Duurdere of goedkopere startpunten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door NaMiSe »

Wij willen volgend jaar zomer richting west USA. Welke vliegvelden met Autohuur combi zijn nu het duurste? Ik hoor dat SFO erg duur is, wat zou een alternatief kunnen zijn? LAX?LAS? Of een ander vliegveld richting SAN Francisco?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het standaardrondje maakt zijn alle genomede luchthaven een mogelijkheid. Je kunt ook nog kijken nar een one way LAX-Phoenix. Ik denk niet dat er veel te zeggen is over de prijzen voor volgend jaar. Je kunt zelf wat uitproberen voor de komende zomer, en dus zowel autohuur als tickets vergelijken. Voordeel van starten of eindigen in SF kan zijn dat je niet direct een auto hoeft te huren, zeker als je er meerdere dagen bent scheelt dat in autohuur. Maar of dat eventuele duurdere tickets compenseert is maar de vraag. Hangt er ook van af met hoeveel personen je reist natuurlijk.

Lees ook eens mee in het vervoer-subforum, daar zitten de experts. :thumbup:

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Pete.Z »

Phoenix en Las Vegas zijn vaak de goedkoopste, maar het is zeker geen regel.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 534
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door thebruins »

Ik vlieg altijd graag op Salt Lake City omdat je dan rechtsstreeks vanaf Amsterdam kunt vliegen en meteen in Utah bent :) . Alleen is autohuur daar wel altijd een stuk duurder dan bijvoorbeeld in Phoenix of Las Vegas, die twee zijn altijd wel goedkoper dan de rest.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door boonens »

Hoewel een zeer goede vraag, is mijn persoonlijke ervaring dat flexibel zijn in de keuze van luchthaven van vertrek vaak veel meer 'winst' brengt dan flexibiliteit in de eindbestemming. Hoewel ik Privium-lid ben, vlieg ik tegenwoordig veel vaker van Brussel of Dusseldorf dan van Schiphol.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Tantelotje »

Ik heb niet de ervaring dat SFO 'duur' is. Ons ticket AMS-SFO, LAS-AMS van dit jaar ligt qua prijzen in lijn met AMS - LAX en SFO-AMS vorig jaar.
Maar goed, daar zit 2x SFO is, dus of dat representatief is, weet ik dan ook weer niet.
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat LAX het meest aantrekkelijk is qua prijs, maar het is sinds 2016 dat we een retourtje LAX hebben geboekt. Dus tot zover mijn ervaring.

Autohuur neem ik (vooraf) nooit in de vergelijking mee. Ik maak een route en bepaal vertrek- en eindpunt. Daarna kijk ik pas naar autohuur.
Maar wederom gevoelsmatig zou ik denken dat je op LAX de meeste opties hebt omdat dit gewoon een groot vliegveld is.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Coyote »

NaMiSe schreef:
25 mei 2023, 23:49
Welke vliegvelden met Autohuur combi zijn nu het duurste? Ik hoor dat SFO erg duur is, wat zou een alternatief kunnen zijn? LAX?LAS? Of een ander vliegveld richting SAN Francisco?
Waar heb je dat gehoord?

SFO en LAX (en ik denk LAS ook) ontlopen elkaar nooit zoveel vwb autohuuur. Prijzen liggen vaak dichtbij elkaar en zijn vaak niet de duurste verhuurlocaties.

Voor San Francisco zou je ook nog naar San Jose (SJC) kunnen kijken. Alternatief voor het westen is San Diego, Phoenix of Salt Lake City. Dan heb je wel zo'n beetje alle steden van waar je een mooi rondje in het westen kunt maken. Of aanvliegen op een stad en vertrekken vanaf een andere stad.

Overigens kijk ik naast de ticketprijzen per stad ook gelijk naar de autoverhuurprijzen. Die 2 samen bepalen vaak op welke stad ik wil vliegen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Pete.Z »

Mijn ervaring is dat Las Vegas vaak wat duurdere tickets en goedkopere auto’s heeft, Phoenix net andersom.
Wij vliegen best vaak op San Diego, omdat mijn vrouw daar vandaan komt en dus familiebezoek, maar dat is eigenlijk nooit de goedkoopste optie.

Maar gewoon flexibel kijken is het allergoedkoopste, zeker als je ook met vertrek luchthaven flexibel kan en wil zijn.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door NaMiSe »

Dank jullie wel! Als ik het goed begrijp, kan het eigenlijk vooral schelen als we vanaf Düsseldorf of Brussel zouden vliegen….daar ga ik eens naar kijken
Afbeelding
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door NaMiSe »

Martin & Marianne schreef:
26 mei 2023, 10:10
Als je het standaardrondje maakt zijn alle genomede luchthaven een mogelijkheid. Je kunt ook nog kijken nar een one way LAX-Phoenix. Ik denk niet dat er veel te zeggen is over de prijzen voor volgend jaar. Je kunt zelf wat uitproberen voor de komende zomer, en dus zowel autohuur als tickets vergelijken. Voordeel van starten of eindigen in SF kan zijn dat je niet direct een auto hoeft te huren, zeker als je er meerdere dagen bent scheelt dat in autohuur. Maar of dat eventuele duurdere tickets compenseert is maar de vraag. Hangt er ook van af met hoeveel personen je reist natuurlijk.

Lees ook eens mee in het vervoer-subforum, daar zitten de experts. :thumbup:

Marianne
Als je in San Francisco niet meteen de auto zo huren, welk hotel gebruiken jullie dan en hoe kom je van de luchthaven naar het hotel en van het hotel naar de auto verhuurder? Taxi/Uber? OV?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Frasi »

@NaMiSe
Een voordeel van je reis starten in San Francisco is dat je ervoor kan kiezen je huurauto pas op te halen zodra je de stad verlaat. Dat scheelt een paar dagen huur én parkeerkosten. Ik heb het zelf 2x gedaan.
Je kan makkelijk met de BART naar de stad; het laatste stukje lopen of verder met de bus. Je kan voor een schappelijk bedrag een MUNI-pass kopen waarmee je de hele dag onbeperkt met bus, tram en metro kan reizen (niet met BART, maar wel met de cablecar die anders $5/rit kost).
Vervolgens bij vertrek kan je óf met de BART terug naar de autoverhuur bij het vliegveld, maar makkelijker én goedkoper is het om je auto in de stad op te halen. Als het wat verder is van het hotel gaat de chauffeur 's ochtends de auto ophalen terwijl de rest de spullen inpakt en bij het hotel wacht.
Laatste keer verbleef ik in het Handlery hotel bij Union Square. https://goo.gl/maps/KVRyPP5DhyPhgnps9?c ... 1&entry=tt
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Martin & Marianne »

NaMiSe schreef:
28 mei 2023, 20:48
Als je in San Francisco niet meteen de auto zo huren, welk hotel gebruiken jullie dan en hoe kom je van de luchthaven naar het hotel en van het hotel naar de auto verhuurder? Taxi/Uber? OV?
Wij huren wel altijd meteen een auto, maar het nadeel daarvan is dat je goed moet kijken of je de auto bij het hotel kunt parkeren en hoeveel kosten daarmee gemoeid zijn. Zonder auto is het makkelijker om hotelprijzen te vergelijken. Als je een hotel bij Union Square hebt is het vervoer goed te doen, maar met de Bart en uber kom je overal natuurlijk.

Marianne
Endt001
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 apr 2023, 14:45

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Endt001 »

Ik hou de afgelopen maanden de directe vluchten van AMS naar LAX en SFO in de gaten. Tot heden ging het gelijk op maar sinds vorige week zijn de directe vluchten van AMS - SFO een stuk goedkoper dan eindbestemming LAX. Dit scheelt bij 4 personen € 1500,- (€ 375,-- p.p).

Ik hoef pas tickets te hebben voor 2024 maar de goedkoopste tickets die ik tot nu toe heb gezien in juli/augustus 2023:
Lufthansa directe vlucht
maandag vertrek AMS: 14:50 - 16:45 aankomst
woensdag vertrek SFO: 14:55 - 10:20 aankomst
Incl. persoonlijke items en handbagage 8 kg.
Prijs € 1038,-- per persoon

Goedkoop auto's huren kun je het best als volgt doen:
Ga naar de website van Hertz:
1. Klik op andere inleverlocatie
2. type de stad in, bijvoorbeeld San Francisco en klik dan op San Francisco CA, US (12 locations)
3. afzet locatie typ je in het vliegveld in waar je wil inleveren (San Francisco is SFO)
4. Type datums in en zet tijd op ophalen 17:00 en inleveren 17:00
5. Kies uit de lijst van Hertz vestigingen bij San Francisco op nr 7 840 Ellis Street
6. Scroll helemaal naar beneden voor bijvoorbeeld een Large SUV en kijk maar eens hoeveel het scheelt (Voor 23 dagen scheelt het mij 1500 euro op een large SUV). Deze tip kreeg ik van @redeye

Ditzelfde kun je ook doen bij Los Angeles, alleen dan kies je bij punt 5. voor Hertzvestiging nr 7 10603 Venice Boulevard.

**Let op de adressen waar je ophaalt zijn op zondag dicht en hebben beperkte openingstijden doordeweeks en op zaterdag.**

Adviseer sowieso niet te vliegen in weekenden. Is namelijk duurder. In San Francisco zou ik de auto later ophalen omdat je deze de eerste dagen niet nodig heb en hierdoor bespaar je heel veel parkeerkosten (ca. 80 euro per dag). Gewoon met een UBER je auto ophalen als je vertrekt naar je volgende stad.

Bij Los Angeles is een auto wel handig maar dan adviseer ik 1 dag in een hotel bij het vliegveld te slapen (bijv. Hyat) lekker uitrusten en geen gehaast om op tijd bij het verhuurbedrijf aan te komen. Volgende dag met een UBER de auto ophalen en vervolgens je gezin bij het Hotel oppikken.
Laatst gewijzigd door Endt001 op 02 jul 2023, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door HennyCox »

NaMiSe schreef:
28 mei 2023, 20:11
Als ik het goed begrijp, kan het eigenlijk vooral schelen als we vanaf Düsseldorf of Brussel zouden vliegen

Ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar vanaf Frankfurt is het heel goedkoop naar Las Vegas vliegen, gewoon avond ervoor hotelletje pakken met gratis parkeren zolang je wilt en lekker uitgerust en met ontbijtje aan de vliegreis beginnen :thumbup: . Vanaf Dusseldorf scheelt ook heel veel met Schiphol.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door NaMiSe »

@Hennycox: uit omgeving Den Haag, dus Frankfurt is wel een eind weg. Düsseldorf zou kunnen.
@Endt001: de auto later ophalen heb ik vaker gehoord in SF, maar je moet toch ook eerst de stad in naar je hotel…..ook Uber? Wat kost zoiets ongeveer? Of zijn er nog hotels met shuttle services?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Tantelotje »

Ik denk dat dit heel persoonlijk is.
Ik peins er niet over om niet direct een auto te huren. Enige uizondering is daarop NewYork.
Ook dit jaar gewoon in SF gelijk de auto opgehaald. Er zijn meer dan voldoende hotels waar je gratis kunt parkeren, bijvoorbeeld de Motor Inns maar ook de Chelsea Inn waar wij dit jaar verbleven. Prima gelegen op Lombard Street, fietsverhuur voor tochtje over de golden gate om de hoek en mooie ruime kamers, prima onderhouden.
Wat kost een dag autohuur en wat kost een Uber/Lyft/taxi. En vooral: wat is het gemak je waard.

Het advies hierboven om, bijvoorbeeld in LA, je auto pas de volgende dag op te halen vind ik een slecht advies. Niet alleen zit je dan gebonden aan bepaalde hotels met shuttleservice (er zijn er meer hoor maar het hier boven genoemde Hyatt is aan de prijs. Boek een goedkoper hotel wat niet perse shuttle service hoeft te hebben en je hebt die dag huur er al weer uit...) of aan Ubers, je moet (onnodig) op en neer rijden, je zit aan een tijdstip voor 'morgen' vast om te huren en op de dag van aankomst kun je niks, al was het maar een ritje naar een supermarkt voor water. Neem tenminste niet aan dat je daarvoor een uber in zou zetten. Rechtstreekse vluchten komen normaliter rond de middag aan. Ga je dan de rest van dedag op je hotelkamer zitten? Want voor de prijs van meer dan 1 uber kun je natuurlijk prima je auto alvast huren.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Duurdere of goedkopere startpunten

Bericht door Motion »

Volgens mij kan je het beste bij google flights alle vliegvelden hier in de buurt opgeven (schiphol, dusseldorf, brussel) en als bestemming ook alle vliegvelden die aan je route liggen (LAX, las vegas, SFO, phoenix)
Als je dan je verdere wensen ingeeft (aantal stops etc) dan geeft Google je de goedkoopste tickets en zie je waarvandaan en waarheen dat dan is. Vervolgens kijk je naar de tijden, overstaptijden en eventueel alternatieve datums.
Je kan ook nog spelen met heen naar de ene plaats en terug vanaf een andere plaats...
En zo kom je een heel eind!

Autohuur is naar mijn idee niet echt te voorspellen waar dit goedkoper is, behalve dat de grotere vliegvelden en steden meestal voordeliger zijn.
Wij kijken altijd naar de vliegtickets, vooral als je met meer dan 2 personen bent is dat toch de bepalende factor qua prijs.

Overigens mee eens om altijd meteen een auto te huren. Stukje vrijheid en gemak!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer