Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

@Mrvanilla Hier is de nieuwe link voor de attestation:

Combined Passenger Disclosure and Attestation to the United States of America
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
SCOMMT
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 19 aug 2020, 14:57

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door SCOMMT »

@Diederik52 Ja ik zag 'm voorbij komen! Bedankt. Kan niet wachten om erheen te gaan :D
Momenteel CR-1 in progress. Eind 2023/begin 2024 emigreren richting NJ
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Update over ons vertrek uit de VS: Ik had onze vaccinatie bewijzen bij Delta geupload en ze waren goedgekeurd. Toch weer controle ervan, zowel bij de bagage drop als nog een keer bij de gate. Delta werkt hier niet met een stempel of markering op de boarding pass, zoals bij vertrek van Schiphol. Dus weten ze bij de gate niet dat alles al ok was en moesten we vaccinatie bewijzen nog een keer laten zien.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Mwah dat valt dan nog wel mee. Goede reis terug @harryh :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

@Moderatorteam in de beginpost staat zowel bij de Nederlandse als de Belgische informatie nog deze zin:

“ Maximaal drie dagen van te voren documentatie aanleveren bij de airline” met de aangescherpte testverplichting van aankomende maandag moet dit lijkt mij worden: Maximaal één dag van te voren documentatie aanleveren bij de airline.

Kan dit aangepast worden?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
04 dec 2021, 21:21
Mwah dat valt dan nog wel mee. Goede reis terug @harryh :thumbup:
Inderdaad, dank!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Vanaf dinsdag is nu een max 48u oude PCR test verplicht voor de UK, ook op doorreis als ik het goed las.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Ok dat wordt dan als je via het VK reist een pcr test binnen de 1 day period van de VS of 2x testen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Frikandel
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 aug 2021, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Frikandel »

Hallo,

Dit is mijn eerste keer op het forum. Veel nuttige dingen gelezen!
Ik vroeg mij alleen af hoe het zit met het attestatie formulier. Als ik jullie reacties lees is dit iets wat ik moet invullen. Ik heb een overstap in Amerika, moet ik dit dan 2x invullen? En heb ik dit ook nodig voor de terugweg?

En misschien nog een domme vraag, maar wat moet ik in het attestatieformulier precies invullen? Ik zie on behalf of ..... Moet ik daar dan mijn naam zetten of moet ik het door iemand anders laten tekenen?

Alvast bedankt! En iedereen die ook snel gaat, veel plezier!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

@Frikandel - Welkom op het forum!
"On behalf of ___, I attest that this person..." is alleen van toepassing als je het voor iemand invult die zelf niet kan tekenen, b.v. een minderjarige. Als je het voor jezelf invult, is "I attest that I ..." het deel dat je in moet vullen. Het formulier is alleen van belang voor het vliegen naar de VS, niet voor een eventuele binnenlandse vlucht nadat je in de VS bent aangekomen, en ook niet als je de VS verlaat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Vanmorgen weer aangekomen op Schiphol, geen enkele controle, behalve paspoort uiteraard.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Welkom thuis !!

Nog een mooie update van ons. Vanmorgen (de gratis) test bij Health Check Center. Meisje vraagt waarvoor het is. Ik zeg voor reis naar de USA. Oh, maar daar is dit niet voor hoor, dit is Testen voor Toegang. Ja hoor, geen probleem, komt goed, testen maar ! OK meneer, u zult het wel weten.

Mooi, allemaal goed gegaan, testuitslag net binnen, en beiden negatief, dus we mogen !!! YEAHH !! In de email ook keurig de mogelijkheid om Internationaal reiscertificaat aan te vragen, gelijk gedaan. Daar wachten we nog op. Maar ik ga alvast even naar het Internationaal Testbewijs, met de ophaalcode, om ook uit te printen. Dat lijkt me overigens hetzelfde als internationaal reiscertificaat ? Maar goed, gaan we dan zo zien (nog niet binnen). Krijg ik beide Internationale Testbewijzen, staan daar onze paspoort / doopnamen niet op ... WHAT ... :blink: Alles goed doorgegeven bij de aanvraag uiteraard, had bij KLM/Delta onze beide extra doopnamen nog op de tickets erbij laten zetten (kostte wat overtuigingskracht want was niet nodig volgens hen), staan ze nu niet op ons testbewijs :blink: :blink: ...

Dus ... Denk morgen aan de balie maar regelen. Bij mijn vrouw staat overigens alleen haar eerste doopnaam erop, dus dat komt nog wel overeen met het paspoort. Bij mij is het mijn roepnaam ... Zelfs niet helemaal correct, want het is formeel Robert-Jan, en er staat nu RobertJan ...

Nou, we zullen het morgen zien. Zo alle documenten maar uploaden, maar vermoed niet dat we goedkeuring krijgen op deze manier. Zit al 20min in de wacht bij Health Check Center, maar verwacht er niet te veel meer van (oh .. wordt er nu uitgegooid ... schiet niet op dus).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Oef spannend @MattRob

Ben je inmiddels wat verder? Ik zou het niet op de incheckiebalie laten aankomen hoor, als dat lukt.

Als je een bijdehante volhardende baliemedewerker hebt :blink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Nee, kom er niet doorheen. Zou ik terug moeten rijden naar de Test center ... pffff ... Zal toch wel goedkomen aan de balie ?

Overigens, is dat Internationale Reiscertificaat (wat ik per email aangevraagd heb) nu echt zo anders dan het Internationaal Testbewijs dat ik via coronacheck.nl kan uitprinten ?

Overigens, zowel op de Delta als KLM website kom ik niet verder met inchecken. Ik kom niet eens bij de optie van documenten uploaden etc. Geeft bij KLM al gelijk aan dat ik naar de balie moet komen. En bij Delta krijg ik steeds foutmelding ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door pumi1000 »

Pfff vervelend als het niet klopt......dat reiscertificaat komt toch helemaal niet in je app? Wat jeuit kunt printen daar bedoel je toch je internationale vaccinatiebewijs mee of niet?

Het is zondag dus natuurlijk ook minder bereikbaar nu. Laat je nog even weten hoe het afloopt? In ieder geval super dat de test negatief is!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MattRob »

Ja, je kunt je internationaal vaccinatiebewijs printen (gedaan uiteraard voor beide prikken), maar je kan dus ook op diezelfde manier deze test uitprinten als Internationaal Testbewijs. Dat is neem ik aan toch ook prima ? Iemand daar ervaringen mee ? Gewoon via coronacheck.nl dus. Ziet er ook hetzelfde uit als vaccinatiebewijs, maar dan van je negatieve test.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ONYX666 »

volgens mij heb ik hier eerder gelezen over probleem met de voornamen, dat was na een telefoontje snel opgelost (als je erdoor komt natuurlijk)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

MattRob schreef:
05 dec 2021, 13:47
Gewoon via coronacheck.nl
Die zou ik niet gebruiken. Het Digital Corona Certficate (DCC, voor NL is dat de coronacheck app) kun je ook niet gebruiken naar en in de VS. Dat staat ook expliciet op wijs op reis.nl bij het reisadvies voor de VS. Je moet echt een bewijs laten zien van een negatieve testuitslag. Het makkelijkste is een reiscertificaat. Of je daar dat internationale testbewijs voor kunt gebruiken? Geen ervaring mee.

Misschien wijkt dat internationale testbewijs inderdaad wel af van de gegevens op je reiscertificaat. Heb je bij de testaanvraag wel al jullie voornamen conform paspoort opgegeven? Heb je deze inmiddels ontvangen?

Ik denk dat terugrijden naar het testcentre weinig zin heeft. Die mensen daar kunnen denk niet veel voor je doen, die certificaten worden natuurlijk afgegeven op het hoofdkantoor ofzo.

Wat betreft je vlucht.. Niet bij alle vluchten kun je gebruik maken van de covid service waarbij ze vooraf je documenten checken. Waar vlieg je naartoe? Wellicht heeft het daar mee te maken. Daar zou ik mij niet te druk om maken.

Als je de zaak echt niet vertrouwd. Op Schiphol zit ook een teststraat waar je een antigen sneltest kan doen. 58 euro p.p. Test2fly heet dat ding. Je kunt vanaf 06:00u testen. Hoe laat vlieg je?

Als je er niet doorheen komt bij health check centre zou ik dat overwegen en het niet aan laten komen op de incheck morgen. Liever 2x 58 euro meer kwijt, dan duizenden euro's door de wc omdat je niet mee mag op de vlucht omdat je een bijdehante baliemedewerker treft.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ONYX666 »

Kun je dit overigens voorkomen door bij maken afspraak al alle namen zoals op paspoort in te geven?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Als je via de gewone website van health check centre, dus niet via de testen voor toegang constructie een afspraak maakt dan staat er expliciet bij, geef uw volledige namen op conform paspoort. Ook als je via bijvoorbeeld spoedtest.nl een afspraak maakt dan staat dat ook op hun website, geef alle namen op conform paspoort. Dat zeggen ze natuurlijk niet voor niets :thumbup:

Hoe dat via die constructie via testen voor toegang gaat, geen idee. Als ik een proefafspraak maak dan moet ik op een bepaald moment mijn telefoonnummer opgeven. Weet niet of je daarna in een scherm komt waar je je personalia moet opgeven, dat lijkt mij wel. Koppeling met digid wellicht?

Het lijkt mij wel verstandig alle voornamen op te geven. Zit je altijd goed. Zeker na wat berichten hier op het forum.

Misschien dat @MattRob dat ook wel gedaan heeft en dat het niet goed op de certificaten komt door iets bij HCC.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer