Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Let er bij een overstap in de US wel op dat je een ruime overstap-tijd hebt: je moet immers eerst door immigrations (mogelijk een lange rij voor de kiosk/Immigration Officer!!) vervolgens moet je je ruim bagage van de band halen, dan door de douane en daarna weer je koffers afgeven, door de controle en dan pas kun je verder op het vliegveld.

Met een connecting flight in de US moet je vaak ook nog van terminal wisselen: je aankomst op de INTERNATIONAL terminal terwijl je vertrek vaak vanaf (een van) de DOMESTIC terminal(s) , dus ook dat kost tijd, zelfs als je met een shuttlebus of -rail gaat.
Wij moesten op Chicago (1h20 overstap, beide vluchten United!) van terminal 5 naar 1 met de shuttle en stopten eerst nog bij terminal 4, 3 en 2.
We hebben gelukkig Global Entry, dus dat scheelde aanzienlijk in wachttijd voor immigrations, maar bij de douane deden ze ineens moeilijk over het blauwe formuliertje (1 per gezin moest ineens 1 per persoon(?) en was niet afgestempeld door immigrations (logisch, want met GE kun je zo doorlopen). Na het inleveren van het GE bonnetje met onze foto’s mochten we door en waren we uiteindelijk net op tijd en was het baarden al begonnen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
28 nov 2021, 23:34
bij de douane deden ze ineens moeilijk over het blauwe formuliertje (1 per gezin moest ineens 1 per persoon(?) en was niet afgestempeld door immigrations
Op Atlanta werd het blauwe formulier niet meer utgedeeld, ook niet in het vliegtuig, en bij customs liep je alleen maar langs een man met een snuffel hond, niet meer langs een balie, en er werd dus ook niet meer om het formulier gevraagd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

Dat had ik afgelopen maand (8 nov) ook op San Francisco. Geen formuliertje, geen vragen hierover bij immigratie en er stond een douane-beambte (zonder hond) in het looppad richting de uitgang. Dus no fuss.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

@Sunny-007
De prijzen bij KLM zakken inderdaad met honderden Euro (per ticket) als je vanuit Brussel of Dusseldorf vertrekt. De overstap is dan meestal op Schiphol.
Ook gunstig is de optie met vertrek vanuit Antwerpen Centraal (ZWE). Voor zover ik weet alleen rechtstreeks bij KLM of via Expedia te boeken (andere OTA's herkennen ZWE niet).
Voordeel van Antwerpen Centraal is dat je met de trein (Thalys) naar Schiphol reist. Er zijn zelfs opties waarbij je de treinreis al de avond ervoor hebt: dus formeel met een heel lange overstap maar waarbij je in de praktijk gewoon naar huis kan en de volgende dag een "rechtstreekse" vlucht hebt.
Heen moet je ook echt verplicht in Antwerpen je ticket ophalen en in de trein laten afstempelen. Deze willen ze op Schiphol zien voordat ze je boardingpass vrijgeven. Op de terugweg kan je de treinreis zonder problemen overslaan: bagage moet je in de Thalys zelf meenemen dus geen issues met doorlabelen.
Deze routes met de Thalys vanuit ZWE of ZYR (= Brussel Midi) of met een korte vlucht vanuit BRU of DUS zijn veel goedkoper dan tickets vanuit AMS. Maar je moet dan wel strikt alle KLM regels volgen; alleen het laatste traject met de Thalys kan je evt. overslaan. Voor de Flying Blue punten nog wel even je treinticket ophalen op Schiphol.

Ik ben nu een familievakantie aan het plannen voor augustus 2022: met 6 personen naar het Zuid-Westen. Een KLM retour ZWE - LAS lijkt nu het meest gunstig. Dan op maandag met z'n 6-en een middagje naar Antwerpen (met de auto naar Rotterdam, verder met de trein naar Antwerpen), tickets afhalen en met de Thalys richting NL, in Rotterdam uitstappen en iedereen naar huis. Dinsdag in de loop van de ochtend met de auto én bagage naar Schiphol, parkeren, inchecken en rechtstreeks vliegen naar LAS.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
marh
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 jun 2015, 09:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door marh »

@frasi
Dat lijkt mij een handige tip, wel iets extra's voor doen, weet niet of mijn man dat ziet zitten....
Kan ik die ook als zoeken via google flights? Of gebruik je andere zoekmachine voor tickets?

Wij zoeken ook tickets voor zomervakantie 2022. Nog niet helemaal uit of we West of Oost route willen doen, hangt ook beetje van de prijzen af en meningen van de 2 tieners :wink:
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sunny-007 »

Frasi schreef:
29 nov 2021, 23:34
Dan op maandag met z'n 6-en een middagje naar Antwerpen (met de auto naar Rotterdam, verder met de trein naar Antwerpen), tickets afhalen en met de Thalys richting NL, in Rotterdam uitstappen en iedereen naar huis.
Super slim! Dat zou voor ons helemaal handig zijn, we komen uit Rotterdam:). Ik ga meteen even kijken! Bedankt voor de tip, had zelf nooit gedacht aan Antwerpen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Frasi »

marh schreef:
30 nov 2021, 10:03
@frasi
Dat lijkt mij een handige tip, wel iets extra's voor doen, weet niet of mijn man dat ziet zitten....
Kan ik die ook als zoeken via google flights? Of gebruik je andere zoekmachine voor tickets?
De "Antwerpen-optie" (airport code: ZWE) scheelt in mijn geval minimaal €250 p.p. met elk redelijk alternatief vanaf Schiphol. Keer 6 is dat €1500. Toch serieus geld.

Via Google Flights kan je deze zoeken, maar het valt me op dat er minder opties te zien zijn. Bijv. mijn voorkeursoptie voor treinreis 's avonds en dan de vlucht de volgende ochtend, vind ik niet bij Google Flights. Bij Expedia.nl dan weer wel. Bij andere OTA's is Antwerpen niet als vertrekplaats op te geven.
Uiteindelijk is KLM.nl dan de goedkoopste aanbieder voor dit soort tickets. En na de afgelopen 1,5 jaar neig ik er toch sterk naar om rechtstreeks bij de airline te boeken.
image.png
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Frasi schreef:
29 nov 2021, 23:34
@Sunny-007
Ook gunstig is de optie met vertrek vanuit Antwerpen Centraal (ZWE). Voor zover ik weet alleen rechtstreeks bij KLM of via Expedia te boeken (andere OTA's herkennen ZWE niet).
Met hun partners Air France & Delta (Air+Rail) kan het ook. Je trein segment krijgt dan een 9B nummer (9B9303 is operated by Thalys DBA AccesRail (Train Service) . )
https://accesrail.com/products/bene-net ... s-belgium/

Inchecken kan trouwens ook via
https://check-in.accesrail.com/#/step1 of face to face op het station zelf.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1818
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Tot vervelens toe nog eens checken, maar ik wil toch nog eens bevestigen of ik het goed in mijn hoofd heb. Geen ervaring met overstappen in Europa.

1) ik ga naar Brussels Airport. Ik ben online ingecheckt via de app maar zal waarschijnlijk mijn boardingpass niet digitaal krijgen omwille van documenten Corona die gecheckt moeten worden.
Ik ga naar de KLM check-in balie in BRU waar ik mijn ruimbagage afgeef, en de controle op mijn documenten (vaccin, test, gezondheidsverklaring NL, CDC-form) laat uitvoeren.
Door security, naar de Schengen vluchten en de vlucht BRU - AMS nemen.

2) eenmaal aangekomen in Schiphol bevind ik me in het Schengen-gedeelte van de luchthaven. Ik moet naar non-Schengen. Ik moet dus door een paspoortcontrole en, afhankelijk van of KLM doorgeeft of niet dat m’n COVID-documenten al geverifieerd zijn, zal ook dit opnieuw allemaal gecontroleerd worden. Mijn gecheckte ruimbagage zie ik pas in LAS terug. Ik heb 3u35 dus in principe ruim tijd voor deze overstap.

3) Eenmaal aangekomen in LAS, ga ik door immigrations, pik m’n bagage op, vervolgens customs (niets aan te geven) en je bent buiten.

Iemand enige input?
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Lampie »

Timothy555 schreef:
04 dec 2021, 14:35
Iemand enige input?
Ziet er goed uit. Geniet ervan zou ik zeggen :wink:
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bennov »

Frasi schreef:
29 nov 2021, 23:34
@Sunny-007
De prijzen bij KLM zakken inderdaad met honderden Euro (per ticket) als je vanuit Brussel of Dusseldorf vertrekt. De overstap is dan meestal op Schiphol.
Ook gunstig is de optie met vertrek vanuit Antwerpen Centraal (ZWE). Voor zover ik weet alleen rechtstreeks bij KLM of via Expedia te boeken (andere OTA's herkennen ZWE niet).
Thanx voor deze tip! :thumbup: :thumbup:

Was al een tijdje aan het kijken naar tickets voor juli/augustus dit jaar, maar kon niets vinden wat me aanstond (te duur, te lange overstap, 2x overstappen, niet bij een airline). Maar via deze constructie wel!

Vrijdag's 29 juli dagje Antwerpen (auto parkeren bij schiphol, dan op eigen kosten met ov naar Antwerpen) en begin van de avond richting Schiphol met de thalys. Daar overnachten (willen we toch altijd, de avond voor vertrek overnachten in een hotel bij schiphol) en dan de volgende dag om 12.30 rechtstreeks richting Las Vegas. Op de terugreis skippen we die thalys en gaan we op schiphol direct naar de auto.

Nu nog opzoek naar een goede prijs voor de autohuur.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Wij hebben meestal een Carry on koffer (voldoet aan de handbagage eis voor de meeste maatschappijen) en een kleine rugzak bij ons (het personal item, wat onder de stoel voor je moet passen). Bij sommige maatschappijen zit je aan een maximum gewicht, maar niet bij alle maatschappijen, zoals bv United, wordt alleen naar de maar gekeken.
Nu pakken wij altijd met packing cubes en hebben we ook altijd vacuumzakken mee die elk aan een kant van de handbagage koffer past. Kleding kun je makkelijk comprimeren maar wordt dan vrij zwaar: prima geschikt voor in de handbagage (en dan is 15kg per koffer geen uitzondering). De grote koffers zitten vaak eerder aan het Max gewicht en vullen we meestal met spullen die lichter zijn maar veel ruimte in nemen).

Nog een tip die vrijwel altijd werkt (voor de doorgewinterde reiziger vaste een open deur, maar gisteren in de US waren er ook maar weinig die van deze mogelijkheid af weten (En achteraf vroegen hoe wij dat geregeld hadden en onze Carry on koffers in de slurf bij het vliegtuig achterlieten).

Als we onze koffers inchecken bij de balie vragen we ook altijd of de Carry on koffers gratis ingecheckt mogen worden. Vaak is dit prima, maar als dit alleen mogelijk is tegen betaling lukt het in 99 van de 100 gevallen alsnog bij de gate om ook je Carry on bagage gratis in te checken als ruimbagage en evt. door te labelen naar je eindbestemming. Zeker bij kleinere vliegtuigen/binnenlandse vluchten is er vaak weinig ruimte in de overhead bins en willen ze graag koffers in het vrachtruim plaatsen. Als je dan een eind moet lopen voor je connecting flight, zeker met de (te prefereren) eerste overstap in de US en je dan ook nog moet wisselen van de international naar de domestic terminal hoef je niet te zeulen met teveel bagage.
:thumbup:
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pretberg »

Afgelopen jaren zag je regelmatig aanbiedingen voorbij komen voor vluchten naar de USA, nu kan ik eigenlijk geen mooie prijzen vinden voor oktober 2022. Plan is om richting het zuiden te gaan en beginpunt staat verder nog niet vast.

Is het nog te vroeg voor mooie prijzen in oktober?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Zo te zien wel. Gewoon geduld hebben.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JeroenB »

Vraag is groot en het aanbod laag, prijzen zullen hoger zijn dan we gewend zijn voor 2022 verwacht ik. Maar die vliegtickets zou ik me niet zo druk om maken, dat is peanuts vergeleken bij de autoverhuur prijzen.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pretberg »

Aanbod gekregen voor 3 tickets naar Orlando van Amsterdam voor € 1.581,00 inclusief bagage.

3/10 AMS- FRA 11.15-12.20
3/10 FRA- Orland 13.50-17.50

21/10 Orlando- Newark 13.55-16.36
21/10 Newark - AMS 18.10-7.15

Is dit beetje een goede prijs op dit moment?(Vergeleken met andere jaren) Zelf kan ik het nu nergens goedkoper vinden.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@pretberg het is een goede prijs in vergelijking met de huidige prijzen, ik zie 477,- ex bagage (=+120,-) op die data momenteel. Maar ik zou zeker niet boeken, de prijzen zijn momenteel erg hoog vanwege Covid-19 en de kerstperiode, de prijzen zijn in december altijd veel hoger.
Oktober is bovendien normaal (pre-Covid) een goedkopere periode.

Via wie is dit als ik vragen mag en met welke maatschappij, ziet er uit als United/Lufthansa?
Verder, ik zou zelf niet voor een overstap in Europa kiezen, voor als er wat mis gaat en je bv je aansluiting mist, of allerlei extra corona regels.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pretberg »

Harry,

Dit was via Tioga incl auto maar die was te duur dus gaat over.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Ijslandse Budgetmaatschappij Play gaat in het voorjaar ook naar de V.S vliegen.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... 22-naar-vs

Ik ben altijd een beetje huiverig met dit soort maatschappijen gezien de extra kosten en omdat ze niet zijn aangesloten bij een grote alliantie. Wat als je door vertraging je vlucht mist? Ze maken verder gebruik van de A321. Prima voor een klein stukje maar om daar nou 7 uur in te zitten.. Nee bedankt :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Wow, Norwegian, need I say more :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer