Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

Kan iedereen met Avis Preferred Plus gebruik maken van de mogelijk om vooraf je auto te selecteren via de app Avis?

Update: heb het al gevonden, met Avis Preferred Plus :)
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: Avis Preferred

Bericht door Hanglamp »

Ik heb net m'n boeking bij Avis gedaan. Spannend!
Nu ben ik vergeten in te loggen tijdens het maken van de boeking. Nu is mijn preferred status niet meegekomen.
Voor de prijs maakt het niet uit dus ik zag het pas na voltooien boeking.
Weet iemand hoe ik die alsnog kan toevoegen?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

Ik had het zelfde met mijn eerste boeking. Contact opgenomen met Avis (chat of bellen) en zij kunnen de boeking voor je koppelen met je account.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

@Seyst @Tolle
Ik heb ook de app van avis.com en de president circle. Ik zie staan 'access these features while on rental' maar kan niets toevoegen. Ook in preferences lukt het niet om zaken in te vullen. En hoe maak jij een telefoonnr aan in die textplus app, Tolle? En kun je dan niet toevallig een nummer kiezen dat al bestaat?
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Avis Preferred

Bericht door Motion »

ik heb de avis USA app, maar kan daarin veel dingen niet instellen. Elke keer een melding dat mijn gegevens nog aangevuld moeten worden (Please complete all mandatory fields).
Nu ben ik er denk ik achter hoe dit komt: op AVIS.com kan ik bij mijn gegevens het land bij mijn adres niet invullen. Dit veld werkt niet, of, toen het veld wel een keer werkte, stond NL er niet tussen.
Het blijft digitaal dus een gepruts met AVIS.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

Trom schreef:
07 apr 2022, 10:30
@Seyst @Tolle
Ik heb ook de app van avis.com en de president circle. Ik zie staan 'access these features while on rental' maar kan niets toevoegen. Ook in preferences lukt het niet om zaken in te vullen. En hoe maak jij een telefoonnr aan in die textplus app, Tolle? En kun je dan niet toevallig een nummer kiezen dat al bestaat?
Ik kom bij mij nu een ander probleem tegen. Gisteren via de mail bevestiging gehad dat mijn statusmatch met National is goedgekeurd en ik Avis Preferred Plus krijgt toegewezen. Op de Avis-app (al kan ik daar nog niks mee met al die foutmeldingen die ik krijg) en avis.is staat netjes dat ik Avis Preferred Plus ben, op de avis.com site staat nog steeds Avis preferred als status....

Het gaat allemaal maar moeizaam met Avis en ICT.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

@Seyst
Dat gaat wellicht niet veranderen. Het is nog niemand gelukt om de status in avis.com te verhogen. De US klantenservice geeft aan dat niet alle gegevens uit het Europese account worden meegenomen. Daarom een digitale card meenemen en hopen dat je status wordt gehonoreerd.
Eén lid heeft aangegeven dat ze aan de Counter op zijn bestemming wel wisten dat hij president's circle was. Rara?
Kun jij reageren op mijn vragen uit mijn vorige bericht?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Avis Preferred

Bericht door Jozs »

Dat is omdat je Europese status niet wordt opgenomen bij een boeking in de VS. Avis EU en Avis US zijn in principe 2 aparte loyalty programma’s en dus ben je in de VS standaard Preferred. Maar zoals hier al reeds gemeld werd: je kan altijd je EU status laten zien en hopen dat je een voordeel krijgt.

@Trom was me voor.

Ik heb trouwens wel keurig een US account met hetzelfde emailadres als de EU websites waarbij mijn boeking te zien is in de US app en waarbij mijn Belgisch telefoonnummer te zien is
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Avis Preferred

Bericht door nwolf »

Dat zou ook de reden zijn dat je op avis.com je boeking niet kunt aanpassen en je in de app je boeking moet opzoeken en niet meteen op het 1e scherm ziet.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Avis Preferred

Bericht door Droopy4u »

Jozs schreef:
07 apr 2022, 12:36
..Dat is omdat je Europese status niet wordt opgenomen bij een boeking in de VS. Avis EU en Avis US zijn in principe 2 aparte loyalty programma’s en dus ben je in de VS standaard Preferred...
Is het dan niet zo dat je ook een status match kan aanvragen bij Avis US (desnoods vanaf Avis EU of National / Hertz)? Of heeft iemand dat al geprobeerd en mag dat niet omdat je geen resident bent?
Ik heb nu een goedkope boeking staan voor de CX5 SUV, maar als ik mijn president circle status kan inzetten daar lijkt het erop dat ik 2 klasses hoger meekrijg (1 klasse sowieso + 1 extra klasse omdat je in het weekend op een airport locatie huurt). Dan zit ik waarschijnlijk gewoon in een Ford Explorer achtige SUV voor $ 25 per dag, dat wil ik in ieder geval geprobeerd hebben :D.
Gebruikersavatar
Tolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Avis Preferred

Bericht door Tolle »

Trom schreef:
07 apr 2022, 10:30
@Seyst @Tolle
Ik heb ook de app van avis.com en de president circle. Ik zie staan 'access these features while on rental' maar kan niets toevoegen. Ook in preferences lukt het niet om zaken in te vullen. En hoe maak jij een telefoonnr aan in die textplus app, Tolle? En kun je dan niet toevallig een nummer kiezen dat al bestaat?
Dat heb ik via de website van TextPlus gedaan, werkt toch iets fijner. Je kunt zelf een nummer kiezen. Internationaal bellen en berichten versturen, is me niet gelukt (maar daar heb ik het nummer niet voor). Bellen of gebeld worden naar/door Amerikaanse nummers werkt prima, beide kanten op getest. Je moet het nummer wel actief houden door er wekelijks een keer gebruik van te maken. En je kunt credits verdienen door reclamefilmpjes te kijken. Of gewoon betalen natuurlijk :wink:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

@Tolle Thx.
Mijn doel is om in de Avis.com app de functie van 'access these features while on rental' en 'preferences' ingevuld te krijgen maar niets werkt.
Inmiddels in de app ook gelukt om cc te uploaden. Ter controle zie ik bij mijn afschriften een bedrag van 0.00 staan maar.... dan geeft hij evengoed aan dat de gegevens niet volledig staan terwijl echt alles erin staat. Bij de preferences geeft hij dan weer aan dat de cc gegevens aangevuld moeten worden.
Is het jou wel gelukt?
Gebruikersavatar
Tolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Avis Preferred

Bericht door Tolle »

@Trom
Helaas, krijg het ook niet voor elkaar. Maakt niet uit wat ik aanpas, krijg steeds de melding dat de creditcard gegevens niet kloppen…
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Het zal wel met die gebrekkige koppeling te maken hebben. Het lukt daarom niet om alles werkend te krijgen vanuit Europa. Ook vpn helpt niet.
Gast

Re: Avis Preferred

Bericht door Gast »

Ondertussen zijn we in US en hier kort mijn ervaring met Avis.

Geboekt: Avis.DK en vooruit betaald, vliegveld Austin TX.
Geboekt: Premium SUV

Aangekomen op het vliegveld meteen doorgelopen naar de garage. Daar aangekomen is er een klein kantoortje van Preferred. Daar mij gemeld en na ontvangst van mijn CC en Avis nummer meteen een auto gekregen. Dit was voor mij de eerste keer Avis en ging dus goed.
Gekregen een Suburban met 27K op de teller. Auto was niet de schoonste echter acceptabel.

Let wel op gebruik van etoll. Dit moet je aangeven in het kantoortje als je de sleutel krijgt. Mijn fout is dat ik niet goed opgelet heb en de duurdere vorm heb gekregen. Er is een etoll je alleen betaald bij gebruik die dag en de toll betaald of een waarin alles inbegrepen zit. Deze laatste is duurder en die heb ik op de auto zitten. Maar had ik maar moeten opletten. Dus een tip voor jullie.

Zoals al eerder aangegeven kijk op Avis.com welke locatie je hebt dan kan je ook zien of je door kunt lopen of niet.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

@jarjarbinks
Had je een president' circle? En zo ja, deden ze daar nog wat mee?
Fijne reis!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door Coyote »

Mooi dat alles vlotjes verlopen is! :thumbup:
Gast schreef:
17 apr 2022, 15:30
Let wel op gebruik van etoll. Dit moet je aangeven in het kantoortje als je de sleutel krijgt. Mijn fout is dat ik niet goed opgelet heb en de duurdere vorm heb gekregen. Er is een etoll je alleen betaald bij gebruik die dag en de toll betaald of een waarin alles inbegrepen zit. Deze laatste is duurder en die heb ik op de auto zitten. Maar had ik maar moeten opletten. Dus een tip voor jullie.
Dat is dan nog wel een puntje van aandacht en een goede tip. Volgens de website hoef je het nl. niet vooraf te regelen en zou het automatisch ingeschakeld moeten zijn waarbij je betaalt per dag dat je er gebruik van maakt met een maximum (excl. de toll-kosten zelf).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Avis Preferred

Bericht door harryh »

@jarjarbinks je zou bezwaar kunnen maken. Zit even te lezen, etoll standard is standaard enabled, unlimited is enkel optional. Of heb je er (zonder het te zien misschien) voor getekend?
Gast

Re: Avis Preferred

Bericht door Gast »

Had je een president' circle? : Nee deden ze niets mee verder. Spause (dus partner) mag altijd rijden zegt de dame achter de balie indien Preferred volgens mij. Hoef je niets voor te doen! Dus alleen Preferred had voordeel en verder niets (bij mij dan).

Etoll niet vooraf te regelen: nee dus, wel goed afspreken wat je wil.


Of heb je er (zonder het te zien misschien) voor getekend?: Eerlijk gezegd heb ik nergens voor getekend, totaal niets. Zo de auto meegekregen. De dame achter de counter deed wel net zo of dit niet standaard erbij zat. Ze had alles al geprint en vroeg toen over Etoll. Dus ik zei ja die moet er wel bij zitten. Dus ging ze even typen en nieuwe print gemaakt en klaar. Dus ook ik had beter moeten opletten. Nu nog bezwaar maken dan moet ik terug naar Austin, zit ondertussen alweer 500km verder op. Een 'leer' zeker voor volgende keer en tip voor jullie.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Avis Preferred

Bericht door HennyCox »

Gast schreef:
17 apr 2022, 21:59
Had je een president' circle? : Nee deden ze niets mee verder.
Heb je wel voor nog een upgrade gevraagd ? Want als je er niet om vraagt, doen ze er ook niks mee lijkt me.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer