Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Gevonden. Je hebt als businessclass passagier of Elite status houder binnen Skyteam toegang tot The Club.
(Terminal 3 near to gate E2)

https://www.skyteam.com/en/lounges/loun ... -NXriklDE)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Volgens de KLM site kan je terecht in de lounge The Club LAS in terminal 3 nabij gate E2.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

Timothy555 schreef:
02 aug 2022, 20:48
Vraagje: als je met KLM vanuit Vegas naar Amsterdam vliegt en je boekt een upgrade naar business, heb je dan ergens op Harry Reid toegang tot een Lounge?
Voor zover ik weet niet… toch niet als skyteam elite plus member bij een binnenlandse vlucht. Misschien dat je transcontinentaal in business wel ergens toegang krijgt (lijkt me logisch) maar skyteam heeft daar geen eigen lounges.

Edit volgens mijn vrouw zijn we er wel al geweest… :D
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Timothy555 schreef:
02 aug 2022, 20:48
Vraagje: als je met KLM vanuit Vegas naar Amsterdam vliegt en je boekt een upgrade naar business, heb je dan ergens op Harry Reid toegang tot een Lounge?
Et Voila ....

https://www.skyteam.com/en/lounges/loun ... WJYoIZk80Q**)

En niet te vergeten ; elke lounge is in dit geval zowel bij vertrek als bij aankomst...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Bedankt iedereen!
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mikekiwi »

20220802_134443~01.jpg
En een gok-lounge bij gate E2 als je Terminal 3 hebt :wink:
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ZwaagS »

Gisteravond is helaas een deel van onze vlucht geannuleerd, en daardoor de hele vlucht omgeboekt. Geboekt via Condor zouden we over een maand vliegen; AMS -> FRA met Lufthansa en FRA -> SFO met Condor. Nu is de vlucht tussen Amsterdam en Frankfurt gecanceld waardoor de gehele reis is omgeboekt naar AMS -> FRA met Lufthansa een paar uur later dan oorpsronkelijk, vervolgens FRA -> SEA met Condor en SEA -> SFO met Alaska Airlines. We komen nu 7(!) uur later aan dan oorspronkelijk gepland.

De twee puntjes waar ik het meeste van baal:
  • Het feit dat ik langer onderweg ben is jammer, maar dat valt te overzien. Maar nu kom ik pas 23:00u aan, en dan moet de reis naar de stad via het OV nog beginnen.
  • Ik betaal altijd behoorlijk extra voor stoelen bij de nooduitgang. Aangezien ik ruim 2 mtr ben is dat helaas wel nodig. Deze extra stoelen zijn verdwenen uit mijn boeking, weg geld?..
Geboekt bij Condor, dat is onderdeel van Lufthansa als ik het goed zeg. Er vertrekken meerdere Lufthansa vluchten vanuit FRA rechtstreeks naar SFO die dag. Hoe groot is de kans dat ik daar naar omgeboekt kan worden?

Op de website van de Rijksoverheid lees ik:
Bij een vertraging van meer dan 5 uur mag u afzien van uw vlucht en de volledige ticketkosten terugvragen aan de luchtvaartmaatschappij. De maatschappij moet uw ticket binnen 7 dagen terugbetalen.

Heb ik hier recht op, of geldt dit ook al alleen voor wijzigingen binnen de 2 weken voor aanvang van de vlucht? Iemand nog verder tips of ervaringen over wat te doen?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Lees mijn bericht van hierboven over omboeken.

Bij mij was het KLM, en een Delta-vlucht die wegviel.

Ik heb de gewenste vluchtnummers (een dag eerder zelfs in mijn geval) bij de hand genomen, en gebeld. 10 minuten later had ik wat ik wou.

Als je dus weet wat je wil, noteer de vluchtnummers en data, en bel. Normaal zouden ze vrij coulant moeten zijn.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Condor was zo’n 20 jaar geleden van Lufthansa, daarna in handen gekomen van de Thomas Cook reisgroep, na het faillissement daarvan een tijdje ondersteund door de Duitse regering en sinds 2021 in handen van een investeringsmaatschappij.
Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met Condor (ik ga ervan uit dat je daar rechtstreeks geboekt hebt, anders moet je bij de tussenpersoon zijn) en maak je wensen kenbaar, misschien is het mogelijk om vanaf Düsseldorf te vertrekken?
Het lijkt me dat je wel het recht hebt om te annuleren, maar dan moet je nog wel een andere vlucht kunnen boeken.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Ik ben hier weeral met een vraag :lol: Schiet me niet af, hier zitten zoveel experts dat je meestal snel een antwoord krijgt... En ik kan het antwoord online niet meteen vinden.

- Krijg je bij FlyingBlue XP-punten op basis van je originele boeking (zou 10 + 2 + 12 + 5 (=29) zijn, voor respectievelijk BRU - JFK, JFK - LAS, LAS - AMS en AMS - BRU) of krijg je XP-punten op basis van de uitgevoerde vlucht (is intussen omgeboekt naar BRU - AMS, AMS - LAS, LAS - AMS, AMS - BRU) en dus 5 + 12 + 12 + 5 (=34))?
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door georgesken »

Steeds op basis van de vluchten die je effectief doet
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Bedankt @georgesken

Dat zou in mijn geval voordeliger zijn…
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Onze ervaring met Exit reizen is wel een beetje apart. Vorig jaar een auto geboekt maar deze bleek 3 dagen later niet beschikbaar. Oke, dat kan. Maar goed, adverteer dan niet met mooie prijzen..
Daarnaast zijn we er nog steeds niet helemaal uit waar we in oktober heen willen maar we hadden ons al wel georiënteerd op tickets. Deze waren gunstig geprijsd bij Exit reizen. De overstap op de terugweg was 2,5 uur op Heathrow en was weken beschikbaar.. Tot vandaag. De enige optie was met een overstap van 5,5 uur en dat gaat mij echt te ver. Waar is die andere optie gebleven? Via Google Flights, BA en AA was deze vlucht nog gewoon te boeken

Gebeld en vrijwel direct geholpen. De meneer aan de telefoon zou het wel even uitzoeken. Ik had specifiek de vluchtnummers nog doorgegeven. Deze vluchten moeten het zijn. Prima meneer, wij gaan het voor u nakijken en u ontvangt een voorstel.
2 uur later kregen we een mail met een voorstel. De prijs was 150 euro duurder dan op hun eigen site en de gewenste vluchten stonden er niet in. Heel apart. Meteen voor mij een bevestiging. Ik boek zelf wel. :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@dejong89 Als je zelf al zoveel voorwerk hebt gedaan en Exit in principe alleen maar de data hoeft laten in te vullen (wat ze vervolgens niet doen), kun je ook beter maar zelf boeken... :wink:

Overigens ben ik even genezen van een overstap met BA op LHR. Ik dacht daar tijdens mijn laatste trip op de heenweg nog aan: 'Eigenlijk is het van de zotte, ik ben al 12 uur in touw en ben nog maar in Londen en moet nog vertrekken vanaf LHR naar SFO". Dit nadat mijn vlucht naar SFO 4 uur vertraging had. En toen wist ik nog niet van de problemen op de terugvlucht toen bij aankomst op LHR mijn aansluitende vlucht naar AMS 'zomaar' geannuleerd werd. :roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

georgesken schreef:
03 aug 2022, 16:33
Steeds op basis van de vluchten die je effectief doet
Dit is niet juist. In geval van omboeking kun je KLM vragen om het aantal XP te crediteren op basis van de originele reis (in het geval waar dit gunstiger zou zijn).
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Maar als je dat niet doet krijg je de uitgevoerde vluchten? Want die zijn gunstiger voor mijn XP-teller dan de eerst gekozene :D
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

@dejong89 Ik heb bij Exit reizen wel gezien dat bepaalde vluchten de ene dag wel op de site staan en de andere dag niet. Kijk je weer een dag later dan staan ze er weer voor dezelfde prijs.
Wel raar dat als je belt het een stuk duurder blijkt te zijn dan op de site. Dan zeggen ze zeker dat tickets voor die prijs net uitverkocht zijn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jill1234 »

Ik wil wat gedroogde kruiden (spagetti/macaroni/hamburger) meenemen in de koffer; moet ik dit aangeven op een formulier of hoef ik hier niks over te vermelden?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door peterd87 »

Timothy555 schreef:
06 aug 2022, 08:37
Maar als je dat niet doet krijg je de uitgevoerde vluchten? Want die zijn gunstiger voor mijn XP-teller dan de eerst gekozene :D
Yes, zeker.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

@jill1234 Dit zijn eetwaren dus absoluut aangeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer