Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse/Nederlandse Touroperators voor Canada/US trip

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mathi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Amerikaanse/Nederlandse Touroperators voor Canada/US trip

Bericht door Mathi »

Beste forummers

Mid augustus 2023 - eind oktober 2023 gaan wij met onze twee dochters van dan twee en vier jaar oud, 10 weken weg naar Canada en de VS. Start in Seattle, camper (C25)huren in Seattle huren welke we de gehele trip zullen gaan gebruiken. In Las Vegas leveren we de camper af en keren we terug naar huis.

We landen in Seattle, hebben vanaf daar in de buurt een camper en reizen dan naar Vancouver Island,pacific rim National Park, Quadra Island, Okanagan, Kettle Valley, Kamloops, Okanagan, Wells Gray NP, Jasper, ICefield Parkway, Yoho, Lake Louise, Banff NP, Calgary, Waterton Lake NP.
Voor Canada hebben we de expertise van Nature Trek ingeschakeld, en ook de tickets van/naar Amerika aangeschaft en de camperhuur geregeld.

We waren in leuk contact met Tioga Tours voor het Amerika deel, maar nadat zij hoorden dat we de tickets en camper elders vastgelegd hadden haakten zij af voor de rest (helaas, want het contact was prettig). Afijn, morgen hebben we een Nederlandse touroperator van wij we horen of zij dat wel doen.

We hebben voor ogen een trip door de VS waarbij de route grofweg wordt: Glacier NP - Helena - Yellowstone - Craters of the Moon - Salt Lake City - Zion - Arches - Bryce - Death Valley - Las Vegas.

Mijn vraag aan de mede-forummers is of er onder jullie mensen zijn die Tour-operators in de arm hebben genomen die in de VS gevestigd zijn? Welke ervaring hebben jullie daar dan mee?

Alvast dank!
Mathi
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amerikaanse/Nederlandse Touroperators voor Canada/US trip

Bericht door BonnyR »

Hallo Mathi. Mooi zo'n lange tijd om te reizen. Je hebt tickets, een camper. Alleen voor het Canadese deel? Je kunt geen one way met dezelfde touroperator regelen?? Want volgens mij kun je anders ook makkelijk bijvoorbeeld bijTravelhome alleen de camper regelen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ooh, lees nu pas goed, dat de camper voor het Amerikaanse deel ook al rond is. Mij is dan niet helemaal duidelijk wat de rol van een touroperator moet zijn? Campings kun je makkelijk zelf regelen en ter plekke een tour boeken is ook geen probleem.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik begrijp dat je de camper en de tickets voor de hele reis al geregeld hebt. Wat verwacht je dan nog van een touroperator? Dat zij een route voor je uitstippelen en campings reserveren? Dat kun je makkelijk zelf, zeker met behulp van het forum. Lees wat reisverslagen en stel vragen hier op het forum. Veel succes, wel lekker zo'n lange trip :thumbup:
Mathi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mathi »

Dank voor de snelle reactiers Bonny en Michelly. Hierbij wat toelichting:
Omdat de keuze zo ontzettend reuze is (en we aanzienlijk de tijd hebben) en omdat we toch relatief jonge kids meenemen, dachten we dat het toch wel handig is wanneer we wat ervaringsdeskundigen in de arm kunnen nemen om ons te laten adviseren over de trip en de te maken keuzes? Dat hebben we voor Canada, die gasten van TrekNature vertellen uit eigen ervaring, weten net die plekjes die nog wat ontontdekt zijn, maar wel megamooi en leuk zijn voor ons allemaal.

Ik lees net over de Black Canyon of the Gunnison, lijkt me ook prachtig! Maar voor jonge kids, geen idee.

Dus, mocht er iemand een tip hebben... Graag :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt hier op het forum veel meer kennis en ervaring dan waar dan ook. En geheel belangeloos! Campings moet je sowieso zelf vast leggen en dat is zo hier en daar in de parken best een uitdaging.

Je hebt al een globale route dus het zal geen probleem zijn om dat verder uit te werken. Het is wel goed om aan te geven vanaf wanneer je in de VS bent. Ik neem aan dat je dan al in september zit. Hou er rekening mee dat je dan voor bijvoorbeeld Yellowstone al aardig laat in het seizoen bent. In de loop van september sluiten er al voorzieningen daar. Kijk ook even waar je bent in het Labor Day weekend, dan kan het erg druk zijn.

En wat mij betreft is de Black Canyon of the Gunnison niet echt geschikt voor jonge kinderen.

Kijk eens naar het topic van forumlid Sadnips in het zuidwesten forum.

Maak een topic aan met je vragen in dat forum, dat past misschien niet helemaal, maar het grootste deel van de reis zal het zuidwesten betreffen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Hoeveel ervaringsdeskundigen wil je hebben? :wink:
Helemaal eens met Michelly. Uit reisverslagen haal je een hoop informatie. Meer dan een reisorganisatie je kan geven.
Succes en veel plezier met puzzelen.
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Marielleh »

Ik sluit me volledig aan bij voorgaande reacties en wil daar nog het volgende aan toevoegen;
Je geeft aan dat het reizen met de kinderen een extra reden is om ervaringsdeskundigen in de arm te nemen. Dan ga je er dus vanuit dat de mensen van deze reisorganisaties specifiek ervaring hebben met kinderen? Er zijn organisaties die zich daar speciefiek op richten maar volgens mij is degene die je nu noemt er daar geen van.
Ik zou mij afvragen wat je zoekt en waar je het halen kan?

Bvb je noemt Black Canyon of the Gunnison, ik ken het niet, geen idee. Maar als ik het zou overwegen zou ik beginnen met het internet wat een enorme bron van info is. Denk daarbij bvb ook aan veel foto’s en filmpjes op youtube, dat geeft je dan weer een goed beeld van hoe beloopbaar de hikes zijn en kun je zelf inschatten of dit iets voor je kids is. En vervolgens als je toch nog specifieke vragen hebt ze hier op het forum plaatsen. Googelen op “…. met kinderen” is vaak ookheel helpend.
Tav je kinderen; je kent je eigen kinderen het beste, wij hoorde bvb vaak dat dingen “moeilijk” zouden zijn voor kinderen maar hebben een zoon die we (naast een zwembad;-) niet blijer kunnen maken met een hike op een pad wat eigenlijk geen pad is en waar hij lekker door de takken , wortels,etc kan struinen. Een ander kind zal na honderd meter afhaken, hij wil verder dan wij.
Dus naast gezond verstand wat elke volwassene wel op kan brengen hangt het simpelweg ook af van wat je kinderen kunnen en willen, lange hikes zul je met twee en vier niet doen, maar zoek dan op kortere of bvb mooie plekken (waterval, meer,uitkijkpunt) met een parkeerplaats. Een stukje het park in lopen kan altijd.
Tot slot; bezoek ter plekke de visitorscentrums! De rangers geven je top tips als je concreet aangeeft wat je wilt / zoekt.

Feit is wel dat het op deze manier doen veel tijd en energie vooraf kost. De meeste forumleden hebben dat er graag voor over. Naast veel geld besparen brengt het mensen ook veel voorpret. Kun / wil je die tijd niet investeren, dan kan een organisatie helpen maar dat kost je een fors bedrag meer, minder flexibiliteit en naar mijn mening een hoop voorpret maar dat laatste kan voor jou zomaar anders zijn.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 jaar au pair in CT en trip NY - Florida- zuiden - LA
2002 NO VS + ZO Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
̶2̶0̶2̶5̶ ̶N̶Y̶ ̶-̶ ̶P̶h̶i̶l̶a̶d̶e̶l̶p̶h̶i̶a̶ ̶-̶ ̶A̶t̶l̶a̶n̶t̶a̶ ̶-̶ ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2026 NY - Philadelphia - Atlanta -Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer