Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Last second reisje Vegas en wijde omgeving

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DavyA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Last second reisje Vegas en wijde omgeving

Bericht door DavyA »

Hey there.. :)

Ik ben in afwachting van een last second solo tripje voor ca 10 dagen omgeving Vegas (als ik niet van de wachtlijst voor een groepsreis kom).
Periode zou kunnen zijn 27/12 - 06/01. Vluchten en auto weet ik al raad mee. Maar ik weet niet goed welke kant uit, ofwel rondje Grand Canyon, Monument Valley, Brice, Zion,.. Ofwel richting Death Valley, Yosemite, San Francicso,.. Om het commercieel niet TE gek te maken dacht ik er toch aan om ook eens wat te kamperen. Het is mij voornamelijk te doen om te hiken, niet om in de steden te blijven hangen. Ik was er eerder in 2008 maar toen heb ik de grote viewpoints gedaan, maar niet echt de langere hikes, en die wil ik nu zeker wel gaan doen.

Andere regio's van Amerika heb ik niet eerder gedaan en sta ik ook nog wel voor open. Maar Vegas zit nu effe in mn hoofd owv voordelige ticketprijzen..
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Last second reisje Vegas en wijde omgeving

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen!

Houdt er rekening mee dat het nu volop winter is, dus plaatsen als Yosemite zijn lastig bereikbaar (er valt veel sneeuw nu) en vrijwel alle hikes en hoger gelegen gebieden zijn dicht.

Dat zal ook gelden voor plaatsen als Bryce en Zion.

Lees je dus goed in, zeker als je gaat kamperen. Houdt er ook rekening mee dat het voor 17 uur al donker is. Zeker als je gaat kamperen is dat goed te beseffen. En het zal koud zijn. Ik ben geen kampeerder, maar met een tent nu lijkt me nagenoeg niet te doen.

Persoonlijk zou ik dan vanuit Vegas bijvoorbeeld via Death Valley afzakken naar Zuidelijk Arizona, bv naar de omgeving Tucson, daar is het weer aangenamer. Er is daar veel moois te zien met oa Saguaro, Prescott, Sedona.

Mocht je toch graag de sneeuw opzoeken kun je iets hebben aan de reisverslagen van @kalaman .

https://www.kalamantravel.com/

Die is al wat vaker in die periode daar geweest.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groetjes,
Daniel
Wimpie!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Wimpie! »

Klinkt goed! Twee jaar terug zijn wij daar in die periode naar Zion geweest, Angels Landing is écht super tof in de winter! Veel minder druk en erg gave uitzichten. Grand Canyon was ook fijn! Doordat het minder warm is kun je een stuk makkelijker de canyon in en weer uit op één dag.
Voor beide een tip; spikes! Wij hebben iets van "clamp-ons" gekocht voor onder onze schoenen. Best wel veel sneeuw en ijsvorming gehad waarbij het op de steile stukken toch een fijne hulp was!
Enjoy!
VEGAS BABY!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eens in december in LA en omgeving geweest, dat was heerlijk toen. Joshua Tree was geweldig vergeleken met de zomer, je kunt er dan heerlijk wandelen. Parken als Zion, Valley of fire, Snow Canyon etc lijken mij ook geweldig om te doen.
Misschien is een one way LA-Las Vegas iets? Of kijk nog wat zuidelijker, richting Tucson. En de omgeving van Moab lijkt me ook geweldig in de winter. Kijk daarvoor eens in de verslagen van forumlid Kalaman.
In Yosemite is onlangs in de vallei sneeuw gevallen, dat ziet er prachtig uit. maar je loopt het risico dat je er zonder sneeuwkettingen niet in komt.

Misschien kun je wat ideeën opdoen uit het 2020-verslag van Elly op www.michelly.nl. Zij hebben toen in februari gereisd, en gekampeerd.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Bryce in de sneeuw is zeker de moeite waard, zoals wij in maart 2012 zagen na een vers pak sneeuw. Helaas mochten we niet afdalen om tussen de Hoodoo’s te wandelen; te gevaarlijk door de gladheid.
3DFD76D0-85F1-429B-A25D-16FC7A2A0971.jpeg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer