Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marie_v_l
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2022, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door marie_v_l »

Hallo allemaal!!

Na vele (corona)jaren dromen is het eindelijk zover: we hebben deze week onze tickets voor Amerika geboekt. 30 dagen Westkust volgende zomer, kan niet wachten! Het is een reis die mijn vriend en ik 12 jaar geleden al eens deden zonder kinderen; toen al zeiden we dat we het terug wilden doen als er ooit kinderen waren. Onze (enthousiaste en avontuurlijke) zonen zullen tegen volgende zomer 11 en 8 zijn, dus nu maken we er werk van!

Ik ben al een hele tijd bezig met de planning van de route, en heb al gigantisch veel inspiratie opgedaan op deze site (waarvoor dank), maar voor we echt overnachtingen beginnen boeken, leg ik jullie héél graag eens het voorlopige schema voor. Heb hier en daar toch ook nog wat vragen of twijfels, waar jullie me hopelijk mee kunnen verder helpen.
Alvast héél erg bedankt voor alle hulp en feedback!
Groetjes, Marie.

Dit is onze voorlopige high-level planning:

18/07 – vlucht naar Las Vegas – overnachting (net buiten) Las Vegas
19/07 – Valley of Fire + Trip naar Zion – overnachting Zion
20/07 – Zion + Trip naar Bryce Canyon – overnachting Bryce Canyon
21/07 – Bryce Canyon + Trip naar Lake Powel – overnachting Lake Powel/Page
22/07 – Lake Powel & Page – overnachting Lake Powel/Page
23/07 – Antelope Canyon + Trip naar Monument Valley – overnachting Monument Valley
24/07 – Monument Valley + Trip naar Grand Canyon – overnachting Grand Canyon
25/07 – Grand Canyon + Trip naar Sedona – overnachting Sedona
26/07 – Slide Rock NP + Route 66 – overnachting Kingman
27/07 – Las Vegas – overnachting Las Vegas
28/07 – Las Vegas – overnachting Las Vegas
29/07 – Door Death Valley rijden – overnachting Lone Pine (Mt Whitney)
30/07 – Bodie & Mono Lake – overnachting Lee Vining
31/07 – Yosemite – overnachting Yosemite
01/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
02/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
03/08 – Trip naar San Francisco – overnachting San Francisco
04/08 – San Francisco – overnachting San Francisco
05/08 – San Francisco – overnachting San Francisco
06/08 – Kust afrijden – overnachting in buurt van Monterey/Big Sur
07/08 – Kust afrijden – overnachting in buurt van Pismo Beach
08/08 – Trip naar Santa Barbara – overnachting in buurt van Santa Barbara
09/08 – Trip naar Los Angeles – overnachting Los Angeles
10/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
11/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
12/08 – Trip naar Palm Springs & Joshua Tree – overnachting Palm Springs
13/08 – Trip naar San Diego – overnachting San Diego
14/08 – San Diego – overnachting San Diego
15/08 – San Diego – overnachting San Diego
16/08 – vlucht naar België

En hier de vragen en twijfels waar ik nog mee zit:

- We huren een auto en zoeken hotels en motels onderweg. Is het zinvol om de auto in te leveren bij aankomst in San Francisco en dan een nieuwe te huren bij vertrek? Ik las dat je in San Francisco weinig kan doen met een auto (+ duur om te parkeren), en we vertrekken en landen zowieso al op verschillende luchthavens, dus die extra kost hebben we toch?
- Het is een beetje een bewuste keuze om de vakantie nogal stevig te beginnen (elke dag een park :-)) en dan in de tweede helft het wat rustiger te doen aan de kust. Lijkt dit een beetje haalbaar, of echt overmoedig met kinderen?
- Voor Valley of Fire en Zion heb ik nu telkens 1 dagje voorzien. Is dat te kort en kies ik beter 2 dagen Zion zonder Valley of Fire? Ik deed het vooral om te vermijden dat we in de voormiddag het drukke Zion moeten binnnenrijden, misschien liever daar s’avonds toekomen en overnachten?
- Ik keek al eens rond om in Lake Powel een bootje te huren voor een dag. 12 jaar geleden deden we een georganiseerde boottrip en daar vonden we allebei weinig aan. Te lang en te weinig actief. Maar de prijzen zijn énorm duur! Iemand die dit deed en mening kan delen of het de moeite is? Wat zijn alternatieven (naast het bezoeken van de dam, dat zullen we sowieso wel doen)? Zijn er leuke strandjes waar je heen kan zonder uren in de hitte te moeten stappen (als er volgend jaar nog water in het meer staat natuurlijk :-))
- Monument Valley: hier twijfel ik écht over! Hebben we 12 jaar geleden ook niet gedaan, en is echt een heel eind omrijden, maar ik lees wel enorm veel positieve dingen. Iemand ervaring met jonge kinderen?
- Ik las dat je kan paardrijden in Bryce Canyon. Iemand ervarin mee met jonge kinderen?
- Is het in Bryce Canyon & Grand Canyon qua afstand doenbaar om buiten het park te logeren? Of verlies je dan enorm veel tijd (files)?
- Ik wil écht heel heel graag langs Death Valley rijden, maar mijn vriend vindt dat wat gekkenwerk met 2 kinderen. Wat denken jullie? We zouden niet logeren maar doorrijden tot Lone Pine.
- Voor Yosemite kan ik nog een plekje vinden in het tentenkamp in Curry Village. Wij zijn absoluut geen kampeerders maar onze kinderen zijn hier superenthousiast over. Nu vraag ik me wel af of dat wat veilig is met jonge kinderen? Er zitten daar beren :-) hoe doe je dat dan als je s’nachts naar het toilet moet of zo (of is dat een hele domme vraag :-))
- Iemand ervaring met rafting (met kinderen) in Yosemite in augustus? Ik lees dat het in het park zelf in augustus waarschijnlijk niet mogelijk is wegens te weinig water, maar vaak nog wel meer oostwaarts, in Mariposa?
- San Francisco: is Alcatraz de moeite met jonge kinderen? Ik las dat er ook audiogidsen in het nederlands zijn?
- LA: we overwegen een bezoek aan Universal Studios, maar amai die prijzen :-) Iemand ervaringen te delen (met jonge kinderen)? Ben je daar een hele dag, of is een halve dag voldoende?
- San Diego: heeft iemand in de buurt van San Diego al eens een initiatie surfen (met jonge kinderen) gedaan? Het is iets dat we graag als gezin eens willen doen, maar weet niet of het daar wel de geschikte plek voor is?
- Last but not least: ik ben zeker dat er hier fotografen ook meelezen. Ik ben zelf (amateur)fotograaf en sleur mijn stevige fullframe Canon en bijhorende zware lenzen overal mee naartoe, maar ik vrees dat ik het me in Amerika ga beklagen. Wil echter wel graag deftige foto’s trekken. Met welke camera’ en lenzen reizen jullie? Tevreden van?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum! Mooie plannen, en de route ziet er goed uit. De overweging om het op het laatst wat rustiger aan te doen is niet gek, maar wel jammer dat daarom Zion er wat bekaaid van af komt. Qua mogelijkheden is dit niet te vergelijken met Valley of Fire; daar al het in de zomer veel te warm zijn om iets te doen. Waar zou je willen overnachten? Er is niet veel buiten Las Vegas. Misschien is Moapa Valley iets, maar dan moet je na de vlucht toch nog wel een stuk rijden. Je zit dan wel goed voor VoF.
Monument Valley is zeker mooi, maar het is inderdaad wel een stukje om. Het zou ook mooi zijn om die nacht bij Zion te zetten.
Ik mis Antelope Canyon en Horseshoe Bend bij Page. Voor het strand hoef je niet ver te lopen. Wij waren er in 2017, we hebben toen niet op Lake Powell gevaren maar wel op de Colorado River. Zie daarvoor ons 2017-verslag.
Het stuk tussen de GC en Las Vegas vind ik wat onrustig, die stop in Kingman is wellicht niet nodig.
Death Valley is heel bijzonder, ik zou ook niet weten hoe je dat zou kunnen vermijden; het is de mooiste en kortste route richting Yosemite. En bedenk dat het overal in die omgeving bijzonder heet is. Een overnachting daar is ook een aanrader; kom dan laat op de dag aan en vertrek vroeg in de ochtend; dan heb je de mooiste en koelste uren in het park (maar nog steeds heet natuurlijk).
De tijd voor Yosemite is mooi; volgend jaar is de Glacier Point Road weer open, en je kunt naar de Mariposa Grove. Of doe de Panorama Trail; een prachtige wandeling waar je incl de bus naar boven bijna een dag mee zoet bent.
De overnachting in Santa Barbara kan, maar je kunt ook goed meteen naar LA rijden.
Joshua Tree is net zo heet als Death Valley, ik weet niet of ik die omweg nog zou maken. Het is een leuk park, maar je hebt er dan al mooiere parken opzitten, dus wellicht valt het dan wat tegen

In SF heb je de auto inderdaad niet nodig, maar het lijkt me erg veel gedoe om de auto in te leveren en weer een nieuwe te huren. Kost veel tijd, en je moet dan toch van de verhuurlocatie naar je hotel en weer terug. Dat kost geld en tijd. Wij hebben vaak in een van de Motor Inns (Cow Hollow Inn, covenrty Inn), overnacht; daar kun je gratis parkeren.
marie_v_l schreef:
27 sep 2022, 20:14
Is het in Bryce Canyon & Grand Canyon qua afstand doenbaar om buiten het park te logeren? Of verlies je dan enorm veel tijd (files)?
Het kan soms druk zijn bij de ingang van het park, en in de Grand Canyon is het erg mooi om aan de rim te zitten. Voor Bryce is dat ook wel mooi, maar daar zijn ook prima mogelijkheden vlak bij het park (Ruby's Inn of Bryce View Lodge, of iets in Tropic). Als je voor de GC in Tusayan gaat zitten kun je met een shuttlebus naar het park. Je hoeft dan niet bij de ingang te wachten. En je hoeft geen parkeerplaats te zoeken. Maar in het park hoeft de accommodatie niet veel duurder te zijn.
marie_v_l schreef:
27 sep 2022, 20:14
Iemand ervaring met rafting (met kinderen) in Yosemite in augustus? Ik lees dat het in het park zelf in augustus waarschijnlijk niet mogelijk is wegens te weinig water, maar vaak nog wel meer oostwaarts, in Mariposa?
Wij hebben het eens in augustus gedaan (zie ons 2006-verslag), maar toen was het een winter met veel sneeuw; normaal gesproken staat het water dan al te laag.
Buiten het park zijn er wellicht mogelijkheden op de Tuolumne River. Bij Mariposa heb je de Merced River maar die is daar dan wellicht ook niet meer hoog genoeg.
We hebben al meerdere keren overnacht in Curry Village en ook gekampeerd in het park. Als er beren actief zijn houden de rangers wel een oogje in het zeil; ik heb me daar niet onveilig gevoeld. Behalve naar Curry Village zou je ook eens kunnen kijken naar Housekeeping Camp. Vinden onze kinderen leuker. Je staat vlak naast de Merced river. Is ook nog goedkoper. Je hebt er ook een picknicktafel en een fire ring. Bij de tenten in CV kun je het beste een heated tent nemen; die heeft een stopcontact. Ik zou het wel zo snel mogelijk vastleggen; annuleren kan altijd nog. En als er nu niets is in Housekeeping Camp dan kun je iets anders boeken en regelmatig checken of er annuleringen zijn.

Universal kost je zeker een hele dag, er is veel te zien en er zijn vaak lange wachtrijen. Ook leuk is een studiotour bij Warner Bros. Maar misschien zijn de kinderen daar net iets te jong voor.

Marianne
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Jordy1994 »

Mooie route met veel tijd. Is het aan de ene kant niet praktischer om te beginnen met een paar nachten Las Vegas aangezien jullie daar toch aankomen? Je hebt daar in principe ook geen auto nodig tenzij je uitstapjes buiten de stad wilt maken.
Ik zou zelf eerder kiezen om Valley of fire op te offeren en 2 nachten in Zion te verblijven. Jullie kunnen dan bijvoorbeeld de narrows doen
Bij Page is een bezoek aan een van de slotcanyons en Horseshoe bend een must. Wij hebben de Lower Antelope canyon gedaan welke erg mooi was. Wees wel op tijd met reserveren. De tours in de ochtend hebben hier geloof ik het beste licht.
Wij vonden Monument Valley wel heel bijzonder om te zien. Je kan ook een jeeptour doen om dichter bij de rotsformaties te komen. En de zonsopkomst en ondergang zijn daar echt magisch.
Over beren in Yosemite hoef je je inderdaad geen grote zorgen te maken. Je moet juist geluk hebben er één te zien. De campings worden inderdaad bewaakt door de rangers. Grootste kans om er eentje tegen te komen is als je op een rustigere trail wandelt. Zolang je zelf wat lawaai maakt (klappen en roepen) is de kans klein dat je ze treft.
Geen idee hoe leuk jullie kinderen Alcatraz gaan vinden. Er is inderdaad een Nederlands gesproken audio guide waar wel leuke anecdotes in zitten maar kan me voorstellen dat ze het na een uurtje gezien hebben
Als mede amateur fotograaf kan ik wel wat tips geven. Heb zelf een Pentax k5. Voor de landschappen en steden is een groothoeklens aan te bevelen. Zelf heb ik een 18-200 mm maar iets met minstens 18 of 20 mm is prima. Voor wildlife heb ik een 55-300 mm lens. Het makkelijkste is natuurlijk één allround lens zoals de 18-200 mm maar meer dan 2 lenzen lijkt mij overbodig tenzij je het vak heel serieus en proffesioneel aanpakt.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Tantelotje »

Mooie plannen, jullie kunnen ook lekker lang weg!

Een hoop is al gezegd hierboven, maar mijn 2 cents:
- Het loont wat mij betreft niet de moeite om voor die paar dagen je auto in te leveren. Je bent hier toch altijd wat tijd mee kwijt (zonde) en bovendien ben je dan ook weer geld kwijt aan het OV wat je nodig hebt om van of naar de autohuur te komen. Het is mij te omslachtig. Als je, zoals Marianne een paar voorbeelden van geeft, een hotel hebt met gratis parkeren kan dat helpen. Maar ook: als je 2 dagen 20 euro parkeerkosten hebt, weegt dat wat mij betreft niet op tegen het 'onhandige' van je auto inleveren en een paar dagen later weer ophalen + alle bijkomende kosten OV/Lyft/Uber. Overigens kan het per verhuurmaatschappij schelen of en zo ja hoeveel drop off kosten je betaalt.

- Ik zou zeker niet beginnen met een paar dagen in LV, maar juist, zoals ook in je planning staat, de eerste dagen lekker op tijd op pad en mooie dingen gaan zien.
Dat gezegd hebbende zou ik een extra nacht in Zion plannen. Dat is ook voor de kinderen een leuk park (bijvoorbeeld het wandelen door de rivier), maar het kost wel tijd omdat je verplicht gebruik maakt van het shuttlesysteem. Om een extra nacht bij Zion te kunnen plakken, zou ik een nacht opofferen bij Sedona of Monument Valley.

- Monument Valley zou ik overslaan. Het ligt inderdaad uit de route en ik zou die tijd liever inzetten bij Zion. En heel persoonlijk: ik vind het wel mooi hoor, maar niet in verhouding tot alle andere dingen die in de planning staan. Áls je gaat, overnacht er dan want dat zijn de mooiste momenten.

- Sedona is leuk, maar de omgeving verdient eigenlijk meer tijd. Slide Rock SP is best even leuk maar het water is heeeel erg koud en de rosten zijn hard... Kortom: daar ben je misschien 1 of 2 uur, en dan is het best een eind om.

- Ik zou zeker juist wél overnachten in Death Valley. Zoals Marianne ook al aangeeft is het overal in dat gebied heet... Ik begrijp op zich de gedachte omdat Death Valley de naam heeft, maar het is natuurlijk niet zo dat de temperatuur op de park grens ineens 10 graden koeler is. Bovendien ben je er bij een overnachting juist op de koelste uren (einde middag/begin avond), en het is ook niet zo dat je daar enorme wandelingen gaat maken natuurlijk.

- Ik vind Curry Village een leuke plek om te overnachten (voor volgend jaar juli staat het al geboekt :D ) maar wij zijn nog nooit in Housekeeping Camp geweest. Qua beren hoef je inderdaad niet bang te zijn, de rangers houden alles goed in de gaten. En als je 's nachts moet plassen maak je je man wakker (dat doe ik altijd, ben niet zo'n held :lol:) en loop je met zaklamp naar het toiletgebouw. Wij zijn nu 4 keer in Yosemite geweest en zagen afgelopen juli onze eerste beer daar, tegen de schemering in de weides van de vallei.

- Wij vonden afgelopen zomer de Bright Angel Lodge heel leuk (en heel betaalbaar) en, het was onze eerste keer aan de rim na 2 x in Tusayan te hebben overnacht, toch wel echt een toegevoegde waarde hebben. Bovendien scheelt het in prijs bijna niets.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Martin & Marianne »

Alcatraz is ook met kinderen een aanrader. De audiotour is er inderdaad in het Nederlands. Toen wij er met onze kinderen waren was dat nog niet zo, maar ze vonden het toch erg interessant. Kijk eens naar de avondtour, die heeft nog wat extra's; je ziet dan bijvoorbeeld ook het sluiten van de deuren.

En ja, mocht je midden in de nacht er uit moeten in Yosemite, dan gezellig samen. :wink:
Wat leuk dat jullie weer gaan @Tantelotje !

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door josea »

Wij waren (onder andere) in 2015 in het zuidwesten, en onze kinderen waren toen 9 en 13.
Zij vonden Alcatraz superleuk, met de audio guide in het Nederlands.
We zijn ook in Death Valley geweest en hebben daar overnacht. De avond- en ochtenduren waren prima te doen, en dan rond 11.00 weer verder rijden.
Monument Valley is heel mooi bij zonsopgang, maar of de kinderen dat zo leuk vinden…? :)
Misschien die inderdaad overslaan en zéker een nacht extra bij Zion. Leuk daar is om te fietsen door het park; fietsen op de shuttlebus zetten naar boven en dan van bovenaan naar beneden fietsen, je hoeft nauwelijks te trappen :D
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Tantelotje »

Martin & Marianne schreef:
28 sep 2022, 16:39

En ja, mocht je midden in de nacht er uit moeten in Yosemite, dan gezellig samen. :wink:
Wat leuk dat jullie weer gaan @Tantelotje !

Marianne
We konden het niet over ons hart verkrijgen om Yosemite te stippen.... we krijgen er maar geen genoeg van :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
marie_v_l
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2022, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door marie_v_l »

Dank jullie wel @Jordy1994 @josea @Tantelotje @Martin & Marianne voor jullie uitvoerige feedback, we zijn ermee aan de slag gegaan!!

Hier de aanpassingen:
- We nemen een extra nacht in Zion NP. Inderdaad rustiger om zo onze vakantie te beginnen. Volgens google Maps ligt Valley of Fire op de weg daarheen, dus ik vermoed dat we, afhankelijk van de goesting en het uur dat we op pad gaan (jetlag!) last minute kunnen beslissen om daar enkele stops te doen?
- Fietsen in Zion klinkt super, daar ga ik echt mee scoren hier thuis, dank voor de tip! ga ik verder onderzoeken!
- het is niet de bedoeling om de eerste nacht nog lang te rijden en (ver) buiten Las Vegas te logeren hoor; anderzijds wil ik nog niet de shock van Vegas op de eerste dag (met jetlag) van mijn kinderen in Amerika :-) dus ik bedoelde vooral een rustig hotel, buiten het drukke centrum, met wat faciliteiten en een zwembad, om de jetlag rustig te verwerken en de dag erna onze reis te kunnen aanvatten. Het echte bezoek aan Vegas is dan voor na de nationale parken.
- Monument Valley houden we er in. De foto's die ik zag, het hoge "film" gehalte, .. we zijn er allemaal voor gewonnen, al is het wel wat omrijden. We logeren daar ook om optimaal van de vroege en late uren te genieten.
- dank voor de geruststelling omtrent de beren in Yosemite :) ik ga zo dadelijk de camping boeken dan. Die andere die jij aanraadt @Martin & Marianne heeft geen plek, maar ik houd het in het oog om eventueel nog te wisselen. Ik twijfel alleen nog een beetje om de derde nacht misschien wat meer westwaarts op te schuiven (al op weg naar SF dus), om dichter bij Mariposa te zitten en de kans op een rafting tochtje te verhogen. Goed idee?
- Joshua Tree Park en Palm Springs gaat er uit. Die nacht is dus voor Zion nu. (vind het een beetje jammer want ziet er een mooi park uit, maar kiezen is verliezen en ik volg jullie argumenten)
- Heb nu voorzien dat we effectief de nacht in Death Valley doorbrengen. Mijn fotografenhart gaat daar blij van worden. Dit betekent dan wel dat we Mount Whitney zullen overslagen (Bodie is immers echt een must voor de jongens, dus we moeten doorrijden). Juiste keuze, of toch nog ergens anders een dag besparen en hier dan een dag voor uittrekken?
- Heb de overnachting in Kingsman geschrapt en we rijden, na een kortere stop in Sedona & Slide Rock Park en Route 66, ineens door naar Las Vegas. Zo zijn we iets langer in Vegas. Op papier misschien net iets té lang, maar ik hou wel van de Vegas-sfeer, en denk dat we tegen dan allemaal wel een dagje extra zwembad, niets doen, en wat shopping time kunnen appreciëren.
- overnachting in Santa Barbara heb ik ook geschrapt. We zullen er kort stoppen en de extra tijd dan gebruiken voor de mooie kuststreek en misschien een bezoek aan het aquarium van Monterey.
- Op papier zijn we langer - misschien iets té lang in Los Angeles en San Diego, maar ik zie dit ook een beetje als relaxete strand dagen. Zeker als we effectief een volledige dag uittrekken om Universal Studios te bezoeken. Of toch maar inkrimpen en ergens anders (vb Mount Whitney) die dag inplannen? Keuzes he ..

Heb de planning met de veranderingen nog eens uitgeschreven:

18/07 – vlucht naar Las Vegas – overnachting (net buiten) Las Vegas
19/07 – Valley of Fire + Trip naar Zion – overnachting Zion
20/07 - Zion - overnachting Zion
21/07 – Zion + Trip naar Bryce Canyon – overnachting Bryce Canyon
22/07 – Bryce Canyon + Trip naar Lake Powel – overnachting Lake Powel/Page
23/07 – Lake Powel & Page – overnachting Lake Powel/Page
24/07 – Antelope Canyon + Trip naar Monument Valley – overnachting Monument Valley
25/07 – Monument Valley + Trip naar Grand Canyon – overnachting Grand Canyon
26/07 – Grand Canyon + Trip naar Sedona/Slide Rock – overnachting Sedona
27/07 – Slide Rock/Sedona + Trip naar Las Vegas via Route 66 - overnachting Las Vegas
28/07 – Las Vegas – overnachting Las Vegas
29/07 – Las Vegas – overnachting Las Vegas
30/07 – Las Vegas + trip naar Death Valley - overnachting Death Valley
31/07 – Death Valley + trip naar / bezoek Bodie & Mono Lake – overnachting Lee Vining
01/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
02/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
03/08 – Yosemite – overnachting Yosemite
04/08 – Trip naar San Francisco – overnachting San Francisco
05/08 – San Francisco – overnachting San Francisco
06/08 – San Francisco – overnachting San Francisco
07/08 – Kust afrijden – overnachting in buurt van Monterey/Big Sur
08/08 – Kust afrijden – overnachting in buurt van Pismo Beach
09/08 – Kust afrijden tot in LA (stops in Santa Barbara,..) – overnachting Los Angeles
10/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
11/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
12/08 – Los Angeles – overnachting Los Angeles
13/08 – Trip naar San Diego – overnachting San Diego
14/08 – San Diego – overnachting San Diego
15/08 – San Diego – overnachting San Diego
16/08 – vlucht naar België


Dank jullie wel!
groetjes
marie
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door josea »

Zie hieronder voor verslagen van fietsen in Zion (van twee van de drie keer dat we het gedaan hebben :D )
https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... onal-park/
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... -park.html

Ik zou zelf zo een dag LA opgeven om ergens tussen het rondje Las Vegas te zetten.
Bijvoorbeeld nog een extra dag Zion (Narrows, tuben op de Virgin River, Canyon Overlook trail…. zoveel leuks te doen ook voor de kinderen). En Springdale is een leuke plek om te verblijven! Zorg dat je op tijd boekt voor het Zion Motel dan hoef je geen hotel voor de hoofdprijs te nemen.

Of in plaats van een extra nacht Zion een nacht bij Capitol Reef. Leuk een stuk door de Sulphur Creek lopen en dan heb je meteen twee van de mooiste wegen van Utah erbij te pakken, de 12 (Bryce naar Capitol Reef) en de 95 (Capitol Reef naar Monument Valley). Is wel drie uurtjes meer rijtijd…
Inderdaad… keuzes keuzes.
Sulphur Creek:
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... al_19.html
Highway 95:
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... -over.html

Je kent het Forrest Gump point bij Monument Valley? Omdat je het had over het hoge film gehalte? Is heel leuk om daar dan een foto te maken!

Ja, bij Death Valley is het goed fotograferen, bij zonsopgang en zonsondergang bijvoorbeeld. Zie onze ochtend in Death Valley hier:
https://tiogatours.nl/voorpret/reisvers ... las-vegas/

Valley of Fire: daar kun je prima doorheen rijden op weg naar Zion. Met een beetje mazzel ben je heel vroeg wakker die eerste dag en dan kun je meteen op pad en profiteren van de koelere (nou ja, minder hete) ochtenduren daar.

En als je kinderen onderzoekend en nieuwsgierig zijn, dan is het Exploratorium in San Francisco ook erg leuk om te bezoeken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Martin & Marianne »

marie_v_l schreef:
29 sep 2022, 13:19
- Heb nu voorzien dat we effectief de nacht in Death Valley doorbrengen. Mijn fotografenhart gaat daar blij van worden. Dit betekent dan wel dat we Mount Whitney zullen overslagen (Bodie is immers echt een must voor de jongens, dus we moeten doorrijden). Juiste keuze, of toch nog ergens anders een dag besparen en hier dan een dag voor uittrekken?
Wat bedoel je precies met Mt Whitney? Daar heb je sowieso geen tijd voor. Een kijkje bij de Alabama Hills moet wel lukken, zeker als je vroeg vertrekt uit Death Valley. Eventueel zou je Bodie nog de volgende dag kunnen doen. Hoewel het ook mooi is om die dag volledig voor de Tioga Road uit te kunnen trekken.
In je schema lijkt het of je drie volle dagen Yosemite hebt maar de eerste dag is nog een rijdag zie ik nu.

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Wadu »

Wat mijn persoonlijke ervaring betreft kan ik het volgende meegeven:

Aankomst en dus de eerste dag Las Vegas kan je een hotel nemen bij Freemont Street.
Niks rustigs dus :D :D maar echt wel de moeite waard om dit mee te maken. Zelf vind ik dit een must see en veel indrukwekkender dan de befaamde Strip.
Aangezien je later opnieuw LV aandoet kan je dan een hotel nemen op de Strip en deze dan verkennen.

Monument Valley heb ik ondertussen al 2x bezocht en vind ik wel een bezoekje waard maar iets verderop heb je Valley of the Gods wat mijns inziens mooier maar vooral nauwelijks toeristisch is en bovendien gratis :D
Gezien de temperaturen daar ha je waarschijnlijk niet veel zin hebben om te wandelen en doe je alles met de wagen en kan je snel rond zijn.
Overnachten in MV vind ik ook overrated....het is uiteraard een fantastische locatie met een prachtige zonsondergang en opgang maar overnachten in de View Cabins vond ik geen pretje. De reden hiervoor is luide airco die de ganse nacht doorgaat.
Qua eetgelegenheden kom je er ook bekaaid vanaf. Tijdig reserveren in het matige en dure restaurant of je eigen eten meebrengen zijn de keuzes.

Page bezoek je voor Horseshoe Bend (benodigde tijdsduur 90 min) en een slot Canyon (reken op een 2 tal uur in totaal). Zelf hebben wij de Lower Antilope en Canyon X bezocht.

Grand Canyon is mijn favoriete park (na Yellowstone :D ).
Overnachtingen in de Bright Angel Lodge en de Kachina Lodge kan ik aanbevelen aangezien deze echt pal naast de Rim liggen
Overnachten in Tusayan betekent geen zonsondergang zien of in het donker er naartoe rijden wat minimaal 20 minuten rijden is (zonder files aan de ingangen)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door paulr »

Een hoop tips zijn al gegeven, maar wellicht heb je hier nog wat aan.
Schrijf eens uit wat je op bepaalde dagen wilt gaan zien en doen.
Bijvoorbeeld in Page: daar ben je waarschijnlijk iets na de middag als je rond een uur of 11 uit Bryce vertrekt. Dan heb je voldoende tijd voor Horseshoe Bend bijvoorbeeld. De volgende dag kan je Antelope Canyon doen (zou met kids de Lower doen…) en kun je door naar MV waar je eind van de dag bent. Of wil je in Page een dag een boot huren bijvoorbeeld… scheelt dus een dag.
In Monterey zou ik met kinderen een walvistour doen en in de middag naar het aquarium. Daar zou dus wel wat tijd bij mogen.
Anderzijds voor LA. Daar trek je nu veel tijd voor uit, terwijl het aantal bezienswaardigheden vrij beperkt is (in mijn ogen althans, maar ik ben niet zo’n fan). Ik vind het er druk, veel files, Hollywood boulevard een beetje verpauperd etc.
Kortom, als je dit eens uit schrijft en voor jezelf kan bepalen wat je echt wilt doen en zien, dan zou er wellicht nog iets in de dagen aangepast kunnen worden…
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door Artemis20 »

Leuke vooruitzichten hebben jullie!
In mijn onderschrift vind je mijn reisverslag (er komt nog elke dag een stukje bij) van deze zomer, onze jongens waren toen toevallig ook 8 en 11!
Hier mijn ‘2 cents’:
- Alcatraz vonden zij heel interessant, inderdaad door de Nederlandstalige audiogids.
- In Page deden wij zoals hierboven al vermeld Horseshoe Bend, en de Lower Antelope Canyon. Bovendien deden we ook een rafting tocht, eigenlijk was dit een rustige boottocht op de Colorado rivier, van een halve dag. Was ook leuk. We zwommen ook in Lake Powell, daarvoor konden we echt vlakbij het strand parkeren. Wel was het er heel heet, maar ja tegen dat we daar waren, waren we wel wat gewend aan de hitte.
- Death Valley vond ik zeker de moeite waard, veel mooier dan ik had verwacht.
- We logeerden ook in Curry Village, heel goed bevallen. Ik had per ongeluk een tent zonder verwarming geboekt maar bij aankomst hadden we gelukkig toch een stopcontact. Gelukkig moest er die 2 nachten niemand plassen maar we hadden de jongens geïnstrueerd om ons zeker wakker te maken zodat 1 van ons kon meelopen naar het toiletgebouw. Ik was ook bang voor beren vooraf, maar ter plaatse bleek dat goed mee te vallen, zoals hierboven ook al door anderen vermeld. Wel is het op de camping ‘s nachts heel donker dus je moet zeker een zaklamp (of gsm) meenemen om te zien waar je je voeten zet.
- Bodie deden we ook, inderdaad leuk, ook voor de jongens!
- Persoonlijk zou ik niet de jetlag trachten te verteren met een rustig dagje, maar er direct invliegen. Door de jetlag waren wij heel vroeg wakker en dan is het net aangenamer om veel te gaan bekijken, vind ik. Dan blijf je ook vanzelf de hele dag wakker en kan je ‘s avonds op een normaal uur of iets vroeger naar bed en ben je ineens gewend aan de tijdzone daar? Maar kan persoonlijk zijn natuurlijk.
- In L.A. Kan ik zeker het Californië Science Center aanraden, gratis (enkel parking betalen) en heel interessant! La Brea Tar Pits ook interessant.
Onze zonen hebben een brede interesse en vonden de hele reis heel boeiend, veel plezier gewenst!
Laatst gewijzigd door Artemis20 op 30 sep 2022, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door BJK2810 »

De meningen over het aantal nachten in Los Angeles zijn verdeeld. Wij zijn er afgelopen zomer 5 nachten geweest en hebben ons geen seconde verveeld. doordat we de tijd hadden hebben we ook wat minder gehaast alles bekeken en bijvoorbeeld ook een wandeling door Runyon Canyon met prachtig uitzicht over de stad gemaakt. Aanrader met jonge kinderen is het California Science Center, genoeg te zien en ontdekken voor de kids en voor de volwassenen een mooie expositie over spaceshuttle Endeavor (die daar ook is te bewonderen). En het leuke is , de toegang is gratis.
We verbleven in Glendale. Even uit de drukken en hectiek van de stad, vlakbij het Americana, een mooi groot winkelcentrum.
IngridR
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 sep 2022, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door IngridR »

Hai Marie,

In Las Vegas zit net achter de strip een fijn hotel met kitchenette en zwembad. Ideaal met kinderen. Het heet Holiday Inn Club Vacations at Dessert. Je vindt het op booking.com

Groet,
Ingrid
2002 rondreis Westkust + Hawaii
2004 rondreis Oostkust
2017 New York
2022 New York
marie_v_l
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2022, 18:52
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door marie_v_l »

Dankjewel x100 alweer @josea @Martin & Marianne @Wadu @paulr @Artemis20 @BJK2810 @IngridR voor al jullie input en hulp!

Inderdaad, zoveel mensen, zoveel meningen, dus nu aan ons om de moeilijke knopen door te hakken :-) Kiezen is verliezen, nietwaar?
Heb het met de mannen hier thuis overlegd, en de beslissing is gevallen om de planning aan te houden zoals in mijn vorig bericht voorgesteld. Voelen we ons allemaal goed bij, dus nu gaan we voor de invulling! Ik neem zeker jullie goeie tips voor activiteiten en hotels mee!

@Artemis20 ik ben geïnteresseerd in de rating tocht die jullie deden in buurt van Lake Powell. Heb je daar nog info over toevallig? Zou misschien een leuk alternatief zijn voor een dag zelf een boot huren, want die prijzen zijn er écht over. Voor de anderen die er aan twijfelden: Horseshoe Bend en een canyon staan wel degelijk op de planning hoor, respectievelijk op dag 4 bij aankomst en dag 6 voor vertrek richting MV. Juist op dag 5 willen we dus nog "iets cool" doen :-) Weet je verder nog waar jullie dat strandje juist vonden? Of staat dat wel goed aangeduid en hebben wij er 12 jaar geleden gewoon hopeloos over gekeken?

@paulr Je spreekt over een walvistocht aan de kust onder San Francisco. Weet je toevallig nog waar dat juist was, of je dat op voorhand moet vastleggen, en hoeveel tijd je daar ongeveer voor moet voorzien? klinkt alleszins heel leuk!

Iemand nog goeie tips voor overnachtingen in LA? Ik lees horrorverhalen van files, dus we zoeken een plek die centraal genoeg ligt om de highlights te kunnen bezoeken. Eventueel kunnen we ook opteren om de 4 nachten die we voorzien, op te splitsen in 2x 2 nachten op verschillende locaties. Waar zouden jullie dan kijken? We denken voor LA vooral aan strand-tijd, een dagje Universal Studio's en misschien 1 dag een ticket op de hop-on-hop-off bus om de highlights te bezoeken. op de ochtend na de 4e nacht rijden we door richting San Diego, want heb gezien dat er onderweg locaties zijn waar je als gezin surflessen kan nemen. Dus eigenlijk hebben we 3 volle dagen LA, waarvan al 1 dag Universal Studios.


Bedankt alweer!!
groetjes
marie
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door paulr »

hoi Marie,
wij hebben de walvistour in Monterey gedaan. Moss Landing kan ook... van daaruit varen de bootjes meestal naar dezelfde plekken. Voordeel van Mornterey is dat het ook nog een aardig stadje is én je naar het aquarium kan evt. Doe de ochtend tour, dan is meestal de zee het meest rustig (al denkt mijn dochter daar anders over hahaha, maar die was teveel met haar fototoestel bezig en dus (toch) misselijk geworden :) )
Tijdens staan meestal vermeld bij de tour aanbieders en ik denk verstandig om vooraf te reserveren.
Raften: op veel plekken in Utah zal het raften op de Colorado River in juli niet heel spannend meer zijn. De vaart is er daar wel ui in de zomer (waterstand) en dus veelal een rustig tochtje... wij deden een paar jaar geleden hebben wij ipv mee te varen op een raft zélf gevaren in 2 kajaks, was iets spannender, maar nog steeds niet heel ''cool''.
LA: nachten verdelen is idd niet heel gek (maar ik ben dus geen LA fan :) ) om te voorkomen dat je meer in de file staat dan iets ziet...
succes weer !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden ook een raftingtocht op de Colorado River. zie hier voor ons verslag. We hebben die dag ook het strand en Horseshoe Bend bezocht.

Ik denk dat het via deze site was geboekt: https://www.outdoorsunlimited.com/color ... overy.html maar ik kan onze tocht niet direct terugvinden. Wij voeren tot aan Horseshoe Bend, maar ik zie nu alleen langere tochten, tot aan Lee's Ferry.

Marianne
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Reis marie_v_l: rondreis zomer '23.

Bericht door Artemis20 »

Hallo, ik was blijkbaar afgemeld op de website dus kreeg ik geen melding dat ik getagd werd. Maar hier dus mijn (zeer late) reactie:

Wij hadden de rafting tocht geboekt bij de website Wilderness River Adventures.
Het is eigenlijk een rustige boottocht he, geen 'raft' zoals ik dacht toen ik het woord voor het eerst las. Maar wel heel speciaal om de Canyon echt van onderaf te kunnen zien.

Bedoel je het strandje bij Lake Powell? Dat vonden wij eerst niet, maar dan hebben we het daar ter plaatse gevraagd aan het loketje waar je je Nationale Park Pas moet tonen en hebben ze ons de weg getoond. Volgens Google Maps is het de 'Wahweap Boulevard' en meerbepaald de 'Boat Ramp' daar. De Boat Ramp kan niet meer gebruikt worden omdat het water zodanig gezakt is dat de boat ramp niet meer tot in het water komt. Dus is de Boat Ramp parking geworden en daarbij is het strandje dan.

Wij deden op dag van aankomst het Glen Canyon Dam Visitor Center (is trouwens gratis en heeft airco :D ) en Horseshoe Bend. De volgende dag zijn we vroeg opgestaan: om 6u inchecken voor de boottocht om 7u. 's Middags naar het strandje bij Lake Powell, en om 4u30 pm ons aangemeld voor de Antelope Canyon rondleiding om 5pm. Een drukke (en dure :? ) dag dus, maar echt heel indrukwekkend allemaal.
De dag nadien zijn we dan 's ochtends naar Monument Valley vertrokken.


In LA logeerden wij in het Hollywood Celebrity Hotel, waren we tevreden van.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Bruinsma
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2023, 12:36

Re: Rondreis zomer 23: marie_v_l

Bericht door Bruinsma »

marie_v_l schreef:
29 sep 2022, 13:19
Op papier zijn we langer - misschien iets té lang in Los Angeles en San Diego, maar ik zie dit ook een beetje als relaxete strand dagen. Zeker als we effectief een volledige dag uittrekken om Universal Studios te bezoeken. Of toch maar inkrimpen en ergens anders (vb Mount Whitney) die dag inplannen? Keuzes he ..
Ik las ook ergens dat er buiten LA ook hele mooie natuurgebieden liggen, waar je prima kunt wandelen. Santa Barbara (strand) is misschien ook prima.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer