Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis johnvb: van Florida naar Las Vegas met auto.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
johnvb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Reis johnvb: van Florida naar Las Vegas met auto.

Bericht door johnvb »

Hi, na diverse eerdere roadtrips zouden we nu graag eens van oost naar west gaan. Via Brussel naar Miami. Dan paar dagen Florida en vervolgens per auto - via Texas - naar Las Vegas. Daar blijven we een paar dagen om dan weer per vliegtuig terug te keren naar Brussel.

Al met al kunnen we ongeveer de reis in 2 weken maken.
Het is best wel een stuk rijden en we willen ook wel wat zien onderweg, daar doen we het natuurlijk voor!

Zijn er mensen die dit ook eens hebben gedaan? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Hoor het graag!
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 71

Re: Florida naar Las Vegas met auto

Bericht door harryh »

Hi, allereerst is dat geen Vervoersvraag maar een vraag om interregionale route input enz. Die kun je beter hier stellen viewforum.php?f=8.

Opmerking moderator

Dit topic is inmiddels verplaatst.

Inhoudelijk: Miami-Las Vegas in 2 weken en dan ook nog een paar dagen Las Vegas, dus in laten we zeggen ongeveer 10 dagen? Dat is alleen maar rijden en niets zien. Het is zonder stops alleen al 37u rijden. Als je 8u per dag zou rijden ben je 5 dagen van die 10 alleen maar aan het rijden...
Ik zou het niet doen en een keuze maken, rondje LV, rondje Florida, eventueel oneway Florida Texas, maar dat is het dan wel.
Wij hebben dat laatste in 3 weken gedaan. Rondje LV in 3,5 week, rondreis Florida in 2 weken enz.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis johnvb: van Florida naar Las Vegas met auto.

Bericht door BonnyR »

Wij hebben ooit ook zoiets gedaan, maar hadden iets van 4 weken. Twee weken is met name rijden zoals @harryh ook al zegt. Ik zou met maar twee weken ook een andere keuze maken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me goed om even duidelijk aan te geven of die twee weken voor de totale reis zijn, of alleen voor het reisdeel.
En in welke tijd van het jaar ga je?

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Begin eens met zelf een route uit te schrijven, dan zie je zelf hoeveel tijd je wel of vooral niet hebt. Aan de hand daarvan kunnen er wel tips worden gegeven voor aanpassingen. Al zie ik ook niet hoe je vwel tijd zult hebben om iets te doen/zien. Miami - Las Vegas is 37u rijden, als je niet meer dan 8u per dag rijdt zit je al op bijna 5 volle rijdagen. Om iets te zien zul je nog wat moeten omrijden, dan blijft er nauwelijks tijd over om echt wat te zien.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In principe kan het gewoon. Je zult wel moeten inzien dat je niet alles kan zien. Dus prioriteiten stellen.
Een beetje zelfonderzoek kan ook geen kwaad.
johnvb
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvb »

BonnyR schreef:
09 feb 2022, 17:37
Wij hebben ooit ook zoiets gedaan, maar hadden iets van 4 weken. Twee weken is met name rijden zoals @harryh ook al zegt. Ik zou met maar twee weken ook een andere keuze maken.
Bedankt voor de reactie. Ik merk dat ik de vraag verkeerd heb gesteld. Excuses daarvoor.
De bedoeling is dat we in augustus 1 week in Florida verblijven, 2 weken willen rondrijden en - kijken richting Las Vegas.
Vervolgen sluiten we af met ca 1 week las Vegas.

En mijn vraag gaat juist uit naar die 2 weken rondrijden en -kijken. We willen nml. via Texas (El Paso, meteoor etc.).
tips over dit traject zijn erg welkom.

Bvd.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.
Cal.
'18 Cal. Nev., Utah
'19 Cal. + Nev.
' 23 Cruise ABC-eil.+ Deep South
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Het kan wel, maar het ligt natuurlijk ook aan je reisgezelschap. Wij waren met 5 personen, mijn schoonouders, mijn vrouw, dochter van toen bijna 7 en ik. Enige die kon rijden was ik.

Ik kan me voorstellen dat je met alleen volwassenen, of oudere kinderen/tieners soms wat makkelijker ergens later kan aankomen. Wij wilden dat niet.

Wij hebben in de zomer 2019 een reis gemaakt van Boston naar Los Angeles,
De uiteindelijk geplande route was 60 uur reiden voor 5800 km in 17 dagen.
Hierin zaten 2 ‘niet-reisdagen’, 1 in Santa F’e en 1 in Zion.
Gemiddelde rijtijd volgens routeplanner per reisdag was 4 uur. Er zaten er 4 in van ongeveer 6 uur, dat was wel veel, want met stops er bij worden dat lange dagen.
Vooral de dagen van 6 uur rijtijd waren voor ons te lang. De eerste viel nog mee, was de eerste dag van Boston naar Watkins Glenn.
Maar een dag langs Route 66, en een dag van Santa Fe naar Monument Valley waren te lang.

Het eerste deel van de reis is niet vergelijkbaar, maar het 2de misschien wel.
Het eerste deel was van Boston richting Niagara Falls, dan richting St Louis, en vanaf daar via Route 66 naar het noorden van Texas, Amarillo, een klein beetje Texas in tot Lubbock.

Vanaf Lubbock was het naar Santa Fe,
Daar een extra dag, en dan:
Santa Fe - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas - Los Angeles

Het 2de deel van 7 dagen is dus zeker te doen, dus als je in de eerste week tot in (noord) Texas komt, kan het
2de ook.

We hebben er van genoten, en voor komende zomer dienen zich dezelfde randvoorwaarden aan als in 2019 (Wij vliegen eerst naar familie in Boston, terug vanaf LA, mijn schoonouders komen vanaf LA ook weer naar Boston), maar we gaan het toch niet herhalen. Ondertussen al tickets geboekt van Chicago naar LA zo wordt het rijden in ieder geval beperkt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
johnvb
Amerika-ontdekker

Bericht door johnvb »

Lijkt me mooie trips!
Succes.
Laatst gewijzigd door markro op 20 feb 2022, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
'91 N.Y.
Fl. + Cruise
'92 Cal.
'95 Cal.
'98 Fl.
'10 Fl.
'12 NY. Fl. + Cruise
'13 Fl. + Cruise
'14 Cal.
'15 Fl. + Cruise
'16 Fl.
'17 Fl, Miss., Alab.