Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben inmiddels 1,5 keer een wegbrenger gehad (2020 was niet helemaal gegaan zoals gepland :wink: ). Je zou naar onze reisverslagen van 2018 en 2020 kunnen kijken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html

Ik zie dat je in je planning van 2018 een hoop commerciële campings hebt staan. Is dat een bewuste keuze? Je zou ook eens kunnen kijken of er State Parks zijn waar je langskomt en daar gaan staan. Is goedkoper en wij vinden het een stuk mooier en prettiger.
Ten zuid-westen van Nashville en iets ten zuid-oosten van Memphis ligt Tishomingo State Park. Wij hadden daar een ongelooflijk mooie plek aan het meer. Als je dit in de route opneemt, moet je proberen site 14 te kiezen. Die is prachtig en mega groot. Zie hiervoor het verslag van 2020.
Gast

Bericht door Gast »

Dag allemaal, 4 weekjes en dan is het zover, gemengde gevoelens tav het weer wat nu in VS heerst.......hopen toch echt dat dat begin maart klaar is want daar word ik wel zenuwachtig van....
Iemand ervaring met dit soort noodweer en de camperreis? Is dat überhaupt te doen, dus safe?

We wachten af....zijn druk bezig met plannen route, helaas geen reacties op mijn vorige post voor leuke plekjes aan het begin van onze route, maar wie weet komen er nog leuke tips.

Fijn weekend
Sil
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt toch een reactie gehad? En je hebt niet gereageerd op haar vraag. Bekijk de verslagen eens waar jojotravelusa naar verwijst. Je kunt ook verslagen van anderen bekijken. Op die manier kom je altijd wel leuke tips tegen.
Het helpt ook wel als je aangeeft wat voor soort dingen je leuk vindt. Misschien is het ook een idee om eens wat reisgidsen te bekijken. Daarvoor kun je eens een bibliotheek binnen lopen. Of zoom in op plaatsen op de route op Google Maps en kijk wat je tegenkomt.
Wij hebben ook vaak leuke dingen ontdekt doirvte kijken naar foldertjes die je bij hotels en restaurants en campings enzo wel ziet liggen. Of praat eens met mensen van en op de camping.
Je kunt ook zoeken op de websites van de verschillende staten. Soms sturen ze ook folders etc op.
Kijk voor bijvoorbeeld Indiana hier: https://www.in.gov/core/.
Ook andere staten hebben een dergelijke website.
En zoek ook eens op state parks.

Over het weer valt nu nog niets te zeggen. Kijk ter plekke hoe de omstandigheden zijn en pas zonodig de route aan.

Marianne
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Gast schreef:
05 feb 2022, 21:38
emengde gevoelens tav het weer wat nu in VS heerst.......hopen toch echt dat dat begin maart klaar is want daar word ik wel zenuwachtig van....
Iemand ervaring met dit soort noodweer en de camperreis? Is dat überhaupt te doen, dus safe?
Ik begrijp je helemaal Sil...
Ik had dat vorige week in Las Vegas...
daar was ik na in Utah te zijn geweest..
Gevolg ...ik had wel een shirt met korte mouwen bij me maar geen korte broek.
En die miste ik nu echt...
Vreselijk ; dat weer in de Verenigde Staten is gewoon niet te vertrouwen...
Dat is het het enige nadeel van dat werelddeel...

Heel veel sterkte
Be
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

Haihai, overal gezocht marianne kon helaas geen reactie vinden...blijkt dat dat op een nwe pagina staat, dus nu gelezen.
Je tips heb ik ter harte genomen maar denk niet dat wij niet overal onze kennis weghalen:) overal op google in boeken etcetc zijn wij onze horizon aan het verbreden maar de ervaringen van de mensen vinden we zoooo belangrijk vandaar mijn oproep.
Uiteraard ga ik de sites Lezen van degenen die er zijn geweest.
Maar onze ervaring is in het begin gewoon veel km's maken....en daar wilden we nu eens van afwijken indien mogelijk.
Het weer is daar momenteel wel een dingetje maar gaan gewoon plannen en zien wel ter plekke of we wat moeten herzien. Iets waar je toch niet onderuit komt en ook goed is want die avonturen zijn het leukst:)

Alles is in iedergeval geregeld...nu de route nog en we kunnen !

Silvia
Gast

Bericht door Gast »

jojostravelusa schreef:
31 jan 2022, 16:40
Wij hebben inmiddels 1,5 keer een wegbrenger gehad (2020 was niet helemaal gegaan zoals gepland :wink: ). Je zou naar onze reisverslagen van 2018 en 2020 kunnen kijken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html

Ik zie dat je in je planning van 2018 een hoop commerciële campings hebt staan. Is dat een bewuste keuze? Je zou ook eens kunnen kijken of er State Parks zijn waar je langskomt en daar gaan staan. Is goedkoper en wij vinden het een stuk mooier en prettiger.
Ten zuid-westen van Nashville en iets ten zuid-oosten van Memphis ligt Tishomingo State Park. Wij hadden daar een ongelooflijk mooie plek aan het meer. Als je dit in de route opneemt, moet je proberen site 14 te kiezen. Die is prachtig en mega groot. Zie hiervoor het verslag van 2020.
Dag, nee was geen bewuste keuze het kwam gewoon zo en voelen ons veilig....nu we voor de 3e keer gaan durven we onze sky te verbreden en weten ook hoe en wat. Je bent zekerder door de ervaringen ik denk dat dat veel meespeelt. Het KOA boek vonden we erg gemakkelijk, ik heb begrepen van Road Bear dat deze nu alleen online staan, dus geen boek meer dat vind ik erg jammer.... Ik had gelezen dat jullie het Tishomingo state park mooi vonden en nr. 14! Denk dat wij die in onze route opnemen, dank hiervoor.
Gast

Bericht door Gast »

Hallo allemaal! Zijn er ervaringen met echt indianenreservaten waar je welkom bent? Ook vragen wij ons af of het omrijden naar het Brown country state park in maart de moeite waard is? Wij zijn cataract falls tegen gekomen en dat lijkt ons mooi!
Dank voor ons
Silvia
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een paar tips voor de staten die je noemde.

Arkansas:
Hot Springs NP, mooie omgeving en interesante historie.
Petite Jean SP
In Bentonville het Walmart museum, en het prachtige Crystal Bridges Museum (zowel binnen als buiten).

Missouri:
St Louis, met name de Gateway Arch en het museum daarbij. De gratis dierentuin daar is ook mooi. Net over de grens, maar net in Illinois, Cahokia Mounds

Kansas:
Louisville Slugger als je van baseball houdt, Cosmosphere als je van ruimtevaart houdt
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor het bezoeken van een reservaat kun je eens kijken op bijvoorbeeld https://nativeamerica.travel/pages/faq of http://www.grasshoppergreg.com/tourist- ... ervations/.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Gast schreef:
08 feb 2022, 16:37
Het KOA boek vonden we erg gemakkelijk, ik heb begrepen van Road Bear dat deze nu alleen online staan, dus geen boek meer dat vind ik erg jammer....
http://koa.uberflip.com/i/937536-2021-k ... irectory/0?

Ik vond het KOA boek ook altijd wel fijn, jammer dat er geen papieren versie meer is.
27 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Kan inderdaad erg onhandig zijn onderweg, als je het alleen digitaal kunt benaderen.
Vroeger kregen we ook een Woodall's. Was ook een handige campinggids.
Gast

Bericht door Gast »

Dag, druk route aan plannen, heeft iemand ervaring van de route van arkansas omg memphis naar alberquerque.....via dallas/abilene of via amarillo?
Groetjes silvia
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Bij Amarillo in de buurt heb je Palo Duro SP en Caprock Canyon SP. Die laatste vonden wij vorig jaar erg mooi, die eerst gaan we over een paar weken hopelijk alsnog bezoeken, kon vorig jaar vanwege sneeuwstorm niet door gaan, maar schijnt ook mooi te zijn. De andere route lijkt me minder leuk, tenzij je eenmaal in New Mexico echt nog wat zuidelijker gaat voor Carlsbad Caverns verns en White Sands.
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Dank, ga ik uitzoeken....White sands had ik staan maar ook weer weggehaald scheelt ons 550km...en we willen graag naar boven naar MOAB maar weet niet of te koud is...
Route tot dusver deze keer geen plaatsen maar dat wat we willen bezoeken vastgezet.
Elkhart 8 maart camper ophalen vandaaruit
Upper cataract falls
Cahokia mounts
Shawnee nat.forest
Petite Jean state park
Amarillo
Santa rosa
Tent rocks
Bisti badlands
Dan zijn we denk ik een dag of 9/10 verder en willen dan graag omhoog naar moab en weer naar beneden GC en verdere route komt nog....
Misschien nog mesa Verde np in Colorado
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Gast schreef:
21 feb 2022, 21:02
maar weet niet of te koud is...
Heb ook een paar keer wegbrengcamper gedaan vanuit Elkhart. Eerste keer route 66 gedaan vanaf 16 maart, na dag 3 de hele trip korte broek gedragen ☀️. Tweede keer de iets noordelijker route gereden, zelfde periode. In Pueblo besloten i.v.m sneeuw en noodweer naar Santa Fe te vluchten en zuidelijker te blijven rijden. Goed idee om meerdere routes te plannen. Het weer is zeer onvoorspelbaar.
27 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Gast schreef:
Misschien nog mesa Verde np in Colorado
In Mesa Verde is het in maart nog aardig koud en er worden nog geen tours gegeven en die zijn daar juist zo nuttig en interessant.
Gast schreef:
en we willen graag naar boven naar MOAB maar weet niet of te koud is...
Moab lijkt me dan juist wel weer prettig. Het is daar gemiddeld wat warmer dan in Mesa Verde.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als je Kasha Katuwe tent rocks bedoelt, die is dicht.
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Dag, dacht als we naar moab gaan kom je toch langs mesa Verde als ik goed gezien heb....maar zal nog goed kijken misschien dan toch maar rechtstreeks en dan weer naar beneden want hebben nog veel op ons lijstje staan:) oa GC, Zion, tonto nf, valley of fire, death valley, en nog heel veel meer.....we moeten keuzes maken....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je rijdt er inderdaad min of meer langs, maar het is afwachten of de wegen begaanbaar zijn. Schrijf de route eens uit per dag om te zien hoeveel tijd je hebt.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

8maart camper halen elkhart
9/3 Elkhart- cataract falls 330km
10/3 Cataract f - cahokia mount 333km
11/3 Cahokia mount - shawnee nf 240km
12-13/3 Shawnee nf - petitejean sp 587km

Bij slecht weer rechtstreeks van Saint Louis naar oklahoma 803km

14-15/3 Petit Jean sp - amarillo 885km
Evt. Palo duro sp 35min extra
16/3-17/3Amarillo - santa rosa 276km
Santarosa - tent rocks 227km dicht?
Tent rocks- bisti badlands 318km
18/3Bisti badlands - mesa Verde 211km
19/3 Mesa Verde- moab 234km

Bij slecht weer bisti badlands naar moab 366km

Dit is 1e route, denken ongeveer 18/19 maart hier te zijn natuurlijk sterk afhankelijk van het weer dan ben je natuurlijk eerder bij moab
Tips adviezen welkom:)
Laatst gewijzigd door Gast op 22 feb 2022, 11:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer