Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Hoi,

Wie helpt met kiezen?

Ik ben druk bezig met hotels zoeken maar vind Los Angeles erg lastig. We willen naar Universal en naar Hollywood Walk of fame, the Grove ed. Dus vlak bij 1 van die 2 locaties lijkt mij het meest handig. We willen voor 1x in de vakantie best een duurder hotel als alles klopt.

We zijn 1 x eerder in LA geweest en zaten toen in El Royale, daarvandaan konden we in 20 minuten naar Universal lopen. Dit hotel is niet meer beschikbaar (ik kan niks vinden iig). Dus ik heb gekeken vlakbij Universal naar bijvoorbeeld The Garland 1.200,- of zelfs Hilton Universal City 1.400,-. Duur, hoge parkeerkosten. Hilton lees ik niet perse hele goede dingen over en The Garland moeten we nog steeds met de auto volgens mij want dat is nog best een eind lopen. Kent iemand het BLVD hotel? Die is verdacht goedkoop met 862,- :?

Of in Hollywood bij The Adler 895- , Dunes Inn 725,-, Magic Castle 1053,-, Celebrity Hotel 958,- enz. Ook niet goedkoop.
Maar kun je vanaf deze locaties wèl (veilig!) naar Walk of Fame ed lopen?
En hoe is het verkeer daarvandaan naar Universal? Als we dan steeds in de file staan is het ook niet handig.

Welke locatie is het meest praktisch? En kunnen jullie iets zeggen over genoemde hotels?
Nog tips voor andere hotels?

Bedankt weer!

Inge
Laatst gewijzigd door Roning op 25 sep 2022, 14:00, 3 keer totaal gewijzigd.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door JFeetje83 »

Sheraton Universal?
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

haha dat is nou net de enige die ik al had weggestreept. 1.750 euro gaat me toch net iets te ver :wink:
Maar toch bedankt!
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door JFeetje83 »

Jeetje, ja als je 2 kamers nodig hebt tikt dat hard aan. Succes met de zoektocht!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Robbie&Irene »

Cecil hotel ? :D :D Mooie documentaire erover gezien op Netflix. Maar LA is zo groot, wij zaten in een hotel in Redondo Beach en vonden dat heerlijk en veilig. Heerlijk gefietst over het lange fietspad naar Venice beach en St Monica beach via Marina del Rey. Hollywood met de auto maar heen en terug extra reistijd 1 uur vanwege files.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door PSVwally »

Ik heb even geen hotel nu,maar...Je kan met de rode metroline van Union station naar Universal. Aan dezelfde lijn kan je ook uitstappen bij de walk of fame, hollywood & vine station dacht ik. Kijk voor hotels ook in little armenia bv. Overdag prima te doen, 's avonds vind ik Hollywood rond de walk of fame niet de beste plek om te gaan lopen.

Edit: ik zat in 'the Canterbury suites, vlakbij de walk of fame. Maar door de booking genius betaalde ik maar $100 per nacht ofzo. Voor die locatie een koopje
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door SnoopyMetKids »

Magic Castle ligt 1 block van de Walk of Fame, aan een mooie rustige en veilige stretch van Franklin Boulevard, dus goed te belopen. Je kan zoals hierboven gezegd makkelijk vanaf daar de red line nemen naar Universal. The Grove zal vanaf daar een drie kwartier lopen zijn, ook door prima stukken van LA (maar bus of Uber is waarschijnlijk handiger).

Je zit echt bijna op kruipafstand van Runyon Canyon, en Griffith Observatory en Griffith Park zijn ook maar een kort ritje vanaf het hotel. Als je het ervoor over hebt zou ik ervoor gaan! The Adler is een mooie deal, maar daar moet je een stukje langs een minder prettige block naar de Walk of Fame (alhoewel ik daar ook weleens heb rondgelopen en het prima vond, ligt er net aan wat je gewend bent/ wilt met kinderen).
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Artemis20 »

Wij zaten deze zomer in Hollywood Celebrity Hotel.
Daar vandaan kan je zeker veilig naar de Walk of Fame, je loopt gewoon door het winkelcentrum.
De auto kon er ook bij parkeren voor een aanvaardbare prijs. Lijkt me dat je van daar ook goed naar Universal kan rijden dan want je bent snel de grote weg op.

Ik lees dat je 2 kamers nodig hebt, wij hebben daar de 'Deluxe Suite' geboekt, niet zo luxe als het klinkt hoor maar dus wel 2 slaapkamers.
Goed hotel en het ontbijt was lekker.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Frasi »

Ik zat afgelopen zomer (3 nachten) in Glendale; Rodeway Inn Regalodge. Erg eenvoudig hotel maar in een goede (nette) buurt en 100m van de Galleria mall en Americana at Brand met veel shops en eetgelegenheden.
Op loopafstand zitten van de Walk of Fame is ook leuk (deed ik de 1e keer 15 jaar geleden ook), maar uiteindelijk is dat voordeel maar beperkt. Als je 2 dagen in LA bent rijd je toch van hot naar her om alle bezienswaardigheden te bezoeken: Hollywood sign, Walk of Fame, Mulholland drive, Getty museum, The Grove, Venice beach, Monica beach, Downtown, etc.
De Walk of Fame, Chinese theater en directe omgeving is aardig om te bezoeken, maar na max. een uur hadden wij het er wel gezien. Dan betaal je $10 om direct onder het Dolby Theater te parkeren en klaar. Dat ene uur (en $10) is voor mij geen reden meer om er op loopafstand te willen logeren.
Waar je ook verblijft in LA: op de ene locatie na waar je verblijft, zal je toch overal met de auto naar toe moeten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Dank jullie wel voor de suggesties! Ik vind het Celebrity hotel ook wel een optie. Het leek me zo duur voor een 2 * motel maar als de service en locatie echt zo goed is misschien wel de moeite waard.
Magic castle kost inmiddels ook 1.200 euro. En dan vind ik het weer moeilijk kiezen met The Garland die net zo duur is. Die heeft een shuttle naar Universal, ook wel handig.
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Frasi schreef:
27 sep 2022, 13:04
Waar je ook verblijft in LA: op de ene locatie na waar je verblijft, zal je toch overal met de auto naar toe moeten.
Ja daar heb je ook een punt waar ik over na zat te denken. We willen vanaf the walk of fame naar The Grove en dan moeten we toch ook met de auto. Goede tip van het parkeren, dank je!

Maar dan nog is ivm het verkeer in LA wel handig om een beetje in de buurt van de bezienswaardigheden te zitten toch? of valt dat mee?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Tantelotje »

Tsja, wij pakken dat totaal anders aan en nemen meestal een hotel in de buurt van het vliegveld (wij hebben LA tot nu toe alleen aan het begin of einde van de rondreis gedaan). Je zit inderdaad altijd wel ergens verder vanaf. Dus rijden hoort erbij.
Als ik kijk naar de laatste keer (afgelopen juni) sliepen we in een meer dan prima hotel (7,3 op Booking) in Hawthorne.
We hebben (in willekeurige volgorde) bezocht: Hollywood Boulevard, het uitkijkpunt voor de Hollywood letters (+ mooi uitzicht over de stad), Griffith Observatory, zijn langs de La Brea Tear pits gereden en hebben ons vermaakt bij Santa Monica aan de pier.
Je moet dan inderdaad af en toe wat rijden. Maar als we in de buurt van Hollywood hadden gezeten, had dat nog steeds gemoeten.

Op dit soort drukke dagen waarbij je toch weinig op je kamer bent, heb ik niet zoveel wensen. Engiszins praktisch gelegen, schoon, lekker bed en goeie douche is dan samen met de prijs het belangrijkst.
Misschien is dat ook nog een overweging. Ik vind dit soort prijzen in ieder geval echt heel erg duur. Wij hadden ook 2 kamers nodig, maar betaalden voor 2 kamers 2 nachten $420,-. Dat scheelt nogal, kun je best een tijdje voor parkeren :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Ja dat is zeker ook een idee maar ik hoor juist dat het zo veel tijd kost om van de ene naar de kant van LA te rijden ivm files. Lastig hoor.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door SnoopyMetKids »

Ligt er ook een beetje aan wat je wilt doen natuurlijk :) Venice Beach/ Santa Monica zijn juist weer een kort ritje vanaf Hawthorne/ de airport hotels :) En als je de hele dag op pad bent in de stad ontkom je natuurlijk niet aan wat rijden. Parkeren kan wel flink aantikken, ik zou sowieso overwegen om af en toe een Uber of het OV te nemen (naar Universal is OV sowieso handiger).
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door lindat »

Hallo Inge,

Ik lees even mee, zit namelijk met dezelfde vraag. Wij zitten eerst in een hotel in Anaheim (vanwege bezoek aan Disney) en ik denk er nu over na om vanuit dit hotel met de auto de bezienswaardigheden in Los Angeles te bezoeken en daarna vanuit dit hotel naar het vliegveld te rijden, aangezien dit onze laatste bestemming is van de reis.

Het hotel waar we zitten in Anaheim is namelijk zeer goed geprijsd en we hebben daar maar 1 kamer nodig (Days Inn & Suites by Wyndham Anaheim At Disneyland Park). We zijn met z'n 5-en en dat betekent vaak 2 hotelkamers boeken en dat loopt aardig in de kosten.

Ben dus benieuwd naar deze tips.

Groeten Linda
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Matala »

Wij hadden afgelopen maand een hotel in Glendale (Glendale Express Hotel) voor 115 euro per nacht. Heel prima hotel met gratis parkeren. Glendale heeft een leuk centrum met veel restaurants en je bent binnen 20 min bij Universal! Je bent ook redelijk snel bij hollywood boulevard etc. Alleen richting Venice reden wij er iets van 50 minuten op.

Parkeren vonden wij wel meevallen, Nederland is duurder. Bij shoppingmalls kan je soms je parkeer ticket laten valideren als je iets koopt. Een hele dag parkeren aan het strand bij Venice beach kostte 9 dollar.
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

Dank voor de tip! Ik weet niet wat er met de prijzen aan de hand is maar dat hotel wat je noemt zou ons 200 per nacht kosten, 800 euro totaal. Je zou toch denken dat mei goedkoper is dan augustus 😳
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door PSVwally »

Net als je daar rond memorial day weeekend bent?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door IngridUSA »

Dat is niet het geval in de meivakantie :wink:
Roning
Amerikafan
Berichten: 160
Lid geworden op: 06 sep 2017, 08:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke locatie voor hotel in Los Angeles? En welk hotel?

Bericht door Roning »

PSVwally schreef:
29 sep 2022, 01:36
Net als je daar rond memorial day weeekend bent?
Nee we zijn er 4 t/m 6 mei.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer