Ervaring Verifly app

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Covid19 test resultaat geupload in PDF formaat (moet wel al op je telefoon staan) en validatie kwam super snel. Binnen de paar minuten validatie en goedkeuring, dus dat gaat supersnel.

We zijn er klaar voor. :lol:
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Ing »

Ik moest afgelopen weekend wel het Passenger Locator Form invullen, ook al is het vanaf 16 november afgeschaft!
De Verifly app deed het alleen met dat formulier.

Ik zal zo al mijn BA / Heathrow ervaringen delen in een los topic.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
22 nov 2021, 07:02
Kan nu in ieder geval nog steeds niets voor 1 dec invoeren. :?
Dat schreef ik vanochtend.

Ik zie nu dat je voor heel december al trips kunt opgeven! :clap:

Ik kan 'm ook al deels invullen.

Voor AMS - LHR de QR-code van mijn vaccinatiebewijs al gescand en dan krijg je gelijk een melding dat je niet getest hoeft te worden. De 'Travel Authorization' (stap 3) lukt nog niet. Daar wordt nog gevraagd om de online passenger locator form in te vullen (terwijl dat dus eigenlijk niet hoeft) en dat kan pas 48 uur van te voren, dus voor mij is dat volgende week maandag.

Voor de trip LHR - SFO kan ik enkel de QR-code van mijn vaccinatiebewijs inscannen. Daarna moet ik testresultaat uploaden (stap 2) en die heb ik natuurlijk nog niet.

Maar goed, we zijn weer een stapje verder met invullen. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

@Coyote

Misschien dat daarom de vlucht ams -lhr niet toegevoegd hoeft te worden. Dan heb je ook de PLF niet nodig. Want bij BA weten ze vast wel dat dit niet hoeft.

Misschien dat je er op de terugweg er niet om heen komt wel om het plf in te moeten invullen. Ik ben benieuwd.😃
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote Buttes »

Wat een hel is die verifly app.

Nu begrijp ik dat die app 1 van 5 sterren krijgt.

Na account aanmaken wordt mijn vaccinatiebewijs geweigerd (bekende issue met 1 of alle voornamen).
En als ik vervolgens een nieuwe trip aanmaak met alle voornamen zegt de app vrolijk dat de voornaam ongeldig is.

Ik stop met die flauwekul en check gewoon op het vliegveld in.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Tja, ik heb gelukkig maar 1 voornaam en voor mij werkt de app tot nu toe prima. :mrgreen:

Nog even afwachten tot ik de rest ook kan toevoegen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Coyote Buttes schreef:
23 nov 2021, 20:29
t mijn vaccinatiebewijs geweigerd (bekende issue met 1 of alle voornamen).
En als ik vervolgens een nieuwe trip aanmaak met alle voornamen zegt de app vrolijk dat de voornaam ongeldig is.
De app is in de laatste maanden erg verbeterd en het is nog steeds work in progress. Je kunt overigens van te voren voordat je een trip aanmaakt de namen wijzigen via settings en profile ik weet niet of je dat op deze manier had gedaan :?: .

Persoonlijk ben nog niet zo ontevreden. Ik heb in de afgelopen weken 2 x een email via de app gestuurd en bij beide dezelfde dag binnen een paar uur antwoord. Ik had aangegeven dat de PLF voor transit passagiers niet meer nodig zou zijn maar daar kon de verifly app op dit moment nog niet mee overweg omdat ze nog geen transit vluchten ondersteunen.

Wat wel weer grappig was dat het controleren volledig willekeur kan zijn. We hebben 2 vluchten aangemaakt AMS- LHR en LHR - LAS. Ik upload een 1 PDF met beide vaccinatie bewijzen bij de de eerste vlucht en dacht ik voeg deze ook alvast aan de 2de toe. Het grappige is voor de vlucht van AMS-LHR wordt ie afgekeurd omdat er iets niet leesbaar zou zijn en voor LHR -LAS waar ik hetzelfde PDF document geüpload heb wordt ie goed gekeurd.

Toen voor de mijn wederhelft aan de slag en dacht, ik zal eens het scannen van de QR code met de app proberen en dat werkt dus ook . Ik dacht dat je een pdf moest uploaden maar zoals eerder geschreven scan je 2de QR code van je vaccinatie bewijs en dit werkt gewoon voor Verifly app. bij Beide vluchten goed gekeurd.

Nu wachten totdat we de test kunnen doen Dinsdag :D
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Resi_70 schreef:
24 nov 2021, 23:28
Toen voor de mijn wederhelft aan de slag en dacht, ik zal eens het scannen van de QR code met de app proberen en dat werkt dus ook . Ik dacht dat je een pdf moest uploaden maar zoals eerder geschreven scan je 2de QR code van je vaccinatie bewijs en dit werkt gewoon voor Verifly app. bij Beide vluchten goed gekeurd.
Ja, dat is inderdaad erg handig. Toen ik de QR-code ging scannen en dacht die nog even mooi in beeld te brengen had de app die al gescand en goedgekeurd. :lol:

Roalnd
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door girliecathy »

Ik heb ook problemen met de VeriFly app door 3 voornamen.
Heb mijn gegevens in de app gewijzigd en de 3 namen vermeld, maar doordat mijn ticket maar op 1 naam staat helpt dat ook niet.
Volgens Aer Lingus kan ik gewoon naar de balie met mijn papieren en daar inchecken. Het is dus niet verplicht om deze app te gebruiken.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

girliecathy schreef:
26 nov 2021, 11:14
Ik heb ook problemen met de VeriFly app door 3 voornamen.
Heb mijn gegevens in de app gewijzigd en de 3 namen vermeld, maar doordat mijn ticket maar op 1 naam staat helpt dat ook niet.
Volgens Aer Lingus kan ik gewoon naar de balie met mijn papieren en daar inchecken. Het is dus niet verplicht om deze app te gebruiken.
@girliecathy
Ik denk niet dat het aan de namen ligt. Ook wij hebben onze tickets met alleen onze voornamen en vooralsnog zijn de eerste documenten waar de namen zoals op het paspoort staan goedgekeurd. Wat ik gelezen heb is dat British Airway geen gegevens doorgeeft aan de VeriFly App en jou maatschappij doet dat ook niet

We've partnered with VeriFLY, a secure travel pass app that allows you to upload your ... Aer Lingus will not share your booking information with VeriFLY.

Met deze kennis kan het volgens mij nooit aan de namen kunnen liggen omdat op dat moment geen toegang hebben tot de tickets. Tenzij het op een andere manier werkt.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door girliecathy »

Het staat wel bij Aer Lingus op hun website "Verifly takes the stress out of travel"
ik krijg er meer stress van :D
We checken wel in bij de balie met al ons papier werk.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Wij kunnen de terugvlucht van UK maar BE Niet ingeven omdat BA,geen vluchten naar Belgie ondersteunt via Verifly ( volgens de support van Verifly). We zullen dus alles op papier moeten bewijzen. Zo zie je maar. Hopelijk verstaat het BA incheck personneel hier in de VS iets van ons Belgische vaccinatiebewijs op papier en krijgen we alle boardingpasses. Anders wordt het lekker aanschuiven bij BA op Heathrow . :roll:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Resi_70 schreef:
23 nov 2021, 00:14
@Coyote

Misschien dat daarom de vlucht ams -lhr niet toegevoegd hoeft te worden. Dan heb je ook de PLF niet nodig. Want bij BA weten ze vast wel dat dit niet hoeft.

Misschien dat je er op de terugweg er niet om heen komt wel om het plf in te moeten invullen. Ik ben benieuwd.😃
In de mail die ik vandaag ontving van BA staat dat je alleen voor de final leg de VeriFLY app hoeft in te vullen:
3. The app will prompt you to confirm your flight details and ask you to upload proof of a negative COVID-19 test, a vaccine certificate and any other required documents. (If you have a connecting flight, please only add flight details for the final leg of your journey. If you’re connecting through the UK, you’ll still need to complete a passenger locator form separately).
(Afgelopen vrijdag kreeg ik een mail van BA over mijn vlucht LHR - SFO, en vandaag een mail over de vlucht AMS - LHR, lekker verwarrend, waarom moet dat apart? :roll: )

Ik heb de vlucht AMS - LHR wel in de app staan maar nog niet voltooid omdat dat pas 48 uur van te voren kan. Ik denk echter dat ik 'm niet verder invul omdat het volgens BA niet hoeft. Wel moet ik online de PLF invullen maar dat kan pas vanaf morgenochtend. Daar krijg ik een bewijs van met QR code en ik denk dat ik die moet tonen voor de vlucht naar LHR op Schiphol.

De final leg (LHR - SFO) heb ik inmiddels compleet en is 'ready to travel'. 8)

Hoewel het dus allemaal best te doen is, is het wel een gedoe hoor. Ben blij dat ik de VeriFLY app al tot zover ingevuld had als ik kon, want de app instellen neemt de nodige tijd in beslag maar ook de goedkeuring van mijn reiscertificaat duurde vervolgens een uur (en het opvragen van een reiscertificaat van HealthCheckCenter duurde ook nog eens 2 uren).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Coyote schreef:
28 nov 2021, 21:11
3. The app will prompt you to confirm your flight details and ask you to upload proof of a negative COVID-19 test, a vaccine certificate and any other required documents. (If you have a connecting flight, please only add flight details for the final leg of your journey. If you’re connecting through the UK, you’ll still need to complete a passenger locator form separately).
Echt raar dat je het plf moet invullen ondanks je je de eerste vlucht niet in de verifly app hoeft te zetten. Dit zegt mij dat BA niet op de hoogte is van de wijziging van 16 november.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

We hebben toch besloten om het PLF in te vullen en de eerste vlucht van AMS naar LHR er in te laten staan. We hebben namelijk geen als je dit niet doet of je dan wel online kunt inchecken. BA geeft ook in hun email aan dat je de PLF wel moet invullen ondanks dat het van de UK.gov niet meer hoeft.

We hebben zojuist alle stappen in de Verifly app afgerond we zijn in ieder geval ready to go :)

Het testen via HealthCheckCenter liep voorspoedig we kregen het reiscertificaat direct met de uitslag in de email omdat we van te voren hadden aangegeven dat het voor reizen was. We hebben dit certificaat alleen nergens hoeven uploaden. In de VeryFly app werd er niet omgevraagd. Er werd alleen om een negatieve covid-19 test gevraagd we hebben overal netjes de QR code van kunnen scannen en geen documenten hoeven uploaden. Zelfs de "COMBINED PASSENGER DISCLOSURE AND ATTESTATION" formulier konden we digitaal in de Verifly app uploaden.


We sowieso ook alles uitgeprint. We vliegen donderdag maar hebben vertrekken morgen avond naar het NH hotel bij Schiphol voor 1 nacht omdat je hier de mogelijkheid bij kunt boeken om de auto te parkeren voor 14 dagen. Net zo makkelijk :)
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Ik zit inmiddels op Schiphol te wachten op mijn vlucht naar LHR. :D

Uiteindelijk heb ik gisteren alsnog de eerste leg AMS - LHR volledig ingevuld in de VeriFLY app. Dat moest want anders kon ik niet online inchecken. De PLF had ik al in orde gemaakt dus het was een kwestie van QR code scannen en klaar was Kees. Een kwartier later kon ik inchecken.

@Resi_70 Gek dat je reiscertificaat niet hoefde te uploaden. Je bedoelt voor de leg LHR - Amerika? Dat moest ik wel. Zelfs nog specifieke info opgeven en na een uur kreeg ik akkoord. Voor de leg AMS - LHR klopt het dat je geen reiscertificaat hoeft te uploaden. Wij blijven in transit en hoeven dan niet getest te zijn, wel voor Amerika uiteraard.

Tot zover mijn ervaringen met de VeryFLY app. Bij het inchecken op Schiphol hoefde ik dan ook alleen paspoort en VeriFLY app te tonen. Oh ja, ze vroeg ook nog naar bewijs van ESTA… :blink: Nou had ik daar een uitdraai van mee dus dat was geen punt. De eerste keer dat ze daar naar vroegen op Schiphol.

Later meer over mijn ervaringen met reizen naar Amerika in COVID tijd. Nu eerst lange reisdag voor de boeg. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Coyote schreef:
01 dec 2021, 06:08
@Resi_70 Gek dat je reiscertificaat niet hoefde te uploaden. Je bedoelt voor de leg LHR - Amerika? Dat moest ik wel. Zelfs nog specifieke info opgeven en na een uur kreeg ik akkoord. Voor de leg AMS - LHR klopt het dat je geen reiscertificaat hoeft te uploaden. Wij blijven in transit en hoeven dan niet getest te zijn, wel voor Amerika uiteraard.
Roland
Ik heb overal in de Verfly app de QR codes gescand en helemaal niets geüpload. Bij de Covid-19 test voor LHR- LAS heb ik dus QR code van de Covid-19 test gescand en niet die van het reis certificaat. Die werd direct goed gekeurd. Er stond werd hier in de Verifly app dan ook om een negatieve covid-19 test gevraagd.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Kreeg eerst geen goedkeuring van Verifly op mijn covid test PDF omdat mijn geboortedatum zogezegd niet op het test resultaat stond, terwijl dat er duidelijk wel opstond. NOgmaals submit en dan kwam er wel een goedkeuring. Beetje raar dat er een menselijke factor in het ganse proces zit voor een app.

Dus: geen paniek, kijken wat de reden is waarom er geen goedkeuring komt, nakijken om het op te lossen en opnieuw uploaden. Hou daar rekening mee en zorg dat je genoeg tijd hebt om een document opnieuw ter goedkeuring in de app te zetten. (de goedkeuring voor de vlucht NAAR de USA kwam binnen de minuut, maar van USA terug naar Europa duurde toch wel ietsje langer (een uur of 2). Het zou geen probleem gevormd hebben bij de incheck balie, met een print van de PDF, maar een groen vinkje in Verifly op voorhand is toch ook mooi meegenomen.
Peter & Paula
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 28 okt 2007, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Mijdrecht

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Peter & Paula »

Heb de Verifly app op mijn mobiel geïnstalleerd.
We reizen met z'n vieren
In de app voor allemaal de gegevens ingevoerd.
Trip naar San Francisco staat in de app
Is alles op 1 mobiel genoeg?
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - nieuwe Moturis camper naar Salt Lake City gebracht
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Motion »

Volgens mij kan je de app maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken.
Dus alles op 1 mobiel klopt dan inderdaad
(ik heb het net zelf ook voor 5 pers ingevuld - zeer eenvoudig trouwens :thumbup: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer