We hebben Victoria gekozen als startpunt van onze route. Deze plaats lijkt me toch veel leuker dan Port Angeles. We hebben nog wel overwogen om naar Hurricane Ridge te rijden omdat we deze in 2005 over moesten slaan, maar dan hadden we een dag minder op Vancouver Island en daar willen we wel een beetje de tijd voor nemen. We moeten nl. rekening houden met de vertrektijd van de Inside Passage, dat is op de oneven dagen, vrijdag dus in ons geval.
Volgens mij is trouwens de enige andere mogelijkheid om naar Victoria te gaan via Anacortes - Sidney, we hebben deze overtocht niet gekozen omdat die een stukje duurder en langer is en ik vermoed dat we dan veel later in Victoria aan zullen komen. En qua afstand is de te rijden route tussen Seatac en Victoria via Port Angeles maar 10 mijl langer. De andere ferry's zoals de Express en de Clipper vervoeren geen auto's.
Maar je brengt me wel aan het twijfelen over de ferry. We hebben gereserveerd voor deze ferry, wil dat dan niet zeggen dat je zeker bent van een overtocht? Ik begrijp dat je wel op tijd moet aankomen voor vertrek, maar toch geen uren? Graag wat nadere informatie hierover..
We gaan toch maar in SLC overnachten, zodat we 's morgens voor we verder rijden nog naar het plein kunnen. SLC leek Bert niets aan omdat hij vindt/denkt dat er behalve het plein verder niks bijzonders in deze stad te zien valt. Hij heeft niets tegen Mormonen hoor
groetjes Hanny