Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg Ik kan 'm voor Canada nog wel even invullen waar ik 1e helft oktober was. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Gisteren aangekomen op LAX. Ik had helaas geen National reservering meer die ik kon verschuiven, dus voor het eerst niet in de Alamo-National familie gehuurd. Avis BE met Flying Blue korting was de goedkoopste, had een prepaid tarief Standard SUV voor 480 euro voor 10 dagen gescoord daar.

Busjes naar de verhuurstations waren druk en bij een aantal stond erop: reservations only.

Aangekomen bij AVIS, heel kort moeten wachten. Aardige man, probeerde mij niks aan te smeren. 2 rijbewijzen en 2 creditcards getoond, een deposit van 250 op mijn CC geplaatst en akkoord gegaan met alle voorwaarden via tablet scherm. Vervolgens moest ik een auto uit een vak halen, helaas niet kiezen. Was een mooie witte Kia Sorrento voor 7 personen. Veel groter dan de SUV Kia Sorrento in NL dus. 20.000 miles op de teller.

Al met al prima ervaring zo, al miste ik het uitzoeken bij National of Alamo wel...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Ing Ah, hiermee zijn al enkele vragen beantwoord die ik eerder in het andere topic stelde. :wink:

In Canada mocht ik bij Avis ook niet uitzoeken maar kreeg toen ook een prima auto mee, Dodge Durango uit 2020 met ruim 20.000 op de teller. Heerlijke auto om in te rijden. Gekke was, ik hoefde helemaal niets te tekenen in Vancouver bij Avis, wellicht omdat ik member ben?? Ik had geen prepaid tarief maar terplekke betalen (gebeurde toen ik auto weer inleverde). Ook werd mij niets aangesmeerd. Al met al een hele prettige ervaring bij Avis.

Vraag voor ophaal- en inlevertijd blijft staan. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Thijs86 »

Coyote Buttes schreef:
11 nov 2021, 16:55
Vraagje aan de forumleden die de afgelopen week naar Amerika zijn vertrokken.

Hoe was het met de beschikbaarheid van de auto's op de verhuurstations?
Stonden er voldoende auto's of was het door de vraag/prijs zeer beperkt?
Begin oktober in Denver airport was er bij Alamo wel wat keus, maar duidelijk beperkter dan voorheen. In de meeste klasses 2 of 3 auto's. Voor mijn reservering (full size pick up) kon ik kiezen uit 2 Ram's en een f150. National leek nog een beetje meer keus te hebben.

Eind oktober op een woensdag middag in Vegas was een ander verhaal. Met een reservering voor een ifar bij National kwam ik in een vrijwel lege garage aan. De greeter moest er één van beneden laten komen. In Vegas leek juist weer de keus bij Alamo iets beter.

Op korte termijn zou ik nog niet te veel gokken op wat ze in het Emerald isle hebben staan bij National. Als je graag een SUV of iets sportiefs wil, zou ik die categorie boeken. Of anders een back op boeking achter de hand houden.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Coyote schreef:
12 nov 2021, 16:27
@Ing Ah, hiermee zijn al enkele vragen beantwoord die ik eerder in het andere topic stelde. :wink:

Vraag voor ophaal- en inlevertijd blijft staan. :wink:

Roland
Haha dat dacht ik al!

Ik was uurtje of 2/3 te vroeg, maar werd niks over gezegd. Auto stond klaar en konden zo wegrijden. Ik neem aan dat ik er op de terugweg ook geen last van heb, want leverr hem rond 1 uur in. Dus het aantal dagen blijft gelijk. Mocht ik op de terugweg nog last ervaren, laat ik het weten.

Eens wat betreft Avis; prettige ervaring! Auto rijdt tot nu goed, maar vandaag gaan we pas echt meters maken ;)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Ing Ik plan mijn autohuur vaak zo dat ik 'm op de laatste dag op hetzelfde tijdstip inlever als op de dag dat ik 'm ophaal zodat ik precies op zoveel x 24 u kom. Vaak komt dat ook uit met mijn terugvlucht. Zo kom ik volgende maand rond 14:00 u aan vertrek ik rond 18:00, de autohuur staat dan op 15:30 u. Maar zou ik 'm op dag 1 veel later ophalen, bijv. omdat mijn vlucht vertraagd is, dan moet ik 'm toch nog steeds om 15:30 u inleveren. Maar haal ik 'm veel eerder op dan betekent dat wel dat ik de huurauto ook eerder moet inleveren.

Zo had ik autohuur bij Avis in Canada op 13:30 u gezet. Uiteindelijk heb ik de auto om 14:04 u meegekregen maar moest 'm de laatste dag toch uiterlijk om 13:30 u inleveren en niet pas om 14:04 u. Ik zie dit op het papiertje van Avis dat ik meekreeg. Heb jij die ook gekregen? Nou maakte dat in mijn geval niet uit omdat er genoeg tijd over was omdat ik om 13:35 u al terugvloog en dus de auto al veel eerder inleverde dan 13:30 u.

Wat ik wilde aangeven is dat het veel eerder ophalen tot problemen kan leiden (hoeft dus niet) omdat je 'm dan de laatste dag ook eerder moet inleveren als je ophaal- en aflevertijd op hetzelfde tijdstip hebt gezet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Ahh zo.. Nee mijn ophaaltijd staat op m'n rental agreement nu op 21.05 en m'n inlevertijd nog steeds op 13.00. Mijn aankomst en vertrektijd lagen ver uit elkaar, dus niet van toepassing zoals jij het beschrijft!

We merkten vandaag trouwens dat de tank helemaal niet vol zit, maar half vol. Gisteren waren we daar denk te moe voor om te zien haha. Daar ga ik bij inleveren nog wel even een puntje van maken...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ing schreef:
13 nov 2021, 00:49
We merkten vandaag trouwens dat de tank helemaal niet vol zit, maar half vol. Gisteren waren we daar denk te moe voor om te zien haha. Daar ga ik bij inleveren nog wel even een puntje van maken...
Oei, dat wordt nog wel een puntje bij het inleveren. Heb een foto van de milesstand en tankinhoud gemaakt? Anders wordt het lastig bewijzen vermoed ik.

Viel mij bij Avis in Vancouver op dat ze heel nauwkeurig met mij om de auto liepen voorafgaand aan de huur. Ik kon dan zelf aankruisen op een papier of er beschadigingen waren. Dat heb ik in al die jaren nog nooit bij de andere verhuurders meegemaakt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Inmiddels in de US.

Op MCO zowel in de A als B terminal redelijk wat auto’s bij National. Mede door lang weekend voor de Amerikanen (Veterans Day) veel reserveringen.
Behoorlijk wat standard auto’s in beide aisles. Nissan Pathfinder…mwoah…sleutels meegenomen van een Chevy Equinox en verder gaan kijken.
Helaas op beide ter I als geen Explorer te krijgen, ook niet bij Alamo (wel veel Expeditions/Armada’s en de afgeleiden, maar allemaal al gereserveerd). In standard SUV aisle (mijn backup reservering) niets noemenswaardigs aanwezig (Hyundai Santa Fe en Kia Sorrento (nieuw model),, maar de Equinox was de grootste SUV).

Na gesprek met een greeter een VW Atlas meegekregen met V6 en AWD. Prima auto met veel opties o.a. Leer, 7-zits en wireless CarPlay (geen navi, maar Waze werkt prima). Nieuwe auto dus Sirius XM doet het ook nog. Rijdt prima en echt groot. Plm 23 mpg, dus valt redelijk mee.

Kon reserveringen niet meer verzetten door error op coupon code, dus heb het maar laten zitten.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote Buttes schreef:
11 nov 2021, 16:55
Vraagje aan de forumleden die de afgelopen week naar Amerika zijn vertrokken.

Hoe was het met de beschikbaarheid van de auto's op de verhuurstations?
Stonden er voldoende auto's of was het door de vraag/prijs zeer beperkt?
MCO op 11 nov was prima maar alleen veel reserveringen. Er stonden bij National (en ook Alamo) voldoende auto’s in de aisles. Ik had het slechter verwacht… het was zeer druk maar ik had bij National vrije keus uit een 30-35 auto’s in de EC aisles. Bovendien heeft MCO twee rental centers: een in Terminal A en de andere in B.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Vandaag op TPA aangekomen. Bij National in de EA een waanzinnig ruime keuze, vele 4x4 pick-up trucks, minivans en standard SUVs. Uiteindelijk toch weer gekozen voor een Ford Explorer met full options zoals navigatie en leer. De vakantie kan beginnen!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Fijne vakantie @harryh veel veilige km’s :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Thx jullie genieten al lees ik net @Terpies, fijne vakantie!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Jullie ook! Geniet!
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door b_talens »

Deze keer ook geen national 😔 maar via Avis op miami . Eerste keer en ben pc en had een medium/standard Ford edge gereserveerd . Bij aankomst stond mijn naam niet op het bord dus naar de balie . Hij had een Dodge Durango waarna ik vroeg of hij nog wat mooiers had en kreeg ik oa keus uit een Ford explorer met 14000 miles op de teller, navigatie (Android auto) , leer 👍 heerlijke auto . Hoefde verder niets te tekenen en geen vragen over extra dingen .top geregeld maar miste echt het plezier van zelf uit kunnen kiezen .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Coyote schreef:
13 nov 2021, 08:39
Ing schreef:
13 nov 2021, 00:49
We merkten vandaag trouwens dat de tank helemaal niet vol zit, maar half vol. Gisteren waren we daar denk te moe voor om te zien haha. Daar ga ik bij inleveren nog wel even een puntje van maken...
Oei, dat wordt nog wel een puntje bij het inleveren. Heb een foto van de milesstand en tankinhoud gemaakt? Anders wordt het lastig bewijzen vermoed ik.

Viel mij bij Avis in Vancouver op dat ze heel nauwkeurig met mij om de auto liepen voorafgaand aan de huur. Ik kon dan zelf aankruisen op een papier of er beschadigingen waren. Dat heb ik in al die jaren nog nooit bij de andere verhuurders meegemaakt.

Roland
Zal dat te maken hebben gehad met andere regels in Canada rondom eigen risico?

Ik heb een foto van de tankinhoud + meterstand gemaakt, nadat we er denk ik 30 miles mee hadden gereden. Zij kunnen zien met welke stand ik hem mee heb gekregen, dus dat die tankinhoud dan niet klopt...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Goed overigens om alle berichten te lezen over andere verhuurders en locaties. Fijn dat iedereen wel een fijne auto mee heeft voor zijn/haar reis!

Safe travels!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Als je een beetje een idee wil hebben wat er bij National zoal in de Aisles staat in alle verhuurlocaties, kan je ook even spieken in onderstaand draadje:

https://www.flyertalk.com/forum/nationa ... -list.html

Have fun iedereen die er al is, of binnenkort gaat. Wij gaan volgende week!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
14 nov 2021, 04:21
Uiteindelijk toch weer gekozen voor een Ford Explorer met full options zoals navigatie en leer. De vakantie kan beginnen!
Da ś een mooi begin !
Veel plezier
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer