Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ThomasVH04: Zuidwesten paasvakantie

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ThomasVH04: Zuidwesten paasvakantie

Bericht door ThomasVH04 »

Hallo allemaal, ik ben tijdens en kort na de Corona periode al een aantal keer hier op het forum geweest maar de toenmalige en meerdere reisplannen zijn niet kunnen doorgaan.

Nu hebben we nieuwe plannen en onze vliegtickets zijn reeds geboekt. 30 maart 2024 vliegen we vanuit Amsterdam naar Phoenix (via Houston, iemand ervaringen met de snelheid van controle daar?). Terugkeren doen we vanuit Las Vegas. Graag zou ik eens willen polsen naar jullie mening over onze voorlopige route.

Wij houden van natuur maar niet dat we elke dag uren willen wandelen. De nationale parken hoeven we niet meer dan één dag te bezoeken. De viewpoints bekijken, een trail of 2 en eventueel iets alternatief (te paard door Monument Valley), is voor ons voldoende.

Wel willen we op ons gemak zijn dus geen heel lange ritten. De rit van Tucson naar Sedona en van Grand Canyon naar Monument Valley zijn de langste en misschien al op het nippertje. Voor de rit richting Sedona zou ik het oplossen door langs Prescott, Jerome, te rijden. Naar het schijnt een prachtige route? Geen idee hoe de route naar Monument Valley zal zijn.

30/3 - 01/04: Scottsdale
01/04 - 03/04: Tucson
03/04 - 05/04: Sedona
05/04 - 06/04: GC
06/04 - 07/04: Monument Valley
07/04 - 08/04: Page
08/04 - 09/04: Bryce
09/04 - 10/04: Zion
10/04 - 13/04: Las Vegas

Bedankt alvast voor de feedback!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ThomasVH04: Zuidwesten paasvakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Je overzicht is voor mij niet erg duidelijk, ik heb het even in het gangbare van/naar schema per dag genoteerd:

30-mrt naar Scottsdale
31-mrt Scottsdale
1-apr Scottsdale - Tucson
2-apr Tucson
3-apr Tucson - Sedona
4-apr Sedona
5-apr Sedona - Grand Canyon
6-apr Grand Canyon - Monument Valley
7-apr Monument Valley - Page
8-apr Page - Bryce
9-apr Bryce - Zion
10-apr Zion - Las Vegas
11-apr Las Vegas
12-apr Las Vegas
13-apr Las Vegas

Je geeft aan dat 1 dag per park voldoende is, maar ik zou toch voor Zion een extra overnachting doen zodat je daar een volle dag hebt. Bedenk dat dit park erg druk is, en dat je met de shuttlebus de canyon in moet. Zelfs als je niet gaat wandelen is een volle dag daar echt niet te veel.

Wat zijn de plannen in Tucson en Scottsdale? Is het niet iets om direct naar Tucson te gaan?

De rit van Tucson naar Sedona is natuurlijk goed te doen, vind je dat te lang? Als je via Jerome gaat wordt het alleen maar langer. Maar wel mooi.
Tussen de GC en MV is niets. Je zou de omweg via Coal Mine Canyon kunnen doen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

ThomasVH04 schreef:
16 mei 2023, 10:10
Voor de rit richting Sedona zou ik het oplossen door langs Prescott,
Je denkt dat het dan korter wordt? Juist niet. Het is een omweg dus meer kilometers. Rechtstreeks is via google maps 366 km. Via Prescott en Jerome 440 km. Je kan ook vanuit Tucson de 77 nemen en vervolgens de 188 langs Theodore Roosevelt Lake en verder via Payson, Camp Verde etc. Dat is ook een mooie route en je hoeft niet weer dezelfde weg terug naar Phoenix te rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Twee dagen Zion heb ik inderdaad al een aantal keer zien passeren. Dat is dus zeker een aanpassing die we kunnen maken. Zelf had ik misschien wel het idee om twee overnachtingen in Springdale te boeken en de tweede dag zelf te zien wat we doen. Nog een dagje Zion of eens doorrijden naar Bryce.
Ik was waarschijnlijk niet echt duidelijk over de route naar Sedona. Ik weet dat de route via Prescott en Jerome langer duurt maar dan heb je wel een prachtige route met meerdere stops onderweg. In zo'n geval trek ik het me totaal niet aan dat we er wat langer over doen. Wat geniet jullie voorkeur, de route hier besproken of die via de 77 waar Ingrid het over heeft?
We landen pas om 20u20 in Phoenix dus we hebben eigenlijk maar 1 volle dag (31 maart) in Scottsdale. Dat leek me een leuk en rustig begin van onze reis. Zijn jullie geen fan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ThomasVH04 schreef:
16 mei 2023, 15:42
Zelf had ik misschien wel het idee om twee overnachtingen in Springdale te boeken en de tweede dag zelf te zien wat we doen. Nog een dagje Zion of eens doorrijden naar Bryce.
Dat begrijp ik niet helemaal. Je gaat toch eerst naar Bryce en dan naar Zion? En met twee nachten heb je maar 1 volle dag, dus geen extra dag om nog iets anders te doen.
Op weg naar Las Vegas zou ik zeker een stop maken bij Valley of Fire.

Ik ken Scottsdale niet, wat zou je daar willen doen? En wat zijn de plannen in Tucson? Het Saguaro Park?

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Ik had even het idee om op en af te gaan maar dat was inderdaad misschien een dom idee. Ik denk dat we Bryce beter laten voor wat het is.

Scottsdale wou ik graag eens bezoeken omwille van Old Town Scottsdale en de hippe eet -en dranktentjes ‘s avonds. Een bezoekje aan Phoenix of Goldfield Ghost Town behoorde ook tot de mogelijkheden.

Het is inderdaad een mogelijkheid om op 31 maart enkel Old Town Scottsdale te bezoeken en nadien al naar Tucson te rijden. Wat we daar gaan doen staat nog niet vast. Saguara NP, een ballonvaart, Arizona Sonora Desert Museum, Biosphere 2, Old Tucson Studios, air and space museum, Mount Lemmon, San Xavier Del Bac Mission en een uitstapje naar Tombstone behoren allemaal tot de mogelijkheden.

De route naar Las Vegas wilden we inderdaad gebruiken om wat dingen te zien. Is St. George iets? Even Las Vegas voorbij rijden om Hoover Dam te zien wilden we ook doen. Valley of Fire kan zeker ook!
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

ThomasVH04 schreef:
16 mei 2023, 10:10
Nu hebben we nieuwe plannen en onze vliegtickets zijn reeds geboekt. 30 maart 2024 vliegen we vanuit Amsterdam naar Phoenix (via Houston, iemand ervaringen met de snelheid van controle daar?).
Ligt er helemaal aan hoe laat je aankomt en hoeveel
andere internationale vluchten er op dat moment ook landen.

Hoeveel overstaptijd heb je?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De temperatuur in Tucson en Phoenix zal in die periode nog niet zo warm zijn dus dat is een voordeel. Kijk anders eens in het reisverslag van Marco op onderstaande website voor de diverse mogelijkheden daar. Heel mooi en uitgebreid verslag van o.a. de omgeving Phoenix en Tucson.

http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De periode waarin je gaat is inderdaad heerlijk voor onder andere de omgeving van Tucson. Met de tijd die jullie hebben wordt het wel keuzes maken. Wanneer vlieg je terug, op de 13e?
Voor Bryce is het misschien wat vroeg in het jaar, het zal er zeker koud zijn en wellicht is wandelen niet mogelijk. Maar overslaan lijkt me ook jammer.

St George is geen doel op zich. In de omgeving heb je wel bijvoorbeeld Snow Canyon. Maar ik zou zelf kiezen voor Valley of Fire gezien de beperkte tijd die je hebt.
Het is natuurlijk ook een ideale periode om naar de Wave te gaan. Je zou mee kunnen loten. Als je dat zou willen is het niet gek om twee schema's te maken en voor beide annuleerbaar accommodatie te boeken.
Sowieso is het niet gek om nu al iets te boeken bij de parken. Nu is er nog keus, en annuleren kan altijf nog. Voor de Grand Canyon is het mooi om in het park te overnachten. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com. Je kunt al vanaf 130 dollar iets vinden in de Bright Angel Lodge maar de keuze is al beperkt zie ik.

Voor Monument Valley is paardrijden mooi om te doen. Je kunt ook de Wild Cat Trail lopen, dat vonden wij erg leuk om te doen. Zie ook dit topic:
viewtopic.php?p=1232074#p1232074

Marianne
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

Ik kon kiezen tussen een overstaptijd van 2u50 of 4u45. Het eerste was waarschijnlijk voldoende maar ben toch voor gemoedsrust gegaan.

Voor het reisverslag ga ik straks mijn tijd eens nemen ze.

De dertiende moeten we om 10u30 het vliegtuig in Las Vegas nemen.

Is het een mogelijkheid om van Page vroeg door te rijden naar Bryce, daar de viewpoints te zien en dan in de late namiddag al richting Springdale rijden?

De Wave willen we zeker zien, op welke manier kunnen we deelnemen aan die loterij? Hoe werkt dat precies?

We waren inderdaad van plan om vandaag en morgen alles al annuleerbaar te boeken. Voor de GC zou het Yavapai Lodge worden. Vinden jullie dit geen aanrader?

De tips van Valley of Fire en Monument Valley gaan we zeker volgen. Enorm bedankt al voor deze feedback!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Bryce zijn de uren rond zonsopkomst/-ondergang wel erg mooi, die zou je missen als je daar niet overnacht. Dat zou wel jammer zijn. Maar als het slecht weer is mis je daar weer niet veel aan. Lastige keuze.
Het is jullie eerste keer in het zuidwesten? En denk je dat er nog eens een vervolg zal komen? Dan zou je daar met je planning rekening mee kunnen houden.
In het schema zoals ik dat het neergezet zou een extra overnachting Zion betekenen dat je twee nachten/1 volle dag Las Vegas hebt. Als dat voldoende is zou ik het op die manier doen.

De Yavapai Lodge ligt niet aan de rim. Ik zou zelf eerder kiezen voor de Bright Angel Lodge. In 2013 zaten wij in de Yavapai Lodge, zie daarvoor en voor de South Kaibab Trail eens in ons reisverslag.

Google voor de Wave eens op Coyote Buttes North. Ik zie dat het wel iets is veranderd sinds ik er geweest ben. Ik vind nu deze site: https://www.recreation.gov/permits/274309. Voor meer informatie is www.ontdek-amerika.nl ook een prachtige site.
Voor mijn ervaring kun je in mijn 2011-verslag kijken.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Met betrekking tot the Wave is de door marianne genoemde site de juiste. Spreekt allemaal voor zich en het systeem werkt goed en duidelijk. Tip is om in te schrijven voor ieder lid in je gezelschap. Dat vergroot je kansen. Mocht je meerdere keren ingeloot worden, dan kun je die weer annuleren. Je moet dus in december 2023 met de loting mee doen.
Ik heb vorige maand meegedaan voor de loting in augustus en ben ingeloot (nadat het in 2006 mislukte doordat het water in de wash te hoog stond ) :clap:
ThomasVH04
Amerika-ontdekker

We hebben ondertussen alles (met annulering) geboekt. Dit is het geworden:

30-mrt aankomst en overnachting Phoenix (Holiday Inn Express & Suites Phoenix - Airport North, an IHG Hotel)
31-mrt Phoenix - Tucson (Starr Pass Golf Suites)
1-apr Tucson
2-apr Tucson
3-apr Tucson - Sedona (Sedona Real Inn & Suites)
4-apr Sedona
5-apr Sedona - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
6-apr Grand Canyon - Monument Valley (Goulding's Lodge)
7-apr Monument Valley - Page (Best Western View Of Lake Powell Hotel)
8-apr Page - Zion (La Quinta Inn & Suites by Wyndham at Zion Park/Springdale)
9-apr Zion
10-apr Zion - Las Vegas (Harrah's)
11-apr Las Vegas
12-apr Las Vegas
13-apr Las Vegas

Een dagje minder Las Vegas was voor de vriendin geen optie. We gaan ter plaatse zien wat we doen. Misschien dat we op 8 april eerst naar Bryce rijden om dan in de late namiddag richting Zion te gaan. Een zonsondergang/opgang gaan we dan missen maar het is misschien beter dan niets. 9 april willen we sowieso een volle dag in Zion kunnen doorbrengen. De plannen kunnen wel wijzigen als we de uitgeloot worden voor de Wave. We gaan ons inschrijven voor 7, 8, en 9 april.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer