Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tddft_ »

Ik heb dat gelukkig ook nooit meegemaakt. Het zou je maar gebeuren dat je niet mee mag terwijl je netjes je ticket hebt geboekt en uit hebt gekeken naar je vakantie (of de reis terug naar huis).
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Daar waar ik op doelde was vrijwillig, voor het geval dat. Je kon dat bij het online inchecken aangeven. Ik meen mij zelfs te herinneren dat ik zelf kon aangeven wat de vergoeding dan moest zijn. Natuurlijk zal een airline niet de hoofdprijs willen betalen maar er kan er altijd iemand tussen zitten die het niet uitmaakt of die nou via Washington DC, Chicago of Houston naar Los Angeles vliegt. En als die persoon een oorspronkelijke vlucht via Washington DC had kan die er net voor zorgen dat er op die vlucht genoeg plek is.

Het was overigens een optie bij het inchecken. Je hoefde niet persé daarvoor te kiezen.

Of iedereen zomaar op standby geplaatst worden weet ik niet. Ik ben niet bekend met die procedure van de airlines. Ik heb er zelf het volgende idee over. Het lijkt mij sterk dat de 1e die zich meldt met zijn koffer bij de incheckbalie gelijk op standby gezet wordt en iemand die 5 min. voor het sluiten van de incheck niet. Ik denk eerder dat juist de mensen die laat inchecken (en dat wellicht niet online gedaan hebben) een grotere kans op standby hebben. Zie naar het verhaal van @harryh. Zijn vrouw kreeg een nieuw ticket en werd daarmee een nieuwe passagier op die vlucht en kwam in eerste instantie op standby. Dat klinkt logisch, niet leuk natuurlijk, maar wel verklaarbaar als een vlucht al meer dan vol was.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

d_vdploeg schreef:
18 nov 2021, 20:02

Maar goed hoe groot is die kans, wij vliegen niet super vaak maar toch wel 1 a 2x per jaar en nog nooit meegemaakt gelukkig.
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik al een paar keer bij de terugvlucht aan de balie heb gevraagd of ze overboekt waren en vrijwillgers zochten....
Dan heb je je ticketkosten er snel uit !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door d_vdploeg »

Ja oke maar ook in jouw voorbeeld geldt, je krijgt de vraag tenminste nog :thumbup: Geen idee over wat voor verhoudingen we het dan hebben, maar als ik mijn ticket terugkrijg + een vergoeding en ik word op de vlucht van de volgende dag geplaatst. Ja dan zou ik ook gaan nadenken van hey is dat interessant of niet..

Al heb je je vaak ook al ingesteld op naar huis gaan, ik weet niet hoe dat bij jullie is maar wij gaan dan, ondanks dat we de VS super fijn vinden, toch ook wel weer graag naar huis :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ruud2004 »

Coyote schreef:
18 nov 2021, 20:09

Of iedereen zomaar op standby geplaatst worden weet ik niet. Ik ben niet bekend met die procedure van de Airlines.
Gelukkig valt het in Europa wel mee met overboekingen, Europese regelgeving heeft daar gelukkig een einde aan gemaakt, het komt nog maar zeer zelden voor. Indien toch wordt de (vrijwillige) afstapper behoorlijk gecompenseerd (altijd complete ticketsom, evt. overnachting etc.).

Buiten Europa komen (bij gebrek aan regelgeving?) overboekingen nog regelmatig voor, in de VS zelfs veelvuldig. Airlines hebben daar hun eigen procedures, lees serviceniveau. Na een zoektocht naar vrijwilligers met compensatie in de vorm van geld en/of duurdere klasse, wordt het wat zakelijker/harder. Dan zie je dat de goedkoopste tickets als eerste van de vlucht worden gehaald. Duurdere tickethouders, Frequent Flyers, Business Class passagiers gaan dan vaak voor, die laten ze niet staan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door JVDP78 »

Vorige week na lang twijfelen tickets geboekt bij KLM voor juli/aug volgend jaar. Stevige prijs maar dacht wijzigbaar/annuleerbaar dus dat komt wel goed. Nu een week verder, zelfde vluchten/3 tickets totaal 700 euro goedkoper, promotarief :blink: Geprobeerd online te wijzigen naar dat lukt niet, dan zou ik juist bij moeten betalen. Dus dat vrij wijzigen is niet zo mooi als ik dacht vrees ik. Heb nu de situatie voorgelegd bij de klantenservice, wellicht kunnen/willen ze nog iets doen.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Jammer dat het tickets voor juli/augustus zijn. Als het tickets voor juni of eerder waren geweest, had je gewoon opnieuw kunnen boeken en je oude tickets kunnen annuleren en laten uitbetalen.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door A&A »

Wij zoeken vliegtickets naar Vancouver van 25 juni - 19 juli 2022 (om en nabij). Heeft iemand de ervaring dat BLACK Friday nog wat korting of goede deals op kan leveren?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Het is met de meeste Black Friday aanbiedingen: het lijkt heel wat maar achteraf is het niet veel.
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door tddft_ »

Ik ben ook aan het wachten tot vrijdag met het boeken van m'n tickets. Je weet maar nooit haha ;)
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Black Friday met een vliegticket is in mijn ogen hetzelfde als de o zo fijne werelddeals van KLM. We gooien 2 weken van te voren de prijzen omhoog en adverteren tijdens de actiedagen met de oorspronkelijke prijzen. Ik zou er niet speciaal op wachten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door IngridUSA »

Gisteravond geboekt voor New York in de meivakantie. Ik ben al een paar dagen aan het kijken en zag deze week aardige 'Promo'-tarieven. Echter het werden er echter steeds minder en daarom toch toegeslagen nu het nog nette prijzen waren. Ik wil absoluut KLM en een rechtstreekse vlucht en 3000 euro light tarief vind ik echt te zot voor 4 personen. Komen er over 2 maanden betere dan annuleer ik deze weer en anders heb ik ze maar mooi. Beter mee verlegen dan om verlegen :wink:
Ik ben er zeker blij mee, maar ik kan me er nog niet helemaal volledig op verheugen. Eerst maar eens de winter doorkomen en kijken hoe de vlag er t.zt. bij hangt.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Als je bij klm boekt om nog dit jaar te vertrekken klopt het dan dat je gewoon je geld kan terugkrijgen als je niet meer wil gaan?
Ik zie wel dat de voucher restitueerbaar is maar kan nergens op de site vinden hoe je dit dan juist moet doen. Er staat vooral heel veel info over omboeken maar niet over laten terugbetalen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Je vraagt een voucher aan, en vraagt vervolgens restitutie van die voucher aan. Hele proces kan online. Is momenteel van toepassing op alle bij KLM geboekte tickets met een vertrekdatum t/m 30 juni 2022.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sunny-007 »

Misschien is dit al eerder gevraagd, maar kan het helaas niet vinden.

Ik zoek vliegtickets (liefst rechtsreeks) van Amsterdam naar Portland voor zomer 2022. De rechtstreekse prijzen vanaf Amsterdam zijn best pittig, zeker als je het flex tarief kiest zodat je nog kunt annuleren. Maar nu zie ik dat als ik vanaf Brussel vlieg, met een overstap in Amsterdam, ik een veel gunstigere prijs heb. Nu is mijn vraag, kan ik die boeken en de eerste vlucht (Brussel-Amsterdam) gewoon niet doen maar pas instappen in Amsterdam?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Die vraag is inderdaad al heel vaak voorbij gekomen. Het antwoord is helaas: nee, dat kan niet. Als je een ticket boekt vanaf Brussel, zul je ook in Brussel moeten vertrekken. Als je niet aanwezig bent op de vlucht Brussel-Amsterdam, zullen de volgende segmenten van de reis automatisch worden geannuleerd.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sunny-007 »

Daar was ik al bang voor.... Misschien toch maar overwegen om dan van Brussel te vertrekken en grappig genoeg over te stappen op Amsterdam. Scheelt zo'n €800,00 met zn tweetjes..... Dus het overwegen waard!
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Galapogos schreef:
26 nov 2021, 13:09
Je vraagt een voucher aan, en vraagt vervolgens restitutie van die voucher aan. Hele proces kan online. Is momenteel van toepassing op alle bij KLM geboekte tickets met een vertrekdatum t/m 30 juni 2022.
TOP!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Sunny-007 schreef:
26 nov 2021, 13:21
Misschien toch maar overwegen om dan van Brussel te vertrekken en grappig genoeg over te stappen op Amsterdam. Scheelt zo'n €800,00 met zn tweetjes.....
Kun je dan niet beter een vlucht met een overstap in de VS nemen? Een directe vlucht is het fijnst, maar als ik dan toch moet overstappen doe ik dat zelf het liefst in de VS. Dan heb je de langste vlucht al gehad, en zijn er in geval van een gemiste aansluiting waarschijnlijk meer mogelijkheden.
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Sunny-007 »

Ja, ga ik zeker even naar kijken. Als we dan toch gaan overstappen is overstappen in de USA inderdaad slimmer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer