Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kredietkaart en tanken
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Kredietkaart en tanken
Forum-mebers,
even een vraag : ik herinner mij een probleem dat ik enkele jaren geleden had. Namelijk : als ik in de USA wou tanken met mijn kredietkaart (VISA, om correct te zijn), kreeg ik aan de pomp een vraag om mijn zipcode in te geven. Nu, de USA zipcodes zijn 6 getallen, mijn Belgische slechts 4... We hebben het toen opgelost door mijn vriendin naar binnen te sturen als garantie, ik kon tanken en binnen afrekenen met de kredietkaart. Omslachtig toch ? Dus vandaar mijn vraag : kan je met een niet-USA kaar ook tanken aan de pomp ? Zo ja, hoe ga je dan met die zipcode om (voorloopnullen, ... )?
Alvast bedankt !
even een vraag : ik herinner mij een probleem dat ik enkele jaren geleden had. Namelijk : als ik in de USA wou tanken met mijn kredietkaart (VISA, om correct te zijn), kreeg ik aan de pomp een vraag om mijn zipcode in te geven. Nu, de USA zipcodes zijn 6 getallen, mijn Belgische slechts 4... We hebben het toen opgelost door mijn vriendin naar binnen te sturen als garantie, ik kon tanken en binnen afrekenen met de kredietkaart. Omslachtig toch ? Dus vandaar mijn vraag : kan je met een niet-USA kaar ook tanken aan de pomp ? Zo ja, hoe ga je dan met die zipcode om (voorloopnullen, ... )?
Alvast bedankt !
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toen ik in de VS was en ging tanken had ik dit probleem niet overigens.
Maar hier staat nog wel wat informatie in: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ode+tanken
Maar hier staat nog wel wat informatie in: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ode+tanken
- Mike
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat was in CA zeker, daar hadden wij constant problemen met de telefoon en WIFI terwijl dat in de andere staten wel goed ging.Coyote schreef:Toch werkt dit niet altijd. Heb vorige jaar diverse keren meegemaakt dat een nul ervoor of erachter niet werkte.Rob schreef:Het werkt zonder problemen.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Nee, in Las Vegas.Rob schreef:Dat was in CA zeker, daar hadden wij constant problemen met de telefoon en WIFI terwijl dat in de andere staten wel goed ging.
Bij de Chevron en de 7-Eleven. Op de kruising met de afslag naar Oasis RV Resort. Bij 7-Eleven lukte het overigens wel om met de pinpas te betalen bij de pomp. Andere tankstations weet ik zo even niet voor de geest te halen.
Roland
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waar tanken jullie dan? Ik heb nog nooit een zip code hoeven invoeren bij gebruik van onze credit card.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bushmaster
- Amerika-expert
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Een ander probleem wat ik met de camper vaak tegenkom is dat de pomp afslaat als je aan een zeker bedrag zit kan $ 50,00 of $ 75,00 zijn en dan is de tank nog lang niet vol.
Meestal kan je nog een keer je pas er in steken om de tank vol te maken maar als ik bijvoorbeeld bij Safeway tank met de klantenkaart waar je naar gelang het bedrag wat je net in de winkel hebt uitgegeven een extra korting krijgt geld dat alleen voor 1 X tanken.
Meestal kan je nog een keer je pas er in steken om de tank vol te maken maar als ik bijvoorbeeld bij Safeway tank met de klantenkaart waar je naar gelang het bedrag wat je net in de winkel hebt uitgegeven een extra korting krijgt geld dat alleen voor 1 X tanken.
In California moet je ook overal je zipcode opgeven. Een heel enkele keer gebruik ik nog een Nederlandse creditcard, (mijn vrouw verdiend nog wat door freelancing in Euro's) en dan voer ik gewoon mijn huidige postcode in California in. Werkt altijd.Joke schreef:Ik ben elke maand een paar dagen in Arizona, en moet altijd bij de pomp m'n zip code opgeven als ik m'n credit card gebruik. Hier in Colorado heb ik het nog nooit moeten doen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon 90210 intikken....
"I reject your reality, and substitute my own!"
-
Bennogr
- Amerika-expert
Nog nooit een zip code in hoeven tikken. Maar ik heb dan ook een Amerikaanse kredietkaart.
Let wel even op, sommige kredietkaarten houden erg goed in de gaten waar je dat ding gebruikt. Kan de kaart soms afslaan, omdat ze denken dat er iemand met je kaart aan de haal is.
Dus: bel voor vertrek even de bank (voor Mastercard, Visa) of de kaartorganisatie (American Express, Diner, enz.) en zeg dat je op reis gaat.
Let wel even op, sommige kredietkaarten houden erg goed in de gaten waar je dat ding gebruikt. Kan de kaart soms afslaan, omdat ze denken dat er iemand met je kaart aan de haal is.
Dus: bel voor vertrek even de bank (voor Mastercard, Visa) of de kaartorganisatie (American Express, Diner, enz.) en zeg dat je op reis gaat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ligt denk ik ook aan de staat. In California moet ik met al mijn Amerikaanse kaarten een zipcode invullen, en er staan stickers bij de benzine pomp met informatie waarom dat moet etc....Bennogr schreef:Nog nooit een zip code in hoeven tikken. Maar ik heb dan ook een Amerikaanse kredietkaart.
"I reject your reality, and substitute my own!"
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat ga ik deze keer zeker even doen, want alle hotels staan op mijn naam. Wil niet ineens ergens staan en dan niet meer over m'n cc kunnen beschikken.Bennogr schreef:Dus: bel voor vertrek even de bank (voor Mastercard, Visa) of de kaartorganisatie (American Express, Diner, enz.) en zeg dat je op reis gaat.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
Manonneke
Wij tanken gewoon nooit met onze creditcard!
Altijd cash, als de tank nog voor een kwart vol is, naar de eerstvolgende pomp en naar de kassa met $ 30,00 (was een chevy trailblazer) en het bedrag op het pompnummer laten zetten waar je staat.
Vond ik altijd leuk om te doen; thirthy on 5 please!
Hij tanken, ik even shoppen voor lekkere dingen in het winkeltje!
Manon
Altijd cash, als de tank nog voor een kwart vol is, naar de eerstvolgende pomp en naar de kassa met $ 30,00 (was een chevy trailblazer) en het bedrag op het pompnummer laten zetten waar je staat.
Vond ik altijd leuk om te doen; thirthy on 5 please!
Manon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2148 Weergaves
-
Laatste bericht door sevro