Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Coyote: Lincoln Highway (van San Francisco naar New York)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Reis Coyote: Lincoln Highway (van San Francisco naar New York)

Bericht door Coyote »

De kogel is door de kerk, een nieuwe reis is geboekt! :D

Van 3 juni t/m 26 juni (terug in Nederland) ga ik de Lincoln Highway rijden van San Francisco naar New York, een rit van ruim 3000 mijl.
The Lincoln Highway was the first transcontinental road for automobiles in the United States, dedicated in 1913. It winds its way over 3,000 miles between New York City and San Francisco.
Voor zover ik heb kunnen nagaan is deze route nog niet of nauwelijks besproken op het forum. Is er überhaupt iemand die 'm al eens gereden heeft? Het is een route die voor een groot deel door een gebied gaat dat minder toeristisch is. En daarom trekt het mij juist. Ik hoef niet meer persé naar de toeristische trekpleisters maar wil meer het onbekende van Amerika ontdekken. Ik trek er 3 weken voor uit en dat moet voldoende voor mij zijn gezien de afstanden die ik normaal gesproken afleg in Amerika.

Veel info zal ik van de genoemde site halen, maar mocht iemand nog leuke tips hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Coyote: Lincoln Highway (van San Francisco naar New York)

Bericht door heidem »

De Lincoln Highway staat op m'n "to do"-lijst, maar het is er nog niet van gekomen. Tijdens eerdere trips heb ik wel stukjes van de route gereden tussen Philadelphia en Pittsburgh, tussen Pittsburgh en Akron en in de omgeving van Omaha, maar dat was meer omdat het voor de route goed uit kwam dan dat het een bewuste keuze was. In Pennsylvania zijn vooral de factory tour van Harley Davidson in York, PA, het Gettysburg National Military Park Museum en de Duquesne Incline in Pittsburgh, PA me bij gebleven. De Pro Football Hall of Fame in Canton, OH is een leuke tussenstop als je ervan houdt.

Het ligt iets van de route af bij Omaha en je moet er van houden, maar voor mij is het Strategic Air Command & Aerospace Museum in Ashland NE een absolute aanrader.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de tips! Ik zal ze noteren. :thumbup:

Strategic Air Command & Aerospace Museum lijkt me interessant! :)

Ik zal eens beginnen met de route per staat in Streets & Trips te zetten. De Lincoln Highway kent soms meerdere routes dus zal toch een keuze moeten maken welke ik rijd. Andere bezienswaardigheden op de route zal ik ook meenemen.

Roland

GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

In Ohio...... eventjes naar het zuiden richting Dayton, OH: National museum of the US airforce: https://www.nationalmuseum.af.mil/ (de prijs is goed... gratis!)

de Wright Brothers kwamen uit Dayton:
https://www.nps.gov/thingstodo/explorin ... rairie.htm
https://www.nps.gov/thingstodo/tour-wri ... e-shop.htm

als je dan toch naar Dayton rijd :D : Neil Armstrong is geboren in.... Wapakoneta, Ohio: https://www.armstrongmuseum.org/
Museum is verder weinig interesant, misschien leuk voor een uurtje of zo. Gewoon leuke 'Americana' Kan je toch zeggen dat je er gewees bent

Cleveland: WW2 onderzeeer: https://usscod.org/

Mansfield, OH, de gevangenis van de film: The Shawshank Redemption https://shawshanktrail.com/sites-listed ... nk-prison/
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Er is genoeg te zien onderweg , afgewisseld met dagenlange leegtes.
Van west naar oost rijdend heb je die leegtes in de laatste dagen....
Of stilstaan en de leegte opzuigen ...of gasgeven.
Heeft @Coyote een plan B /C ?
Wat nu als je moeite hebt met wegkomen uit California ?
Blijf je daar dan langer en race je naar het oosten ?
Heb je een aantal min - max reisdagen voor ogen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@GoBucks Bedankt voor de tips! Die ga ik dit weekend eens uitwerken! :thumbup:

@bedeve De route begint al goed vorm te krijgen. Tot Cedar Rapids heb ik alles papier staan en de overnachtingen in ieder geval vastgelegd. Wel met de mogelijkheid tot annuleren op de dag van aankomst of de dag ervoor. Moeite om uit Californië weg te komen heb ik niet. :wink: Wel ga ik na aankomst op dag 2 eerst 3 dagen en 3 nachten naar de familie. Daarna pak ik de route weer op. Er zullen lange ritten bij zitten maar ik hoop het af en toe ook te onderbreken met iets anders dan enkel Lincoln Highway. Zo heb ik besloten in Californië niet de I-80 vanaf Sacramento te rijden maar de US-50 en via Lake Tahoe te gaan en daar ook tijd te besteden. Nabij Sacramento heb ik bijv. een Drive Inn gevonden, lijkt me leuk een avondje een film vanuit de auto te zien. Verder wil ik in bij Green River, WY een bezoekje brengen aan Flaming Gorge NRA en blijf daar een extra nachtje.

Ik wil de Lincoln Highway dus zoveel mogelijk volgen maar ga ook uitstapjes maken hier en daar. Daarom zijn de tips die hier gegeven zijn ook waardevol. Dit weekend eens zien of en hoe ze in de route in te plannen zijn. Zo kwam ik een tijdje geleden op Youtube The Archway in Kearney, NE tegen. Een museum over de snelweg. Lijkt me reuze interessant. Verder hoop ik minimaal 1 baseballwedstrijd bij te wonen in Chicago, Pittsburg of Philladelphia. Als het goed is wordt er in die steden gespeeld als ik in de buurt ben. Uiteraard heb ik nog wel meer uitstapjes en bezienswaardigheden voor ogen dan hierboven gegeven is.

Qua overnachtingen valt het mij niet tegen. Van wat ik nu heb vastgelegd (ongeveer de helft) zit ik op nog geen $ 80 (incl. tax). Vind ik zelf heel netjes en dan heb ik de overnachtingen bij de familie niet meegerekend. Er valt veel te zeggen over wel of niet van te voren vastleggen maar voor mij persoonlijk vind ik het een verademing als ik straks terplekke geen tijd hoef te besteden aan het zoeken van een overnachting.

Ik heb geen min of max aantal reisdagen voor ogen. Ga ervan uit dat ik vrijwel dagelijks reis. Er zullen lange reisdagen tussen zitten (nu 1 lange van 350 mijl) maar voor de rest kom ik uit tussen de 200 - 250 mijl per dag.

Het schiet al op, nog 6 weken... 8)

Roland

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Langs heel de Lincoln Highway ligt een labcache "adventure lab" - het zijn er heel veel allemaal met 10 (of 5) allemaal verschillende stages die als geocaching puntjes tellen. Ik geef het maar mee omdat ik vermoed dat de leggers je bij de bijzonderheden laten stoppen. Hij start in NYC!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Coyote

Ik kende deze route nog niet. Ben zowieso een liefhebber van 'weg van de highway' rijden in de USA, vooral als het juist geen toeristische bestemmingen zijn. Ik hoop dat je een verslag op het forum gaat zetten.
27 States so far...
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Ik googelde net ff de Lincoln Highway en kwam gelijk een boek tegen met deze titel. Geschreven door Amor Towles. Wie weet leuk voor een stuk voorpret. Ga er tenminste vanuit dat de route in het verhaal ook daadwerkelijk gereden wordt.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Had het boek ook gevonden. Maar is een boek uit de jaren '50.
27 States so far...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Tipsy_1 Aangezien het geocachen op een laag pitje staat bij mij, vermoed ik dat niet echt ga doen in Amerika dit keer. Labcaches is al helemaal niet mijn ding, :wink: heeft naar mijn mening niet zoveel te maken met het originele geocachen maar zal er wel even naar kijken. Vooral tijdens de lange saaie stukken (die er ongetwijfeld ook zullen zijn) is het wellicht een leuke onderbreking. Dus bedankt voor de tip! En wie weet probeer ik nog wel een geocache te vinden in de staten die ik nog niet 'op de kaart heb staan'. Inmiddels zo'n 26 staten in Amerika waar ik minimaal 1 geocache gevonden heb.

@BonnyR Dat boek ben ik ook al tegengekomen. Ik heb een ander boek aangeschaft, zie afbeelding hieronder.

@Corv Als ik een verslag bijhoud, dan is het via mijn FB-pagina. Bevalt me de laatste jaren prima om daar dagelijks een update te doen. :) Ik kwam er trouwens via Youtube achter dat deze route bestond. Een Youtuber die ik al enkele jaren volg, heeft de route van San Francisco naar New York gereden. Mede adhv die filmpjes heb ik al heel veel info kunnen vinden en bezienswaardigheden gezien waar ik ook wel even een stop wil maken. Zie hieronder, de gehele playlist vind je hier.

Roland
Bijlagen
Boek Lincoln Highway.jpg
Boek Lincoln Highway.jpg (93.29 KiB) 1762 keer bekeken

Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Coyote

Bedankt voor de info. Zal dat YouTube kanaal gaan bekijken en ook je Facebook verslag. Ik zie net op boekwinkeltjes ook een stel titels
https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=&q ... &prijstot=
Zal dat vanavond eens doorkijken.
27 States so far...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Corv schreef:
18 apr 2022, 16:32
en ook je Facebook verslag.
Voor zover je me nog niet volgt op FB moet je dan even een verzoekje sturen. FB is afgeschermd bij mij. Het is geen probleem om mij alleen te volgen tijdens mijn trip. 8)

Roland

Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Coyote

Heb het boek 'the Lincoln highway, the great American Roadtrip' net binnen gekregen. Bedankt voor de tip 👍
27 States so far...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@heidem en @GoBucks Ik was het eerder vergeten te vermelden maar jullie tips had ik overigens ook ter harte genomen. :D

Ik heb afgelopen juni zowel het Strategic Air Command & Aerospace Museum in Ashland NE als the National Museum of the US airforce in Dayton, OH bezocht. :thumbup:

Beide erg leuk! Was vooral onder de indruk van de grootte van The National museum of the US Airforce in Dayton. Er leek geen einde aan te komen en heb mij hier enkele uren goed vermaakt. Ik had er zelfs mijn route voor aangepast omdat het wat uit de geplande lag. Het Strategic Air Command & Aerospace Museum in Ashland was een stuk kleiner maar desondanks ook zeker een bezoekje waard. :)

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer