Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door d_vdploeg »

@steentjuh Ook als je een halve tank benzine leeg rijdt met de huidige prijzen van gemiddeld 2.15 per liter? Ik haal altijd 100 dollar af, meestal ter plekke of incidenteel via GWK (en vroeger via ABN AMRO) op Schiphol. Voor die paar euro op mijn hele vakantie. 90% deed ik met credit card of bankpas. Ik gebruik cash alleen voor fooi aan de schoonmaakster of bij een tour.

Alles gaat toch steeds meer digitaal, zeker sinds covid
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door steentjuh »

@d_vdploeg voor 100 dollar is het uiteraard niet de moeite waard.

Ik hield er 380 dollar meer aan over, 2 bakken koffie, 4 euro parkeergeld en ~25 euro benzine eraf. En ik hou meer dan 100 per uur over. Ik heb uren dat ik ze niet verdien :wink:.

De reden om cash mee te nemen is al besproken in een ander topic en is wellicht geen discussie voor hier, maar het kwam me nu goed uit en ik hoef het niet te storten, wat tegenwoordig ook weer geld kost.
Gast

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door Gast »

Net terug van US en 99% mijn AE gebruikt zonder probleem. 1 keer ergens namen ze geen AE daar heb ik VISA gebruikt (rechtstreeks van ICS cards).
Pinnen kon ook maar toen zag ik dat de koers echt veel slechter was (ABN Amro t.o.v. AE) dat ik alleen nog de CC gebruikt heb. Voor tips die ik niet via de CC kan afhandelen pin ik 1 keer 150$ en daar houd ik altijd aan over.

Jaren geleden ook ING CC en bankpas gebruikt en ook verschillende keren ging het mis.

Wat ik ook al eens gemeld heb dat als je (toen met ING) meer dan 14 keer binnen 24h je CC gebruikt deze blokkeert tot de volgende dag. Kwamen we ook achter met veel moeite. Toen en nu betaal ik alles met CC waar dit maar kan. Of dit nu ook nog zo is weet ik niet. Ieder geval niet bij AE.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door d_vdploeg »

Maar nogmaals: Geven de banken dan ook nog zelf credit cards uit? Zonder samenwerking met ICS? Als dat niet zo is dan is het natuurlijk gek dat een ING credit card vaker preventief geblokkeerd wordt dan een visa card door visa uitgegeven, of bijvoorbeeld de credit cards van de ANWB.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door Erwin10 »

MIjn ervaring is ook dat ze er in Amerika vanuit gaan dat er geen pincode op de credit card zit. Daardoor krijg ik ook vaak de melding dat de credit card niet werkt. Als ik benadruk dat deze wel werkt en er een pincode op zit lukt het altijd na de tweede of derde poging. Maar dit is mijn ervaring.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door Trom »

@harryh
N.a.v. bovenstaande kunnen zaken snel veranderen. Dit schreef ik op 29 maart j.l.
@harryh Thx. Voorlopig heb ik nog geen behoefte aan weer een kaart erbij
Vandaag toch maar een Wise card aangeschaft. :lol:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door harryh »

:thumbup: Ik ben al jaren een tevreden klant
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door roelb »

d_vdploeg schreef:
10 mei 2022, 09:06
Maar nogmaals: Geven de banken dan ook nog zelf credit cards uit? Zonder samenwerking met ICS? Als dat niet zo is dan is het natuurlijk gek dat een ING credit card vaker preventief geblokkeerd wordt dan een visa card door visa uitgegeven, of bijvoorbeeld de credit cards van de ANWB.
Ja, ING is zelf de card issuer van een ING mastercard. En er zijn veel meer banken die dat zelf doen, in Nederland, maar ook in Belgie. En iedere bank bepaalt zelf hoe het omgaat met blokkades e.d. Dus vandaar ook altijd mijn waarschuwing: pas op met die gratis danwel goedkope credit cards die je bij je betaalrekening krijgt. De bestedingslimiet is laag en het risico op blokkade hoog.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door nwolf »

Trom schreef:
10 mei 2022, 20:30
@harryh
N.a.v. bovenstaande kunnen zaken snel veranderen. Dit schreef ik op 29 maart j.l.
@harryh Thx. Voorlopig heb ik nog geen behoefte aan weer een kaart erbij
Vandaag toch maar een Wise card aangeschaft. :lol:
hoe werkt die wise card dan, ik zit te kijken, maar als iets "too good to be true" lijkt is het dat vaak ook ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door ClaireVHaut »

roelb schreef:
10 mei 2022, 21:46
d_vdploeg schreef:
10 mei 2022, 09:06
Maar nogmaals: Geven de banken dan ook nog zelf credit cards uit? Zonder samenwerking met ICS? Als dat niet zo is dan is het natuurlijk gek dat een ING credit card vaker preventief geblokkeerd wordt dan een visa card door visa uitgegeven, of bijvoorbeeld de credit cards van de ANWB.
Ja, ING is zelf de card issuer van een ING mastercard. En er zijn veel meer banken die dat zelf doen, in Nederland, maar ook in Belgie. En iedere bank bepaalt zelf hoe het omgaat met blokkades e.d. Dus vandaar ook altijd mijn waarschuwing: pas op met die gratis danwel goedkope credit cards die je bij je betaalrekening krijgt. De bestedingslimiet is laag en het risico op blokkade hoog.

Hoe kom je erbij dat die kaart gratis/goedkoop /slecht werkt ? Dit zal toch echt niet gelden voor alle banken/verstrekkers

Sowieso hangt het af van je type betaalpakket . Wij hebben zelf een platinum card (mastercard) van de ING, bestedingslimiet kan in ons geval tot 10.000 euro per kaart, dat noem ik niet weinig. Kost 50 euro per jaar. Dat ligt dus aan je inkomen. En dat is toch ook logisch ? Als jij maar 1000 euro in de maand binnen krijgt is een limiet van 20.000 (dat is de max bij platinum card meen ik) niet in verhouding (en ronduit gevaarlijk als je daar gevoelig voor bent).

Mijn kaart werkt zo goed als altijd , terwijl mijn visa (rechtstreeks van visa ) nog wel eens 0 op request geeft. Dit keer hadden we constant gedoe met de kaart van mijn zoon (visa) en al helemaal met zijn pinpas en ik met mijn ing had geen enkel probleem. Ik ben wel eens geblokkeerd en dat was in bijv. China en dat was met telefoontje zo opgelost. Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar dus qua bereikbaarheid geen probleem.

Ze kijken naar je betaal/bestedingspatroon. Als jij die kaart nooit gebruikt en dan opeens relatief vaak in korte tijd in het buitenland dan kunnen ze hem preventief blokkeren, ze zoeken dan overigens wel contact met je en je krijgt een melding in je app. Op zich niet raar, wel onhandig. Daarom heb ik sowieso 2 creditcards bij me , van 2 verschillende aanbieders en heb ik mijn budget wat ik met mijn pinpas te besteden heb ook op 2 verschillende rekeningen staan, als de 1 weigert heb ik altijd nog de ander. De ene bank werkt met maestro en de ander met VPay.

En als ik ergens jeuk van krijg is het wel van de app van ICS die met mijn VISA card moet gebruiken.. hoe vaak die app geen storing heeft.. vreselijk .

Kortom.. mijn ervaring is dus heel anders.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door ClaireVHaut »

Erwin10 schreef:
10 mei 2022, 10:56
MIjn ervaring is ook dat ze er in Amerika vanuit gaan dat er geen pincode op de credit card zit. Daardoor krijg ik ook vaak de melding dat de credit card niet werkt. Als ik benadruk dat deze wel werkt en er een pincode op zit lukt het altijd na de tweede of derde poging. Maar dit is mijn ervaring.
Ik merkte dat het makkelijker ging met apple pay, betaling lukte daar eigenlijk altijd mee, contactloos met pasje wilde nog wel eens weigeren.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door roelb »

Tja.. Het neemt niet weg dat vrijwel 100% van alle creditcard problemen op dit forum door banken uitgegeven Mastercards betreft.

ING is een mooi voorbeeld. De klantenservice is niet 24/7 bereikbaar. Wordt je kaart door een of ander algoritme geblokkeerd? Dan zul je toch echt moeten wachten tot de volgende werkdag in Nederland, je kunt alleen tussen 08.30u en 17.00u Nederlandse tijd die klantenservice bellen. Kaart kwijt of kapot? Ook dan heb je pech.

Daarom echt het advies om altijd een alternatief bij je te hebben.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door harryh »

Wise is mega transparant, het is wat ze zeggen @nwolf.

Er zijn een paar vergelijkbare aanbieders, N26, Revolut en Wise. N26 zou ik vermijden, die hebben problemen oa in België met geblokkeerde rekeningen.

Voor de meeste Amerika reizigers is de debitcard gekoppeld aan een (gratis) dollar rekening het meest van belang. Ze vallen onder de Europese bankgarantie regeling.
Maar ik gebruik Wise ook voor ACH betalingen bv voor het huren van een huis, betalen naar een bankrekening in de VS.

En de extra virtuele kaarten zijn handig voor online betalingen. Je hebt alle controle, frost/defrost in de app gebruik ik veel. En Google en Apple pay ondersteuning. De mobiele app werkt perfect.

Zoals al gezegd heb ik nog nooit een betaling geweigerd gekregen, wel een keer een paar uur dat het niet beschikbaar was. En door een Amerikaans adres tijdens je trip te gebruiken voor je kaart kon ik bij iedere benzinepomp contactloos betalen, geen gedoe met postcode, pin of naar binnen moeten voor prepaid betalen.

Denk er wel om dat het Visa of Mastercard debitcards zijn; je moet zorgen dat je saldo op je rekening hebt. Bijstorten gaat in een paar seconden met Ideal, je betaalt in euro en ontvangt euros, USD of wat je wilt op je rekening. Maar er zit geen verzekering bij zoals met de ICS kaarten.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door ClaireVHaut »

roelb schreef:
10 mei 2022, 22:49
Tja.. Het neemt niet weg dat vrijwel 100% van alle creditcard problemen op dit forum door banken uitgegeven Mastercards betreft.

ING is een mooi voorbeeld. De klantenservice is niet 24/7 bereikbaar. Wordt je kaart door een of ander algoritme geblokkeerd? Dan zul je toch echt moeten wachten tot de volgende werkdag in Nederland, je kunt alleen tussen 08.30u en 17.00u Nederlandse tijd die klantenservice bellen. Kaart kwijt of kapot? Ook dan heb je pech.

Daarom echt het advies om altijd een alternatief bij je te hebben.
Als er iets is met mijn kaart van ING kan ik het alarm nummer bellen en die 24/7 bereikbaar.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door roelb »

Dat alarmnummer kun je alleen maar bellen om je kaart te laten blokkeren als je die kwijt bent. Dat is verder geen klantenservice. En daar zullen ze je ook netjes vertellen dat je de volgende werkdag om 08.30u terug mag bellen.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door Roosuithoorn »

Ik ben net terug van een korte vakantie in het Zuid Westen. Voor het eerst hebben we geen cash opgenomen. We hebben alles met onze ING cc betaald. We moesten overal de pincode gebruiken. Nergens problemen gehad, alle betalingen gingen in één keer goed.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door Robbie&Irene »

Weliswaar gaat dit topic over de ING creditkaart, maar wil hier ook even melden dat de ING debetkaart, dus je normale betaalkaart nauwelijks nog werkt in de USA. Normaal doen wij onze boodschappen in de Walmart en nemen soms nog wat extra geld op, maar deze kaart werkt gewoon niet meer bij de Walmart en eigenlijk nergens anders meer ook. Benzine wilde we ook nog wel eens tanken met deze kaart, maar hier ook al niet. En nee, het ligt niet aan 1 kaart, we hebben er 3 en 3 verschillende rekeningen en staan gewoon op "wereld", maar helaas. Jammer want je betaalde hier de minste provisie/transactie kosten mee.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Creditcard ING werkt slecht in Amerika.

Bericht door Cobert »

Wij zijn net terug uit Amerika, de Credtitcard van ING (MasterCard) hebben wij overal kunnen gebruiken. De debitcard (pinpas) werd op een paar plekken na nergens geaccepteerd als betaalmiddel. Contant geld opnemen lukte wel met de debitcard.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer