Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

Hallo allemaal, in 2023 willen we met gezin van 5 (2 volwassenen en kids 14, 8, 6j) een rondreis maken. Yellowstone is een must. We willen graag realistische afstanden en tijd om alles te beleven. Is onderstaande route oké? Of hebben jullie nog tips? We twijfelen ook tussen camper/auto. Qua plekjes om te overnachten en kosten. We houden van rust. Voor de kids is het ook mooi om hier en daar te kunnen zwemmen.

Salt Lake City
West Yellowstone
West Yellowstone
Yellowstone National Park
Yellowstone National Park
Rock Springs
Moab
Moab
Bryce Canyon National Park
Bryce Canyon National Park
Page
Page
Grand Canyon National Park
Grand Canyon National Park
Kingman
Kingman
Las Vegas
Las Vegas
Mammoth Lakes
Yosemite National Park
Yosemite National Park
Carmel/Monterey
San Francisco
San Francisco
Terugvlucht
Thuiskomst
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: realistische route yellowstone/sf

Bericht door Galapogos »

Welkom op dit forum, en leuke plannen! Wordt dit jullie eerste reis naar Amerika? In welk seizoen willen jullie gaan? De zomervakantie neem ik aan, gezien de kinderen?

Yellowstone combineren met het zuidwesten is mogelijk, maar jullie tijdsbestek is wel een beetje krap. Is er flexibiliteit m.b.t. het aantal dagen? Het kán denk ik wel in het aantal dagen dat er nu staat, maar dan zul je op sommige plekken iets sneller gaan dan ik zelf prettig zou vinden.

Opmerkingen m.b.t. jullie plan:
- Waarom twee nachten in West Yellowstone? Alhoewel dat dicht bij het park ligt, lijkt het me leuker om alle nachten in het park zelf te overnachten. Je kunt je tijd in het park eventueel wel verdelen over verschillende accommodaties om op die manier reistijd te beperken.
- Net onder Yellowstone NP ligt Grand Teton NP. Het is leuk als je daar ook een dag voor kunt vrijmaken.
- Een leuke tussenstop tussen Grand Teton NP en Moab is Vernal, waar je Dinosaur NM vindt.
- Moab verdient eigenlijk 3 nachten, zeker als je de dag van aankomst en dag van vertrek al druk bent met andere dingen. Bij Moab is heel veel te doen. Onder andere Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP.
- Het kan in de zomer flink heet worden in Moab, en ook in Death Valley.
- Het is best ver rijden van Moab naar Bryce Canyon NP en onderweg is er ontzettend veel te zien. Het zou mooi zijn om halverwege een nacht te plannen, bijvoorbeeld in Capitol Reef NP.
- In deze regio ligt ook nog Monument Valley, waar je nu niet langs komt. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Dan blijft er nog wat over voor een eventuele volgende reis.
- Twee dagen voor Bryce Canyon NP is wat veel. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Page en Grand Canyon NP. Natuurlijk kún je op al deze plekken prima 2 nachten vol maken, maar in dit reisschema zou ik de prioriteiten anders leggen.
- Om de hoek bij Bryce Canyon NP ligt Zion NP, dat ook zeer de moeite waard is.
- Kingman is doorgaans een tussenstop, geen bestemming. Ik zou rechtstreeks van Grand Canyon NP naar Las Vegas rijden, via Hoover Dam. Je kunt eventueel over Route 66 en langs Lake Mead rijden. Een overnachting in Kingman is dan niet nodig, en twee al helemaal niet.
- Als je met één tussenstop van Las Vegas naar Yosemite rijdt, is Lone Pine een logischere tussenstop dan Mammoth Lakes. Als je twee tussenstops maakt, zou je kunnen overnachten in Death Valley en Mammoth Lakes.
- Voor Yosemite is een derde nacht wel fijn, zeker als je de dag ervoor vanuit Lone Pine komt. Tussen Lone Pine en Yosemite NP liggen ook nog bezienswaardigheden als Bodie State Historical Town en Mono Lake.
- Carmel/Monterey ligt uit de richting. Bovendien heb je hier meer tijd voor nodig. Ik zou alleen maar deze kant op gaan als ik ten minste twee nachten zou hebben.

Met jullie aantal dagen zou je het volgende kunnen doen:

01 Nederland/België - Salt Lake City
02 Salt Lake City - Yellowstone
03 Yellowstone
04 Yellowstone
05 Yellowstone
06 Yellowstone - Grand Teton
07 Grand Teton - Vernal
08 Vernal - Moab
09 Moab
10 Moab
11 Moab - Capitol Reef
12 Capitol Reef - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon - Zion
14 Zion
15 Zion - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas
19 Las Vegas - Lone Pine
20 Lone Pine - Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite - San Francisco
24 San Francisco
25 San Francisco - Nederland/België
26 Aankomst thuis

Persoonlijk vind ik dit schema op bepaalde plekken nog aan de 'snelle' kant, maar het kán wel. Idealiter zou ik nog een extra dag in Grand Teton of Vernal hebben, een extra dag tussen Las Vegas en Yosemite, en een extra dag in San Francisco. En ik heb nu Carmel/Monterey helemaal weggelaten.

M.b.t. camper/auto: het allergoedkoopste is het om met de auto te gaan en een tent mee te nemen. :wink: Bovendien is dat heel erg leuk op deze route. Je betaalt dan heel weinig voor overnachtingen, en kunt toch op de allerbeste locaties midden in de parken overnachten. Je hoeft natuurlijk niet iedere nacht te kamperen. Je kunt het ook afwisselen met hotels.

Als je een auto in Salt Lake City huurt en in San Francisco inlevert, zul je een extra toeslag moeten betalen, de zogeheten 'one way fee'. Ik weet niet hoe dat met campers zit (geen ervaring).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het helemaal eens met de opmerkingen van Galapogos. De route hierboven geeft meer tijd voor de belangrijkste bezienswaardigheden, hoewel het niet heel rustig is. Een of twee dagen extra zou wel mooi zijn.

De keuze tussen hotels en camper is vaak heel persoonlijk. Wat de kosten betreft; met 4 personen zal auto + hotels vaak goedkoper uitpakken, met 5 personen is een camper wellicht goedkoper omdat niet overal kamers voor 5 personen zijn (in Yellowstone bijvoorbeeld zijn er geen kamers voor meer dan 4 personen).
Als kosten en leuke overnachtingsplekken voor jullie belangrijk zijn dan is auto + tent ideaal; het is heel leuk en heel betaalbaar. Wij deden dat onder andere in 2017 met onze dochters. We waren toen ook in Yellowstone en Yosemite, misschien heb je iets aan dat verslag.

Marianne
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

Wat leuk om zo tips te krijgen! Ik ga het voorstel uitpluizen en er mijn voordeel mee doen. Ik wil wel graag de route monterey- san fransisco doen. We gaan kijken of we nog een paar dagen langer kunnen blijven....
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Als Monterey een must is, dan is het inderdaad goed om een dag of twee extra uit te trekken voor de reis. Mocht dat niet lukken dan zou je kunnen overwegen om Moab te laten vallen. Is natuurlijk erg jammer, maar mocht je nog eens in de gelegenheid zijn om naar de VS te gaan dan zou je dat kunnen combineren met bijvoorbeeld Colorado. en dan kun je ook meteen Monument Valley meenemen, het is ook jammer dat je dat nu mist.
Mocht je Moab er wel in houden dan heb je wellicht ook iets aan ons 2008-verslag.

Marianne
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

Hallo, Ik heb de route aangepast op basis van de adviezen. Is dit rustiger?
Ik wil ook graag naar Bodie en zou graag nog wat van de native cultuur willen meemaken. Is dat mogelijk op deze route?
Ik heb monterey geschrapt. De route langs highway 1 en whale watching bij moss landing leek mij prachtig maar misschien wat te veel...... bear lake, rock springs, escalante staan ertussen als overbrugging. We houden van water, zeker als het warm is!

Routeoverzicht

1 Amsterdam-Salt Lake City (nacht 1)
2 Bear Lake
3 Yellowstone National Park
4 Yellowstone National Park
5 Yellowstone National Park
6 Yellowstone National Park
7 Rock Springs
8 Dinosaur National Monument
9 Moab
10 Moab
11 Moab
12 Escalante State Park
13 Bryce Canyon National Park
14 Zion National Park
15 Zion National Park
16 Zion National Park
17 Page
18 Grand Canyon National Park
19 Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Mammoth Lakes
23 Yosemite National Park
24 Yosemite National Park
25 Yosemite National Park
26 San Francisco
27 San Francisco
28 Terugvlucht
29 Thuiskomst
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je bepaalde keuzes toelichten? Waarom Escalante en niet Capitol Reef? En waarom geen Grand Teton, met bijvoorbeeld een overnachting in het park of in Jackson?
En wil je door Death Valley rijden? Dan is de rit naar Mammoth Lakes wel lang.

Een tip: schrijf de route in het vervolg uit in de van-naar vorm, zie het voorbeeld van @Galapogos. Dan zie je meteen wat een reisdag is en waar je een volle dag hebt.

Voor wat wateractiviteiten zit je in bijvoorbeeld Yosemite (zwemmen, raften) en Zion (Narrows) wel goed, en bij Page kun je je vermaken bij Lake Powell. Daar zou dan een extra dag ook niet gek zijn.
En kijk eens naar de Sulphur creek wandeling in Capitol Reef.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door josea »

Ik zou eerst Grand Teton doen en dan Yellowstone en dan naar Moab. En dan dus de nacht Bear Lake ruilen voor een nacht bij/in Grand Teton. Na Yellowstone kun je wel in één nacht naar Moab rijden.
Dan hou je een nacht over om Momument Valley toe te voegen.

En Escalante inruilen voor een nacht bij Capitol Reef.

Tenslotte zou ik ook een nacht in Death Valley toevoegen aangezien dat het mooiste (en best te bekijken) is bij zonsopgang en zonsondergang.

In 2018 deden wij ook een reis van Yellowstone naar Utah, alleen was ons eindpunt Las Vegas.
Wij reisden toen twee kinderen van 13 en 17. Je kunt vast nog leuke tips uit ons verslag halen!
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

Martin & Marianne schreef:
18 nov 2021, 11:00
Misschien kun je bepaalde keuzes toelichten? Waarom Escalante en niet Capitol Reef? En waarom geen Grand Teton, met bijvoorbeeld een overnachting in het park of in Jackson?
En wil je door Death Valley rijden? Dan is de rit naar Mammoth Lakes wel lang.

Een tip: schrijf de route in het vervolg uit in de van-naar vorm, zie het voorbeeld van @Galapogos. Dan zie je meteen wat een reisdag is en waar je een volle dag hebt.

Voor wat wateractiviteiten zit je in bijvoorbeeld Yosemite (zwemmen, raften) en Zion (Narrows) wel goed, en bij Page kun je je vermaken bij Lake Powell. Daar zou dan een extra dag ook niet gek zijn.
En kijk eens naar de Sulphur creek wandeling in Capitol Reef.

Marianne
Hallo Marianne,

Jackson lijkt mij wat ver op 1 dag als we op die dag ook nog de camper moeten ophalen en boodschappen moeten doen. Maar als het goed te doen is dan hoor ik dat graag.
We willen het liefste door death valley als dat mag van de camperverhuurder. Wat is dan een geschikte overnachtingsplaats onderweg naar mammoth lakes?

Ik ga mijn planning nog verder bijstellen. Er is zo ontzettend veel moois!
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

josea schreef:
21 nov 2021, 02:11
Ik zou eerst Grand Teton doen en dan Yellowstone en dan naar Moab. En dan dus de nacht Bear Lake ruilen voor een nacht bij/in Grand Teton. Na Yellowstone kun je wel in één nacht naar Moab rijden.
Dan hou je een nacht over om Momument Valley toe te voegen.

En Escalante inruilen voor een nacht bij Capitol Reef.

Tenslotte zou ik ook een nacht in Death Valley toevoegen aangezien dat het mooiste (en best te bekijken) is bij zonsopgang en zonsondergang.

In 2018 deden wij ook een reis van Yellowstone naar Utah, alleen was ons eindpunt Las Vegas.
Wij reisden toen twee kinderen van 13 en 17. Je kunt vast nog leuke tips uit ons verslag halen!
Hallo, Wat een leuk reisverslag! Ik heb nog wat vragen over jullie reactie:
-Is de afstand salt lake-grand teton te doen, als je moe bent van het vliegen, camper moet ophalen en boodschappen moet doen?
-Er staat; na yellowstone in 1 nacht naar Moab rijden. Wij willen overdag rijden. Hoe is dat qua tijd? Als je ook dinosaur national museum wilt bezoeken?
-Waarom capitol reef en niet escalate? Ons leek de grand staircase zo mooi en de scenic byway 12. Ook heb je dan meer tijd in Bryce omdat je daar dan dichterbij zit.

Ik hoor het graag!!!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door josea »

Ik weet niet hoe het zit als je ook nog een camper moet ophalen, ik weet ook niet hoe laat jullie hem mogen ophalen? Wij reden met een auto en vlogen op Jackson, dus dat is dan iets anders.
Qua vermoeidheid zal het wel meevallen toch? Je hebt dan alweer een nacht geslapen en bent waarschijnlijk vroeg wakker….
Maar nogmaals, ik weet niet hoe ver het rijden is naar een overnachtingsplaats in Grand Teton met een camper; wij sliepen in Jackson.

Ik las het zelf ook terug en dat staat er niet duidelijk inderdaad, van de route naar Moab.
Ik bedoel, van Yellowstone naar Moab zou moeten kunnen met één overnachting i.p.v. twee?
En dat je dan onderweg Dinosaur N.M. doet?

Mijn voorkeur gaat uit naar één overnachting bij Capitol Reef, omdat dat een prachtig, relatief rustig park is, echt ondergewaardeerd. Superleuk is daar de Sulphur Creek wandeling. En sowieso ook de weg door het park rijden. Hickman Bridge wandeling is ook leuk.

Uiteraard kom je dan nog steeds over de Scenic byway 12 als je naar Bryce rijdt.
En daarna heb je nog een nacht in Bryce, en dat is voldoende. Einde middag uitzichtpunten bekijken, volgende ochtend een wandeling naar beneden tussen de hoodoo’s (zeker doen!) en dan door naar Zion.

Misschien is het nog een idee om een nacht Zion te ruilen voor een extra nacht Capitol Reef, voor iets meer balans, dus:
Moab - Capitol Reef (onderweg bezoek aan Little Wild Horse canyon)
Capitol Reef (Hickman Bridge, scenic weg door het park, Sulphur Creek trail)
Capitol Reef - Bryce Canyon (scenic byway 12)
Bryce Canyon - Zion (middag Zion)
Zion
Zion - Page enz.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

willemenmarije schreef:
21 nov 2021, 21:03
Jackson lijkt mij wat ver op 1 dag als we op die dag ook nog de camper moeten ophalen en boodschappen moeten doen.
Ik had niets geschreven over hoe Grand Teton in te passen. Kan ook na het bezoek aan Yellowstone. Maar het was mij niet duidelijk dat jullie voor een camper hadden gekozen, dat is wel handig om te weten. In dat geval kun je het beste niet te ver rijden op de eerste dag. Bear Lake zal wel te doen zijn. Kies dan voor de eerste overnachting in Yellowstone een camping dicht bij de zuid ingang zodat je tijd hebt voor Grand Teton.

Ik zou twee nachten Capitol Reef ook mooi vinden. De camping daar is ook schitterend gelegen. Wij stonden er 2 nachten in 2019. Kijk eens naar ons reisverslag daarvoor.

Van de meeste camperverhuurders mag je niet door Death Valley rijden. Je kunt dan bovenlangs naar Mammoth Lakes rijden. Ga je wel door Death Valley dan zou je in Lone Pine kunnen overnachten. En dan bij bijvoorbeeld Lee Vining zodat je Bodie kunt bezoeken als je van Lone Pine komt. Dan heb je de volgende dag de hele dag voor de Tioga Road.

Marianne
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

Hallo allemaal, ik denk dat dit de route wordt. Met dank aan de tips van jullie allemaal en alle reisverslagen!

1. Amsterdam- Salt Lake City
2. Salt lake- Bear Lake
3. Bear lake- Grand Teton national Park
4. Teton-Yellowstone
5. Yellowstone National Park
6. Yellowstone National Park
7. Yellowstone National Park- Flaming Gorge
8. Flaming Gorge-Moab
9. Moab
10. Moab- Capitol Reef
11. Capitol Reef
12. Capitol Reef-Bryce
13. Bryce Canyon National Park-Zion
14. Zion National Park
15. Zion National Park
16. Zion National Park- page
17. Page
18. Page-grand canyon
19. Grand Canyon National Park- Bullhead city
20. Bullhead city -Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas- Lone Pine
24. Lone Pine-Lee Vining
25. Lee Vining-Yosemite
26. Yosemite National Park
27. Yosemite National Park
28. Yosemite National Park-San Francisco
29. San Francisco
30. San Francisco-Amsterdam
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door josea »

Ik zou dan toch kiezen voor een extra nacht Moab ten kosten van Zion, zeker als je na Zion twee nachten Page hebt.
Je hebt in Zion dan nog een middag, hele dag en ochtend over.
En bij Moab kun je wel een extra dag gebruiken.

En wat is het idee van Bullhead City, waarom niet meteen naar Las Vegas?
Dan heb je nog een nacht over voor bij Yellowstone, dat kun je ook wel gebruiken.
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

We willen nog een stukje Route 66 doen, van Seligman-Oatman. Ik heb autoliefhebbers bij me en daarom is die route en sfeer wel heel speciaal.

We zijn niet echt van plan om Arches of Monument Valley te bezoeken. Heeft een dag extra Moab dan meerwaarde dan die dag in Zion? Een dag extra Yellowstone zie ik wel zitten, maar dan heb ik heel veel reisdagen daarna (als ik bv een dag Zion nog skip). Onze jongste is dan 5. Is dat niet wat te druk?
Laatst gewijzigd door markro op 28 nov 2021, 02:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door josea »

Monument Valley is niet bij Moab.
Maar als je Arches niet gaat bezoeken (waarom niet?), is een dag extra Moab niet echt nodig.
Wat ga je dan wel bezoeken in/bij Moab?

Een dag Yellowstone zou ik toch nog wel ergens vandaan proberen te halen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Galapogos »

Normaal gesproken zou ik ook zeker een dag Yellowstone extra nemen en een dag Moab extra nemen. Als je Arches NP niet bezoekt is een extra dag Moab wellicht niet nodig, maar Arches is prachtig en voor de meeste mensen de hoofdreden van een bezoek aan Moab. Dus ik snap niet zo goed waarom je dat over zou slaan. Bedenk trouwens ook dat je op de dag dat je van Flaming Gorge naar Moab rijdt al best wat tijd kwijt bent met reizen en eventueel een bezoek aan Dinosaur NM, en dat de dag je van Moab naar Capitol Reef rijdt ook al goed vol zal zitten waarschijnlijk.

Ik denk dat je juist drukte creëert door te weinig tijd in te plannen voor Yellowstone en Moab. De kans is groot dat je als je daar eenmaal bent toch de belangrijkste dingen wilt zien, wat lastig wordt als je er te weinig tijd voor neemt. Dan ga je wellicht haasten, en dat is zonde. Ik zou niet zo inzitten over de reisdagen. Die vind ik zelf meestal als redelijk rustig aanvoelen, juist omdat je wat minder indrukken op doet. En je kunt natuurlijk regelmatig stoppen in de prachtige omgeving.

De dag van Yellowstone naar Flaming Gorge is relatief best een lange. Waarom kies je er niet voor om vanuit Salt Lake City eerst naar Yellowstone te gaan (met een overnachting tussendoor bij Bear Lake of ergens anders halverwege), dan de dagen Yellowstone te doen, vervolgens een nacht Grand Teton te doen en daarna door te rijden naar Flaming Gorge (of misschien nog wat verder, naar Dinosaur NM?) Neemt niet weg dat ik dan alsnog voor vier nachten Yellowstone zou pleiten.

Ik ben het eens met @josea dat je best een nachtje Zion in zou kunnen leveren. Dat is op deze manier wel heel ruim ingepland, niet echt in verhouding met de tijd in Yellowstone en in/rond Moab. Een andere nacht kun je inderdaad winnen in Bullhead City of in Las Vegas. Tussen Seligman en Kingman kun je al een heel stuk van Route 66 rijden. Het stuk naar Oatman schijnt wel de moeite waard te zijn (ben ik nooit geweest), maar het lijkt me ook wel aantrekkelijk om ná Kingman af te buigen richting Las Vegas, via de Hoover Dam.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra dag Yellowstone is echt aan te raden. Het park is erg groot en je bent zeker met een camper veel tijd kwijt met heen en weer rijden en met het zoeken naar een parkeerplaats. Met meer nachten heb je meer gelegenheid om de rustige uren in het park te benutten.
Moab is de uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands. Voor de meeste mensen is Arches het hoofddoel. Mocht je daar niet naar toe willen dan zou je Moab ook kunnen overslaan. Je zou dan van Yellowstone of Grand Teton naar Capitol Reef kunnen rijden. Wel met een tussenstop. Wij deden het in 2017 in 1 dag, van Torrey naar Jackson, maar dat was met de auto. Bekijk dat reisverslag eens, daar zit heel veel in van wat jullie gaan doen.
Zion kan zoals gezegd ook met een dag minder. Aan de andere kant is het wel een erg leuk park en erg druk. Dan is wat meer tijd ook niet gek. Wat zijn jullie plannen daar? En wil je in het park kamperen? Wat zijn jullie ideeën daarover? De campings in de parken zijn prachtig gelegen maar hebben weinig voorzieningen.
Van de Grand Canyon naar Las Vegas kan in 1 dag. Wil je wel de stop in Bullhead City er in houden dan is een dag minder Las Vegas ook een idee. Je hebt er dan al een hele middag. Wat zijn de plannen in Las Vegas?
De kans is groot dat je niet door Death Valley mag rijden. Dat betekent dat je daar een dag kunt winnen. Maar dan is een tweede nacht bij Mammoth Lakes of Lee Vining ook niet gek.

Marianne
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door willemenmarije »

Dan wissel ik een dag ZION in voor een extra dag Yellowstone.

We willen graag in de parken logeren en dan bv bij Moab, Page, Bullhead, Las Vegas wat luxere campings, met misschien een speeltoestel/zwembad voor de kids.

Onderweg naar Moab willen we dinosaur Np aan doen en de scenic byway 128 rijden.

We hebben we ideeen genoeg voor Moab, van onderstaande zoeken we ter plaatse 1 of 2 uit of misschien gaan we toch nog naar arches:
Mesa Verde? 2 uur
Vrijdagen Swanny city park , farmers market
Westwater canyon, raften cisco
Courthouse wash petrogliefen
Deadhorse state park, the needles, newspaper rock petrogliefen.

We willen de volledige route naar Oatman wel rijden omdat dat laatste stuk het mooiste is. Dan lukt het niet om van de gc in een dag naar lv te rijden.....

In vegas hebben we de volgende ideeen, maar dat kan ter plaatse ook nog veranderen:
Las Vegas moterspeedway
fonteinen Bellagio
Las Vegas premium outlet
Circus circus; optredens clowns/acrobaten, kermisattracties
Linq; autocollectie 5de verdieping
Fremont street; ’s avonds

Er zijn zo veel keuze's en volgens mij is alles prachtig!!!!!! Ik ga de route een keer bijstellen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis willemenmarije: realistische route Yellowstone/San Francisco.

Bericht door IngridZw »

Route 66 via Oatman is inderdaad erg mooi en het historische stadje met zijn loslopende ezeltjes is ook leuk voor kinderen.
Wij hebben de route van SLC naar Grant Teton (maar dan andersom) gereden zonder een tussenovernachting. Bear Lake hebben we onderweg als stop gebruikt om wat te relaxen en eventjes in het meer te zwemmen. Wij vonden de rit op die manier prima te doen. In het plaatsje Garden City is trouwens een restaurantje die gespecialiseerd is in milkshakes maar je kunt er ook ijs kopen. Je ziet het aan een hele grote milkshake aan de kant van de weg. Mocht je er wel overnachten dan zou ik ook doorrijden naar Yellowstone en daarna naar Grant Teton zodat de afstand richting Moab korter is.

Ik weet dat 3 dagen vaak geadviseerd wordt voor Yellowstone. Wij hadden er 2 volle dagen (incl. de vroege avonduren) en toch hebben we de meeste highlights van het park gezien en veel gewandeld. Ik kan me wel voorstellen dat het met 3 kinderen allemaal meer tijd kost.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer