Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

In het topic van @Neliba is het al genoemd, maar het leek me niet gek om het even apart te melden; er geldt voor reserveringen in Yellowstone een nieuwe werkwijze, voor verblijf vanaf de zomer van 2023.
Zie ook https://www.yellowstonenationalparklodg ... on-window/

Marianne
Laatst gewijzigd door markro op 26 okt 2021, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reserveren Yellowstone gewijzigd

Bericht door boonens »

Goed om te weten - dank voor de heads-up.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door RuthdeLange »

Fijn dat ik het weet maar ook heel vervelend want zal dan op vakantie zijn (5 juli 2022) en dus niet kunnen boeken voor zomer 2023.
Wat stom. Maar hopen dat er wat overblijft want wil voor 3 nachten een cabin boeken en voor 4 nachten een camping.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

De campings zullen niet snel vol zijn verwacht ik, zeker de tentplaatsen niet. Voor de lodges is het anders natuurlijk, maar dat kun je toch ook vanaf je vakantie doen?

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door RuthdeLange »

Zit dan niet op een plek waar ik wifi heb dus helaas.
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Neliba »

Weet iemand waar ik de prijzen kan zien voor de verschillende lodges en cabins in Yellowstone? Kan het niet vinden op https://www.yellowstonenationalparklodges.com/. Of zie je de prijs pas wanneer je gaat boeken? We twijfelen nog tussen camping of accommodatie (of combinatie daarvan), dus willen graag de prijzen weten om een vergelijking te kunnen maken (het gaat om zomer 2023).
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb dat ook niet kunnen ontdekken. Wat ik eerder deed is via het boekingsysteem een fictieve datum invullen (voor volgende zomer) en een accommodatie kiezen. Vervolgens kun je via de kalender zien wat de verschillende prijzen zijn. Omdat volgend jaar al erg vol zit is het wel lastig om alle prijzen te ontdekken. Prijzen kunnen in 2023 ook nog omhoog maar dit geeft wel een indicatie.
Zelf kies ik (als dat gaat lukken) voor OF Snowlodge (146 voor 2 double) en Roosevelt zonder badkamer (114) Is beide (vind ik) prima betaalbaar. Campings zijn natuurlijk veel goedkoper. Zal zelf ook nog 2x2 nachten Madison en Canyon boeken (29).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, bij mijn weten staat er geen overzicht. En dat is best lastig omdat het lijkt alsof alles heel duur is als je de methode van Ruth gebruikt, maar de goedkopere opties zie je niet, omdat die niet meer beschikbaar zijn.

Ik heb ooit eens een overzicht geplaatst op het forum (zie hier). Dat is niet meer actueel, maar het geeft wel een beeld van de variatie in prijzen en je ziet ook wat de goedkoopste mogelijkheden zijn.

Ik heb Xanterra net gemaild met de vraag of ze de tarieven voor 2022 en 2023 hebben, maar daar verwacht ik niet veel van.

En ja, kamperen is een stuk goedkoper, zelfs als je de goedkoopste cabin hebt. Ik vind het zelf ideaal om tent en cabin (bij voorkeur bij Old Faithful) af te wisselen.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb ze even op een rij gezet:
image.png
image.png (35.57 KiB) 2515 keer bekeken
image.png
image.png (47.6 KiB) 2515 keer bekeken
image.png
image.png (24.8 KiB) 2515 keer bekeken
Dit zijn de prijzen voor 2022 in dollars, excl tax. Per nacht.

Het is onvoorstelbaar hoe duur sommige kamers zijn, en nog gekker: ze zijn de meeste nachten nog volgeboekt ook. :?
En ook bijzonder hoe je op een gegeven moment prijzen van in de 200 dollar al laag vindt. :wink:

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 nov 2021, 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt Marianne!
Heel handig dit overzicht.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door sep »

Krankzinnige prijzen. Kamperen kostte ons iets van $20 (nu ws wel wat duurder) per nacht en je zit midden in die overweldigende natuur! De bisons liepen over het terrein. Fantastisch.

Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Kamperen is wel een stuk duurder geworden! 29 dollar per nacht. :wink:
Verder zijn het inderdaad idiote prijzen, en naar mijn idee nergens op gebaseerd.
Als een badkamer geen must is heb je nog wel iets betaalbaars, en onze ervaring met de shared bathrooms is erg goed; ruim, schoon en niet druk.
De OF Snowlodge frontier cabin is qua prijs/prestatie de beste optie; wel een eigen badkamer, en de kamers zijn ook ruim. Zie hier ons reisverslag voor wat foto's.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door sep »

Op de site staat $25 voor o.a. Norris en Mammoth. Maar dat zijn terreinen van de National Park Service. Die van de Yellowstone Park Lodges (Madison, Canyon, Grand Village) zijn inderdaad duurder. Die hebben wel meer faciliteiten. Ik zag trouwens dat Norris sowieso heel 2021 gesloten was, hoop dat ze in 2022 weer opengaan - ernstige Amerika-kriebels hier!


Saskia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, appels en peren. :oops: Ik heb voor de campings alleen naar die van Xanterra gekeken. De andere campings zijn iets goedkoper zie ik. En sommige Xanterra-campings zijn wat duurder.
Maar hoe dan ook; het geeft wel een aardige indicatie zo lijkt me. :wink:
Een tent is snel terugverdiend!

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door sep »

Precies! Maar je moet ook echt wel van kamperen houden want zelfs hartje zomer kan het knap koud zijn...brrrr! Eigenlijk vallen de prijzen voor de campgrounds, dus ook de iets duurdere, me nog mee. In Californië is het allemaal echt nog een tandje prijziger.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door RuthdeLange »

Heb daarom inmiddels toch de knoop doorgehakt. Geen juni voor mij in Yellowstone ;-)
Zag bijgaande beelden van een reis in juni (van iemand op dit forum) en zag mezelf daar al in het tentje zitten.
Natuurlijk ook eind juli kans op kou maar iets minder groot hoop ik. Hoewel 2015 een hele mooie juni maand moet hebben gehad (zag ik in het reisverslag van Marianne en schreef ook Ingrid op dit forum) maar ga het risico toch niet nemen.


image.png
image.png (553.82 KiB) 2245 keer bekeken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Dit lijkt me wel erg uitzonderlijk. Er zal ook nog een verschil zijn tussen begin en eind juni.
Ben wel benieuwd wanneer en waar dit was.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 1995 iets gelijksoortigs gehad. Dat was op 18 juni op de Sonora Pass. De Tioga was dicht en dus gingen we bovenlangs. In Yosemite zelf was ook vrijwel niks open en dus konden we maar een klein stukje zien. We konden wel naar Merced Grove en de Valley was ook toegankelijk. Daar was nergens sneeuw te vinden.
Het was toen wel een uitzonderlijk sneeuwrijke winter geweest.

https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... emite.html en dag erna.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:
06 nov 2021, 09:36
Dit lijkt me wel erg uitzonderlijk. Er zal ook nog een verschil zijn tussen begin en eind juni.
Ben wel benieuwd wanneer en waar dit was.

Dit komt uit het reisverslag van @Rob (forumlid) uit 2011 (16 juni) en is op de Grand loop road in Yellowstone.
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reserveren voor het Yellowstone National Park wordt gewijzigd per april 2022.

Bericht door Neliba »

Wat een mooi overzicht van de prijzen Marianne, super bedankt!! Op basis hiervan kunnen we zeker een opzetje gaan maken voor onze reis in 2023!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer