Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Amber de Groot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2022, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door Amber de Groot »

Rondreis deel south zomer 2022,
gezin 4 personen, waarvan 2 kinderen (13 en 18).

Graag advies over onze route:

13/7 aankomst laat avond in New Orleans
14/7 New Orleans
15/7 New Orleans
16/ 7 New Orleans
17/7 vertrek naar Houston
18/7 Houston
19/7 vertrek naar San Antonio
20/7 San Antonio
21/7 vertrek via Hill Country naar Austin
22/7 Austin
23/7 Austin
24/7 vertrek naar Waco
25/7 vertrek naar Rockwall of Greenville (via Fort Worth en Dallas)
26/7 vertrek naar Memphis
27/7 Memphis
28/7 vertrek naar Nashville
29/7 vertrek naar Grey Smokey Mountain
30/7 Grey Smokey Mountain
31/7 Grey Smokey Mountain
1/8 vertrek naar Atlanta
2/8 Atlanta
3/8 's middags vertrek naar vliegveld Atlanta
4/8 aankomst Nederland

Is deze route qua afstanden te doen?
Volgens Google maps wel, maar de praktijk kan anders zijn. Bijv. drukte in zomermaanden.
Wat vinden jullie van de indeling gemaakt van de dagen qua bezienswaardigheden in betreffende plaatsen?

We zijn geen Elvis fans, dus Graceland, zullen we niet aandoen.
Helaas is Sixth Floor Museum, gesloten op de dag dat we daar zijn, dus vandaar Dallas alleen kort wordt bezocht.

Hebben jullie ideeën over parkeren in New Orleans.
We slapen in airb&b in omgeving/wijk Gentilly.
We dachten in de omgeving van City Park te parkeren en daar met de street car naar het centrum te rijden.
Is dat te doen qua parkeerkosten?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door hemmie »

Veel steden, weinig natuur, dat is bewust? Je tijd voor de Hill Country is erg beperkt, tenzij je vanuit Austin nog wat wil doen. Ik raad zeker Pedernales Falls en Enchanted Rock aan, maar er zijn meer mooie state parks. Ook elders in de route alleen steden, op Great Smoky Mountains na, dat is wel jammer.

Je hoeft absoluut geen Elvis fan te zijn om Graceland te bezoeken, het is voor mij alweer lang geleden dat ik er was, maar vond het echt de moeite waard. Mijn man en ik zijn allebei absoluut geen Elvis fans, maar mijn man is er inmiddels een 2e keer geweest (met zijn moeder die wél Elvis fan is/was), en hij vond het weer erg leuk. Wel duur natuurlijk met een gezin.

Het is Great Smoky Mountains NP😉

Wij parkeerden een paar jaar geleden in New Orleans gewoon op een parkeerterrein bij het centrum (korte wandeling tot French Quarter), ik meen dat het de 1e dag $10 per dag was, dag erna $20 omdat er een belangrijke football wedstrijd in de stad was. Je kunt via google normaal gesproken wel parkeerplaatsen in de stad vinden, vaak ook wel met een prijs. Neemt niet weg dat de streetcar ook leuk is, die namen wij naar het Garden district, om daarna terug te wandelen.
Terug in Texas!
Amber de Groot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2022, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door Amber de Groot »

Bedankt Hemmie voor je reactie.

Ja veel steden, inderdaad bewust. Maar met de volgende aanvullingen hopen we toch wat meer groen te zien, dan het op basis van schema lijkt.

We willen in New orleans swamp tour of Kayak tour doen en een plantage bezoeken.

De gedeeltes in ( omgeving) hill country staan op planning.
Enchanted rock is volgens mij gesloten. We dachten aan barton springs Pool en of tuben in gruene.
Zijn er misschien nog leuke/Mooie plekken?

In waco willen we naar Mammoth national park.
Heeft iemand ervaring met dit park?

Heeft iemand misschien nog een plek omgeving fort worth/Dallas
Voor bezoek aan ranch?

Ook vraag ik mij of of stone mountain de moeite waard is, om aan te doen als we rijden van great smoky mountains naar atlanta.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door hemmie »

Waar zie je dat Enchanted Rock dicht is?

Barton Springs ben ik nooit in geweest, wel gezien, ligt in een groot stadspark, zou ik niet meteen aan denken als je het over de Hill Country hebt. Tuben is inderdaad populair, maar nooit gedaan. Ook niet direct wat ik met natuur asocieer, vooral erg druk😀. Ik zou het jammer vinden als je hier geen enkel SP bezoekt, maar goed, dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.

Waco Mammoth NM is heel interessant, zeker een bezoek waard, maar meer museum dan natuur.

Je bedoelt Stone Mountain in Atlanta? Wij vonden het een leuke wandeling omhoog, alles er om heen is erg toeristisch en hebben wij niet gedaan.

Overigens rijdt je tussen Dallas en Memphis zo'n beetje langs Hot Springs NP, maar ik denk niet dat je in de huidige route tijd hebt voor een bezoek.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie niet dat Enchanted Rock SP dicht is. Wel is reserveren in de weekends en op feestdagen (en Springbreak en andere schoolvakanties) noodzakelijk en wordt het verder wel geadviseerd omdat ze eigenlijk altijd hun capaciteit bereiken.
https://tpwd.texas.gov/state-parks/ench ... erts-erock
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

Amber de Groot schreef:
15 mei 2022, 22:33
In waco willen we naar Mammoth national park.
Heeft iemand ervaring met dit park?
Wij zijn hier tijdens een van onze rondreizen geweest, het is overigens geen NP maar een National Monument ;)
Het was indrukwekkend om zes fossiele mammoets te zien. Je bent er wel vrij snel doorheen, uurtje zou ik zeggen. Het meest interessante deel is overdekt, zie hier https://www.nps.gov/waco/learn/photosmu ... altour.htm
Amber de Groot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2022, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door Amber de Groot »

Bedankt voor jullie reacties.
Ga net tips aan de slag.
Kijken of ik mijn pubers enthousiast kan krijgen voor iets meer natuur. Zo niet dan moeten we zonder nog eens terug. :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door jojostravelusa »

Amber de Groot schreef:
18 mei 2022, 21:17
Zo niet dan moeten we zonder nog eens terug
Die zou ik er sowieso in houden :wink: :lol:
generator
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2021, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door generator »

We hebben in New Orleans een kayak tour gedaan van Honey Island Kayak Tours, vonden wij echt fantastisch met een erg leuke tourguide (Jessica).

Ons hostel in New Orleans raadde ons aan om de auto gewoon op straat te parkeren (Erato Street naast the Quisby). Was gratis en er was altijd wel plek en vrij dicht aan een drukke weg dus had niet het gevoel dat hij niet veilig stond (hoewel straten in VS soms wat shady kunnen lijken).

Offtopic vraagje: Wij zijn voor de Smoky Mountains nog op zoek naar de (gratis) flyer die je daar krijgt. Mocht je toevallig eentje over hebben dan houd ik me aanbevolen! Heb ook een topic in het vraag een aanbod forum geplaatst:

viewtopic.php?f=39&t=77852
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door rijocaer »

Kaart/flyer van de GSMNP kan je hier wel vinden bij bv 1 van de bezoekerscentra. Ook kan je bij de eerste parkeer/rustplaats langs de snelweg val alles vinden. Cades Cove is iedere woensdag gesloten voor auto’s. De populaire wandelpaden zoals Laurelfalls zijn zeer druk en zou ik vroeg in de ochtend doen of overslaan en iets anders zoeken.
rijocaer
Amber de Groot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2022, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door Amber de Groot »

Bedankt voor tip, inzake parkeren. Die nemen we mee.

Inmiddels is Kayak tours in New orleans geboekt.
Ook gaan we tuben in greune
In omgeving austin gaan we naar Pedernales State Park en zullen nog een ander natuur/ water plek aan doen. ( bleu hole, dripping falls)

Mochten we de flyer/map van smoky mountains vinden, dan zal ik hem meenemen..
Zijn 4 augustus terug.
generator
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 okt 2021, 13:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door generator »

Geweldig, ik wacht het af en als het niet lukt geen probleem natuurlijk! Rivertubing ziet er trouwens ook mega leuk uit :thumbup: Alvast een hele goeie reis gewenst!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door Tipsy_1 »

Die map van GSM vind je toch gewoon op de NPS website? (wij zijn net terug van ons 3de GSM bezoek, we love it there). zie onder park map op de site https://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/maps.htm

Andere tips: kijk eens naar Cloudland Canyon Sp en Chattanoogha (Ruby Falls, Rock City) om eventueel wat natuur in te plannen.

Parkeren in New Orleans: wij deden ook gewoon street parking hoor tijdens onze twee bezoekjes daar. Een heerlijke stad trouwens. Wij deden niet Honey Swamp maar Lake Martin, is meer kleinschalig en misschien ook een ideetje. zie ook ontdek-amerika.nl voor ideetjes (niet mijn site hoor maar een favorietje ;-) ).

In Austin hebben wij gekayaked bij sunset voor het uitvliegen van de bats - ook een aanrader!

Stone Mountain nabij Atlanta is hierboven genoemd en een leuk uitje (halve dag).

Ik weet niet hoe het op de route ligt maar wij vonden Tupelo een leuk plekje. We hebben niets met Elvis hoor maar ontbijten in de boot waar ook Elvis ooit zat vonden wij toch wel bijzonder en het is een stadje met een ruiger kantje.

En: mooie route! Ja veel stad maar heel divers. je gaat vanalles meemaken en beleven en wel het "echte Amerika" leren kennen. Hoewel wij grote natuurliefhebbers zijn, zou ik deze route zo kunnen doen. top!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door IngridZw »

Wij waren 's avonds in Stone Mountain. In de zomermaanden wordt daar iedere avond een lasershow opgevoerd met vuurwerk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door jojostravelusa »

En in Memphis kun je eten bij Marlowe's. Dan word je opgehaald door een roze limousine. Elvis at ook vaak hier trouwens. Wij hebben het ook gedaan en het was leuk en lekker. Ze haalden ons op de camping op en niet bij de ingang, nee helemaal voor de camper :thumbup:
https://marlowesmemphis.com/
Amber de Groot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2022, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Amber de Groot: schema zomer 2022, zuidelijke staten.

Bericht door Amber de Groot »

Terugkoppeling reis.

We hebben genoten, ondanks de extreme warmte dit jaar.
Een aantal activiteiten hebben we door warmte moeten laten schieten.

We vonden met name de Kayak tour om 16 30 in New Orleans de moeite waard. Door het tijdstip hebben we veel dieren gezien zoals Aligators, slangen, verschillende vogelsoorten, wasbeer, schildpadden.
Ook het bezoek aan oak alley en het 2de wereldoorlog museum zijn een aanrader.

Houston bezoek aan nasa zeker doen. Kom vroeg en boek meteen de drie gratis tours.

Tube tour in greune leuk om te doen.
Op je gemak in het water dobberen. Ter plekje kluisjes aanwezig om waarde volle spullen op te bergen.
Plaatsje greune leuk om te bezoeken

Austin
Lekker eten bij terry's Black bbq. Heerlijk die brisket.
Barton spring Pool, zwemmen tussen de locals en schildpadden. Heerlijk koud. Let op je mag geen eten mee naar binnen nemen.

Waco heerlijk shoppen bij de Magnolia silo's en wandelen door de stad.
Bezoek aan mammoth national monument vonden wij leuk. Kort bezoek, leuk winkel met edelstenen.

Great smokey mountains geweldige wandelingen gedaan. Wat een mooi divers park.
Met de auto -> cades cove in de ochtend. Meerdere herten en 2 beren gespot.
2 wandelingen gedaan. Alum Trail en grotto falls ( leuk met kinderen) ook hier zwarte beren gezien.
Gatlinburg en of pigeon Forge. Niet ons ding, gigantische druk, vergaande glorie.

Atlanta aquarium, Coca Cola museum beide een aanrader.
Hilton hotel ligt er praktisch naast. Zwembad heerlijk. Ontbijt niet inbegrepen, maar niet duur en uitgebreid.
Parkeerkosten zijn hoog, maar het is gezien de locatie de moeite waard.

Amerika newbie, ik heb boekje van great smokey mountains.
Meerdere welk wil je? En waar kan hij naar toegestuurd worden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer