor € 7,99 per maand.
Het ligt anders volgens mij omdat per 1 juli 2023 de maestro pas niet meer uitgegeven wordt. Als je nu een rekening opent krijg je automatisch een mastercard (debet). Dat is waar de medewerker bij mij op doelde.
De maestro kan naar mastercard omgezet worden gratis en omdat ik al Travel+ gratis heb verhuist die mee naar de mastercard. Alleen niet bij de metalcard die is een stapje hoger en daar betaal je per maand voor.
Heb je een maestro zonder Travel+ dan betaald je inderdaad die € 7,99 per maand.
De maestro kan naar mastercard omgezet worden gratis en omdat ik al Travel+ gratis heb verhuist die mee naar de mastercard. Alleen niet bij de metalcard die is een stapje hoger en daar betaal je per maand voor.
Heb je een maestro zonder Travel+ dan betaald je inderdaad die € 7,99 per maand.
Per 1 juli 2023 geeft Mastercard geen nieuwe Maestro-betaalpassen meer uit. Daarom zijn alle nieuwe Я42-betaalpassen voortaan standaard Mastercard in plaats van Maestro.
De nieuwe Mastercard heeft dezelfde functionaliteiten als de Maestro-betaalpas en wordt wereldwijd beter geaccepteerd. Als je nog Maestro-betaalpassen hebt, dan kun je ze gewoon blijven gebruiken totdat ze verlopen.
Als je recht hebt op gratis Travel+ voor altijd, dan behoud je dit voordeel op je toekomstige Я42 Mastercard Betaalpassen.
Dat is nieuw voor mij ook maar even de telefoon gepakt
Maar het klopt als je al een Maestro kaart met voor altijd aan Travel +
dan kun je deze laten omzetten naar je Matercard dan wordt ook de Travel + voor
altijd geactiveerd.
Wel is het zo dat ze een hele nieuwe pas toe sturen. In mijn geval pak ik dit op
na de vakantie.
Mooi dat je hier een kick geeft met deze in formatie
Maar het klopt als je al een Maestro kaart met voor altijd aan Travel +
dan kun je deze laten omzetten naar je Matercard dan wordt ook de Travel + voor
altijd geactiveerd.
Wel is het zo dat ze een hele nieuwe pas toe sturen. In mijn geval pak ik dit op
na de vakantie.
Mooi dat je hier een kick geeft met deze in formatie
@habbekuk fijn om zo info te delen en daar is het forum voor.
Ik ben wat verder gaan zoeken op internet en maestro wordt vanaf medio 2023 helemaal uitgefaseerd. Gaat dus ook voor alle andere banken gelden. Bij Openbank zijn ze echt goed bereikbaar en klantenservice weet vaak direct het juiste antwoord. Dat is bij Nederlandse banken vaal een stuk problematischer. Ben benieuwd naar je ervaringen met de betaalpas als je die komende vakantie gaat gebruiken. En natuurlijk een fijne vakantie!
Ik ben wat verder gaan zoeken op internet en maestro wordt vanaf medio 2023 helemaal uitgefaseerd. Gaat dus ook voor alle andere banken gelden. Bij Openbank zijn ze echt goed bereikbaar en klantenservice weet vaak direct het juiste antwoord. Dat is bij Nederlandse banken vaal een stuk problematischer. Ben benieuwd naar je ervaringen met de betaalpas als je die komende vakantie gaat gebruiken. En natuurlijk een fijne vakantie!
Ja dankje.
Ik laat het zeker hier weten ben zelf erg benieuwd.
Revolut gebruik ik tot nu toe vaker die gaat ook mee.
Ik laat het zeker hier weten ben zelf erg benieuwd.
Revolut gebruik ik tot nu toe vaker die gaat ook mee.
Even een update:
Het betalen met deze kaart gaat makkelijk.
Nog nergens is de kaart gewijgerd en bij betaling ontvang ik direct
de pushmelding op mijn telefoon.
Tanken bij WAWA ook zonder problemen. Geen postcode invoeren of vooraf
melden binnen. Hotel ook geen probleem met borg en gewoon Euro op mijn rekening.
Het betalen met deze kaart gaat makkelijk.
Nog nergens is de kaart gewijgerd en bij betaling ontvang ik direct
de pushmelding op mijn telefoon.
Tanken bij WAWA ook zonder problemen. Geen postcode invoeren of vooraf
melden binnen. Hotel ook geen probleem met borg en gewoon Euro op mijn rekening.
Dank voor de update!
Ik heb 'm ook aangevraagd, met name om de gratis Travel+.
Tot nu toe eigenlijk nog niets mee gedaan, en ik moet ook zeggen dat ik niet direct de voordelen zie tov Revolut die ik al jaren gebruik voor onze US trips.
Ik heb 'm ook aangevraagd, met name om de gratis Travel+.
Tot nu toe eigenlijk nog niets mee gedaan, en ik moet ook zeggen dat ik niet direct de voordelen zie tov Revolut die ik al jaren gebruik voor onze US trips.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 4647 Weergaves
-
Laatste bericht door jeppiepruts
-
- 60 Reacties