Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gast

Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Gast »

Dag Allemaal,

Jaaaa :) wij hebben weer een wegbrengcamper geboekt in maart 2022, hopen zo ... dat het nu wel allemaal door kan gaan.

2x eerder dit gedaan, 1e x Route 66 ( in kort verwoord haha ), 2e x naar beneden naar de Big Bend, dit was ontzettend mooi maar heeeel veeel KM's, dat gaan we niet weer doen.

We willen graag de 1e reis nogmaals opnieuw maken, denken dat het wat minder spannend is dan de 1e keer, maar dan met natuurlijk ook andere highlights.

We gaan 6 maart 2022 voor 25 dagen ( we houden dit heerlijk in ons hoofd en gaan plannen :) ) weer de reis maken van Chicago naar SF.

Tips zijn natuurlijk weer van harte welkom.
Voor nu allemaal fijne feestdagen en een goed en gezond 2022!

Liefs, Jan&Silvia
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn vorig jaar maart begonnen aan een wegbrengcamperreis, maar moesten helaas zeer versneld terug. Uit en thuis was 10 dagen, terwijl ruim 4 weken gepland was. Je mag ons roadbook gebruiken, maar wij zijn kilometervreters en jullie willen dat niet meer zeg je. Wij zouden van Chicago, via New Orleans naar Big Bend en dan door naar Las Vegas. Dit is een zeer korte samenvatting, maar als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel.
In ons reisverslag zit ook het roadbook. Misschien haal je er toch nog wat uit. Veel plezier met plannen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie weer gaan! En hopelijk gooit corona geen roet in het eten.
Je geeft aan dat je hetzelfde wilt doen als de eerste keer. Misschien niet gek om de route hier neer te zetten en aan te geven waar je meer of minder tijd zou willen hebben. Dan is het wat makkelijker om tips te geven.
Hebben jullie al iets vastgelegd? In Zion bijvoorbeeld?

Marianne
teeentee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door teeentee »

Wat leuk! Wij gaan op maandag 7 maart een Road Bear camper wegbrengen van Middlebury naar San Francisco. In 2020 waren we hier ook aan begonnen (met een Class A!!) maar helaas na 10 dagen waren we al weer thuis. Met dank aan Covid. De route in 2020 was uiteindelijk: Middlebury - Chicago-Omaha-Denver-Bryce-Las Vegas-Los Angeles. Nu willen we: Middlebury-St. Louis-Oklahoma City- Amarillo-Albuquerque-Grand Canyon-Sequoia-Yosemite-San Francisco. Zin in!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hopelijk gaat het goed met @siljan ! Het is erg stil.

@teeentee Leuk dat jullie ook plannen hebben. Misschien niet gek om een routetopic aan te maken? Ik zag dat je in een ander topic al een vraag had gesteld over campings. Ken je de site www.recreation.gov? Daar kun je zien welke campings in de parken je kunt reserveren, en welke first come first serve zijn.
Bedenk dat Sequoia in maart wel erg vroeg is. En je weet dat je via Kings Canyon het park moet binnen rijden?

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Hallo Allemaal,

Dank voor de berichtjesm fijn te lezen dat er weer zo word meegedacht:):) Wij hebben nog niets gedaan omdat wij even willen afwachten of het door gaat of niet, we vertrekken dezelfde datum op 7 maart voor 22nachten/25 dagen ( al snap ik nog steeds niet goed hoe dit zit ) als Teeentee en ook Road Bear van Middlebury ( eerst nachtje Chicago ) naar SF.
We krijgen bij navraag hooguit 4/6 weken van te voren te horen van Travelhome of de reis doorgaat en daar wachten we op met alles plannen. Wel heb ik al gekeken naar vrije plekken en zowel Zion als GC nog genoeg vrij in maart.
Dank alvast voor ons.....ga nu toch wat vaker kijken had niet echt gedacht al zoveel reactie te krijgen:)
Jan&Silvia
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Gast schreef:
11 jan 2022, 17:04
we vertrekken dezelfde datum op 7 maart voor 22nachten/25 dagen ( al snap ik nog steeds niet goed hoe dit zit )
Heen reis is een dag, plus de verplichte overnachting. Na inlevering RV nog een overnachting voor de terugvlucht?
27 States so far...
Gast

Bericht door Gast »

Corv schreef:
11 jan 2022, 17:14
Gast schreef:
we vertrekken dezelfde datum op 7 maart voor 22nachten/25 dagen ( al snap ik nog steeds niet goed hoe dit zit )
Heen reis is een dag, plus de verplichte overnachting. Na inlevering RV nog een overnachting voor de terugvlucht?
Ja inderdaad nog een overnachting in SF, dank voor de uitleg:)
Gast

Bericht door Gast »

Dag allemaal, hierbij de route van de reis van 2018 en 2019.....gaat het dit jaar 2022 door dan wensen wij de route van 2018 te herhalen met natuurlijke nieuwe andere highlights maar ook reeds bezochte zoals Zion en GC .
2018
Kaart 1
05/3 ams-chicago
06/3 chicago-middlebury indiana, Camper ophalen, via I57/I70 naas St. Louis
Kankakee 247 km/Champaign 370km/Effingham 470km/Greenville 555km/
St Louis 636km, overnachten op walmart 1e nacht bij Effingham Walmart
07/3 Effingham-Tulsa overnacht Claremore KOA Tulsa NE/Will Rogers downs
Kaart 2
08/3 Tulsa-Oklahoma city-Amarillo tx overnacht Fort Amarillo RV park
Kaart 3
09/3 Amarillo-Santa fe- Albuquerque overnacht KOA Albuquerque North Bernalillo
10/3 Albuquerque-Petrified forest NP/Painted Desert-Holbrook-Flagstaff
overnachten KOA Flagstaff
Kaart 4
11/3 Flagstaff-Mather campground GC NP overnachten campground GC
12/3 overnachten campground GC
Kaart 5
13/3 Grand canyon-Page overnachten Wahweap Campgr. Lake Powel
14/3 Page overnachten Wahweap Campground Lake Powel
Kaart 6
15/3 Page-Zion NP overnachten zion NP Watchman campground
Kaart 7
16/3 Zion-Valley of fire state park -LasVegas overnachten Circus Circus RV Park
Kaart 8
17/3 Las Vegas-Needles overnacht Desert View RV Resort
18/3 Needles – Palm Springs overnachten Palm Springs/Joshua Tree KOA
19/3 overnachten Palm Springs/Joshua Tree KOA
Kaart 9
20/3 Palm Springs-Hollywood overnachten Hollywood RV Park
21/3 Dockweilerpark-LA overnachten
22/3 Santa Fe camper inleveren

2019

19/3 - 20/3

Chicago - Middlebury 232 km
Middlebury - Louisville 460 km (4.47min)
Louisville – Nashville 283 km (2.41min)
19/20/21- 3 Nashville 1 dag blijven

21/3 - 22/3 - 23/3

Nashville – Memphis 341 km (3.10min)
Memphis – Dallas 728km (6.39min)
Dallas – Big Bend NP 647km ( 9.42min)

23/3 en 24/3 Big Bend NP
25/3 – 26/3 – 27/3 – 28/3

Big bend – El paso 532km (5.39min)
El paso – Phoenix 760km (8.20min)
Phoenix – Grand Canyon Mather 369km (3.33min)

28/3 – 29/3 Mather Grand Canyon
30/3 – 31/3 – 1/4
Grand Canyon – Valley of fire state park 493km (4.48min)
Valley of Fire – Death Valley Furnace greek 290km (2.57min)
1/4 Death valley Furnace greek

2/4 – 3/4 – 4/4
Death Valley – Yosemite upper pines 689km (7.43min)
4/4 Yosemite upper pines

5/4 – 6/4 – 7/4 – 8/4 – 9/4
Yosemite – San Franscisco 325km ( 4.25min)

7/4 San Franscisco Marin RV park
8/4 Marin RV park – Anthony Chabot 26.3km (56min)
9/4 Anthony Chabot – Leandro Boulevard 21.3km (30min) Camper inleveren
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Al ik het goed begrijp heb je nu meer tijd dan in 2018. Je hebt dus wat meer ruimte. Hoeveel precies is me nog niet helemaal duidelijk, lijkt me verstandig om even goed uit te zoeken. :wink:

Ik kan over het eerste stuk niet veel zeggen, maar ik neem aan dat je dat ongeveer hetzelfde zal doen. Misschien iets anders indelen met andere campings. Wil je voor de GC weer twee nachten uittrekken? Je bent er nu meerdere keren geweest. Misschien een nacht in Monument Valley toevoegen? En dan iets meer tijd voor Zion, en een overnachting in Valley of Fire. Of wat meer tijd in New Mexico.
Daarna zou ik naar Death Valley gaan. Je kunt in het park overnachten of je doet een overnachting net voor het park en een stop erna.
Daarna kun je naar de kust en dan omhoog naar SF.
Of je gaat na Death Valley naar Lake Tahoe. Maar of dat in die tijd van het jaar een aanrader is weet ik niet. Probeer in elk geval bij Lone Pine de Alabama Hills mee te pakken.

Voorbeeld:

6-mrt AMS Chicago
7-mrt Chicago - St Louis
8-mrt St Louis - Tulsa
9-mrt Tulsa - Amarillo
10-mrt Amarillo - Albuquerque
11-mrt Albuquerque - Flagstaff
12-mrt Flagstaff - Grand Canyon
13-mrt Grand Canyon
14-mrt Grand Canyon - Monument Valley
15-mrt Monument Valley - Page
16-mrt Page
17-mrt Page - Zion
18-mrt Zion
19-mrt Zion - Valley of Fire
20-mrt Valley of Fire - Las Vegas
21-mrt Las Vegas
22-mrt Las Vegas - Death Valley
23-mrt Death Valley - ?
24-mrt ? - kust?
25-mrt kust? - kust?
26-mrt kust? - San Francisco
27-mrt San Francisco
28-mrt
29-mrt
30-mrt

Hier zit dus nog wat ruimte in als ik het goed begrijp.
Gast schreef:
Dank alvast voor ons.....ga nu toch wat vaker kijken had niet echt gedacht al zoveel reactie te krijgen:)
Je krijgt hier vrijwel altijd heel snel reacties, dus vaak kijken! :wink: Zelfs met maar 1 reactie is het leuk om iets van je te laten horen. :thumbup:

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
12 jan 2022, 20:36
Ik kan over het eerste stuk niet veel zeggen, maar ik neem aan dat je dat ongeveer hetzelfde zal doen. Misschien iets anders indelen met andere campings. Wil je voor de GC weer twee nachten uittrekken? Je bent er nu meerdere keren geweest. Misschien een nacht in Monument Valley toevoegen? En dan iets meer tijd voor Zion, en een overnachting in Valley of Fire. Of wat meer tijd in New Mexico.
Daarna zou ik naar Death Valley gaan. Je kunt in het park overnachten of je doet een overnachting net voor het park en een stop erna.
Daarna kun je naar de kust en dan omhoog naar SF.
Of je gaat na Death Valley naar Lake Tahoe. Maar of dat in die tijd van het jaar een aanrader is weet ik niet. Probeer in elk geval bij Lone Pine de Alabama Hills mee te pakken.
Dank voor het meedenken:) We vertrekken 7 maart en verbijven dan in de camper 21 nachten heb ik begrepen......GC gaan we zekers nog een x doen, de laatste keer denk ik:), dus 1 nachtje vind ik nu ook voldoende, en Zion een nacht langer, vorige x zijn we er weggeregend dus hopen dat het nu wat beter is. Valley of the Fire staat bij ons aan de top, helaas de laatste x geen mooie zonsondergang en opkomst mogen zien, men vertelde ons dat het juist bewolkt moest zijn, nou we laten ons verrassen! Death Valley gaan we ook doen, helaas de vorige x bijna nergens gekomen ivm de grote camper die we hadden, en alles stond daar destijds vanwege de stormen en omgewaaide bomen op zijn kop. Maar wel heerlijk gegeten en gezelligheid gehad in het restaurant daar ter plekke. Lake Tahoe is prachtig, maar gaan we niet weer doen,was allemaal gesloten destijds, we hebben bij leuke mensen zomaar de camper neer mogen zetten voor overnachten! We proberen ook wat nieuwe dingen te doen, dus inderdaad misschien wat meer New Mexico en Monument Valley. Tips zijn natuurlijk altijd van harte welkom!
Groetjes, fijn weekend allemaal en blijf gezond:)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

New Mexico is mooi en verdient zeker een bezoek. Denk aan White Sands NM, Taos Pueblo, Santa Fe, Albuquerue, de Turquoise Trail, Kasha Katuwe Tent Rocks NM, de Bisti Badlands.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Gast schreef:
Jan&Silvia
Je kunt instellen dat je een mail ontvangt wanneer iemand op je bericht heeft gereageerd. Onder je account - gebruikerspaneel - forumvoorkeuren - wijzig notificatie opties
Gast

Bericht door Gast »

Dank voor de tip!

Nu uitzoeken wat coronaregels zijn voor inreizen.....veel gelezen ...veel verschillende websites. Waar ik tot dusver achter ben is dat je met janssen vaccinatie ( dus 1x vaccineren ) het vliegtuig in mag.. daarentegen geeft de GGD weer dat men geen QR code meer krijgt straks? Weet iemand daar iets van? Vandaag gebeld met vele instanties...helaas geen eenduidig antwoord. Morgen ambassade bellen op advies van RIVM.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor het inreizen eens in dit topic en in andere topic onder Reizen Algemeen.
Kijk ook goed het met de terugreis gaat en hou er rekening mee dat het nog meerdere keren kan wijzigen.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Dag, topic doorgenomen dank. :) Wij hebben alles afgebeld of er veranderingen aankomen, tot dusver niets ... nu maar hopen dat alles zo blijft zoals het nu is ... of beter versoepelingen natuurlijk, dan kunnen we als alles goed verloopt onze reis op 7 maart 2022 beginnen. :)
Gast

Bericht door Gast »

Daar gaan we dan weer.......rechtstreekse vlucht omgezet naar tussenstop van 5uur in Washington! Zo balen , is ons al eerder overkomen.....nu kijken of we wat kunnen omboeken. Iemand advies?
Groetjes silvia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is vervelend! Stel je vraag eens in dit topic, daar zitten de experts.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Hartelijk dank Marianne!
Laatst gewijzigd door markro op 27 jan 2022, 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gast

Bericht door Gast »

Dag allemaal, wij zijn route aan het uitpluizen. Tips in indiana, missouri, arkansas, kansas, oklahoma, zijn zeer welkom:)

We weten nog niet wat we als 1e stuk van de route gaan rijden.....

Horen graag jullie ervaringen

Dank alvast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer