Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Chicago naar LA in maart/april.
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Van Chicago naar LA in maart/april.
Hallo allemaal,
Wij zagen van de week een wegbreng actie voorbij komen om een gloednieuwe camper van de fabriek Elkhart County, Indiana naar Los Angeles te brengen. Wij (mijn man en ik) hebben hier 28 dagen de tijd voor en zijn van plan daarvoor Route 66 (grotendeels) te volgen. Nu hebben wij eerder met een camper in de US rondgereisd, maar nog nooit in maart/april. Wij vertrekken 7 maart uit NL en halen de camper 8 maart op. De inleverdatum van de camper is 5 april. Alle tips, ideeën en ervaringen zijn welkom! Met name over het dewinterizen van de camper en hoe jullie dat onderweg deden met douchen/toiletbezoek en dergelijke, zolang jullie nog in gebieden waren met temperaturen onder het vriespunt. Hoor graag jullie ervaringen! Liesbeth
Wij zagen van de week een wegbreng actie voorbij komen om een gloednieuwe camper van de fabriek Elkhart County, Indiana naar Los Angeles te brengen. Wij (mijn man en ik) hebben hier 28 dagen de tijd voor en zijn van plan daarvoor Route 66 (grotendeels) te volgen. Nu hebben wij eerder met een camper in de US rondgereisd, maar nog nooit in maart/april. Wij vertrekken 7 maart uit NL en halen de camper 8 maart op. De inleverdatum van de camper is 5 april. Alle tips, ideeën en ervaringen zijn welkom! Met name over het dewinterizen van de camper en hoe jullie dat onderweg deden met douchen/toiletbezoek en dergelijke, zolang jullie nog in gebieden waren met temperaturen onder het vriespunt. Hoor graag jullie ervaringen! Liesbeth
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Van Chigaco naar LA in maart/april
Maart is best vroeg, dus je moet in elk geval opletten welke campings open zijn.
Wij zijn in 2018 met een wegbrenger geweest, maar toen 2 april vertrokken. Misschien heb je wat aan onze ervaringen in het reisverslag.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
Wij zijn in 2018 met een wegbrenger geweest, maar toen 2 april vertrokken. Misschien heb je wat aan onze ervaringen in het reisverslag.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
Weet niet of jullie dit via Travelhome boeken, maar daar zag ik uitgebreide informatie over waar je tegenaan kan lopen en de eventuele gevolgen. Zelf geen ervaring in maart, wij vertrokken pas eind april.ik zou me goed inlezen over welke campings open zijn. Je route is in de frisse hoek zullen we maar zeggen. Wij hadden een paar keer de kachel snachts zonder stroom aan en dat trok die prima in een lage stand. Maar ook eind april frisse nachten gehad. Ik zou ook navragen of je een dubbele set slaapzakken kan krijgen. Voor mij was dat echt echt fijn feweest.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties! @jojostravelusa Ik ga het reisverslag even lezen, ben benieuwd naar jullie reis en ervaringen.
@BonnyR Wij hebben geboekt via Doets reizen, de info is redelijk summier, dus ik ga ook even checken bij Travelhome.
Wij twijfelen nog een beetje over route 66; vanwege het weer. Het kan ook zijn dat we zo snel mogelijk naar beneden zakken, richting Dallas. Maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
@BonnyR Wij hebben geboekt via Doets reizen, de info is redelijk summier, dus ik ga ook even checken bij Travelhome.
Wij twijfelen nog een beetje over route 66; vanwege het weer. Het kan ook zijn dat we zo snel mogelijk naar beneden zakken, richting Dallas. Maar daar zijn we nog niet helemaal uit.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat jullie een El Monte camper geboekt hebben. Wij hadden toen, met zijn tweeën, ruim voldoende dekens, want alles was voor 4 personen.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2016 ook de camper van Chicago naar Los Angeles gebracht in maart. We kozen er toen voor om zo snel mogelijk naar het zuiden te rijden. Misschien heb je iets aan ons verslag https://www.michelly.nl/2016_USA/inhoud.htm
Wij hebben overigens ook weer een wegbrengcamper geboekt in maart. Hebben helaas maar 2 weken de tijd dit keer bij gebrek aan vakantiedagen. Ik zit op dit moment op Schiphol om naar Zuid-Afrika te vliegen
Wij hebben overigens ook weer een wegbrengcamper geboekt in maart. Hebben helaas maar 2 weken de tijd dit keer bij gebrek aan vakantiedagen. Ik zit op dit moment op Schiphol om naar Zuid-Afrika te vliegen
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
@jojostravelusa , nee bij Roadbear. Hopen dat zij ook extra dekens hebben!
@michelly , leuk, dank je wel, ga het lezen! Ja, dat hebben wij inmiddels ook bedacht, om snel naar het zuiden te gaan. Ik gebruik nu maps van roadtrippers en dat is wel erg handig. Wat heerlijk, naar Z-A! Prachtig land, zijn we 4x geweest. Leuk dat jullie in maart ook weer een wegbreng camper gaan doen, dan neem ik aan dat het vorige keer goed is bevallen
. Ga nu even jullie verslag lezen.
@michelly , leuk, dank je wel, ga het lezen! Ja, dat hebben wij inmiddels ook bedacht, om snel naar het zuiden te gaan. Ik gebruik nu maps van roadtrippers en dat is wel erg handig. Wat heerlijk, naar Z-A! Prachtig land, zijn we 4x geweest. Leuk dat jullie in maart ook weer een wegbreng camper gaan doen, dan neem ik aan dat het vorige keer goed is bevallen
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
@michelly , ik ben begonnen aan jullie verslag, heerlijk uitgebreid en zo te zien waren de temperaturen in het begin toch wel te doen. Dat geeft een burger moed! Ik ga het op mijn gemak even lezen, maar had wel alvast een vraagje; hoe en wanneer hebben jullie dat gedaan met het dewinterizen van de camper? Kon dat al snel? Konden jullie dat zelf doen of moest je naar een garage?
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit hoeven te dewinterizen. We wachtten iedere keer totdat we dachten dat de vorst over was. Dan vulden we gewoon de tanks. Een paar graden vorst is ook niet zo'n probleem. Dit wordt onze 4e keer dat we een camper weg brengen 
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
Als ik het goed heb begrepen, zit er antivries in de leidingen als we de camper ophalen. Dus gewoon een kwestie van de tank vullen en de kranen laten lopen? Overigens heb ik al een aantal goede tips kunnen halen uit jullie verslag tot duver
Wij gaan zeker ook voor zo’n mifi. En fijn om te weten dat er onderweg campgrounds open zijn. Heel,fijn om te lezen dat jullie in precies dezelfde periode een reis hebben gemaakt die ook nog eens heel goed beviel.
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
Voor nu even grofweg de route uitgezet, ziet er ongeveer zo uit:
Elkhart
Anderson
Louisville
Nashville
Natchez
?
New Orleans
Lake Fausse Point SP
Breaux Bridges
Sam Houston Jones SP
Houston
?
Big Bend NP
White Sands NP
Suguaro NP
Casa Grande
Joshua Tree NP
SanDiego
Dana Point
We dachten ook nog aan Petrified Forest, maar dat is best een stukje om. Zoals ik al zei, dit is een ruwe opzet, de komende tijd maar even goed kijken en fine tunen. Als jullie nog tips hebben voor de stops die we sowieso nog moeten inplannen, dan hoor ik die graag. Alle andere tips uiteraard ook
Elkhart
Anderson
Louisville
Nashville
Natchez
?
New Orleans
Lake Fausse Point SP
Breaux Bridges
Sam Houston Jones SP
Houston
?
Big Bend NP
White Sands NP
Suguaro NP
Casa Grande
Joshua Tree NP
SanDiego
Dana Point
We dachten ook nog aan Petrified Forest, maar dat is best een stukje om. Zoals ik al zei, dit is een ruwe opzet, de komende tijd maar even goed kijken en fine tunen. Als jullie nog tips hebben voor de stops die we sowieso nog moeten inplannen, dan hoor ik die graag. Alle andere tips uiteraard ook
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit antivries in de leidingen gehad. We hoefden alleen maar de tanks te vullen in mijn herinnering. Die mifi werkte indertijd prima maar tegenwoordig halen we gewoon een simcard bij AT&T. Moet er nog eens induiken of dat dit nog steeds een goede optie is. Is tenslotte alweer bijna 3 jaar geleden dat we in Amerika waren. Er loopt hier op het forum een topic over mobiele telefonie.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie dat jullie ons net een dagje voor zijn. Wij vertrekken op 8 maart 
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor de tips Elly, ik ga even op zoek naar het topic!
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
Kunnen jullie in onze slipstream rijden…

Twee keer wegbrengcamper gedaan van Elkhart naar LA. Eerste keer route 66, na 2 dagen rijden hele reis korte broek weer. Tweede keer een iets noordelijker route gereden richting Dodge City en besloten een stukje na Pueblo de route om te gooien ivm het barre weer en naar Santa Fe te rijden. Waar het overdag weer lekker weer was. We hebben nooit gedewinterized. Douchen op de camping (meestal KOA) en antivries in de waste tanks, toilet en gootsteen doorspoelen met gallon containers tapwater.
27 States so far...
-
LiesM68
- Amerika-ontdekker
Dank je wel Cor, goed om te weten. Dus eigenlijk gewoon de anti-vries eerst doorspoelen en daarna de watertank vullen.
Bij bijvoorbeeld Walmart haal je dat spul voor in de waste tanks. Dit doe je in het spoelwater na je eerste leging van de black/grey water tanks . Er zit een meter in de RV die de inhoud aangeeft. We hebben de tanks 2x geleegd, 1 keer de dag voor het inleveren. Maar dit systeem staat los van het douche gedeelte en het water systeem van de Rv. Als je dus wilt gaan douchen in de RV en de RV aansluit op de watervoorziening van de camping dan dewinterized je het systeem dus
27 States so far...
@LiesM68
Voor de zekerheid, als je het systeem niet wilt dewinterizen dan spoel je het toilet door met een emmer water en de gootsteen ook, water voor het afwassen kook je op het gasstel voor heet water. Ga je douchen/de kranen gebruiken in de RV dan moet je hem aansluiten op het water systeem van de RV , en dan dewinterised je het systeem dus automatisch.
Voor de zekerheid, als je het systeem niet wilt dewinterizen dan spoel je het toilet door met een emmer water en de gootsteen ook, water voor het afwassen kook je op het gasstel voor heet water. Ga je douchen/de kranen gebruiken in de RV dan moet je hem aansluiten op het water systeem van de RV , en dan dewinterised je het systeem dus automatisch.
27 States so far...
Re: Van Chicago naar LA in maart/april
Als jullie in Breaux Bridge (zonder s) zijn, ben je niet ver van de Tabasco fabriek op Avery Island. Daar kun je een tour doen. In Lafayette eet je natuurlijk een cajun maaltijd, en misschien kun je daar in de buurt ook een Swamp tour doen.
ps - kun je de typo in de topic titel verbeteren?
ps - kun je de typo in de topic titel verbeteren?
Opmerking moderator
Topictitel gecorrigeerd.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2100 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties