Rondreis Californië zomer 2004

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Bericht door marrob »

In Bryce is de "Navajo loop" een echte aanrader. Je loopt dan op de bodem tussen de enorme "hoodoo's" Wij hebben de Queen's garden trail er achteraan gedaan. Die was ook mooi, maar minder indrukwekkend dan de "Navajo loop". Het naar boven klimmen was wel makkelijk, want dat is bij de "Navajo loop" echt heel erg steil.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, wij hebben het omgekeerd gedaan: eerst Queen's Garden en toen door naar Navajo Loop. Dat was me een klim terug naar boven!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wendyjol schreef:Bedankt :lol: Roland!

Zulk soort tips altijd welkom.

Volgens mij kom ik jou ook regelmatig in 'een andere discussiegroep' tegen....
Wendy,

dat laatste klopt inderdaad... :lol:

Wellicht kun je nog meer tips halen uit mijn reisverslag van 2002. Deze is te vinden op mijn website.

Momenteel ben ikzelf druk bezig een route samen te stellen voor mijn reis dit jaar naar Amerika. Vliegtickets en huurauto zijn reeds geboekt. Eerst een week naar Washington state en daarna vier weken naar Californië en Arizona. Verder zal een bezoekje aan Las Vegas niet ontbreken.

Het plan is om vanuit San Francisco eerst naar het noorden van Californië te gaan. In grote lijnen: San Francisco, Fort Bragg (Skunk Train), Eureka, Redwood NP, Mt. Shasta, Lassen Volcanic NP, Lake Tahoe, Yosemite NP, Sequoia- en Kings Canyon NP. Daarna een paar dagen naar de familie in midden Californië en de laatste anderhalve week naar Arizona, Las Vegas en Los Angeles.

Was het maar vast 11 juni... 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Ha Roland,

Ik vond dat wij al lang gingen (12/7-13/8), maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas :wink: .

Heerlijk alleen al om met de voorbereidingen bezig te zijn. Ook wij hebben vlucht en auto al geboekt, evenals de overnachtingen in de NP's in CA, UT, en AZ. Momenteel ben ik alle websites van de KOA's in Californië te bezoeken. Wij hebben de KOA in Williams (AZ) al geboekt en het concept van toch een soort 'op de camping' spreekt mij wel aan met de kinderen.

Zijn er hier ook mensen die ervaringen met KOA's hebben? En hoe zijn die dan?

Groeten
Wendy
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Wendy,

Ik heb net als Petra de Queen's Garden en Navajo Loop gelopen. Vooral de wandeling in de canyon is adembenemend. De kleurenpracht is niet te beschrijven. Aanrader!

Groetjes, Franka
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Pascal »

KOA's zijn wat we in Europa kennen als 4 en zelfs 5 sterren campings. Bijna altijd met zwembad velen zelfs met jacuzzi, verzorgd en aangenaam, iedere plaats heeft zijn eigen pick-nickbank. Proper sanitair, ook hebben de meeste op de camping een internetpunt, ook zo gemakkelijk om het thuisfront op de hoogte te houden. Ik geloof ook dat ze een KOA pas of kaartje hebben, indien je het aanschaft, je altijd goedkoper kan staan dan de aangeduide prijs, als je dus voor x-weken gaat haal je het er zo uit.
Ik heb enkele jaren geleden dwars door de USA getrokken en toen sliepen wij elke avond op een KOA, als tentkampeerder voel je je soms wel klein met die megagrote campers in de buurt maar that's america, right!??
Als je niet kampeert, of de buik volhebt van tent op te zetten of alles door en door nat is hebben ze op bepaalde campings ook Cabins, deze moet je in de zomer zeker vooraf boeken. Wij hebben ook één nacht een cabin genomen met beren in de buurt en temperaturen onder nul, een opperbeste keuze.

Veel plezier,

Pascal
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hallo allemaal,

Wij zijn op het moment bezig met een kaart en met genummerde stickertjes om onze route uit te zetten.
Waar we steeds tegen aan lopen is dat we in het weekend bij Las Vegas en de Canyons uitkomen.
Dit lijkt ons niet zo'n goed idee in verband met de drukte.

Nu spelen we met het idee om de route andersom te gaan rijden, dus van San Francisco naar Yosemite, Death Valley, Las Vegas enz. en als laatste de kustweg omhoog te nemen.

Wat zijn bij jullie de overwegingen geweest om de route in een bepaalde volgorde te gaan rijden en waarom niet andersom?
Wie heeft hier een mening over?

groetjes Vana
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Wendy,

Jij schrijft een stukje terug dat je op 21 en 22 juli overnacht in Williams, maar in je reisschema nog iets verder terug schrijf je dat je op 1/8 en 2/8 op de KOA bij Williams overnacht.

Ga je weer even terug? :)

Groetjes Vana
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi Vana,

Ja, je zou er af en toe erg van in de war raken.

Maar het is als volgt: onze 21ste en 22ste dag van de vakantie (1 en 2 augustus) zitten we op de KOA in Williams.
Soms weet ik het zelf niet helemaal weer, maar ja het is ook zo 'exciting'...
zeker met de dollarkoers van vandaag :D :D :D

Groeten
Wendy (die zichzelf met kilo's over-bagage aan 'goedkope' merkschoenen, broeken, truien, sportkleding, dvd's etc terug ziet gaan naar Nederland.....)
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Vana,

Wij hebben de route genomen die jij beschrijft en onze reden was dat wij wilden beginnen in SF. Wij zijn namelijk in 1999 de fout ingegaan door in NY te eindigen na drie weken rust en natuur. De overgang is dan veel te groot (grote stad, veel verkeer, drukte, 24/7 noise) en met de rust is het gedaan. Vandaar dat wij vorig jaar hebben besloten te starten met de grote stad en dan langzaam af te bouwen. Uiteraard eindig je wel weer in SF om op het vliegtuig te stappen, maar dat gaat in je eigen tempo. Dit is de reden dat wij een rondje 'met de klok mee' hebben gemaakt.

PS denk eraan dat als je aangehouden wordt bij de douane met merkkleding en andere kledingstukken, je koffer open moet en je alle uitgaven moet kunnen verantwoorden. Wij hadden namelijk sportsgear meegenomen en daar moest ik al mijn creditcard bonnetjes van laten zien. Je mag nameijk maar 200 EURO invoeren en de rest wordt gewoon ingenomen (of je moet extra belasting betalen). De douane neem hier overigens haar tijd voor, so be prepared...

Groetjes, Franka
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Franka,

Als je zoals jij zegt af wilt bouwen van druk naar rustig kun je toch beter de route tegen de klok in rijden?
Als je zoals jij begint in S.F. en met de klok mee gaat , krijg je als laatste Los Angeles met de drukke pretparken en de kustroute met de drukke toeristische plaatsen( en in ons geval ook nog San Diego met Sea World).

Als je tegen de klok inrijdt eindig je met Death Valley en Yosemite park en eventueel nog een paar dagen San Francisco.

Ik denk dat op zich het idee van jou wel goed is , maar dan andersom.
Dus eerst S.F. Disney ,Universal ,San Diego en dan de natuur in ( Grand Canyon, Bryce en Zion, tussendoor Las Vegas en daarna de rust?? van Yosemite.
Het voordeel hiervan is denk ik dat je niet aan het eind van de reis, als je vermoeid bent, nog al die pretparken in moet.

Groetjes Vana.
Franka
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2003, 10:09
Locatie: Den Haag

Bericht door Franka »

Vana,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik houd niet van pretparken en bezoek die dus ook niet. En de kust brengt mij rust (en dat rijmt...), omdat ik zelf bijna aan het strand woon. We zijn wel naar Disney Land geweest (dat was een 'must see'), maar de dagen ervoor zaten we in Joshua Tree NP en kustroute daarna hebben we in 5 dagen gedaan (in alle rust). En op de dag dat we terugvlogen naar A'dam zijn we 's middags pas aangekomen in SF. Nice and easy....

Groetjes, Franka
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Bericht door marrob »

Wij zijn deze route begonnen in SF. We hadden gelezen dat de temperaturen en de drukte hier mee vallen. Het is ons zeer goed bevallen. Voordeel was ook dat we pas na een paar dagen de auto huurden en dus geen parkeergeld hoefden te betalen. Los Angeles kwam bij ons in het laatste gedeelte van de reis inclusief Disney. Deze stad vonden wij erg druk, lastig in het verkeer en warm. We waren toen blij dat we via de kustweg weer omhoog konden.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Franka,

Ja inderdaad als je het op die manier gedaan hebt zijn de laatste dagen wel rustig.
Wij hebben echter een zoon van 15 en een dochter van 12 en die willen natuurlijk naar Disney en Universal en Sea World. Het liefst Six Flags ook nog maar die slaan we maar over, er zijn grenzen.

Dus als wij rustig willen eindigen kunnen we inderdaad het beste de route tegen de klok in rijden. We brengen dan wel de laatste 3 of 4 dagen in San Francisco door maar dat vind ik wel leuk.

Trouwens Franka, wij wonen ook aan de kust en inderdaad kun je daar heerlijk tot rust komen.

Marrob wij zijn ook van plan de laatste dagen in San Francisco de auto in te leveren maar we twijfelen nog over de datum tot wanneer we de auto huren. Als je dat vastgelegd hebt kun je bijv. niet zeggen "we blijven een dagje langer bij Yosemite" omdat je je auto in moet leveren.
Maar scheelt natuurlijk een leuk bedrag aan autohuur en parkeergeld.

groetjes Vana
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Wendy,

Vandaag hebben we toch twee reserveringen gemaakt.

We hebben voor 26 juli een kamer gereserveerd in de Maswik Lodge in de Grand Canyon.
En voor de nachten van 28 en 29 juli hebben we een cabin gereserveerd op de Campside van Ruby's Inn in Bryce Canyon.
We wachten nog op de bevestigingen maar het was nog vrij dus dat zal geen probleem zijn.

Als ik naar jullie reisschema kijk zitten jullie volgens mij ook de 28e en 29e juli in Bryce, klopt dat?
Zou heel leuk zijn om elkaar daar tegen te komen!

Groetjes Vana
Sanny Rocks
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 feb 2004, 21:00
Locatie: Zaandam

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Iedereen,

Ik vind het leuk om te zien dat er echt heel veel mensen op dit moment een rondreis plannen door Amerika.

Ik ben daar dus ook 1 van. Ik ga samen met 3 vrienden rondreizen door het westen van Amerika met de auto. Aangezien ik student ben, kan ik alleen in het hoogseizoen. Wij gaan van 30 juli tot en met 29 augustus.

Ik had ff een vraagje: We hebben al een vlucht en een auto geboekt. Een route hebben we ook al. We beginnen in Los Angeles en eindigen in San Francisco. (we bezoeken o.a. Grand Canyon, Lake Powell, Las Vegas, Death Valley etc)

Wij hebben alleen nog geen hotels/motels geboekt. We willen gewoon gaan en we zien wel. Is dit verstandig? Of raden jullie aan om toch slaapplaatsen te boeken? En weten jullie of je kan kamperen in de Nationale Parken?

Alvast bedankt

Groetjes Sanny
wendyjol
Amerikakenner
Berichten: 1413
Lid geworden op: 21 jan 2004, 17:53
Locatie: Zuid west Drenthe

Bericht door wendyjol »

Hoi Vana,

Ik las je bericht nu pas :oops: Terwijl ik vandaag toch al een paar keer op de site was geweest.
Ja... wij zitten gelijk met jullie in Bryce in een cabin. Wat gaaf!!
Wij gaan na Bryce naar de Maswik lodge, kunnen dus van jullie horen hoe het daar was. We reizen precies andersom. Kunnen we mooi tips uitwisselen. Leuk hoor :D :D

Groeten
Wendy
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Wendy,

Geeft niet dat je nu pas reageert hoor, ik ben niet boos hoor :)
Te gek dat we tegelijk in Bryce zitten, kunnen we ervaringen uitwisselen.
Leuk dat we net tegengesteld gaan want dan kunnen we elkaar tips geven.

Trouwens heb jij al een hotel in San Francisco geboekt?
Ik probeerde gisteren die Best Western in Millbae ( bedankt voor de tip) te boeken. Hij was nog wel vrij maar mijn creditcard werd nietgeaccepteerd.
Heel vreemd want ik kon Bryce en de Grand Canyon er wel gewoon mee boeken. Misschien is de reden dat de card maar geldig is tot september dit jaar, ik heb wel eens gehoord dat hij nog drie maanden geldig moet zijn na je overnachting?
Ik heb in ieder geval direct maar een nieuwe card besteld.
Zodra ik die binnen heb probeer ik het weer, ik hoop dat het hotel dan nog vrij is.
Groetjes Vana.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hallo Sanny,

Wat leuk dat je ook naar Amerika gaat.
Ik ga met mijn man en kinderen van 15 juli tot 10 augustus.Wij maken een rondje van af San Francisco, met ook o.a. Las Vegas Grand Canyon, Lake Powel enz.

Wij hebben ook alleen de tickets geboekt ( de auto moeten we nog regelen). Verder hebben we net een nacht in een lodge in de grand Canyon geboekt en twee nachten in een cabin in Bryce Canyon.
Ook willen we nog een hotel boeken vlak bij de luchthaven van San Francisco voor de eerste nacht.
Volgens mij hoef je echt niet alles vast te leggen. Als je halverwege de middag op zoek gaat naar een motel loop je volgens mij weinig risiko.
Diverse mensen op dit forum hebben het zo gedaan of gaan het zo doen.
Wij hebben verder ook geen hotels/motels geboekt.
Wij hebben een boekje van Motel 6 en Motel 8 bij ons ( aangevraagd via internet). Die hebben gratis 800 nummers dus als we twijfelen bellen we ze gewoon en reserveren we voor de volgende nacht.
Die kamers kun je tot een bepaalde tijd kosteloos annuleren.
Natuurlijk kun je af en toe pech hebben als er bijvoorbeeld een congres of een feestdag is maar dan zoek je wat langer door.

Een uitzondering is als je in een park wil overnachten ,dat is al vrij snel volgeboekt vooral in het hoogseizoen, dus dat zou ik zo snel mogelijk reserveren.

Wij hebben wel de route uitgestippeld en weten waar ongeveer willen overnachten, maar dat kan altijd veranderd worden.
Ik vind het op deze manier veel leuker dan een helemaal georganiseerde reis. Als je het ergens leuk vind kun je dan langer blijven en je kunt je route altijd aanpassen.

Over campings in de Nationale parken weet ik niets. Ik denk dat je het beste even op de sites van de parken kunt kijken, daar staat het vast wel op.

Groetjes Vana
Sanny Rocks
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 feb 2004, 21:00
Locatie: Zaandam

Bericht door Sanny Rocks »

Hoi Vana,

bedankt voor je advies. Dus jullie gaan een auto daar regelen. Wij waren dat ook eerst van plan maar ik reis samen met 3 vrienden die onder de 25 zijn. We hadden geinformeerd en dat ging heel hoog in de kosten zitten. We moesten dan per persoon (onder 25) 20 dollar per dag betalen. Vandaar dat wij het in NL hebben geregeld. Was een stuk goedkoper

Verder hebben wel al een route gemaakt. En in principe weten we ook al hoeveel dagen we ergens blijven. maar je weet maar nooit.

Hoe heb jij eigenlijk je route bepaald? En waar heb je het meeste zin in?

Groetjes Sanny
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer