Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jedinja: rondje Las Vegas - Utah - Arizona

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jedinja
Amerikafan

Re: Reis Jedinja: rondje Las Vegas - Utah - Arizona

Bericht door Jedinja »

Bedankt! Dan neem ik voor de zekerheid wel contact op met de campings waarbij max 6 personen wordt aangegeven.

We hebben de tickets gisteren geboekt! Echt blij mee. Nu nog de route definitief maken zodat we de camper kunnen boeken. Onze zoon van dan 13 wil heel graag een sportwedstrijd en/of stadion bezoeken dus dat willen we in Las Vegas doen. Het lijkt me voor de kids ook wel leuk om daar nog even paar dagen te relaxen, lekker zwemmen etc. En gaan we dan op een camping staan of in een hotel/appartement. Twijfel dus nog een beetje wanneer we de camper weer zullen inleveren.
Of de donderdag/vrijdag voor vertrek of op zondagochtend als we de middagvlucht hebben…
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Kijk eens of de Holiday Inn Vacation Club betaalbaar is als jullie er zijn. Voordeel: dicht bij de Strip, paar (kleine) zwembaden, geen resort fee. Ik denk dat je daar prima in een groot appartement terecht kunt met z’n allen. Ik denk dat LV prettiger is in een appartement dan een camping. Wij stonden altijd met onze camper gewoon bij een hotel: vaak voordeliger dan de dure campings en geen gedoe met heen en weer reizen. En ook wel eens lekker om niet in de camper te slapen….
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Wij zijn daar ook twee keer geweest; fijn hotel!
Helaas is er inmiddels ook de beruchte resort fee ingevoerd…. $29 per nacht
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik twijfel over het stuk langs Great Sand Dunes. Ik overweeg om gelijk met tussenstop, naar Moab te reizen. Great Sand Dunes lijkt me erg leuk maar we hebben daardoor wel een aantal reisdagen extra. We willen op het eind graag 2 volle dagen Las Vegas. We leveren op donderdagmidag de camper weer in. Dit kan volgens mij prima vanuit VoF. Ik heb een vraagteken achter Bryce. Die dag die ik daarvoor nu inplankunnen we dus ook ergens anders inzetten. De volle dag in Capitol Reef kan ook eventueel anders ingevuld worden. Tips?

@Martin & Marianne Watchman zijn we de vorige keer ook geweest. Die verkies ik wel boven een camping in Springdale. Ook Fruita ziet er erg mooi uit! Leuk om jullie verslagen te lezen. Je had ook nog een tip gegeven voor Goblin Valley. Daar zal ik ook nog even naar kijken. Is een stukje weer omhoog zie ik op de kaart.

Wat vinden jullie hiervan:

Dag 1: DUS – Denver
Dag 2: Denver – tussenstop Moab (’s morgens camper ophalen)
Dag 3: tussenstop - Moab
Dag 4: Moab
Dag 5: Moab
Dag 6: Moab
Dag 7: Moab – Capitol reef
Dag 8: Capitol Reef
Dag 9: Capitol Reef – Bryce/Goblin Valley
Dag 10: Bryce/Goblin Valley - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion – Valley of Fire
Dag 14: Valley of Fire - Las Vegas – ’s middags camper inleveren - hotel
Dag 15: Las Vegas - hotel
Dag 16: Las Vegas - hotel
Dag 17: Las Vegas - DUS
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

paulr schreef:
30 jun 2023, 01:31
Kijk eens of de Holiday Inn Vacation Club betaalbaar is als jullie er zijn. Voordeel: dicht bij de Strip, paar (kleine) zwembaden, geen resort fee. Ik denk dat je daar prima in een groot appartement terecht kunt met z’n allen. Ik denk dat LV prettiger is in een appartement dan een camping. Wij stonden altijd met onze camper gewoon bij een hotel: vaak voordeliger dan de dure campings en geen gedoe met heen en weer reizen. En ook wel eens lekker om niet in de camper te slapen….
We gaan inderdaad de camper eerder inleveren en 3 nachten in een hotel/appartement slapen. Willen dan een leuke plek met oa mooi zwembad. Bedankt voor de tip. Als we daar overnachten moeten we 2 kamers nemen. Vind hem vrij duur, maar idd geen resort fee. Ik zet hem op het lijstje van de opties :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Goblin Valley ligt tussen Moab en Capitol Reef, dus dat kun je op weg naar Capitol Reef doen, of je overnacht er. Je kunt ook naar Little Horse Wild Canyon.

Marianne
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Oké dank je!

En vind je dat we veel missen als we rechtstreeks naar Moab rijden ipv via Great Samd Dunes?

Leuk trouwens dat je altijd zo snel reageert 😊
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Little wild horse canyon heb ik opgezocht en ook wel in een reisverslag van jou gelezen. Die gaat op m’n lijstje!
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Jedinja schreef:
06 jul 2023, 21:42
paulr schreef:
30 jun 2023, 01:31
Kijk eens of de Holiday Inn Vacation Club betaalbaar is als jullie er zijn.
We gaan inderdaad de camper eerder inleveren en 3 nachten in een hotel/appartement slapen. Willen dan een leuke plek met oa mooi zwembad. Bedankt voor de tip. Als we daar overnachten moeten we 2 kamers nemen. Vind hem vrij duur, maar idd geen resort fee. Ik zet hem op het lijstje van de opties :)

Jawel, ook Holiday Inn Vacation Club heeft tegenwoordig een resort fee, zoals ik hierboven al zei.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wellicht matje en slaapzak in Holiday Inn ? Uitleggen dat je met veel kinderen bent ? Of gewoon naar binnen smokkelen ? :)
2 appartementen is inderdaad wel kostbaar. Het 2 kamer-appartement is groot genoeg !
Denk dat appartementen met 7 personen sowieso erg lastig zal worden….
Wij gaan in oktober naar Club de Soleil all suites (hoeven niet meer zondig aan de strip en is maar voor 1 nacht). Wellicht is dat wat ? Gratis shuttle naar de Strip…. Je kan daar ook een reservering maken, dan kan ik je als we terug zijn vertellen of het wat was…. Denk ook dat 7 daar lastig is trouwens, maar wie weet…
Wij hebben ook een paar keer geprobeerd de Sand Dunes in onze reizen te krijgen, maar is altijd lastig ivm de omweg. Dus nog niet geweest…
Denk dat je nieuwe schema een mooi rustig schema is voor zo’n korte trip !
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hadden 3 overnachtingen in het Holiday Inn Vacation Club. Een 2 kamer appartement, maar er zijn ook appartementen met 2 slaapkamers plus in de woonkamer een sofabed voor 2 personen. Zijn inderdaad niet goedkoop maar het zijn dan ook hele mooie luxe appartementen met alles erop en eraan. Zelfs een eigen wasmachine en droger.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ziet er inderdaad heel goed uit. Voordeel van appartement is ook dat je niet 3 dagen eten buiten de deur moet halen. Ik kan wel contact opnemen, kan altijd vragen of we met 7 er in mogen. Vind het een te grote gok om maar gewoon met 7 binnen te wandelen :)

Je kunt er ook voordelig verblijven en dan moet je een timesharebijeenkomst bijwonen. Wij hebben dat jaren geleden een keer gedaan. Een familielid in Amerika zei dat dat prima kon, gewoon naar toe gaan en niks kopen. Toen we daar kwamen zei die dame; jullie komen uit Nederland? Dan hadden ze het niet aan jullie mogen verkopen. Ze wenste ons een fijne vakantie en we konden weer gaan. Voor een paar tientjes zaten we doen 2 of 3 nachten in Bluegreen resort, was toen net nieuw. :thumbup: Maar geloof niet dat ik dat weer zo durf te boeken, heb geen zin in een opdringerige verkoper.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Jedinja schreef:
06 jul 2023, 23:33
Little wild horse canyon heb ik opgezocht en ook wel in een reisverslag van jou gelezen. Die gaat op m’n lijstje!
Wij hebben eergisteren de Little Wild Horse Canyon 'gedaan'. Zelden een leukere wandeling gedaan!
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Nu we de eerste campings aan het boeken zijn, lijkt het me een goed moment om onze plannen te updaten. De route is vrijwel hetzelfde en heb een aantal campings op het oog. Afgelopen weekend heb ik een plekje op Devils Garden kunnen bemachtigen.

Dag 1: DUS – Denver
Dag 2: Denver – tussenstop Moab (’s morgens camper ophalen) Tips in de buurt van Denver?
Dag 3: tussenstop - Moab - Camping: Devils Garden = geboekt!
Dag 4: Moab - Camping: Sun Outdoors
Dag 5: Moab - Camping: Sun Outdoors
Dag 6: Moab – Capitol reef/Goblin Valley SP - Camping: Goblin Valley SP / Fruita
Dag 7: Capitol Reef - Camping: Fruita
Dag 8: Capitol Reef - ? Camping: nog een nachtje Fruita of doorreizen naar bv Bryce?
Dag 9: Goblin Valley - Bryce - Camping: Ruby's Inn
Dag 10: Bryce - Zion - Camping: Watchman
Dag 11: Zion - Camping: Watchman
Dag 12: Zion - Camping: Watchman
Dag 13: Zion – Valley of Fire - Camping: Atlatl
Dag 14: Valley of Fire - Las Vegas – Camping Sam's Town
Dag 15: Las Vegas - hotel - 's morgens camper inleveren.
Dag 16: Las Vegas - hotel
Dag 17: Las Vegas - DUS

Ik heb nu twee nachten Fruita ingepland. Lijkt me een prachtig plekje. Onderweg komen we langs Goblin Valley SP. Is een overnachting daar ook de moeite waard of kunnen we beter direct doorrijden naar Capitol Reef? Anders zetten we die extra nacht in bij Bryce of Zion.

We zouden de camper 's middags op dag 14 inleveren, maar ik denk dat we dan toch nog een nachtje op de camping slapen. Geeft ons op dag 14 ook meer ruimte voor Valley of Fire.

In een ander topic heb ik de vraag ook gesteld, maar als je op Watchman wilt reserveren moet je per dag een nacht boeken zodra het tijdslot is vrijgegeven?

Mocht je nog een tip hebben mbt camping of plekken langs de route die ook de moeite waard zijn, hoor ik het heel graag!
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Iseut »

Jedinja schreef:
30 okt 2023, 23:27
In een ander topic heb ik de vraag ook gesteld, maar als je op Watchman wilt reserveren moet je per dag een nacht boeken zodra het tijdslot is vrijgegeven?
Er is in het andere topic ook al uitgebreid op in gegaan, maar voor de overzichtelijkheid ook nog even hier een reactie. Je kunt vanaf de eerste nacht die wordt vrijgegeven de rest van je nachten buiten het booking window reserveren. Je hoeft dus niet te wachten totdat al je nachten zijn vrijgegeven voor reserveren.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Sorry :oops: ik het is me inmiddels duidelijk en ga alvast eerder proberen of het lukt. Bij Devils Garden kreeg ik het niet voor elkaar om twee nachten te boeken. Wellicht iets verkeerd gedaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jedinja schreef:
30 okt 2023, 23:27
Dag 13: Zion – Valley of Fire - Camping: Atlatl
Wij hebben net geboekt op Arch Rock. Misschien is dat voor jullie ook een optie? Atlatl heeft meer voorzieningen - wij moeten het doen zonder water -maar de plaatsen lagen mooier voor zover ik dat kon zien. Mochten we toch behoefte hebben aan stromend water dan lopen we desnoods naar Atlatl. :wink:

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2018 op Atlatl gestaan, op plek 33. Toen konden we niet reserveren en waren overal blij mee. Het bleek een hele grote plek met water en elektriciteit, maar wel midden op het terrein, dus niet charmant tegen de rode rotsen aan. Wel met prachtig uitzicht erop.

https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn op beide campings bij VoF.

Morgen ga ik reserveren voor Watchman. Ik heb al tabbladen klaar staan op zowel de A-loop een paar en de B-loop. Hoe ver is het van beide loops lopen naar het Visitor Center? Aangezien we twee kleine wandelaars bij ons hebben, neig ik naar A-loop omdat het minder ver is, maar de plekjes op de B-loop vind ik ook wel erg mooi.
Ik kan het me van de vorige keer niet meer goed herinneren. Toen hadden we ook fietsen bij ons die we toen hebben gebruikt om naar het visitor center te fietsen.
Iemand tips?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Achterin de B loop zal een minuut of 5-10 langer zijn… wij hebben 2 x prima op deA loop gestaan… plekjes tussen de loop en het riviertje zijn leuk, kun je je campingstoel oppakken en lekker koel in het riviertje gaan zitten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer