Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Flying Blue en Amex
Flying Blue en Amex
Ik heb een Flying Blue Explorer account en een gewone AMEX gold kaart. Nu wil ik met 3 personen naar New York eind augustus voor de duur van een week en bij KLM of Delta de vlucht boeken. We zijn dan dus met 4 personen totaal en ik ben de hoofdboeker.
We dachten een KLM light ticket te kopen of Delta Basic omdat we alleen met handbagage reizen en boeken dan 1 koffer bij. Maar we zouden graag bij elkaar zitten en dat kan met zo'n economy ticket niet begrijp ik. Nu dacht ik dat ik misschien betaald stoelreserveringen zou kunnen maken als ik upgrade naar Flying Blue Silver. Ik zag dat ik mijn gespaarde AMEX punten daarvoor kon omboeken naar KLM Flying Blue of Delta. Dan heb ik meer Flying Blue punten maar mijn reisgenoten natuurlijk niet of minder punten.
Zou dit werken? Of is het misschien slimmer om mijn AMEX gold card om te zetten naar een AMEX Flying Blue Gold card?
We dachten een KLM light ticket te kopen of Delta Basic omdat we alleen met handbagage reizen en boeken dan 1 koffer bij. Maar we zouden graag bij elkaar zitten en dat kan met zo'n economy ticket niet begrijp ik. Nu dacht ik dat ik misschien betaald stoelreserveringen zou kunnen maken als ik upgrade naar Flying Blue Silver. Ik zag dat ik mijn gespaarde AMEX punten daarvoor kon omboeken naar KLM Flying Blue of Delta. Dan heb ik meer Flying Blue punten maar mijn reisgenoten natuurlijk niet of minder punten.
Zou dit werken? Of is het misschien slimmer om mijn AMEX gold card om te zetten naar een AMEX Flying Blue Gold card?
Re: Flying Blue en Amex
Als je bij klm boekt kun je gewoon met een light ticket stoelen reserveren. Nadat je de klm vluchten selecteert en je persoonlijke gegevens hebt ingevoerd kun je stoelen en koffers bijboeken. Maak maar eens een proefboeking dan zie je ook gelijk de vrije plekken.
Dit geldt m.i. alleen op klm vluchten. Of je op de delta site alsnog stoelen bij kunt boeken, weet ik niet.
Dit geldt m.i. alleen op klm vluchten. Of je op de delta site alsnog stoelen bij kunt boeken, weet ik niet.
- bedeve
- Amerika-expert
Laten we even appels en peren van elkaar scheiden .
Jij noemt jezelf "hoofdboeker" maar waar het FB voordelen aangaat bestaat die term niet.
Miles , kortingen op stoelreserveringen , etc zijn per passagier en niet voor degene die ook boekt namens...
Dat wordt niet anders als je upgrade naar welke FlyingBlue card dan ook.
Vervolgens neem je op
Ook met een " light " ticket kun je gewoon een stoel boeken .
Daarvoor is het wel handig & verstandig dat je medereizigers ook een Flying Blue account hebben !
Ik zit achter mijn laptopje omdat ik net tickets heb geboekt en dan valt mij op dat ;
Er zit soms voor dezelfde vluchten prijsverschil tussen KLM en Air France.
Ik kreeg te maken met een onderling prijsverschil van Eur. 10.- bij Air France waarbij de Nederlandse duurder was dan de Belgische en de Ierse AF website
Laatst gewijzigd door bedeve op 26 mar 2022, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@noname4 Zoals bedeve al aangeeft, zijn de FB voordelen enkel en alleen voor de kaarthouder en niet voor de overige reizigers in de groep. Dus met een upgrade van de FB status of Amex kaart kan je alleen voor jezelf gratis of met korting stoelen reserveren.
Ook met Economy light tickets kan je als groep bij elkaar zitten. Twee mogelijkheden: vooraf niets regelen en wachten tot de check-in open gaat (24 of 30u voor vertrek). Dan direct inchecken en je -gratis-stoelen reserveren. De beste plekken zijn dan wellicht al weg maar er moeten vast nog wel 4 stoelen naast of vlak bij elkaar beschikbaar zijn.
Tweede optie is -tegen kosten- vooraf stoelen reserveren. Als iedereen in het gezelschap vooraf een FB account aanmaakt, krijg je wat korting. Degene met FB elite status (Silver, Gold of Platinum) krijgt meer korting en of kan bepaalde stoelen (bijv. de "voorsectie" ) gratis selecteren.
Als je voor iedereen stoelen wil reserveren voor de heen en terugweg en je hebt geen van allen Elite status, én je wil 1 koffer bijboeken, is het de moeite na te gaan wat het prijsverschil is met standard Economy. Voor long-haul vluchten is het verschil in ticketprijs zo'n €100-110.
Ook met Economy light tickets kan je als groep bij elkaar zitten. Twee mogelijkheden: vooraf niets regelen en wachten tot de check-in open gaat (24 of 30u voor vertrek). Dan direct inchecken en je -gratis-stoelen reserveren. De beste plekken zijn dan wellicht al weg maar er moeten vast nog wel 4 stoelen naast of vlak bij elkaar beschikbaar zijn.
Tweede optie is -tegen kosten- vooraf stoelen reserveren. Als iedereen in het gezelschap vooraf een FB account aanmaakt, krijg je wat korting. Degene met FB elite status (Silver, Gold of Platinum) krijgt meer korting en of kan bepaalde stoelen (bijv. de "voorsectie" ) gratis selecteren.
Als je voor iedereen stoelen wil reserveren voor de heen en terugweg en je hebt geen van allen Elite status, én je wil 1 koffer bijboeken, is het de moeite na te gaan wat het prijsverschil is met standard Economy. Voor long-haul vluchten is het verschil in ticketprijs zo'n €100-110.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Maar ik kan misschien wel mijn AMEX punten omboeken naar FB miles en die dan over ons viertjes verdelen toch? en dan daarmee stoelen reserveren. Fijn dat dat met een Light ticket toch kan. Kon ik nergens vinden namelijk.
- bedeve
- Amerika-expert
Yep @noname4 je kunt jouw Amex punten x 80% omzetten naar FB Miles en die dan vervolgens overdragen aan anderen...
Verdampen , verwateren , verbranden ; geef het maar een naam.
Van de eigenlijke , selectieve waarde blijft er maar heel weinig over.
https://www.flyingblue.nl/nl/mileshub
Maar los daarvan ....
WAt brengt je tot dit idee ??
Wat wil je bereiken.?
Verdampen , verwateren , verbranden ; geef het maar een naam.
Van de eigenlijke , selectieve waarde blijft er maar heel weinig over.
https://www.flyingblue.nl/nl/mileshub
Maar los daarvan ....
WAt brengt je tot dit idee ??
Wat wil je bereiken.?
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 466 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-