Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Layover van 21u

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DavyA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Layover van 21u

Bericht door DavyA »

Hallo.. misschien een domme vraag.. in de zoekfunctie kwam ik er niet uit..

Bij een layover in New York voor een vlucht richting Hawaii. In mijn zoektocht naar tickets kom ik oa vluchten tegen met een layover van 21u. Zit je dan effectief de 21u 'vast' in de luchthaven, of zijn er manieren waarop je dan toch even de stad in kan? Of kan je naar een airport hotel voor een overnachting? Of zijn er plekken in de luchthaven waar je kan overnachten?

Thanks
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Layover van 21u

Bericht door Bushmaster »

je kan gewoon het vliegveld af, hou wel rekening mee dat je bij terugkomst weer door security moet.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Er zijn ook vluchten met een overstap van 2 a 3 uur aan de westkust.
Van New York naar Hawaii is het ook weer een forse afstand. Vergis je daar niet in
Wij vlogen van Amsterdam naar Lihue met een overstap van 2:15u op Seattle. Dan ben je na 18 uur wel op de plaatst van bestemming.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En je moet even checken of je bagage wel rechtstreeks gaat, anders loop je daar ook mee te zeulen en dan is de lol er gauw af. Een trolley kan nog wel, maar koffers is geen succes.
Gast

Bericht door Gast »

eens met @jojostravelusa.
Je moet in de US sowieso door immigrations, daarna je ruimbagage oppikken en door customs, ik denk niet dat je daarna gelijk je bagage kunt afgeven, omdat je vlucht pas 21 uur later gaat. Inderdaad navragen dus!
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

jojostravelusa schreef:
01 feb 2022, 12:38
En je moet even checken of je bagage wel rechtstreeks gaat, anders loop je daar ook mee te zeulen en dan is de lol er gauw af. Een trolley kan nog wel, maar koffers is geen succes.

Je bagage gaat volgens mij dan niet gelijk door.
Op NY kom je de USA binnen en zal je zelf voor de immigration moeten en je bagage door de customs.
Je moet dus op je POI (Port of Entry) altijd je bagage oppikken.
DavyA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DavyA »

Dankjewel allemaal voor de info..
Ik heb ondertussen tickets Brussel - Amsterdam - LAX - Maui gevonden aan redelijke prijzen voor de maand juli. Layover in LAX van 5u, maar met de extra regeltjes voor Hawaii zijn die uren weer handig, en toch ook weer niet TE gek.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Die extra regeltjes vallen echt reuze mee. :thumbup:

Ja, je moet je van te voren even voorbereiden maar als je dat goed doet dan merk je daar verder weinig van
Wij hadden 2:15 u voor de overstap en hadden op Seattle een Pre check. Dit was vrijwillig. Vlakbij onze vertrekgate was een balie van Delta waar al onze gegevens werden gecontroleerd. Dit duurde nog geen 5 minuten. Alles in orde? Dan krijg je een gaaf polsbandje en op vertoon van dat polsbandje mag je op Hawaii gewoon doorlopen naar het volgende raam. Doe je deze pre check niet dan krijg je de controle op Hawaii zelf.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89