Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA
-
Gast
Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA
Onderstaande op datum gezet zo oke denk ik?
Laatst gewijzigd door Gast op 22 feb 2022, 12:10, 5 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt niet zelf een bericht verwijderen, dat zal een moderator moeten doen. Je kunt het wel aanpassen, dus je had voor je laatste bericht geen nieuw bericht aan hoeven te maken.
Ik begrijp dat het lastig is om te weten wat er allemaal wel en niet mogelijk is en hoeveel tijd het kost, maar probeer toch eens een schema per dag te maken. Een foto leest niet zo handig, dus schrijf het per dag uit in een van-naar schema en kopieer dat in je bericht als tekst. Dan is het ook makkelijk voor ons om suggesties in die route te verwerken.
Je kunt natuurlijk afwijken van dat schema maar het geeft je wel houvast. stel dat het eerste deel verloopt zoals je het nu hebt gepland - maar laat eens zien hoe je aan die eerste 10 dagen komt - en schrijf dan de planning voor de rest eens uit per dag.
Marianne
Ik begrijp dat het lastig is om te weten wat er allemaal wel en niet mogelijk is en hoeveel tijd het kost, maar probeer toch eens een schema per dag te maken. Een foto leest niet zo handig, dus schrijf het per dag uit in een van-naar schema en kopieer dat in je bericht als tekst. Dan is het ook makkelijk voor ons om suggesties in die route te verwerken.
Je kunt natuurlijk afwijken van dat schema maar het geeft je wel houvast. stel dat het eerste deel verloopt zoals je het nu hebt gepland - maar laat eens zien hoe je aan die eerste 10 dagen komt - en schrijf dan de planning voor de rest eens uit per dag.
Marianne
-
Gast
Marianne heb mijn 1e route met datums aangepast bedoel je zo denk ik?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel echt per dag, En de rest ook.
Dus zoiets:
8-mrt camper ophalen
9-mrt Elkhart - Cataract Falls
10-mrt Cataract Falls - Cahokia Mount
11-mrt Cahokia Mount - Shawnee
12-mrt Shawnee
13-mrt Shawnee - Petitjean SP
14-mrt Petitjean SP - Petitjean SP
15-mrt Petitjean SP - Amarillo
16-mrt Amarillo
17-mrt Amarillo - Santa Rosa
18-mrt Santa Rosa - Mesa Verde
19-mrt Mesa Verde - Moab
20-mrt Moab
21-mrt Moab
22-mrt Moab - Grand Canyon
23-mrt Grand Canyon -
etc
Als je het in excel zet dan kun je het eenvoudig aanpassen of meerdere routes maken.
Wat je ook nog kunt doen in plaats van Mesa Verde is Canyon de Chelly. kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
Marianne
Dus zoiets:
8-mrt camper ophalen
9-mrt Elkhart - Cataract Falls
10-mrt Cataract Falls - Cahokia Mount
11-mrt Cahokia Mount - Shawnee
12-mrt Shawnee
13-mrt Shawnee - Petitjean SP
14-mrt Petitjean SP - Petitjean SP
15-mrt Petitjean SP - Amarillo
16-mrt Amarillo
17-mrt Amarillo - Santa Rosa
18-mrt Santa Rosa - Mesa Verde
19-mrt Mesa Verde - Moab
20-mrt Moab
21-mrt Moab
22-mrt Moab - Grand Canyon
23-mrt Grand Canyon -
etc
Als je het in excel zet dan kun je het eenvoudig aanpassen of meerdere routes maken.
Wat je ook nog kunt doen in plaats van Mesa Verde is Canyon de Chelly. kijk daarvoor eens in ons 2019-verslag.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dit is uiteraard zo, maar houd er rekening mee dat tussen Chicago en het zuiden april storm weather awareness month is. Oftewel, veel kans op regen, wind en overstromingen. Wij hebben ook eens een sms gekregen, buiten dat de radio een melding gaf, dat we overstromingsgebieden moesten mijden. Is best lastig als je ergens voor het eerst bent natuurlijk. Wij hebben er verder niet heel veel hinder van gehad, maar wel veel overstroomde weilanden en een stuk weg gezien.
Maar jullie gaan in maart, dus dan is dat weer anders. Wel een stuk frisser natuurlijk.
Kijk voor Dallas, Abilene, Amarillo eens naar ons verslag van 2018. De door Hemmie genoemde parken zijn inderdaad heel mooi. Je rijdt wel een enorm eind over de Plains en dat is best saai, maar dat maakt de verrassing van o.a. Palo Duro alleen maar groter en mooier.
Klopt het dat jullie van Cahokia Mount naar Shawnee, Oklahoma, naar Petit Jean SP, naar Amarillo gaan?
In dat geval vraag ik me af waarom je op dat moment Petit Jean hebt gezet, want dan moet je heen en weer rijden. Als het Shawnee, Kansas is, is het iets logischer, maar dan nog rijd je een stuk heen en weer. Kan zijn dat Marianne alleen maar een voorbeeld gegeven heeft en dat het niet de daadwerkelijke route is natuurlijk. Ik mis nl. ook Dallas en Abilene, waar je het eerder wel over had.
Hebben jullie bewust Nashville en Memphis uit de route gelaten? Dat vind ik zonde, want dat is echt leuk.
Ik ben benieuwd naar jullie route van dag tot dag.
-
Gast
Haihai, shawnee nat.forest in illinois, vanuit cahokia mounts 2.5 uur rijden en dan via 60/67/167 naar petite jean en dan oklahoma.
Dallas en abilene zijn we al geweest en willen eigenlijk niet tever naar beneden, daarom ook nashville eruit gelaten, ligt ook aan camper als die weer zo groot is als laatste keer dan kun je nergens parkeren in nashville.
Mocht het toch een kleinere camper worden dan moeten we even brainstormen:)
En we willen ook zoveel bij moab etc zien ....we komen tijd te kort en vond zoo moeilijk om er dagen aan te hangen.
Wij zijn echt km...makers tenmiste de laatste 2x....misschien nu niet ik weet niet haha
Dallas en abilene zijn we al geweest en willen eigenlijk niet tever naar beneden, daarom ook nashville eruit gelaten, ligt ook aan camper als die weer zo groot is als laatste keer dan kun je nergens parkeren in nashville.
Mocht het toch een kleinere camper worden dan moeten we even brainstormen:)
En we willen ook zoveel bij moab etc zien ....we komen tijd te kort en vond zoo moeilijk om er dagen aan te hangen.
Wij zijn echt km...makers tenmiste de laatste 2x....misschien nu niet ik weet niet haha
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in Nashville vanaf de KOA camping of Two Rivers, die er pal naast ligt, prima met de shuttlebus (niet gratis) naar de stad. Dan heb je helemaal geen probleem met parkeren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarom het advies om eens een route per dag uit te schrijven ....Gast schreef: ↑22 feb 2022, 18:56En we willen ook zoveel bij moab etc zien ....we komen tijd te kort en vond zoo moeilijk om er dagen aan te hangen.
Wanneer moet je de camper inleveren?
Marianne
-
Gast
Dag, camper inleveren op 29maart, dan nachtje hotel SF en de 30e vlucht.
Maar ik heb route tot dusver:)
8/3 middlebury - cloverdale upper cataract falls 330km
9/3 cloverdale - collinsville cahokia mounts 333km
10/3 collinsville - shawnee nat. Forest 239km
11/3 shawnee forest - petite jean sp 587km
12 en 13/3 petite jean sp - amarillo 885km
14/3 amarillo - palo duro canyon - santa rosa 367km
15/3 santa rosa - laguna pueblo 259km
16/3 laguna pueblo - canyon de chelly 336km
17/3 canyon de chelly - bisti badlands 218km
18 en 19/3 bisti badlands - moab 365km totaal daar
20/3 moab - monument valley 282km
21/3 monument valley - page lake powel 222km
22/3 page - kanab 118km
23/3 kanab - zion 197km
24/3 zion - valley of fire 153km
25/3 valley of fire - las vegas 56km
26/3 las vegas - death valley 247km
27/3 death valley - SF 807km
29e camper inleveren, alles natuurlijk sterk afhankelijk van weer....en nu niet veel km perdag, veel op programma staan:)
Maar ik heb route tot dusver:)
8/3 middlebury - cloverdale upper cataract falls 330km
9/3 cloverdale - collinsville cahokia mounts 333km
10/3 collinsville - shawnee nat. Forest 239km
11/3 shawnee forest - petite jean sp 587km
12 en 13/3 petite jean sp - amarillo 885km
14/3 amarillo - palo duro canyon - santa rosa 367km
15/3 santa rosa - laguna pueblo 259km
16/3 laguna pueblo - canyon de chelly 336km
17/3 canyon de chelly - bisti badlands 218km
18 en 19/3 bisti badlands - moab 365km totaal daar
20/3 moab - monument valley 282km
21/3 monument valley - page lake powel 222km
22/3 page - kanab 118km
23/3 kanab - zion 197km
24/3 zion - valley of fire 153km
25/3 valley of fire - las vegas 56km
26/3 las vegas - death valley 247km
27/3 death valley - SF 807km
29e camper inleveren, alles natuurlijk sterk afhankelijk van weer....en nu niet veel km perdag, veel op programma staan:)
-
Gast
Jullie verslag doorgenomen, het lijkt heel veel op onze reis in 2019 wij zijn alleen naar Big Bend NP gegaan en van daaruit weer omhoog":)jojostravelusa schreef: ↑22 feb 2022, 12:12
Kijk voor Dallas, Abilene, Amarillo eens naar ons verslag van 2018. De door Hemmie genoemde parken zijn inderdaad heel mooi. Je rijdt wel een enorm eind over de Plains en dat is best saai, maar dat maakt de verrassing van o.a. Palo Duro alleen maar groter en mooie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het aardig vol, terwijl je aangaf dat je het deze keer rustiger wilde doen. Maar dat het druk is daar ontkom je natuurlijk niet aan.
Wel goed dat je nu de GC hebt laten vallen, als je naar Moab wilt is dat echt te veel.
Het is nog steeds niet per dag, dus lastig te zien waar je nu meerdere dagen zit.
Ik heb het even per dag genoteerd:
8-mrt middelbury - cloverdale
9-mrt cloverdale - collinsville
10-mrt collinsville - shawnee nat. Forest
11-mrt shawnee nat. Forest - petite jean
12-mrt petite jean - petite jean
13-mrt petite jean - amarillo
14-mrt amarillo - santa rosa
15-mrt santa rosa - laguna pueblo
16-mrt laguna pueblo - canyon de chelly
17-mrt canyon de chelly - bisti badlands
18-mrt bisti badlands - moab
19-mrt moab - moab
20-mrt moab - monument valley
21-mrt monument valley - page
22-mrt page - kanab
23-mrt kanab - zion
24-mrt zion - valley of fire
25-mrt valley of fire - las vegas
26-mrt las vegas - death valley
27-mrt death valley - sf
28-mrt sf camper inleveren
29-mrt sf
Ik denk dat het niet gek is om Canyon de Chelly te laten vallen want die dag kun je beter verderop in de route gebruiken. Of je moet bisti badlands laten vallen.
Voor Moab is 1 volle dag niet veel. Is dit jullie eerste keer daar?
Waarom de stop in Kanab? Het is goed te doen om in 1 dag van Page naar Zion te rijden.
In 1 dag van Death Valley naar SF lijkt me niet verstandig, vooral omdat je de volgende dag al de camper in moet leveren. Je hebt dus geen enkele ruimte voor als er iets mis gaat.
Ik weet niet hoe de UT12 in maart is, maar als die weg er goed bij ligt zou na Moab de route via Capitol Reef naar Zion ook wel mooi zijn.
Wat zo'n schema goed duidelijk maakt is dat je niet veel ruimte hebt. Als je voor het eerste deel meer tijd nodig hebt moet je echt keuzes maken op het laatste gedeelte.
Marianne
Wel goed dat je nu de GC hebt laten vallen, als je naar Moab wilt is dat echt te veel.
Het is nog steeds niet per dag, dus lastig te zien waar je nu meerdere dagen zit.
Ik heb het even per dag genoteerd:
8-mrt middelbury - cloverdale
9-mrt cloverdale - collinsville
10-mrt collinsville - shawnee nat. Forest
11-mrt shawnee nat. Forest - petite jean
12-mrt petite jean - petite jean
13-mrt petite jean - amarillo
14-mrt amarillo - santa rosa
15-mrt santa rosa - laguna pueblo
16-mrt laguna pueblo - canyon de chelly
17-mrt canyon de chelly - bisti badlands
18-mrt bisti badlands - moab
19-mrt moab - moab
20-mrt moab - monument valley
21-mrt monument valley - page
22-mrt page - kanab
23-mrt kanab - zion
24-mrt zion - valley of fire
25-mrt valley of fire - las vegas
26-mrt las vegas - death valley
27-mrt death valley - sf
28-mrt sf camper inleveren
29-mrt sf
Ik denk dat het niet gek is om Canyon de Chelly te laten vallen want die dag kun je beter verderop in de route gebruiken. Of je moet bisti badlands laten vallen.
Voor Moab is 1 volle dag niet veel. Is dit jullie eerste keer daar?
Waarom de stop in Kanab? Het is goed te doen om in 1 dag van Page naar Zion te rijden.
In 1 dag van Death Valley naar SF lijkt me niet verstandig, vooral omdat je de volgende dag al de camper in moet leveren. Je hebt dus geen enkele ruimte voor als er iets mis gaat.
Ik weet niet hoe de UT12 in maart is, maar als die weg er goed bij ligt zou na Moab de route via Capitol Reef naar Zion ook wel mooi zijn.
Wat zo'n schema goed duidelijk maakt is dat je niet veel ruimte hebt. Als je voor het eerste deel meer tijd nodig hebt moet je echt keuzes maken op het laatste gedeelte.
Marianne
-
Gast
Wat fijn dat je zo meedenkt, ik had 2dagen voor moab gereserveerd en ook 2 dagen in zion.. inderdaad had ik ook gedacht om canyon de chelly te laten vallen scheelt veel km.
Gc zijn we al 2x geweest dus was makkelijke keus:)
Maar beide keren in 2018 en 2019 was in het begin het weer zo slecht dat we niets hebben kunnen doen en dus zijn doorgereden, ik dacht laat het zo staan en er komt zekers ruimte ergens tussen.
Wil zekers aan einde een dag meer daar ik niet in 1x van death valley naar SF wens te rijden, maar death valley zijn we al geweest maar konden vanwege de grote camper nergens komen, dus indien weer een grote laten we dat vallen.
En SF wensen toch ook nog wat dingen te doen maar dat moet ik nog uitzoeken.
Van kanab Wilden we via coral pink sand dunes SP naar zion.
Gc zijn we al 2x geweest dus was makkelijke keus:)
Maar beide keren in 2018 en 2019 was in het begin het weer zo slecht dat we niets hebben kunnen doen en dus zijn doorgereden, ik dacht laat het zo staan en er komt zekers ruimte ergens tussen.
Wil zekers aan einde een dag meer daar ik niet in 1x van death valley naar SF wens te rijden, maar death valley zijn we al geweest maar konden vanwege de grote camper nergens komen, dus indien weer een grote laten we dat vallen.
En SF wensen toch ook nog wat dingen te doen maar dat moet ik nog uitzoeken.
Van kanab Wilden we via coral pink sand dunes SP naar zion.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
@siljan Wij hadden Big Bend voor 2020 op het programma staan, maar daar zijn we door corona nooit aan toe gekomen. Moeten we nog een keer gaan. Niks aan te doen

Moest nog aan jullie denken toen ik op FB de waarschuwing zag van Palo Duro Canyon voor spring break (vanaf 12 maart). Volgens mij hebben jullie, net als wij, een bezoek aan Palo Duro Canyon gepland in die week, ik heb zelf al een dagkaart gereserveerd, ik raad je aan dat goed in de gaten te houden en evt. ook alvast te doen. Tijdens spring break gaan veel state parks in de loop van de dag dicht omdat het maximum aantal bezoekers is bereikt. Als je vanaf de website van het park probeert te reserveren kun je zien hoeveel toegangskaarten er voor die dag nog zijn, en bepalen of je alvast moet reserveren.
Terug in Texas!
-
Gast
@Hemmie hartelijk dank voor deze informatie....ik zal direct kijken.dan bedoel je Palo Duro RV park toch?
Wij hadden voordat we daar zijn al heel wat gepland maar gezien het weer tot dusver...heel slecht, en dan gaan we toch de andere weg nemen die sneller gaat:), zo moeilijk om dat in te plannen....maar komt goed gaan we vanuit:)
Wij hadden voordat we daar zijn al heel wat gepland maar gezien het weer tot dusver...heel slecht, en dan gaan we toch de andere weg nemen die sneller gaat:), zo moeilijk om dat in te plannen....maar komt goed gaan we vanuit:)
Ik bedoel Palo Duro Canyon SP
Terug in Texas!
-
teeentee
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nee he. Weer die Corona. We zouden a.s. zaterdag vertrekken naar Chicago om op maandag 7 maart een camper in Middlebury op te halen, maar nu is 1 van ons positief getest. En zonder herstelbewijs of negatieve test geen toegang tot de U.S.A. We balen enorm. De hele planning was al gemaakt. Hopelijk lukt ons fijne reisbureau het om de reis nog te verplaatsen naar later in maart. Voor iedereen die van de C23-25 aanbieding van Road Bear gebruikt maakt en binnenkort vertrekt: goede reis!
-
Gast
Dag Teentee, wat enorm balen, maar het kan toch maar zo zijn dan je zondag negatief test toch? Ik zou nog even afwachten als ik jullie was, tenminste dat hadden wij gedaan:):)
Maar het reisbureau, ik neem aan dat je Travelhome bedoeld? zal er alles aan doen om dit voorelkaar te krijgen denk ik
:)
Maar het reisbureau, ik neem aan dat je Travelhome bedoeld? zal er alles aan doen om dit voorelkaar te krijgen denk ik
Laatst gewijzigd door Gast op 01 mar 2022, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Oke jij bedoeld kaarten voor ingang? Daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan....heb jij voor mij een adres waar ik deze kan bestellen? Hoe is jullie route van Elkhart naar Amarillo? Bij slecht weer gaan wij toch voor de kortste route scheelt ruim 550km......en laten de 3 geplande bezoeken ( Upper cataract falls - cahokia mounts - shawnee nat. forest ) dit jaar voorbijgaan.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2100 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 27 Reacties