Overstaptijd Minneapolis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bren34
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:48

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door bren34 »

Kunnen wij ook gebruik maken van die APC kiosk?
Dit word de tweede keer USA met hetzelfde paspoort maar wel nieuwe esta.

Of gelijk aansluiten in de rij bij de gewone desk voor de zekerheid?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Frasi »

Ja, dat kan: eerdere toegang op hetzelfde paspoort is leidend.
Op sommige luchthavens wordt overigens iedereen via de APC kiosken geleidt. En vervolgens krijgen velen een kruis op hun papiertje en kunnen alsnog in de rij....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
bren34
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2017, 10:48

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door bren34 »

Ik ga toch maar gelijk naar de normale desk. Als we een kruis krijgen kunnen we alsnog achteraan sluiten en duurt t alleen maar langer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door roelb »

Dat is niet helemaal waar.

De laatste keer dat in in MSP een connectie had was er een aparte exceptierij. Ja, die duurde uiteindelijk lang, maar nog steeds vlotter dan de reguliere rij.

De APC terminals kun je gebruiken als je sinds 2008 ten minste een keer in de VS bent geweest. Als het goed is wordt een nieuw paspoort automatisch gekoppeld, maar er zijn verschillende signalen.

Daarnaast kan het voorkomen dat je random een kruis krijgt of dat de airline niet (of niet de juiste) API (advanced passenger information) gegevens heeft doorgegeven. Maar over het algemeen is het gebruik van de terminals echt de betere keuze. Ben je met meer mensen? Ga dan niet allemaal naar dezelfde terminal, maar pak allemaal een eigen terminal, is veel sneller dan telkens "Add family member" te doen.
gastxyz

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door gastxyz »

APC terminal? Je bedoelt neem ik ook aan APC kiosk?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Almere vak V »

3 weken geleden in Portland moest iedereen langs de APC.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Elendan »

Iemand misschien wat recentere info dan uit 2017 over de overstaptijd in Minneapolis? Ik zie een vlucht met maar 1 uur en 20 minuten wel via KLM website, dus zou te doen moeten zijn lijkt me. Vind het zelf alleen behoorlijk krap lijken.

Er gaan na mijn vlucht nog wel 2 andere rechtstreeks naar Phoenix dezelfde dag.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Martin & Marianne »

Er is een recenter topic: viewtopic.php?f=30&t=77107
Misschien kun je @Kovi vragen hoe het is gegaan.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Galapogos »

Voor wat het waard is: wij stapten in 2019 over in Minneapolis. We kwamen van een Delta-vlucht uit Amsterdam en moesten naar een Delta-vlucht naar Denver. Alles verliep erg vlotjes. We hadden 2 uur overstaptijd en hoefden niet te haasten. We hebben zelfs nog rustig wat gegeten op het vliegveld toen.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Grouchy »

Gisteren nog overgestapt op Minneapolis-St Paul/MSP. Stap al jarenen enkele malen per jaar over daarzo. Heb Global Entry dus das geen rijen voor me, het is foto maken en 30 seconden later sta je bij de baggageband.

De bloktijden die ze aanhouden zijn heel ruim, normaal gesproken als er geen vertraging is komen ze veel eerder aan. Zoals gisteren bijvoorbeeld; 10 minuten later vertrokken maar wel 27 minuten eerder aangekomen op MSP.
Als er dan echt vertraging was en ik kon de vlucht nog halen dan stond er altijd een Delta agent klaar om dat mogelijk te maken.

Als je DL161 hebt dan komt DL43 (komt van CDG) gewoonlijk net voor die vlucht aan, het is wel efficient/weinig chaos daarzo, situaties zoals in Orlando, Miami of New York zie je er niet.
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Grunner »

Galapogos schreef:
14 nov 2021, 21:49
Voor wat het waard is: wij stapten in 2019 over in Minneapolis. We kwamen van een Delta-vlucht uit Amsterdam en moesten naar een Delta-vlucht naar Denver. Alles verliep erg vlotjes. We hadden 2 uur overstaptijd en hoefden niet te haasten. We hebben zelfs nog rustig wat gegeten op het vliegveld toen.
Wij hadden ook die vlucht, maar wij hebben een heel andere ervaring. Omdat alle internationale vluchten vrijwel op hetzelfde moment aankwamen en we allemaal in diezelfde lange gang moesten aansluiten in dezelfde rij voor de douane duurde het eeuwen. Als we ons niet naar voren hadden geluld en hadden gerend, hadden we zeker de aansluiting naar Denver gemist, want 5 minuten later steeg het toestel al op. Maar wellicht was dit een uitzonderlijke situatie, geen idee.
Fan van Chicago, Boston en LA!
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door ribruijn »

Minneapolis is mijn favoriete overstap plaats. Met Detroit als goede tweede. Ik heb hier nog nooit lang in een rij hoeven te staan, en ik zoek er zelfs de vluchten op uit - omdat ik i.v.m. zaken/partners bezoeken altijd wel naar een kleinere luchthaven moet. Ja, je moet niet de pech hebben dat er opeens een vlucht Chinezen net voor je landt - maar dat geldt overal. Voordeel is ook (voor zowel Minneapolis als Detroit) dat je niet van Terminal hoeft te wisselen als je met KLM of Delta binnenkomst. Scheelt ook weer iets.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Elendan »

Bedankt voor de reacties, de overstaptijd van 1 uur en 20 min. toch wel krapjes aan, dus heb ik even verder gezocht.

Nu twee vluchten gevonden met United voor een erg gunstige prijs :thumbup: (pp € 442,17 incl. bagage), keuze uit overstappen in Washington 2 uur 55 min. of Houston 2 uur 35 min. Wat is de beste keus?

Mijn gevoel zegt Washington, maar als we via Houston vliegen is het tweede deel net geen 3 uur vliegen. Dat is wel fijner dan na de overstap in Washinton nog 5 uur te moeten vliegen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Pepito »

In dat geval zou ik denk ik voor Houston kiezen, inderdaad vanwege de kortere 2de vlucht. En ik weet niet wanneer je reist, maar als het in de winter is ontwijk je ook eventuele winterweer invloeden in Washington, waar je in Houston minder kans op hebt. (Zelf ooit in Februari een dag later aangekomen door slecht weer in Washington terwijl ik naar zonnig LA wilde, uiteindelijk dus ook niet via Washington gegaan.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door ribruijn »

ribruijn schreef:
15 nov 2021, 22:24
Minneapolis is mijn favoriete overstap plaats. Met Detroit als goede tweede.
Om nog even op mezelf terug te komen: vorige week precies 5 minuten moeten wachten. Uiteindelijk dus nog langer op de koffers gewacht. Was met 20 minuten overal doorheen en in de lounge: Minneapolis is ideaal.
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Kovi »

Martin & Marianne schreef:
14 nov 2021, 16:11
Er is een recenter topic: viewtopic.php?f=30&t=77107
Misschien kun je @Kovi vragen hoe het is gegaan.

Marianne
Onze dochter had 2 uur en 50 minuten overstaptijd. Zij heeft bij aankomst op Minneapolis lang moeten wachten, had te maken met haar studenten visum - met een groep andere studenten zijn zij een tijdje in een aparte ruimte neergezet om daar gezamenlijk visa te controleren. Ze heeft 1 uur en 50 minuten nodig gehad tussen landen, koffers van de band halen en alle controles. Toen nog naar de juiste gate lopen.
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstaptijd Minneapolis

Bericht door Kovi »

ribruijn schreef:
30 nov 2021, 22:05
ribruijn schreef:
15 nov 2021, 22:24
Minneapolis is mijn favoriete overstap plaats. Met Detroit als goede tweede.
Om nog even op mezelf terug te komen: vorige week precies 5 minuten moeten wachten. Uiteindelijk dus nog langer op de koffers gewacht. Was met 20 minuten overal doorheen en in de lounge: Minneapolis is ideaal.
Zo kan het gelukkig dus ook! Mogelijk dat lange overstaptijd voor mijn dochter, te maken had met haar studenten visum.
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer