Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen van V.S. naar Nederland als Neder-Amerikaan
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reizen van V.S. naar Nederland als Neder-Amerikaan
Ik overweeg deze zomer in juli van V.S. naar Nederland te reizen, mogelijk met mijn twee dochters van 11.
Ik zit ondertussen alweer ruim twintig jaar in de V.S. en heb tegenwoordig naast de Nederlandse ook de Amerikaanse nationaliteit. Ook mijn dochters hebben zowel een Nederlands als Amerikaans paspoort. Ik en mijn dochters zijn volledig gevaccineerd. Ik heb ook mijn booster gehad. We hebben allemaal de standaard COVID-19 Vaccination Record Card van de CDC.
Wat zouden wij moeten doen als wij vanuit de V.S. naar Nederland vliegen?
Op https://www.kayak.com/travel-restrictions/netherlands lees ik: "Visitors from the United States will need to quarantine for 10 days upon entering the Netherlands." Maar daar zie ik ook "Entry restrictions do not apply to Dutch, EU, and Schengen citizens and legal residents, family members of EU and Schengen citizens with some rules, travelers in transit in a maximum of 48 hours to a non-Schengen country, and fully vaccinated travelers with proof of vaccination." Ik ga er vanuit dat wij als gevaccineerde Nederlandse staatsburgers niet tien dagen in quarantaine hoeven.
Waar moeten we met reizen rekening mee houden?
Dank!
Ik zit ondertussen alweer ruim twintig jaar in de V.S. en heb tegenwoordig naast de Nederlandse ook de Amerikaanse nationaliteit. Ook mijn dochters hebben zowel een Nederlands als Amerikaans paspoort. Ik en mijn dochters zijn volledig gevaccineerd. Ik heb ook mijn booster gehad. We hebben allemaal de standaard COVID-19 Vaccination Record Card van de CDC.
Wat zouden wij moeten doen als wij vanuit de V.S. naar Nederland vliegen?
Op https://www.kayak.com/travel-restrictions/netherlands lees ik: "Visitors from the United States will need to quarantine for 10 days upon entering the Netherlands." Maar daar zie ik ook "Entry restrictions do not apply to Dutch, EU, and Schengen citizens and legal residents, family members of EU and Schengen citizens with some rules, travelers in transit in a maximum of 48 hours to a non-Schengen country, and fully vaccinated travelers with proof of vaccination." Ik ga er vanuit dat wij als gevaccineerde Nederlandse staatsburgers niet tien dagen in quarantaine hoeven.
Waar moeten we met reizen rekening mee houden?
Dank!
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Re: Reizen van V.S. naar Nederland als Neder-Amerikaan
Hoe de regels in juli zullen zijn, weten we nog niet, maar op dit moment moet iedereen die in Nederland aankomt vanuit een zeer hoogrisico gebied (en daar vallen de Verenigde Staten onder) 10 dagen in quarantaine. Dit is te verkorten met een negatieve test op dag 5. Een uitzondering is er voor mensen die een booster hebben ontvangen. Zij hoeven niet in quarantaine.
Je kunt het beste op de site van de rijksoverheid kijken voor de meest actuele eisen die gesteld worden (https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl).
Volgens mij is het zo dat je alleen in mag reizen als je aan de genoemde eisen voldoet en dat voor andere de toegang verboden is.
Je kunt het beste op de site van de rijksoverheid kijken voor de meest actuele eisen die gesteld worden (https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl).
Volgens mij is het zo dat je alleen in mag reizen als je aan de genoemde eisen voldoet en dat voor andere de toegang verboden is.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik op deze pagina kijk, lees ik dit:
Nu is er een gerede kans dat we met Icelandair vliegen, aangezen die vanuit Seattle meestal het goedkoopst zijn, en dus in Reykjavik overstappen. Verandert er dan iets?
En als wij eenmaal in Nederland zijn, kunnen we dan gewoon vrij bewegen? Ik heb niet in detail bijgehouden hoe het COVID-leven in Nederland nu is. Ik heb iets gelezen over mobiele apps en QR-codes en zo, maar gelden dat soort maatregelen ook voor bezoekers van buiten de EU?
Het is allemaal ontzettend verwarrend.
Maar ik lees ook:Quarantaine na terugkeer uit een zeerhoogrisicogebied (ook als u hersteld of volledig gevaccineerd bent)
- U gaat altijd verplicht 10 dagen in quarantaine als u komt uit een zeerhoogrisicogebied.
- Dit geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder.
- Dat doet u ook als u hersteld bent van corona. Of als u volledig gevaccineerd bent.
- Reizigers met een boostervaccinatie hoeven vanaf 2 februari 2022 niet verplicht in quarantaine.
Let op: Vanaf 2 februari 2022 hoeven reizigers met een boosterprik niet verplicht in quarantaine als de reiziger de boosterprik minimaal 7 dagen voor de reis naar Nederland ontving.
Het lijkt dat wij op basis van deze informatie niet in quarantaine hoeven en dat we alleen onze CDC-kaartjes moeten meenemen en een quarantaineverklaring moeten invullen. Ik heb een boostervaccinatie en mijn dochters zijn 11 (bovendien zijn zij ook volledig gevaccineerd). Plus we reizen naar familie in Nederland. Plus we zijn allemaal Nederlands staatsburger.Reizigers die terugkomen uit een zeerhoogrisicogebied gaan verplicht in thuisquarantaine. Er zijn uitzonderingen op de verplichte thuisquarantaine. U moet altijd een quarantaineverklaring bij u hebben. Ook als u onder een uitzondering van verplichte thuisquarantaine valt. Soms moet u ook aantonen waarom u onder de uitzondering valt.
- Vanaf 2 februari: reizigers met een boostervaccinatie
- Kinderen t/m 12 jaar
- Noodzakelijk familiebezoek De uitzondering geldt voor: - familie uit het buitenland die naar Nederland reist; - inwoners van Nederland die familie in het buitenland bezoeken en weer terugkeren naar Nederland. Noodzakelijk familiebezoek is bijvoorbeeld hereniging met familieleden na langdurige gescheiden te zijn door de COVID-19 pandemie of een bezoek aan een ziek familielid.
- ...
Nu is er een gerede kans dat we met Icelandair vliegen, aangezen die vanuit Seattle meestal het goedkoopst zijn, en dus in Reykjavik overstappen. Verandert er dan iets?
En als wij eenmaal in Nederland zijn, kunnen we dan gewoon vrij bewegen? Ik heb niet in detail bijgehouden hoe het COVID-leven in Nederland nu is. Ik heb iets gelezen over mobiele apps en QR-codes en zo, maar gelden dat soort maatregelen ook voor bezoekers van buiten de EU?
Het is allemaal ontzettend verwarrend.
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
In Nederland kun je je gewoon vrij bewegen. Je hoeft echt niet allerlei apps op je telefoon te hebben, heb ik ook niet.
Heeft niet veel zin om je daar nu al druk om te maken, de regels zullen nog wel tig keer veranderen voor juli.
Op dit moment heeft iedereen vanaf 12 jaar een qr code nodig om bijvoorbeeld een restaurant in te komen, als je buiten de EU bent gevaccineerd maar wel nederlands bent kun je je vaccinatie persoonlijk op afspraak bij de GGD registreren in Utrecht, Groningen of Rotterdam. Er schijn took een optie te komen voor niet nederlanders voor een tijdelijke qr code. Maar in de praktijk blijken veel mensen ook alleen met hun CDC kaartje binnen te komen. Zelf niet kunnen testen verder, wij waren tijdens de lockdown in NL.
Op dit moment heeft iedereen vanaf 12 jaar een qr code nodig om bijvoorbeeld een restaurant in te komen, als je buiten de EU bent gevaccineerd maar wel nederlands bent kun je je vaccinatie persoonlijk op afspraak bij de GGD registreren in Utrecht, Groningen of Rotterdam. Er schijn took een optie te komen voor niet nederlanders voor een tijdelijke qr code. Maar in de praktijk blijken veel mensen ook alleen met hun CDC kaartje binnen te komen. Zelf niet kunnen testen verder, wij waren tijdens de lockdown in NL.
Terug in Texas!
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat zijn de huidige eisen om Nederland binnen te komen? Ziet het ernaar uit dat de diverse eisen binnen afzienbare tijd worden opgeheven? Als we gaan, dan wordt het zeer waarschijnlijk augustus.
Dank!
Dank!
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
Er is nog niets veranderd, je moet nog testen. Alleen de quarantaine is vervallen.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 173 Reacties
- 116446 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-