Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dave4ing
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2022, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Dave4ing »

Goedenavond,

Ik heb een vraagje m.b.t. problemen die wij hebben gehad in een Hotel in Miami Collins Avenue (om niet gelijk het hotel te noemen)

Wij zijn een gezinnetje met een kind van 3 jaar

We hebben via Agoda een hotel geboekt. Had goede recencies op divese website. Helaas zijn deze 4 dagen voor een verschrikkelijk geweest.

Het begon al met de klantvriendelijkheid van het balie personeel. Serie kijken vonden ze belangrijker dan hun gasten.

Dag 1 komen wij 's avonds in onze kamer. Heel de vloer van de kamer nat. Uiteraard probeerde ik uit te zoeken waar het vandaan kwam. Ik ben naar beneden gegaan om uit te leggen dat de vloer helemaal nat is en dat het waarschijnlijk werd veroorzaakt door de airco. Onder de airco een tafel met daarop mijn laptop. Ik kreeg van het bijzonder klantvriendelijke personeel handdoeken om het droog te maken. Ze zouden gelijk contact zoeken met een maintenance man.

Dag 2 Het zelfde probleem. Ik ben weer naar beneden gegaan en om uitleg gevraagd wanneer de maintenance man zou komen want het is weer een water ballet. Uiteraard de tafel en laptop al ergens anders neer gezet voor het geval het weer zou gebeuren. Weer kreeg in meer handdoeken en het verhaal de maintenance guy heeft familie problemen en waarschijnlijk komt hij morgen. Ze kwamen niet van hun stoel om te komen kijken. Ik heb gevraad of ik in contact kan komen met de Manager. Gelukkig berichte zij de beste man. Ik kreeg een reactie dat ik 25% refund zou krijgen. Tussen dag 1 en dag 2 hebben de leuke dames van de balie niet gecommuniceerd over dit probleem en kon het dus weer opnieuw uit gaan leggen wat er gaande was boven. Ondertussen 2x op mijn knieen gezeten om de hele vloer droog te maken

Dag 3 Worse Case Scenario... Weer het zelfde 's avonds. Mijn zoontje doet de deur open en glijd uit omdat de hele vloer weer nat is. Toen ben ik weer naar beneden gegaan voor uitleg, maar nu met een andere toon. Ik wilde weg, maar 's avonds nog naar een ander hotel in Miami met een klein kind was geen optie. Gelukkig heb ik alle 3 de avonden gefilmd dat het water uit het plafond gutste Toen kreeg ik zelf de manager op de app en heb 'm alles doorgestuurd en hoe het personeel met ons om ging. Hij was ervan geschrokken en kwam met een mooi bericht:
----------------
Hi Dave

I apologize for how long the appointment took. Its my prep for surgery, but you now have my full attention.

Firstly, I wantt apologize on behalf of my staff and corporation for the lackluster experience you have had while staying with us in Miami. I was notified of the leak last night at around 7:30pm i am currently sourcing a mechanical contractor to take a look and see how we resolve the issue.

Unfortunately i am at max capacity and have been since tuesday this past week, so moving rooms one day before your checkout.

I want to solve the issue as best as I can, and want to offer a full refund of the stay as it wasnt up to the standards i hold my guest experience to.

I hope this solution can appease the frustration you have had as I cant return time you lost on your travel with your family.

I would also like to extend a travel credit to you of 4 nights at any of our domestic US properties valid for 24 months of your stay to show you truly what our guest experience is. Your next trip to the US is on me if you and your family will allow, and I want to make certain next time is 10/10.

If you have any questions or would like to discuss it further I am available at the time you need.

Speak soon.

-Bryce
-------------

Uiteraard waren wij hier erg blij mee aangezien het meer is dan we hadden verwacht / gehoopt. Daarna is er nog wat heen en weer bericht om gegevens uit te wisselen. Tot 3 dagen geleden geen reactie meer en geen refund. Inmiddels zijn we alweer in Nederland en is het 2 weken geleden

Wie weet hoe en wat we hieraan kunnen doen? Is er iemand die ons kan helpen? We hebben ook met andere mensen uit het hotel gesproken. Zie zeiden gelijk SUE him!

Alvast super bedankt

p.s. sorry van het lange bericht. :)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door mtl »

Ik zou het hotel vragen waar het refund blijft.
Dave4ing
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2022, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Dave4ing »

Hotel doet niks en kan niks. Heb ik allemaal geprobeerd. Alles moet via de manager... Hotel heeft geen cash en de meiden die daar werken zijn housekeepers en front office dames die liever achter hun desk zitten en serie kijken op hun mobiel.

Proberen het ook via Agoda. Helaas hebben ze geen officiele klachten site of iets waar je ze kan berichten.

Hotel heet trouwens LaFlora. Misschien dat er mensen zijn die er ooit geweest zijn.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou voorlopig het bedrag bij de credit card company aanvechten met de mail er bij als bewijs. Die houden dat vast tegen en je zal die case wel "winnen". In parallel het hotel blijven mailen en als je gebeld het de print screens van het bellen ook toevoegen aan je credit card claim.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Coyote »

Dave4ing schreef:
12 sep 2022, 21:52
Proberen het ook via Agoda. Helaas hebben ze geen officiele klachten site of iets waar je ze kan berichten.
Heb je ook via Agoda betaald? Of is het terplekke bij het hotel met je creditcard afgerekend?

Indien via Agoda, dan toch via Agoda ook proberen. Zij bieden nl. het hotel aan en aan hen heb je dan betaald. Heb je het terplekke pas betaald dan hadden ze gelijk een refund kunnen regelen bij het hotel.

Dat Agoda geen klachtenpagina heeft is veelzeggend.... :think:

Of het via je creditcardmaatschappij lukt betwijfel ik maar je kunt het altijd alsnog proberen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door mtl »

Agoda is niet erg betrouwbaar. Ik boek nooit bij ze.
Dave4ing
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2022, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Dave4ing »

Bedankt voor jullie reactie.

Alles was al betaald. 3 weken van te voeren geboekt en betaald. Heb zowaar een mail gevonden van Agoda. Kreeg gelijk bericht terug dat ik aanvullende informatie moest sturen. Bewijs materiaal en betaling gegevens gestuurd. Tot nu toe al 3 mailtjes terug. Misschien hebben ze toch iets gedaan aan hun klanten / klachtenservice.

Dit is de laatste mail:
—————————————
Greetings from Agoda!

Hotel: La Flora Hotel
City/Country or Region: Miami Beach (FL)/United States
Arrival: August 31, 2022
Departure: September 4, 2022

Thank you for contacting us.

Please be informed that we have tried to contact our booking supplier and we were advised to wait for 5 business days due to they have set a follow up to the property in regards with your complain.

Feel free to contact us if you need further assistance.

Have a nice day!


Regards,
Loudanielh
Agoda Customer Experience Group
———————————————
We wachten het af…
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Tipsy_1 »

Coyote schreef:
13 sep 2022, 05:51

Of het via je creditcardmaatschappij lukt betwijfel ik maar je kunt het altijd alsnog proberen.

Roland
Mij lukte zoiets altijd toen ik nog in Europa woonde. Met Bank of America is het lastiger maar ik denk dat ik deze zou winnen zou ik hem goed gedocumenteerd indienen. je hebt immers "bewijs" genoeg.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Nagini »

In mijn ervaring werkt zelfs dreigen met het terugboeken erg goed. Ik had afgelopen zomer ook een akkefietje met een hotel (via expedia, maar hotel boekte ook zelf de kosten af dus 2x betaald). Twee weken lang van de ene dame "This is the first time I've heard about this" naar de manager "He's not working right now but he'll be back... tuesday?". Ultimatum gezet met terugboeken en binnen 12 uur het geld teruggekregen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Coyote »

Dave4ing schreef:
13 sep 2022, 09:24
Alles was al betaald. 3 weken van te voeren geboekt en betaald. Heb zowaar een mail gevonden van Agoda. Kreeg gelijk bericht terug dat ik aanvullende informatie moest sturen.
Blijkt maar weer dat je zoiets altijd eerst bij de partij aan wie je betaald hebt moet claimen. Pas als die niet reageren kun je je creditcardmaatschappij nog proberen.

Hopelijk eind goed, al goed! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dave4ing
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2022, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Dave4ing »

Locals met wie we hadden gesproken zeiden gelijk SUE him. You can make lots of money :lol:

We gaan zien wat Agoda kan doen.

Thanks voor de replys
Dave4ing
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2022, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Dave4ing »

Na paar keer heen en weer mailen naar Agoda kregen wij een mailtje terug dat ze niks voor ons kunnen betekenen. Ongelofelijk!

Is er een manier / instantie om het hotel aan te klagen? (zoals de amerikanen altijd het mooie woord SUE gebruiken) Ik heb alle bewijzen, fotos, filmpjes, app contact met de manager etc

Het is nu een principe kwestie aan het worden.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5965
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Harry »

Ik zou nu even tot 10 tellen en me afvragen wat ik ermee op zou schieten om hier nog veel meer tijd aan te besteden, laat deze vervelende ervaring achter je, leer ervan, en kijk naar wat er voor je ligt i.p.v. achter je.
Mocht je toch nog iets willen doen schrijf dan overal een negatieve recensie, dat geeft dan misschien nog een gevoel van voldoening.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door mtl »

Natuurlijk kan je overwegen stappen te ondernemen via juridische weg. Alleen zal je dat meer kosten dan het oplevert.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Coyote »

Vervelend dat ze 'niets voor je kunnen betekenen'. Had je het in Amerika wel ook direct bij Agoda gemeld?
Dave4ing schreef:
22 sep 2022, 08:30
Het is nu een principe kwestie aan het worden.
Dan zul je moeten procederen. Maar of je daar blij van wordt... Zou het advies van @Harry ter harte nemen en niet weer bij Agoda boeken maar voortaan zelf rechtstreeks bij een motel/hotel boeken en pas terplekke betalen met een creditcard.

Helaas, maar 'goedkoop' wordt vaak 'duurkoop' via sites als deze als ze niets voor je willen betekenen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door RaphaelB »

Inderdaad, het is moeilijk en voelt misschien niet goed, maar soms kan je beter dit soort dingen laten gaan, kost teveel tijd en negatieve energie. Ik had een keer een auto gehuurd in Las Vegas en achteraf had Hertz ineens zomaar $800 extra geind zonder goede reden. Ook veel gezeik over gehad.

Maar hoe had je betaald? Direct via je bank of creditcard? Hier in de VS kan je heel makkelijk een dispuut aanvragen en dan krijg je meteen je geld terug als je goed bewijs aanlevert. Maar de klantenservice in Nederland is meestal slecht dus weet niet of dat daar ook kan
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door Coyote »

Ook in Nederland kun je heel eenvoudig een creditcardtransactie betwisten. Daarvoor hoef je bij de meeste banken niet eens aan de telefoon te hangen, kan gewoon online. Weet niet waar je vandaan haalt dat de klantenservice in Nederland meestal slecht is. Alsof het in Amerika allemaal pracht en praal is...

Ik vermoed echter dat TS niet terplekke met een creditcard betaald heeft maar rechtstreeks aan Agoda (al dan niet met creditcard, iDEAL of dmv overschrijven). iDEAL lijkt voor de hand te liggen en daarmee kun je na betalen niets zonder toestemming van de ontvanger. Was het terplekke met een creditcard betaald dan had het toen al verrekend kunnen worden.

Maar al zou dit aan Agoda met een creditcard betaald zijn, dan wordt het nog lastig. De dienst is al geleverd en als je toch besluit te blijven, ondanks alle ellende, dan heb je weinig poot om op te staan vermoed ik.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Problemen met een hotel in Miami Collins Avenue

Bericht door RaphaelB »

Coyote schreef:
22 sep 2022, 19:45
Weet niet waar je vandaan haalt dat de klantenservice in Nederland meestal slecht is. Alsof het in Amerika allemaal pracht en praal is...
Ik zeg toch niet dat alles hier pracht en praal is. Heb ruim 40 jaar in Nederland gewoond en het is gewoon een feit dat de klantenservice in Nederland bijna overal bagger is over het algemeen. In de VS is de klant nog koning en doen ze niet zo moeilijk over alles.

Dus wat ik zei, probeer je geld terug te krijgen via de instantie waar je je vakantie geboekt had. Lever bewijs dat je hotel niet meewerkt. Als dat niet lukt, laat lekker gaan, en kijk vooruit
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer