Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iPhone kopen in VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

iPhone kopen in VS

Bericht door IngridUSA »

Mijn dochter wil graag een nieuwe iPhone kopen als we over een paar weken in NY zijn. Is dat handig of zeggen jullie beter niet doen? Ik heb er geen verstand van verder. Het is voor zover ik kan zien wel voordeliger, en ik begrijp dat je hem het best gelijk in gebruik kunt nemen ipv nieuw in de doos mee naar huis. Maar zijn er technisch gezien dingen waar we rekening mee moeten houden of die niet/anders werken?
Gast

Re: iPhone kopen in VS

Bericht door Gast »

De iPhones in de USA zijn niet gelocked, mits je de versie koopt zonder abonnement. Vergeet niet dat je nog wel de lokale salestax moet optellen bij de prijs die je online ziet. Afhankelijk van de staat waar je de iPhone koopt, kan dat ook tot 7% extra kosten.
https://worldpopulationreview.com/state ... x-by-state
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Moet geen probleem zijn daar een iPhone te kopen.

Zo heb ik jaren geleden al eens een iPhone voor mijn zus gekocht in Amerika. Nieuw in de doos meegenomen, niets aan het handje. Maar goed, als je de koffer op Schiphol moet openmaken kan het natuurlijk zijn dat je dan alsnog invoerrechten ed moet betalen.

Of direct in gebruik nemen helpt, betwijfel ik. Als ze op Schiphol het serienummer van de nieuwe telefoon nagaan, zien ze snel genoeg dat die niet uit Nederland komt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Dat is ook weer zo ja. Maar een toestel van daar moet hier dus wel gewoon hetzelfde werken zoals een in NL aangeschaft exemplaar?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja, werkt hetzelfde. Bij het instellen gewoon de Nederlandse taal kiezen dan moet het goedkomen.

Wel een simlockvrije kopen, zoals al is aangegeven. Ik heb 'm destijds bij een Apple Store gekocht.

Roland

IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Dank je wel Roland!
Gast

Bericht door Gast »

Graag gedaan :thumbup:
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Hou er wel rekening mee dat de garantie in de V.S. maar 6 maanden is en dat je het toestel moet terugbrengen/verzenden naar de winkel waar je het gekocht hebt.
In Europa krijg je geen garantie op in de V.S. gekochte toestellen.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Met AppleCare heb ik wel mijn Amerikaanse iPhone in NL kunnen laten vervangen, zonder bijkomende kosten (alhoewel AppleCare zelf natuurlijk behoorlijk duur is, maar toen was ik wel blij dat ik het had).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Disney-Golf schreef:
05 apr 2022, 02:47
Hou er wel rekening mee dat de garantie in de V.S. maar 6 maanden is en dat je het toestel moet terugbrengen/verzenden naar de winkel waar je het gekocht hebt.
In Europa krijg je geen garantie op in de V.S. gekochte toestellen.
Geldt dat enkel voor iPhone toestellen?

Enkele jaren geleden had ik een Apple Watch gekocht in Nederland. Na een half jaar liep die vast bij het updaten, net de avond voor ik naar Amerika vertrok. In Amerika naar een Apple store gegaan. Daar hebben ze 'm ingenomen en kreeg ik later bericht dat er een nieuwe Apple Watch voor mij klaar lag. Later tijdens de vakantie bij dezelfde Apple Store een gloednieuwe Apple Watch meegekregen... 8)

Of dit dan in Nederland ook geldt voor Apple producten gekocht in Amerika weet ik niet.

Roland

Gast

Bericht door Gast »

Je hebt wel wereldwijde garantie, echter, zonder de aanschaf van Apple care heb je maar 1 jaar garantie op Apple hardware.

https://www.apple.com/legal/warranty/pr ... nt-us.html

In NL heb je 2 jaar garantie op in NL aangeschafte toestellen omdat het consumenten recht hier anders is.
Nessiezzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nessiezzz »

Apple is wel eens coulant geweest, zelf ook ervaring mee.
Overigens is de 2 jaar in heel Europa, maar realiseer je dat je nu 1,09 dollar krijgt voor elke euro en in bv in 2014 was dat bijna 1,40 dollar. Toen was het nog best interessant. Nu zal het verschil tov NL zo rond de 50 a 100 eur goedkoper zijn. Weegt dat op tegen de evt nadelen met garantie..

Helaas is ons muntje nu veel te goedkoop gemaakt :?
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Ik ben me bewust dat ik niet altijd gelukkig ben, in de liefde kan het niet beter, maar na enkele 10-tallen US trips werd ik er op schiphol toch een keer uitgepikt. :( Iets aan te geven? Nee hoor, niets. Oke, mogen we dan even kijken? Je snapt t...mooi de sjaak. Invoerrechten betaald (weg voordeel) en Ik heb me gelukkig onder een boete kunnen uitpraten anders was hij per saldo duurder dan in NL uitgevallen.
Ik zeg niet dat de pakkans erg groot is maar hij is ook niet "nul".
NB, alle andere US reizen was er bij ons ook een overschrijding van het maximaal toegestane bedrag (maar nooit in de vorm van electronica) en die verliepen probleemloos :wink:
Hoe dan ook, hele fijne vakantie gewenst!
enne misschien ter overweging...als je eerst serieus gaat winkelen is al het zakgeld misschien al op..kom je ook niet in de Iphone verleiding :D
Grote Amerika fan
Gast

Bericht door Gast »

Had je die iPhone gewoon in Amerika in gebruik genomen of in doosje mee teruggenomen?
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Goeie vraag, dat had ik er best bij kunnen zetten :?
Telefoon daar uitgepakt, direct in gebruik genomen en verpakking weggegooid....
zakken leegmaken , tassen neerzetten etc...Er werd me op de man af gevraagd of ik die Iphone daar gekocht had. Op dat moment leek het me beter om niet nog een keer te liegen :wink:
Grote Amerika fan
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Oké, dus ook de zakken ook leegmaken.

De laatste 2 keer dat wij gecontroleerd zijn werd er alleen in de grote koffers gekeken, en niet in de handbagage of zakken. Maar dat gebeurt dus wel, lijkt me vanuit controle-perspectief ook beter, maar ik was toen blij dat mijn Apple Store tripje in mijn rugtas niet bekeken werd…
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik ben maar heel weinig aangehouden door de douane op Schiphol na de terugreis maar mij werd nooit gevraagd om mijn zakken leeg te maken. Inderdaad iets om op te letten.
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

Bericht door jastsali »

Bij het kopen van je iPhone in het buitenland (dus ook in de VS) moet je er rekening mee houden dat niet altijd alle frequentiebanden voor LTE (4G) en 5G worden ondersteund. Op deze pagina bij Apple https://www.apple.com/iphone/cellular/ kun je zien welke frequentiebanden door welke modelnummers worden ondersteund en in welke landen ze worden verkocht.

Deze internationale modellen van de iPhone 13 worden in Europa verkocht en ondersteunen de frequentiebanden die in Europese landen in gebruik zijn:
iPhone 13 Pro: A2638
iPhone 13 Pro Max: A2643
iPhone 13: A2633
iPhone 13 mini: A2628
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
Gast

Bericht door Gast »

Heb je de lijst vergeleken?

De iPhone 13 die je in de US koopt ondersteunt ALLE 5G/LTE Banden die de Europese toestellen hebben, plus 3 extra 5G banden (n258 (26 GHz), n260 (39 GHz) en n261 (28 GHz)) , wat je dus een beter bereik kan geven in de USA. Het maakt dus voor gebruik in Europa niets uit en je kunt deze dus probleemloos daar aanschaffen en in Europa gebruiken.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Dank je! Volgens mij is dat precies degene die ze wil hebben 😊
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer