Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door tddft_ »

Bedankt voor de tip.

@Coyote ik vraag me ook af hoe en wat met betrekking tot het wijzigen van m’n vlucht. Met betrekking tot m’n verblijf, ik verblijf bij familie dus gelukkig geen probleem.
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

Voor mijn komende reis toch eens tickets van/naar Duitsland overwegen. Düsseldorf is net zo ver rijden als Amsterdam voor mij. En zoals ik het lees hoeven volledig gevaccineerden überhaupt geen test aan te leveren om terug te mogen vliegen, zelfs niet nu Duitsland de VS heeft aangegeven als hoogrisicogebied.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2257
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Big Al »

Klopt, maar hoe lang zal het duren voordat 2G+ ook op reizigers van toepassing is in Duitsland?
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door pepilein »

Hier ook maar wat ervaringen delen in 1 bericht met meerdere onderwerpen:
De voorpret is er op deze manier van reizen voor ons wel af. We zijn vandaag teruggekomen, maar al met al was het wel "spannend". Natuurlijk de test vooraf (gratis dankzij de geweldige tips op dit forum, waarvoor dank!) Dan ga je, maar dan de "drukte" op Schiphol, het constant dragen van mondkapje(s) zijn zeker niet onoverkomelijk, maar het voelde als vreemd. Eenmaal in Florida aangekomen zagen we de besmettingscijfers aldaar exploderen, maar vreemd genoeg maakt men zich er daar nauwelijks druk om. Opvallend wel de lange rijen bij teststraten en gelukkig ruim van te voren een (wederom gratis!) een test afspraak gemaakt voor ons gezin bij curative.com. Werkte uitstekend. 2hr PCR test gedaan en inderdaad na 2 uur alle uitslagen binnen. Maar ook dit is enorm spannend en zo begrijpelijk dat mensen hier wakker van liggen. We hebben regelmatig een zelftest gedaan en waren en zijn altijd negatief, maar viel wel een last van onze schouder af na het sms-je en emailtje (wederom handige tips hier en het hebben van een Amerikaans nummer komt nu echt van pas!) Helaas nog wel onze auto in de prak gereden doordat er mensen zo vriendelijk waren om zonder licht te rijden. Maar goed verzekerd en probleemloos bij ons "vaste" huurbedrijf NATIONAL een andere auto kunnen ophalen. En nu in de verplichte quarantaine (zullen ze checken of je ook daadwerkelijk een GGD test gedaan hebt na dag 5?) Overigens werden onze papieren allemaal gecheckt op MCO en nogmaals bij de overstap op Atlanta, ondanks dat er op onze boardingpas duidelijk stond dat all documents are ok.
Kortom dit is voor nu het "nieuwe" reizen en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je met je gezin of met wie dan ook heel goed nadenkt of je dit wel moet willen. Wij hebben het gedaan en het was enorm leuk om er weer te zijn na 2- en half jaar, maar zijn ook heel blij en vooral opgelucht zonder problemen en extra kosten weer terug te zijn. Overigens werken we beide in het onderwijs en zijn we in de gelukkige omstandigheid dat onze werkgevers coulant en meedenkend zijn en we eerst de 5 dagen (ervanuitgaand dat we negatief testen) in quarantaine moeten en dus geen les gaan geven. Met de vandaag 35000 positieve tests misschien iets te vroeg besloten door onze regering, maar goed, dat is een andere discussie.
Hopelijk in de zomer wat minder regels.
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Billy Bob »

@Galapogos Dus jouw plan is om naar Düsseldorf te vliegen voor het geval je positief bent? Ik denk niet dat je medepassagiers daar zo blij mee zullen zijn.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1593
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door d_vdploeg »

@pepilein Dank voor je update. Het is te hopen dat er straks minder besmettingen zijn waardoor de kans ook kleiner is dat je besmet raakt. Dan is de test ook minder spannend. Kan me goed voorstellen dat jullie opgelucht waren toen de test negatief was.

Wel een beetje genoten van jullie reis of regelmatig gedacht aan de terugreis?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1829
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Timothy555 »

Billy Bob schreef:
07 jan 2022, 17:34
@Galapogos Dus jouw plan is om naar Düsseldorf te vliegen voor het geval je positief bent? Ik denk niet dat je medepassagiers daar zo blij mee zullen zijn.
Ik zou het ook overwegen, mocht ik een ticket naar NL hebben, positief testen en daardoor niet naar huis kunnen. Vlucht inruilen voor een flight credit of refund, en met een andere airline rechtstreeks naar België of via Düsseldorf inderdaad.

Dat is helemaal niet anders dan ik die bijvoorbeeld met retourticket LAS - AMS - BRU omgeruild heb voor LAS - JFK - BRU. Zo omzeil je ik nog steeds de testverplichting.

Wat mij betreft dringend tijd dat we dit virus leren aanvaarden. Ik heb jaren terug al eens met 39 graden koorts op een vliegtuig gezeten, me ellendig voelend. Niemand die er toen ook maar iets om gaf. Daarvoor ging vroeger niemand z’n vakantie annuleren. Je kon ter plaatse uitzieken en er het beste van maken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door harryh »

Geen enkel land volgt het belachelijke Nederlandse testbeleid voor de terugreis vanuit de VS. Dus dan krijg je dit soort dingen. Tijd voor afspraken op EU niveau.Oh nee die zijn te druk met regelgeving voor het maximum vermogen van stofzuigers.
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Hoodriver »

@Timothy555 Met een vliegtuigticket LAS-AMS-BRU hoef je toch ook niet te testen, zolang je de luchthaven in Amsterdam niet verlaat, overstapt en per vliegtuig verder reist naar Brussel.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door mpaauwe »

Maar dan rest mij nog steeds de vraag; moet ik, als Nederlander, testen om naar België te vliegen?
raiders
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:02
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door raiders »

Ik zou over minder dan 24 uur terug vliegen naar Nederland, maar helaas, ik ben positief getest.

Ik ga dit topic nog even doorspitten, maar als ik het goed heb moet ik zsm een pcr test doen, en dan kan ik over 11 dagen pas terug vliegen, met een negatieve rapid test(die niet ouder dan 24 uur is) of een doktersverklaring als ik daarop positief ben met daarop de verklaring dat ik niet langer besmettelijk ben?

Edit:

Bovenstaande klopt niet, pagina 31 is erg duidelijk wat verreist is.

Eerst volgende pcr test mogelijkheid is helaas woensdag pas hier in California waar wij zitten.
Laatst gewijzigd door raiders op 08 jan 2022, 02:13, 2 keer totaal gewijzigd.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door GoBucks »

Timothy555 schreef:
07 jan 2022, 22:06
Wat mij betreft dringend tijd dat we dit virus leren aanvaarden.
Dit vind ik nu ook, De overgrote meerderheid van gevaccineerde mensen hebben weinig tot geen last meer van covid. Waarom zouden die niet gewoon vrij kunnen reizen? De meeste mensen die in het ziekenhuis belanden zijn of ongevaccineerd of hebben onderliggende gezondheids problemen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2504
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Dutchess »

raiders schreef:
08 jan 2022, 01:11
Ik zou over minder dan 24 uur terug vliegen naar Nederland, maar helaas, ik ben positief getest.

...

Eerst volgende pcr test mogelijkheid is helaas woensdag pas hier in California waar wij zitten.
Wat vervelend! Het is me trouwens een raadsel waarom die PCR test vereist is voordat de klok van 11 dagen gaat tikken. BuZa zegt VWS verantwoordelijk is voor dat beleid, maar dat het conform de EU eis is voor een herstelbewijs. VWS heeft tot nu toe nog niet inhoudelijk gereageerd behalve dat ze zeggen dat BuZa vragen moet beantwoorden over de eisen voor het inreizen. (Kastje <-> muur) Dus een positieve antigeen test is goed genoeg om je het reizen te verbieden, maar niet goed genoeg om de klok te starten voor je herstel. :evil:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
raiders
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2020, 10:02
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door raiders »

Ons plan is nu om woensdag een PCR test te doen, en mocht deze op tijd binnen zijn(en negatief) kijken wat de mogelijkheden zijn om zsm terug te vliegen. Ook ga ik morgenochtend een afspraak maken om een Rapid test te doen voor donderdag of vrijdag, om dan eventueel een dag later terug te vliegen(als de optie er is..)


Ik ga nu met KLM contact opnemen om te zien wat de mogelijkheden zijn om de vlucht te wijzigen, alleen zijn ze niet zo snel met antwoorden op de socials..

We verblijven trouwens bij familie, dus de stress om nog dagen in een hotel te zitten is er niet, maar het is wel erg vervelend..
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Hoodriver »

mpaauwe schreef:
08 jan 2022, 01:04
Maar dan rest mij nog steeds de vraag; moet ik, als Nederlander, testen om naar België te vliegen?
Het zou inderdaad kunnen dat dit enkel het geval is voor inwoners van België, dat je enkel hoeft te testen bij aankomst.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

Billy Bob schreef:
07 jan 2022, 17:34
@Galapogos Dus jouw plan is om naar Düsseldorf te vliegen voor het geval je positief bent? Ik denk niet dat je medepassagiers daar zo blij mee zullen zijn.
Nee, dat lees je verkeerd. Ik zou naar Düsseldorf vliegen zodat ik me überhaupt niet hoef te laten testen voor vertrek. Op die manier voorkom ik onzekerheid/stress en mogelijke extra kosten.

Mijn medepassagiers zouden daar helemaal niets van denken, want die hebben zich ook niet laten testen. Waarom zouden ze immers, als dat niet hoeft.

Als ik me (vanwege klachten) tóch zou (laten) testen in Amerika en de uitslag zou positief zijn, dan zou ik uiteraard mijn verantwoordelijkheid nemen en in isolatie gaan. Maar zelfs dan is het handig om een vliegticket naar Düsseldorf te hebben, want dan hoef je je na 10/11 dagen isolatie niet opnieuw te laten testen en heb je óók al geen doktersverklaring nodig als je na die isolatie het vliegtuig wilt pakken. Om in te kunnen checken is dan immers je vaccinatiebewijs nog steeds voldoende.

Dat gezegd hebbende is het aantal vliegtickets LAX->DUS dat ik kan vinden nogal beperkt. Het betreft 9 van de 10 keer tickets met een overstap in Londen, daar zit ik ook niet op te wachten. Frankfurt kan nog een optie zijn, al is dat bijna 3,5 uur rijden van waar ik woon.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door KW1984 »

Timothy555 schreef:
07 jan 2022, 22:06
Ik zou het ook overwegen, mocht ik een ticket naar NL hebben, positief testen en daardoor niet naar huis kunnen. Vlucht inruilen voor een flight credit of refund, en met een andere airline rechtstreeks naar België of via Düsseldorf inderdaad.

Dat is helemaal niet anders dan ik die bijvoorbeeld met retourticket LAS - AMS - BRU omgeruild heb voor LAS - JFK - BRU. Zo omzeil je ik nog steeds de testverplichting.
Begrijp ik nu dat je in dat geval, wetende dat je positief en waarschijnlijk (zeer) besmettelijk bent, bewust de testverplichting zou omzeilen om positief/besmettelijk aan boord te kunnen stappen? Hopelijk zijn er daar niet te veel van…
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Nikie
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Nikie »

Hoi,
ook maar even onze ervaringen delen. We hebben enorm getwijfeld vooraf, en zelfs 5 minuten voor we het definitieve besluit namen om toch te gaan, waren we de annuleringsvoorwaarden nog aan het bestuderen. Maar zo blij dat we toch gegaan zijn. Ik realiseerde me wel dat met name achteraf je pas kunt zeggen of je er goed aan hebt gedaan. Test je voor de terugreis positief, dan verwacht ik dat de omgeving zal zeggen: wat ging je dan ook doen daar in Amerika, eigen schuld. Maar gelukkig is alles goed gegaan en kan niemand er verder iets van vinden. We zijn op 19 dec. vertrokken naar Phoenix. Vervolgens een week roadtrip gemaakt door Arizona, om vervolgens nog 8 dagen in Vegas te verblijven. Daarna weer teruggereden naar Phoenix. In Phoenix een ongelooflijk vage rapid test gedaan van 99 dollar per persoon. Het was op een parkeerterrein, in de auto, waarbij een heel vriendelijke mevrouw vooral zich druk maakte of we al betaald hebben. Vervolgens zwaaide ze wat met een stokje waarbij onze neuzen niet tot amper geraakt werden en verdween ze in een leegstaand pand met scheef gordijn. Precies een kwartier later kwam ze weer naar buiten met het goede nieuws dat we beiden negatief waren. Kon ook niet anders, want dit mocht echt de naam 'test' niet hebben. Maar goed, we hadden een bewijs, dus wij allang blij. Tussentijds hebben we overigens ook 3 keer zelf getest, en die waren ook negatief, dus ook voor de medereizigers heb ik me niet ongerust gemaakt dat we wellicht false-negatief zouden zijn. Nu zijn we sinds terugkomst in quarantaine, omdat we het formulier eerlijk ingevuld hebben. Nog geen controle gehad, en inmiddels een afspraak voor morgen om op de 5e dag te testen. Hadden we het formulier niet ingevuld, had geen haan er naar gekraaid. Op Phoenix werd door de checkin alleen gevraagd naar een groen vinkje in de Veryfly -app en dat hadden we. Daarvoor hoefde je het quarantaine formulier niet te uploaden, en er is door niemand verder naar gevraagd, niet in Phoenix, en ook niet in Amsterdam bij terugkomst.
Het hele coronagedoe heeft verder onze vakantie niet echt beinvloed. In Arizona viel ons op dat er weinig werd aangetrokken van mondkapjes. In Vegas was het wel strenger en werd ook echt mensen aangesproken dat we zagen. Maar oudjaarsavond in Vegas is ongetwijfeld wel een bron van besmetting geweest wat zij zo zagen. Wij hebben steeds opgelet dat we niet te dicht bij mensen kwamen en zelf steeds goed de mondkapjes op gehouden. Daarmee is het gelukt om negatief te blijven. Superblij dat we deze heerlijke vakantie gehad hebben, na 2 jaar eindelijk weer onze amerika-fix was fantastisch. In april gaan we weer!! Mocht je nog vragen hebben, beantwoord ik ze graag.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1829
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Timothy555 »

KW1984 schreef:
08 jan 2022, 10:23
Timothy555 schreef:
07 jan 2022, 22:06
Ik zou het ook overwegen, mocht ik een ticket naar NL hebben, positief testen en daardoor niet naar huis kunnen. Vlucht inruilen voor een flight credit of refund, en met een andere airline rechtstreeks naar België of via Düsseldorf inderdaad.

Dat is helemaal niet anders dan ik die bijvoorbeeld met retourticket LAS - AMS - BRU omgeruild heb voor LAS - JFK - BRU. Zo omzeil je ik nog steeds de testverplichting.
Begrijp ik nu dat je in dat geval, wetende dat je positief en waarschijnlijk (zeer) besmettelijk bent, bewust de testverplichting zou omzeilen om positief/besmettelijk aan boord te kunnen stappen? Hopelijk zijn er daar niet te veel van…
Dat begrijp je goed, al ben ik vooruitziend en boek ik gewoon mijn ticket via het extreem strenge NL momenteel om om naar Brussel te reizen - dan moet ik me in de eerste plaats niet in de VS laten testen.

Ik vind het, zoals ik al zei, wel stilaan genoeg:

- Omikron lijkt een zware verkoudheid, die zeer besmettelijk is
- Als je dusdanig risico-avers bent kan je er zelf voor kiezen gewoon niet te vliegen. Want geloof me, op bijna élk vliegtuig zitten besmette mensen.
- in isolatie/quarantaine gaan omdat je besmet en niet of amper ziek bent is te belachelijk voor woorden. De zero-COVID strategie heeft nooit gewerkt en al zeker niet met Omikron. Ik ging vroeger ook niet in quarantaine omdat ik besmet was met iets. Ofwel ben je ziek en kruip je in bed. Ofwel ben je besmet (en weet je vaak gewoon van niets) of lichtjes ziek (zoals een verkoudheid) en da ga je gewoon door met je leven.
- Omikron is zodanig besmettelijk dat iedereen het binnenkort gehad heeft tenzij je onder een steen leeft, en dan zul je met die ingesteldheid ongetwijfeld niet op een vliegtuig zitten.

@Nikie heerlijk te lezen, blij voor jullie! Zelf in april ook 10 dagen/11 nachten Vegas gepland/geboekt.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door thebruins »

Daarna weer teruggereden naar Phoenix. In Phoenix een ongelooflijk vage rapid test gedaan van 99 dollar per persoon
@Nikie Welk bedrijf had je gebruikt hiervoor? Had je van te voren online een afspraak gemaakt of gewoon er heen gereden? Ik zoek nog wat adresjes voor binnenkort.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer