Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Canada - Zuidwest USA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Anneke,

We hebben Victoria gekozen als startpunt van onze route. Deze plaats lijkt me toch veel leuker dan Port Angeles. We hebben nog wel overwogen om naar Hurricane Ridge te rijden omdat we deze in 2005 over moesten slaan, maar dan hadden we een dag minder op Vancouver Island en daar willen we wel een beetje de tijd voor nemen. We moeten nl. rekening houden met de vertrektijd van de Inside Passage, dat is op de oneven dagen, vrijdag dus in ons geval.

Volgens mij is trouwens de enige andere mogelijkheid om naar Victoria te gaan via Anacortes - Sidney, we hebben deze overtocht niet gekozen omdat die een stukje duurder en langer is en ik vermoed dat we dan veel later in Victoria aan zullen komen. En qua afstand is de te rijden route tussen Seatac en Victoria via Port Angeles maar 10 mijl langer. De andere ferry's zoals de Express en de Clipper vervoeren geen auto's.

Maar je brengt me wel aan het twijfelen over de ferry. We hebben gereserveerd voor deze ferry, wil dat dan niet zeggen dat je zeker bent van een overtocht? Ik begrijp dat je wel op tijd moet aankomen voor vertrek, maar toch geen uren? Graag wat nadere informatie hierover..:?

We gaan toch maar in SLC overnachten, zodat we 's morgens voor we verder rijden nog naar het plein kunnen. SLC leek Bert niets aan omdat hij vindt/denkt dat er behalve het plein verder niks bijzonders in deze stad te zien valt. Hij heeft niets tegen Mormonen hoor :wink:

groetjes Hanny
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hoi Hanny,

De laatste keer dat ik in PA was kon je nog niet reserveren voor de ferry, je zult via informatie op websites moeten kijken hoe het precies werkt.

SLC is best interessant hoor, het plein en de gebouwen zijn best de moeite waard om te bekijken. Je krijgt gratis rondleidingen een Book of Mormon is 300-nogwat talen als je wilt, je hebt vanaf het congrescentrum een prachtig uitzicht over de omgeving, ze hebben een daktuin. Je krijgt bij binnenkomst een gratis prive-gids die je door het prachtige gebouw meeneemt. Ik vind de akoestiek in de Tabernacle ook wel boeiend. En natuurlijk al de buitenlandse missionarissen, jonge mensen met een mooi naambordje. Ze spreken je vanzelf aan. Ik vind dit gewoon een plaats die je gezien moet hebben, het Mormonisme is niet mijn geloof, maar ik vind het wel reuze boeiend om te zien hoe die mensen denken over alles en hoe ze dat omzetten naar hun dagelijks leven.

Veel plezier!

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

We hebben toch maar een laptop aangeschaft (we kunnen hem nu al niet meer missen), ten eerste omdat we er na de vakantie toch eentje nodig hebben voor de kinderen (middelbare school) en omdat we iets nodig hadden om de foto's op te zetten. We willen beslist niet meer in supermarkten rondhangen om foto's op een cd te zetten.
Het is niet de bedoeling om nu een liveverslag te maken maar we zullen waarschijnlijk af en toe op het weblog een update plaatsen voor de thuisblijvers. Na de vakantie gaan we het verslag completeren.

Hanny
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer