Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ClaireVHaut: super last minute ... maar where to go?
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis ClaireVHaut: super last minute ... maar where to go?
Door van alles en nog wat (Corona, kleinkind gekregen oa) is onze 35-daagse reis nooit gerealiseerd (topic uit 2021), viewtopic.php?f=36&t=76717
maar ...
Wij (zoon -22- en ik) kunnen last minute (als in vertrek op 1/4) naar de VS, we moeten terugvliegen op 18/4.
Las Vegas willen we overslaan, geen interesse in, we gaan echt voor de parken. Zo min mogelijk steden. We reizen met auto, hotels mag, tent ook.
Omdat het zo last minute is, moet ik er weer opnieuw induiken.
Yellowstone kan sowieso niet, te vroeg ...
De schema's die we in mijn vorige topic bespraken zijn dubbel zo lang qua dagen, dus schrappen maar ...
Wie wil meedenken?
maar ...
Wij (zoon -22- en ik) kunnen last minute (als in vertrek op 1/4) naar de VS, we moeten terugvliegen op 18/4.
Las Vegas willen we overslaan, geen interesse in, we gaan echt voor de parken. Zo min mogelijk steden. We reizen met auto, hotels mag, tent ook.
Omdat het zo last minute is, moet ik er weer opnieuw induiken.
Yellowstone kan sowieso niet, te vroeg ...
De schema's die we in mijn vorige topic bespraken zijn dubbel zo lang qua dagen, dus schrappen maar ...
Wie wil meedenken?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ClaireVHaut: super last minute ... maar where to go?
Dat is héél kort dag, maar wat een leuk vooruitzicht!
Ik heb even naar je vorige topic gekeken en daar staan genoeg routes in waar je een deel uit zou kunnen pakken. Hieronder heb ik een suggestie van mijzelf gekopieerd. Voor april lijkt me dit gedeelte niet gek. Joshua Tree lijkt me mooi in april maar je zou ook Death Valley mee kunnen nemen, bijvoorbeeld tussen Las Vegas en Valley of Fire. Dan is een rondje Las Vegas niet gek.
dag 1 naar Las vegas
dag 2 Las vegas - Valley of fire
dag 3 Valley of fire - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree
dag 17 Joshua Tree - Los Angeles
dag 18 Los Angeles
Als je wilt kamperen kijk dan zo snel mogelijk naar Zion. Watchman zal vol zijn, maar South kun je twee weken voor aankomst reserveren. Dat is dan ongeveer nu.
Voor Arches heb je een timed entry ticket nodig. Of een plek op de camping.
Bryce zal koud zijn. Maar als er nog sneeuw ligt is het wel erg mooi!
Marianne
Ik heb even naar je vorige topic gekeken en daar staan genoeg routes in waar je een deel uit zou kunnen pakken. Hieronder heb ik een suggestie van mijzelf gekopieerd. Voor april lijkt me dit gedeelte niet gek. Joshua Tree lijkt me mooi in april maar je zou ook Death Valley mee kunnen nemen, bijvoorbeeld tussen Las Vegas en Valley of Fire. Dan is een rondje Las Vegas niet gek.
dag 1 naar Las vegas
dag 2 Las vegas - Valley of fire
dag 3 Valley of fire - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce
dag 6 Bryce - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Monument Valley
dag 12 Monument Valley - Page
dag 13 Page
dag 14 Page - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon - Joshua Tree
dag 17 Joshua Tree - Los Angeles
dag 18 Los Angeles
Als je wilt kamperen kijk dan zo snel mogelijk naar Zion. Watchman zal vol zijn, maar South kun je twee weken voor aankomst reserveren. Dat is dan ongeveer nu.
Voor Arches heb je een timed entry ticket nodig. Of een plek op de camping.
Bryce zal koud zijn. Maar als er nog sneeuw ligt is het wel erg mooi!
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien kun je wat inspiratie halen uit ons rondje van februari 2020: https://www.michelly.nl/2020_USA/inhoud.htm
We kampeerden toen regelmatig met de tent.
We kampeerden toen regelmatig met de tent.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
is yosemite en sequoia haalbaar in die periode ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens op de NPS-sites kijken voor de huidige omstandigheden. Yosemite is zeker mogelijk, maar de Tioga Pass is niet open natuurlijk.
In sequoia heb je iets meer risico op gesloten wegen/sneeuw, maar het is een erg droge winter geweest, dus wellicht zijn de meeste trails dan wel begaanbaar. Daarvoor geven de NPS-sites wel inzicht. Ik vermoed dat de Kings CAnyon scenic byway, de weg naar Cedar Grove in Kings Canyon, nog niet open is dan.
De watervallen in Yosemite zullen nu wel mooi zijn; kijk daarvoor eens op de webcams onder current conditions: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm.
Maar zo vroeg in het jaar leek het mij wel prettig om naar die gebieden te gaan waar het in de zomer erg heet is.
Marianne
In sequoia heb je iets meer risico op gesloten wegen/sneeuw, maar het is een erg droge winter geweest, dus wellicht zijn de meeste trails dan wel begaanbaar. Daarvoor geven de NPS-sites wel inzicht. Ik vermoed dat de Kings CAnyon scenic byway, de weg naar Cedar Grove in Kings Canyon, nog niet open is dan.
De watervallen in Yosemite zullen nu wel mooi zijn; kijk daarvoor eens op de webcams onder current conditions: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm.
Maar zo vroeg in het jaar leek het mij wel prettig om naar die gebieden te gaan waar het in de zomer erg heet is.
Marianne
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
we (vooral zoon) zit beetje met gevoel van afwisseling.. is alleen zuidwest deel niet te eentonig?Vandaar yosemite
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het afwisselend genoeg is, maar het zijn wel allemaal rode rotsen.
Met Yosemite en Sequoia kun je zoiets doen:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon - Page
dag 4 Page
dag 5 Page - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Death Valley
dag 11 Death Valley - Lone Pine
dag 12 Lone Pine - Sequoia
dag 13 Sequoia
dag 14 Sequoia - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco
Marianne
Met Yosemite en Sequoia kun je zoiets doen:
dag 1 naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon - Page
dag 4 Page
dag 5 Page - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Death Valley
dag 11 Death Valley - Lone Pine
dag 12 Lone Pine - Sequoia
dag 13 Sequoia
dag 14 Sequoia - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco
Marianne
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
hier kan ik wel wat mee
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
even over lone pine.. ik kan niet echt vinden wat daar nu zo interessant is.. of gebruik je dat als slaapplek ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lone Pine is bedoeld om de rit op te breken. Her geeft je meer tijd voor Death Valley. En het is mooi om tegen de avond of vroeg in de ochtend de Alabama Hills te bezoeken. Ik zou er alleen al vanwege het Dow Villa Hotel en het ontbijt bij de Alabama Hills café overnachten.
Het gaat natuurlijk vooral om de route. Wat hier handige stops zijn is ook afhankelijk van waar je in Sequoia gaat overnachten. En waar je in Death Valley overnacht.
Tussen Zion en Death Valley is een bezoek aan Valley of Fire ook een aanrader.
Marianne
Het gaat natuurlijk vooral om de route. Wat hier handige stops zijn is ook afhankelijk van waar je in Sequoia gaat overnachten. En waar je in Death Valley overnacht.
Tussen Zion en Death Valley is een bezoek aan Valley of Fire ook een aanrader.
Marianne
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
ah.. dat dacht ik al.. We zitten nog even te puzzelen waar we gaan zitten.. Lake Isabella kwam ook voorbij.. valley of fire helemaal vergeten.. Stond op lijstje maar blijkbaar vergeten..Even zien of dat er nog met fatsoen tussenpast. Yosemite zal ervanaf hangen hoe het weer is..
Hotels moet ik nog zoeken, sta altijd open voor tips. Iets met kitchenette af en toe zou fijn zijn. Luxe is niet nodig. Eerste en laatste hotel is wel lekker als beetje luxe is..
Mooi ticket gevonden met United voor Las Vegas 750 retour met bagage.Heen 1 x overstap, terug rechtstreeks.. Auto moeten we nog even zien
We hebben nu beetje dit lijstje.We gaan met auto. Kamperen laten we even voor wat het is..Scheelt tijd als we gewoon hotel pakken.
1/4 Ams-Las Vegas
2/4 Las Vegas -Grand Canyon
3/4 Grand Canyon - page
4/4 Page
5/4 Page/monument valley/moab . Arches moet je reserveren blijkt en dat kan dag van te voren pas
6/4 Moab
7/4 moab -capitol reef park
8/4 capitol reef- bryce
9/4 Bryce - Zion
10/4 Zion
11/4 Zion-Death Valley
12/4 Death Valley - Lake Isabella
13/4 Lake Isabella - Seqoia (King canyon is volgens mij niet bereikbaar)
14/4 sequoia
15/4 sequoia - Yosemite
16/4 Yosemite
17/4 Yosemite - San Fransisco
18/4 San Fransisco-Amsteradm
We hebben paar lange ritten erin. Maar dat geeft niet.. We zijn sowieso vroege vogels dus vroeg op, stukje rijden en dan kan het prima. Omdat we zo kort hebben nemen we die paar lange ritten voor lief
Hotels moet ik nog zoeken, sta altijd open voor tips. Iets met kitchenette af en toe zou fijn zijn. Luxe is niet nodig. Eerste en laatste hotel is wel lekker als beetje luxe is..
Mooi ticket gevonden met United voor Las Vegas 750 retour met bagage.Heen 1 x overstap, terug rechtstreeks.. Auto moeten we nog even zien
We hebben nu beetje dit lijstje.We gaan met auto. Kamperen laten we even voor wat het is..Scheelt tijd als we gewoon hotel pakken.
1/4 Ams-Las Vegas
2/4 Las Vegas -Grand Canyon
3/4 Grand Canyon - page
4/4 Page
5/4 Page/monument valley/moab . Arches moet je reserveren blijkt en dat kan dag van te voren pas
6/4 Moab
7/4 moab -capitol reef park
8/4 capitol reef- bryce
9/4 Bryce - Zion
10/4 Zion
11/4 Zion-Death Valley
12/4 Death Valley - Lake Isabella
13/4 Lake Isabella - Seqoia (King canyon is volgens mij niet bereikbaar)
14/4 sequoia
15/4 sequoia - Yosemite
16/4 Yosemite
17/4 Yosemite - San Fransisco
18/4 San Fransisco-Amsteradm
We hebben paar lange ritten erin. Maar dat geeft niet.. We zijn sowieso vroege vogels dus vroeg op, stukje rijden en dan kan het prima. Omdat we zo kort hebben nemen we die paar lange ritten voor lief
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wat gehaast, maar het kan wel.
Voor Arches moet je inderdaad reserveren, dat had ik al geschreven. Ik zag toen nog wel beschikbaarheid, maar nu niet meer. Het is dus wel een risico als je daarnaartoe gaat, maar er is natuurlijk meer dan voldoende in de omgeving mocht het niet lukken (Canyonlands, Corona Arch, Dead Horse Point SP). Je kunt ook kijken of je een ticket voor de Fiery Furnace walk kunt bemachtigen, daarmee kun je ook het park in.
Monument Valley is juist bij zonsondergang/-opkomst erg mooi, jammer dat je dat nu mist. Je zou daar de Wildcat Trail kunnen lopen, maar midden op de dag is dat wat minder. Zie hier onze ervaring daarmee.
Je zou op 4/4 aan het eind van de dag al naar MV kunnen rijden en daar overnachten, dat geeft je ook meer tijd voor Moab de volgende dag.
Ik weet niet waarom Kings Canyon niet bereikbaar zou zijn? Je moet bij Sequoia en Kings Canyon er wel rekening mee houden dat bij (verwachte) sneeuwval sneeuwkettingen verplicht zijn. En die mag je niet op een huurauto gebruiken, dus dan kun je het park niet in. Misschien is het niet zo gek om Seki over te slaan. Ik weet ook niet of er accommodatie in het park is, de cabins in Grant Grove zijn dan nog niet open. Als je buiten het park overnacht ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden.
Yosemite valt in het weekend zie ik, dan zal het ook lastig zijn om er accommodatie te vinden.
Marianne
Voor Arches moet je inderdaad reserveren, dat had ik al geschreven. Ik zag toen nog wel beschikbaarheid, maar nu niet meer. Het is dus wel een risico als je daarnaartoe gaat, maar er is natuurlijk meer dan voldoende in de omgeving mocht het niet lukken (Canyonlands, Corona Arch, Dead Horse Point SP). Je kunt ook kijken of je een ticket voor de Fiery Furnace walk kunt bemachtigen, daarmee kun je ook het park in.
Monument Valley is juist bij zonsondergang/-opkomst erg mooi, jammer dat je dat nu mist. Je zou daar de Wildcat Trail kunnen lopen, maar midden op de dag is dat wat minder. Zie hier onze ervaring daarmee.
Je zou op 4/4 aan het eind van de dag al naar MV kunnen rijden en daar overnachten, dat geeft je ook meer tijd voor Moab de volgende dag.
Ik weet niet waarom Kings Canyon niet bereikbaar zou zijn? Je moet bij Sequoia en Kings Canyon er wel rekening mee houden dat bij (verwachte) sneeuwval sneeuwkettingen verplicht zijn. En die mag je niet op een huurauto gebruiken, dus dan kun je het park niet in. Misschien is het niet zo gek om Seki over te slaan. Ik weet ook niet of er accommodatie in het park is, de cabins in Grant Grove zijn dan nog niet open. Als je buiten het park overnacht ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden.
Yosemite valt in het weekend zie ik, dan zal het ook lastig zijn om er accommodatie te vinden.
Marianne
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
door Martin & Marianne » 21 mar 2022, 09:47
Voor Arches moet je inderdaad reserveren, dat had ik al geschreven. Ik zag toen nog wel beschikbaarheid, maar nu niet meer.
** je kan een dag vantevoren blijkbaar nog iets scoren,maar geen garantie.
Het is dus wel een risico als je daarnaartoe gaat, maar er is natuurlijk meer dan voldoende in de omgeving mocht het niet lukken (Canyonlands, Corona Arch, Dead Horse Point SP). Je kunt ook kijken of je een ticket voor de Fiery Furnace walk kunt bemachtigen,
** oja, dat kwam ik ook tegen..
daarmee kun je ook het park in.
** het is maar een schema.. die zijn er om vanaf te wijken
Ik weet niet waarom Kings Canyon niet bereikbaar zou zijn? Je moet bij Sequoia en Kings Canyon er wel rekening mee houden dat bij (verwachte) sneeuwval sneeuwkettingen verplicht zijn. En die mag je niet op een huurauto gebruiken, dus dan kun je het park niet in. Misschien is het niet zo gek om Seki over te slaan. Ik weet ook niet of er accommodatie in het park is, de cabins in Grant Grove zijn dan nog niet open. Als je buiten het park overnacht ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden
** Ik heb zelf het idd dat SeKi het nodeloos ingewikkeld maakt.. je maakt paar lange dagen qua km's en het risico dat er niets kan.. toch zonde.Qua accomodatie hebben we iets via AirBnB gevonden maar veel was er niet,tenzij heel duur
Ik ga vandaag nog eens goed zitten.. Zoon is aan t werk dus even minder hyper iemand erbij
Voor Arches moet je inderdaad reserveren, dat had ik al geschreven. Ik zag toen nog wel beschikbaarheid, maar nu niet meer.
** je kan een dag vantevoren blijkbaar nog iets scoren,maar geen garantie.
Het is dus wel een risico als je daarnaartoe gaat, maar er is natuurlijk meer dan voldoende in de omgeving mocht het niet lukken (Canyonlands, Corona Arch, Dead Horse Point SP). Je kunt ook kijken of je een ticket voor de Fiery Furnace walk kunt bemachtigen,
** oja, dat kwam ik ook tegen..
daarmee kun je ook het park in.
** het is maar een schema.. die zijn er om vanaf te wijken
Ik weet niet waarom Kings Canyon niet bereikbaar zou zijn? Je moet bij Sequoia en Kings Canyon er wel rekening mee houden dat bij (verwachte) sneeuwval sneeuwkettingen verplicht zijn. En die mag je niet op een huurauto gebruiken, dus dan kun je het park niet in. Misschien is het niet zo gek om Seki over te slaan. Ik weet ook niet of er accommodatie in het park is, de cabins in Grant Grove zijn dan nog niet open. Als je buiten het park overnacht ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden
** Ik heb zelf het idd dat SeKi het nodeloos ingewikkeld maakt.. je maakt paar lange dagen qua km's en het risico dat er niets kan.. toch zonde.Qua accomodatie hebben we iets via AirBnB gevonden maar veel was er niet,tenzij heel duur
Ik ga vandaag nog eens goed zitten.. Zoon is aan t werk dus even minder hyper iemand erbij
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
oja en dat niet bereikbaar zijn had zoon ergens op de site van park zelf gevonden in combi met google maps en afgesloten wegen.. I
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
Na even wat denken en puzzelen komen we nu tot (we hebben sequoia eruit gehaald, maar yosemite erin gelaten )
1/4 amsterdam - las vegas
2/4 las vegas - grand canyon
3/4 grand canyon
4/4 grand canyon - page
5/4 page
6/4 page - monument valley
7/4 monument valley - moab
8/4 moab
9/4 moab
10/4 moab - capitol reef
11/4 capitol reef - bryce
12/4 bryce - zion
13/4 zion
14/4 zion - death valley (hier via valley of fire)
15/4 death valley =- yosemite (lange dag)
16/4 yosemite
17/4 yosemite - san fransisco
18/4 san fransisco
19/4 san fransisco - amsterdam
overnacht hotels nog even uitpluizen,maar deze route lijkt me relaxter dan die met sequoia en zoon heeft zijn watervallen in Yosemite
1/4 amsterdam - las vegas
2/4 las vegas - grand canyon
3/4 grand canyon
4/4 grand canyon - page
5/4 page
6/4 page - monument valley
7/4 monument valley - moab
8/4 moab
9/4 moab
10/4 moab - capitol reef
11/4 capitol reef - bryce
12/4 bryce - zion
13/4 zion
14/4 zion - death valley (hier via valley of fire)
15/4 death valley =- yosemite (lange dag)
16/4 yosemite
17/4 yosemite - san fransisco
18/4 san fransisco
19/4 san fransisco - amsterdam
overnacht hotels nog even uitpluizen,maar deze route lijkt me relaxter dan die met sequoia en zoon heeft zijn watervallen in Yosemite
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
tickets geboekt
auto geboekt (alamo kwam via mijn werk goedkoopst uit te bus met aller erop en eran)
Hotels heb ik her en der al wat leuks gevonden
Esta's zijn al binnen (echt super snel)
DUs even snel uitzoeken hoe het zit met temperaturen waar, dan kijken wat ik nog moet hebben aan kleding eventueel
SIM nog even uitzoeken
En dan ready to gooooo
auto geboekt (alamo kwam via mijn werk goedkoopst uit te bus met aller erop en eran)
Hotels heb ik her en der al wat leuks gevonden
Esta's zijn al binnen (echt super snel)
DUs even snel uitzoeken hoe het zit met temperaturen waar, dan kijken wat ik nog moet hebben aan kleding eventueel
SIM nog even uitzoeken
En dan ready to gooooo
-
ClaireVHaut
- Amerikakenner
Wij zijn weer thuis
. We zijn uiteindelijk niet op de 17e teruggevlogen maar op de 19e waardoor we net iets meer ruimte kregen in het schema (iets met vluchtwijziging)
We vlogen met United. Ik vond het matig qua service en zeker heen zaten we echt krap. Personeel was op heenweg ook niet bepaald vriendelijk. Terug was het beter, al zaten we nog steeds wat krapjes. Geen mondkapjes meer
. Mijn voorkeur ligt dan toch wel bij Delta en KLM, we hebben dit keer puur op prijs gekozen en kwamen we bij United uit. Overstap haalden we maar net omdat we met vertraging uit Amsterdam vertrokken.
Autohuur op Las Vegas Airport was best irritant.. Ten eerste de bizar lange rij bij het vliegveld bij de shuttle die naar de verhuur gaat , wij namen dus een taxi en dan de ongeïnteresseerde mensen van Alamo bij de balie en in de garage. Onze gereserveerde klasse was op, dus kregen we gratis upgrade. We zouden een intermediate SUV huren maar kregen een grotere mee (standard is dat meen ik). We reden weg in een Chevrolet equinox van 2 maanden oud met alle toeters en bellen erop. Fijne auto iig.
We hebben een geweldige reis gehad, veel gezien (en ook dingen gemist
, zoals iemand al eens zei.. je mist meer dan dat je ziet) en we zullen zeker in een andere periode van het jaar nog eens teruggaan.. Door de sneeuw waren sommige wegen nog dicht of delen van parken niet te bezoeken en omdat we last minute gingen konden we oa niet Antelope canyon doen, geen plek meer (ipv daarvan hebben we Waterholes slot canyon gedaan). Arches hebben op we op laatste moment nog betere entry time kaarten kunnen bemachtigen. Mariposa grove was open maar ook weer niet ( geen shuttle en je mag met je auto niet naar boven en het wandelpad boven bij de halte van de shuttle was niet bereikbaar door een enorme omgevallen boom), dus een hike van totaal 10 km om de sequoia's te zien
. Bridal Veil Falls in Yosemite waren ook niet bereikbaar omdat ze daar de boel aan het opknappen waren.
Van alles wat we hebben gezien vond ik Grand Canyon echt onwaarschijnlijk indrukwekkend, Yosemite .. wauw.. ik hou van bos
Bryce .. ook om stil van worden. Arches en ZIon.. alles was even mooi.. Het minste (voor zover je kunt spreken van minste) vonden we Valley of Fire denk ik ..
En San Fransisco..aardige stad en we hebben ons er een dag vermaakt
Meest vreselijke hotel was The Ranch in Death Valley.. leek wel centerparcs en achterlijk duur qua eten.. Maar goed.. viel weinig te kiezen.. zo druk, alles zat vol .
Verder waren alle hotels prima, sommige wat oubollig/oud maar altijd schoon en met prima voorzieningen. Fijnste hotel vonden we Grand Canyon Plaza. Wat ons opviel was de gehorigheid in de meeste hotels, muren zijn erg dun in de VS blijkbaar. Ik ben van nature een kampeerder en miste wel de sfeer van het ontwaken in een park en het getrut met je camping spulletjes
, hotels zijn wel makkelijk moet ik zeggen en met de zeer wisselende temperaturen was het ook wel luxe
Volgende keer gaan we wel met tent hebben we afgesproken. Voor nu was het helemaal prima met die hotels.
Qua drukte viel het ons enorm mee. Grand Canyon was niet echt heel druk moet ik zeggen. Drukste was Zion en Yosemite. Wat dat betreft is die timed entry in Arches wel slim. Het wordt dan domweg niet druk. Veel betere spreiding. Monument Valley was de scenic drive beperkt, ze draaiden maar op 50% capaciteit dus als je met je auto wilde rijden dan had je lange wachttijden. Wij deden een tour dus hadden er geen last van. Maar het is wel iets om rekening mee te houden.. veel moet je van te voren reserveren en ook in het rustige seizoen (april is niet echt hoogseizoen) was er al heel veel niet meer te reserveren , ook hotels zaten vol. In Moab was het Jeep Week dus dubbel druk. Wel leuk; de meest gekste jeeps reden daar rond.
Al met al hebben we dik 5000 km gereden en bijna 180 km gewandeld.
Onze route was uiteindelijk:
dag 1 Amsterdam Las Vegas
dag 2 Las Vegas Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon Page
dag 5 Page
dag 6 Page Monument Valley
dag 7 Monument Valley Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag10 Moab Capitol Reef
dag 11 Capitol Reef Bryce
dag 12 Bryce Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion Death Valley
dag 15 Death Valley Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco Amsterdam
Nu de vele foto's uitzoeken en ons klaarmaken voor onze volgende trip in het najaar.
Ik heb een verslag bijgehouden, voor liefhebbers is de link op te vragen
We vlogen met United. Ik vond het matig qua service en zeker heen zaten we echt krap. Personeel was op heenweg ook niet bepaald vriendelijk. Terug was het beter, al zaten we nog steeds wat krapjes. Geen mondkapjes meer
Autohuur op Las Vegas Airport was best irritant.. Ten eerste de bizar lange rij bij het vliegveld bij de shuttle die naar de verhuur gaat , wij namen dus een taxi en dan de ongeïnteresseerde mensen van Alamo bij de balie en in de garage. Onze gereserveerde klasse was op, dus kregen we gratis upgrade. We zouden een intermediate SUV huren maar kregen een grotere mee (standard is dat meen ik). We reden weg in een Chevrolet equinox van 2 maanden oud met alle toeters en bellen erop. Fijne auto iig.
We hebben een geweldige reis gehad, veel gezien (en ook dingen gemist
Van alles wat we hebben gezien vond ik Grand Canyon echt onwaarschijnlijk indrukwekkend, Yosemite .. wauw.. ik hou van bos
En San Fransisco..aardige stad en we hebben ons er een dag vermaakt
Meest vreselijke hotel was The Ranch in Death Valley.. leek wel centerparcs en achterlijk duur qua eten.. Maar goed.. viel weinig te kiezen.. zo druk, alles zat vol .
Verder waren alle hotels prima, sommige wat oubollig/oud maar altijd schoon en met prima voorzieningen. Fijnste hotel vonden we Grand Canyon Plaza. Wat ons opviel was de gehorigheid in de meeste hotels, muren zijn erg dun in de VS blijkbaar. Ik ben van nature een kampeerder en miste wel de sfeer van het ontwaken in een park en het getrut met je camping spulletjes
Qua drukte viel het ons enorm mee. Grand Canyon was niet echt heel druk moet ik zeggen. Drukste was Zion en Yosemite. Wat dat betreft is die timed entry in Arches wel slim. Het wordt dan domweg niet druk. Veel betere spreiding. Monument Valley was de scenic drive beperkt, ze draaiden maar op 50% capaciteit dus als je met je auto wilde rijden dan had je lange wachttijden. Wij deden een tour dus hadden er geen last van. Maar het is wel iets om rekening mee te houden.. veel moet je van te voren reserveren en ook in het rustige seizoen (april is niet echt hoogseizoen) was er al heel veel niet meer te reserveren , ook hotels zaten vol. In Moab was het Jeep Week dus dubbel druk. Wel leuk; de meest gekste jeeps reden daar rond.
Al met al hebben we dik 5000 km gereden en bijna 180 km gewandeld.
Onze route was uiteindelijk:
dag 1 Amsterdam Las Vegas
dag 2 Las Vegas Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon Page
dag 5 Page
dag 6 Page Monument Valley
dag 7 Monument Valley Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab
dag10 Moab Capitol Reef
dag 11 Capitol Reef Bryce
dag 12 Bryce Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion Death Valley
dag 15 Death Valley Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco Amsterdam
Nu de vele foto's uitzoeken en ons klaarmaken voor onze volgende trip in het najaar.
Ik heb een verslag bijgehouden, voor liefhebbers is de link op te vragen
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goed om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.
Dank voor het plaatsen van jouw beknopte verslag.
Dank voor het plaatsen van jouw beknopte verslag.
@ClaireVHaut
Top dat je de ervaringen van je mooie reis met ons deelt
'Van alles wat we hebben gezien vond ik Grand Canyon echt onwaarschijnlijk indrukwekkend'
Inderdaad, zei ik net nog in een ander topic. Mijn oude moedertje van 75 moest huilen toen ze het zag , zo indrukwekkend.
Top dat je de ervaringen van je mooie reis met ons deelt
'Van alles wat we hebben gezien vond ik Grand Canyon echt onwaarschijnlijk indrukwekkend'
Inderdaad, zei ik net nog in een ander topic. Mijn oude moedertje van 75 moest huilen toen ze het zag , zo indrukwekkend.
27 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk om je verslag te lezen!
En een mooie periode om te gaan denk ik.
Marianne
En een mooie periode om te gaan denk ik.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2115 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-