Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis peacelord (Isabel): 18/07 - 15/08.
Mammoth Lakes kan prima, de Tioga pas komt de dag daarna pas. Als die gesloten is, dan inderdaad via Sonora Pas.
Ik sluit me qua overnachtingen bij Yosemite aan bij Marianne. Mariposa is echt niet handig. Als er nog genoeg opties zijn, zou ik iets dichterbij zoeken,
Ik sluit me qua overnachtingen bij Yosemite aan bij Marianne. Mariposa is echt niet handig. Als er nog genoeg opties zijn, zou ik iets dichterbij zoeken,
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
In geval Yosemite’s zijn alternatieven dichtbij op deze termijn veel duurder. Maar om toch een goede afweging te kunnen maken; wat is precies het bezwaar aan Mariposa? Wij zijn wel vroege vogels en zitten rond 06.30 al in de auto. Dan valt het toch nog wel mee met de file denk ik? Of kleven er nog andere bezwaren aan? Oakhurst is ongeveer dezelfde afstand.
Maar als je half 7 vertrekt is het nog steeds op zijn vroegst tegen 8u dat je in de valley bent (mits er geen files staan voor de ingang), dan kan het er al behoorlijk druk zijn. Ik weet niet of je er in het weekend of doordeweeks bent, maar in het weekend ben je dan wellicht al te laat voor een parkeerplaats.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En het kost je ook 2 tot 3 uur reistijd op een dag. Dat tikt toch ook aardig aan. Oakhurst ligt inderdaad niet veel beter. El Portal is wel wat gunstiger gelegen maar ook dan moet je heen en weer rijden en een parkeerplaats zoeken.
Marianne
Marianne
Bedenk wat de reis per uur kost…. En dan tel je de uren waar je echt wat aan hebt, dus geen slaap uren, geen vlieg uren, geen “teveel heen en weer rij uren” etc. Vervolgens bekijk je al je “loze” uren: omvliegen met overstappen, onnodig heen en weer rijden, wachttijden, files (zoals in LA en Yosemite) etc. Dan zul je zien dat het soms best loont om wat minder daarop te besparen en dus te investeren in directe vluchten, acco’s dichtbij bezienswaardigheden etc etc. Buiten het feit dat je sowieso al heel veel gaat rijden en die auto en die extra kilometers helemaal niet zo fijn meer zijn. Wij zijn inmiddels aan onze zoveelste rondreis bezig en proberen alle onnodige mijlen te besparen!
PS: check eens de waarschuwingen die Yosemite afgeeft voor de k9mende maanden….
PS: check eens de waarschuwingen die Yosemite afgeeft voor de k9mende maanden….
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat ik zelf Oakhurst noemde dus vandaar je opmerking dat Oakhurst niet veel beter lag?
Maar ik bedoelde dat als extra overnachting. Dus 2 nachten Yosemite Village en dan een nacht Oakhurst. Daar rij je namelijk langs als je naar de Mariposa Grove wilt en dan naar SF. Ligt ook handig voor Glacier Point.
Marianne
Maar ik bedoelde dat als extra overnachting. Dus 2 nachten Yosemite Village en dan een nacht Oakhurst. Daar rij je namelijk langs als je naar de Mariposa Grove wilt en dan naar SF. Ligt ook handig voor Glacier Point.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank voor jullie feedback. Betekent volgens mij dan een uurtje eerder vertrekken uit Mariposa; op tijd naar bed en lekker vroeg uit de veren. De reis is in ons geval minstens zo belangrijk als de bestemming dus efficiency bereiken is voor ons geen doel. Files vermijden natuurlijk wel, desnoods rijden we om 05.00 uur aan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar waarom zou je dan naar Yosemite gaan, wat zijn jullie plannen daar? En wat vind je van de suggestie om er een dag Oakhurst bij te doen zodat je ook naar Glacier Point en de Mariposa Grove kunt?
De reis is natuurlijk ook belangrijk maar het stuk tussen Yosemite en Mariposa doe je nu 3 keer.
Marianne
De reis is natuurlijk ook belangrijk maar het stuk tussen Yosemite en Mariposa doe je nu 3 keer.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We willen daar graag een paar wandelingen maken en hobbelen gewoon achter de massa aan vanuit het visitor centre. Gezien de situatie (drukte/weer) zullen we onze verwachtingen enigszins moeten aanpassen. De kinderen zijn geprepareerd dat we om 5 uur op gaan staan. Ik ben heel benieuwd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je om 5 uur vertrekt zal het wel vlot gaan.
Vermoedelijk is er dan ook nog niemand bij de entree, dus ook daar kun je meteen doorrijden. Misschien niet gek om meteen te stoppen bij Bridalveil fall zolang de parkeerplaats daar nog niet vol is. Als het lekker weer is zou je bij een van de picknickplaatsen aan de Merced river kunnen ontbijten. En dan voordat de drukte losbarst op zoek naar een parkeerplaats.
Hou je dit topic ook in de gaten? Handig voor de huidige situatie en eventuele updates.
Marianne

Hou je dit topic ook in de gaten? Handig voor de huidige situatie en eventuele updates.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank je wel Marianne, hier hebben we wat aan. Ik heb de opties toegevoegd in Stippl en we gaan kijken hoe het allemaal loopt en wat mogelijk en verstandig is. In het ergste geval zitten we veel in de 5.6L V8 Suburban en kijken we bij terugkomst thuis in NL een mooie docu over Yosemite. Bepaald geen straf.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Nog een verlate terugkoppeling van ons 30 daags avontuur. We hebben het heerlijk gehad in the States. Mooie steden, prachtige parken en wat een ruimte. De drukte in de parken vermeden we door daar bijtijds te starten. De prijs van de reis hebben we substantieel gedrukt door het voortdurend zoeken naar de best deals in de hotels. Elke avond een kwartiertje in het hotel op internet leverde al gauw een honderd dollar voordeel op. Uitzonderingen zijn de accommodaties in of nabij de NP maar verder is er altijd een goedkopere of luxere optie (voor dezelfde prijs). Van de steden sprong voor ons San Diego eruit. Weinig zombies en heerlijk Mexicaans streetfood. Las vegas is zeker voor herhaling vatbaar, luxe hotels voor een paar tientjes per nacht, San Francisco viel tegen door de enorme hoeveelheid verslaafden.
Een Revolut rekening kan ik van harte aanbevelen. Dat scheelt fors in de kosten die de klassieke banken en cc maatschappijen rekenen. Ook een telefoon met een Amerikaanse Android of IOS account levert voordeel op. Veel coupons, aanbiedingen etc gaan via de lokale apps die je niet op je Hollandse telefoon kan installeren. Let ook op dat je tickets voor wedstrijden, attracties, musea, etc bij de vendor zelf koopt en niet via tussenpersonen of Groupon. Bij de bron is in 99% van de gevallen voordeliger. Helaas is de uitzondering op deze regel hotelkamers.
Wat was het heet. In vegas was het +45 graden en in SD zijn we aan het strand in no time allemaal verbrand. Gelukkig konden we de Suburban op afstand starten zodat de auto zo koud was als een koelkast als we er even uit waren geweest voor een boodschap oid. Wat is dat Carmel by the sea van Eastwood een schattig stadje en wat kan je overal lekker en eenvoudig eten. Onze kinderen hadden via Social Media een fastfood onderzoek gedaan dat we ter plekke in de praktijk hebben gebracht. Winnaar hands down was in- and out burger. Op de vertrekdag zelfs een burger ontbijt verorberd. We mijmeren er nog wel eens over.
Natuurlijk ook over de schitterende natuur die we hebben beleefd, echt waanzinnig. We gaan over een paar dagen terug, nu naar het noord oosten. Weinig vastgelegd vooraf want dat geeft niet alleen flexibiliteit in je plannen maar maakt de VS ook een voordelig vakantieland. Dat laatste had ik vooraf niet gedacht.
Een Revolut rekening kan ik van harte aanbevelen. Dat scheelt fors in de kosten die de klassieke banken en cc maatschappijen rekenen. Ook een telefoon met een Amerikaanse Android of IOS account levert voordeel op. Veel coupons, aanbiedingen etc gaan via de lokale apps die je niet op je Hollandse telefoon kan installeren. Let ook op dat je tickets voor wedstrijden, attracties, musea, etc bij de vendor zelf koopt en niet via tussenpersonen of Groupon. Bij de bron is in 99% van de gevallen voordeliger. Helaas is de uitzondering op deze regel hotelkamers.
Wat was het heet. In vegas was het +45 graden en in SD zijn we aan het strand in no time allemaal verbrand. Gelukkig konden we de Suburban op afstand starten zodat de auto zo koud was als een koelkast als we er even uit waren geweest voor een boodschap oid. Wat is dat Carmel by the sea van Eastwood een schattig stadje en wat kan je overal lekker en eenvoudig eten. Onze kinderen hadden via Social Media een fastfood onderzoek gedaan dat we ter plekke in de praktijk hebben gebracht. Winnaar hands down was in- and out burger. Op de vertrekdag zelfs een burger ontbijt verorberd. We mijmeren er nog wel eens over.
Natuurlijk ook over de schitterende natuur die we hebben beleefd, echt waanzinnig. We gaan over een paar dagen terug, nu naar het noord oosten. Weinig vastgelegd vooraf want dat geeft niet alleen flexibiliteit in je plannen maar maakt de VS ook een voordelig vakantieland. Dat laatste had ik vooraf niet gedacht.
@peacelord
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad, en bedankt voor het verslag. En veel plezier op je komende reis.
Mooi dat je het naar je zin hebt gehad, en bedankt voor het verslag. En veel plezier op je komende reis.
27 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om te lezen!
En ik ben toch wel verrast dat het aldoor gelukt is om nog op het laatste moment iets te vinden. Ik denk dat ik dat in het zuidwesten in het hoogseizoen niet zou aandurven.
Marianne
En ik ben toch wel verrast dat het aldoor gelukt is om nog op het laatste moment iets te vinden. Ik denk dat ik dat in het zuidwesten in het hoogseizoen niet zou aandurven.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 18774 Weergaves
-
Laatste bericht door peacelord
-