Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien 1 nacht Arches en twee nachten Moab? Is afhankelijk van de plannen in Arches natuurlijk, maar met één nacht heb je een middag, avond en ochtend en dat zou genoeg kunnen zijn.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dat ding maakt een hels lawaai is onze ervaring. We hebben vorige keer geen oog dicht gedaan toen we die noodgedwongen (Las Vegas) een nacht aan hadden :wink:
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Marianne, dat kan inderdaad ook; ik ben alleen niet gecharmeerd van de commerciele campings in Moab, voor zover ik dat kan beoordelen via internet. Maar het zou kunnen, heb nog even om dat te beslissen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn eens op Canyonlands RV park geweest, daar stonden toen kennissen van ons. Het leek mij een aardige camping, er was de nodige schaduw, en een klein zwembad. En ik zou het niet gek vinden om eens uit eten te gaan of boodschappen te kunnen doen zonder met de camper op stap te moeten gaan.
Het kan ook zijn dat je geen keus hebt. :wink: Het zit snel vol in Arches denk ik.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Niet elke plek in Valley of Fire heeft stroom volgens mij. Het is first come first serve, dus je kunt misgrijpen. Er zijn plekken van $ 20,- en van $ 30,- (in 2018) en de dure hadden W/E en de goedkope niet. Je kunt het entreegeld voor het park ervan aftrekken ($ 10,-)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dit weekend weer wat campings geboekt, nu is het wachten op het kunnen boeken van de nationale parken campings. De dikgedrukte campings zijn geboekt. Overigens is de keuze in Moab voor me gemaakt voor wat betreft 1 of 2 nachten commerciele camping: de commerciele camping moet voor minimiaal 2 nachten geboekt; dus ik heb 2 nachten geboekt op Canyonlands Resort in Moab en hoop 1 nacht te kunnen bemachtigen op Devils Garden. Vervelende is wel dat we net op het moment dat ik die camping moet boeken een weekje op Gran Canaria zitten. Nou ja, dat we daar zitten is niet vervelend maar ik hoop dat de wifi goed genoeg gaat zijn.
Overigens toch een early bird geboekt zodat we hopelijk net als de vorige keer rond het middaguur op pad zijn en misschien dus al met de shuttle naar de Bear Lake area kunnen die dag.

Dag 1 AMS - Denver
Dag 2 Denver - RMNP (moraine campground of Glacier Basin)
Dag 3 RMNP (moraine campground of Glacier Basin)
Dag 4 RMNP - Keystone (bewust in 1 lange reisdag, dan kunnen we 2 nachten op dezelfde camping blijven, KOA Mount Rushmore
Dag 5: Badlands Loop Road. KOA Mount Rushmore
Dag 6: Mount Rushmore - Deadwood - Devils Tower - Buffalo. Hier wilde ik Koa Buffalo boeken maar je moet daar minimaal 3 nachten staan. Wil nu gaan voor Deer Park Campground, iemand ervaring mee?
Dag 7: Buffalo - Cody. KOA Cody
Dag 8: Cody - Yellowstone. Canyon Campground
Dag 9: Yellowstone. Canyon Campground
Dag 10: Yellowstone. Madison Campground
Dag 11: Yellowstone. Madison Campground
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton. Signal Mountain Campground
Dag 13: Grand Teton - Dinosaur NP. KOA Vernal/Dinosaurland
Dag 14: Dinosaur - Moab Devils Garden
Dag 15: Moab. Sunresort Canyonlands Resort
Dag 16: Moab Sunresort Canyonlands Resort
Dag 17: Moab - Globin Valley SP - Capitol Reef. Fruita Campground
Dag 18: Capitol Reef. Fruita Campground
Dag 19: Capitol Reef - Valley of Fire
Dag 20: Valley of Fire - camper inleveren Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - AMS

Dag 18 en 19 gaan er misschien nog anders uit zien. Misschien dat we op dag 18 in de middag toch al een stuk richting Las Vegas rijden om zo op dag 19 meer tijd te hebben voor Valley of Fire. Daarnaast willen we misschien op dag 19 aan het eind van de dag de camper al inleveren in plaats van 's morgens op dag 20. Dit omdat we gelezen hebben dat je pas om 16 uur in het hotel in Las Vegas kan inchecken, dus wat doe je dan met je koffers? Daarnaast is die laatste nacht anders dus in de buurt van las Vegas waar het natuurlijk ontzettend heet is. Dus ik vind het geen gek idee om de camper dus een halve dag eerder in te leveren. Dan hebben we 3 nachten in Las Vegas wat ook niet verkeerd is. Maar vanaf dag 18 is het dus nog even puzzelen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Is Coral pink sand dunes SP een leuke stop tussen Capitol Reef en Las Vegas? Zion en Bryce slaan we dit keer over.
Dan zou dag 18 Capitol Reef- Coral Pink sand dunes NP zijn, met in de ochtend misschien eerst nog een wandeling in Capitol Reef
En dan zou dag 19 Coral Pink sand dunes-Valley of Fire-inleveren camper rond 16 uur (winnen een uur, dus eigenlijk is het dan 17 uur).
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Snow Canyon lijkt me ook mooi en daar is wat meer te doen denk ik. Ga ik me ook eens in verdiepen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Mrvanilla »

Snow Canyon is erg leuk en heel toegankelijk. Alle trails (best een hoop) zijn met elkaar verbonden dus je kunt er zo lang (en kort) wandelen als je zelf wilt. Ik heb er met veel plezier een hele dag gespendeerd.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben helaas door problemen met mijn schoenen niet heel veel kunnen doen in Snow Canyon maar het is zeker een aanrader. Afhankelijk van hoe je de route in wilt delen zou je ook eerder kunnen stoppen, bijvoorbeeld bij Kodachrome SP. Zie voor beide ons 2019-verslag, 6 en 7 september.
Als je onderweg nog naar de Calf Creek Fall wilt lopen zou je ook daar kunnen overnachten. Maar ik heb geen idee hoe lastig het is om daar een plekje te bemachtigen. Je zou ook in Escalante kunnen kijken. Maar je zit dan nog wel dicht bij Capitol Reef, scheelt zo'n 2 uur rijden.
Coral Pink Sand Dunes ken ik niet, maar ik weet dat je daar met off road vehicles mag rijden. Dat trekt mij niet zo.

Nog wat mogelijkheden: ik weet dat Bert en Saskia (forumlid sep) enthousiast zijn over de camping bij Glendale (Bauer).
En de camping bij Cedar Breaks vonden wij ook leuk.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridUSA »

Ik zou je de moeite besparen. Coral Pink Sand Dunes is aardig om even te zien, maar zo niet dan mis je er (wat mij betreft) niet veel aan. Sjouwen door dat zand is ook niet echt geweldig :x Google eens wat foto's: leuke plaatjes maar dan heb je het mooiste ook wel gelijk gezien. Je leest dit ook wel terug in de reacties op Tripadvisor. Capitol Reef is echt veel aantrekkelijker.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ja, inmiddels inderdaad ook gelezen dat het leuke stop is voor even maar niet voor een halve dag. Capitol Reef bezoeken we ook, maar ik wil graag de 2e nacht CR verzetten naar wat zuidelijker , richting Las Vegas. Snow Canyon bijvoorbeeld, maar Cedar Breaks lijkt me ook de moeite waard, lijkt op Bryce zo te zien. Of toch 1 nacht Zion voor de Narrows, die konden we vorige keer niet doen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridUSA »

Zo te zien heb je al 3 leukere alternatieven, dus dat komt vast goed!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

MrVanilla en Marianne: dank! Ik ga het eens bekijken; ik word toch wel erg enthousiast van Snow Canyon. Kodachrome SP ook naar gekeken maar ligt net wat te dicht bij Capitol Reef. Dat zou wel kunnen als we toch besluiten de camper gewoon op dag 20 in te leveren en niet einde dag 19.
Maar daar zijn we nog niet uit: wat is jullie ervaring met het inchecken in hotels in Las Vegas? Kun je de koffers daar al droppen als het nog geen inhecktijd is? Zie namelijk dat we om 16 uur pas kunnen inchecken, maar ik denk dat wij om 11 uur er al zijn (na inleveren camper)
Vandaar dat mijn man opperde de camper dan de dag ervoor einde middag in te leveren en een extra nacht op de strip te verblijven. Lastig!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door IngridUSA »

viewtopic.php?t=75920

Misschien staan hier nog wat tips in.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
09 nov 2021, 12:26
MrVanilla en Marianne: dank! Ik ga het eens bekijken; ik word toch wel erg enthousiast van Snow Canyon. Kodachrome SP ook naar gekeken maar ligt net wat te dicht bij Capitol Reef. Dat zou wel kunnen als we toch besluiten de camper gewoon op dag 20 in te leveren en niet einde dag 19.
Maar daar zijn we nog niet uit: wat is jullie ervaring met het inchecken in hotels in Las Vegas? Kun je de koffers daar al droppen als het nog geen inhecktijd is? Zie namelijk dat we om 16 uur pas kunnen inchecken, maar ik denk dat wij om 11 uur er al zijn (na inleveren camper)
Vandaar dat mijn man opperde de camper dan de dag ervoor einde middag in te leveren en een extra nacht op de strip te verblijven. Lastig!
Snow Canyon is nog wel een aardig eind rijden vanaf Capitol Reef als je via de UT12 rijdt, ruim 5 uur, met de camper zal dat nog wat meer zijn.

Het staat mij bij dat wij wel vaak voor 4 uur hebben ingecheckt in Las Vegas, vaak is de kamer al wel klaar. Nu zijn wij altijd met de auto dus het bagageprobleem speelt dan niet. Maar uit dit topic op tripadvisor begrijp ik dat het geen probleem is.
Is het misschien sowieso een idee om voor 1 dag een auto te huren? Dat is ook gemakkelijk als je van de camperverhuurder naar het hotel gaat en van het hotel naar het vliegveld.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

We hebben een early bird bij de camper, daar zit de transfer bij ingegrepen, dus daar hebben we geen auto voor nodig. Op zich vind ik het idee van mijn man niet gek om de camper een dag eerder (einde van die dag) in te leveren, zeker omdat we ook een uur winnen die dag. Volgens google maps is de reistijd tussen Capitol Reef en Snow Canyon iets minder dan 4 uur. Voor ons met de camper dan inderdaad een uur of 5, dus dat betekent die ochtend geen tijd meer voor Capitol Reef, maar daar hebben we de dag ervoor denk ik genoeg tijd voor denk ik.
We denken er nog even over; 3 nachten ipv 2 nachten hotel in Las Vegas klinkt toch ook niet verkeerd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Red Rock Canyon, bij Las Vegas is misschien ook een optie om de tijd te doden. Er zijn, denk ik, hele mooie wandelingen te maken. Wij zijn er op een zaterdag geweest toen we vanuit Valley of Fire kwamen. Het was 72 mijl en we waren te vroeg om al naar de camping te gaan vonden wij. Het was toen mega druk, dus we hebben alleen de loop gereden. Parkeren lukte niet, dus we zijn er niet uit geweest. Niettemin zag het er best mooi uit, maar de mooiste dingen zie je waarschijnlijk als je gaat wandelen.
https://www.redrockcanyonlv.org/contact-us/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
09 nov 2021, 14:38
Volgens google maps is de reistijd tussen Capitol Reef en Snow Canyon iets minder dan 4 uur. Voor ons met de camper dan inderdaad een uur of 5, dus dat betekent die ochtend geen tijd meer voor Capitol Reef, maar daar hebben we de dag ervoor denk ik genoeg tijd voor denk ik.
Maar dan rij je dus niet via de UT12, dat is niet de bedoeling?
En met maar 1 nacht in Capitol Reef, en onderweg vanuit Moab ook nog naar Goblin Valley (en misschien ook Little wild Horse Canyon?), heb je niet heel veel tijd voor Capitol Reef. Is prima, maar je moet je er wel van bewust zijn.

Nog een over de campings; wat onhandig dat je soms meerdere nachten moet boeken. Voor Moab zou je nog kunnen schuiven als de eerste nacht Devils Garden niet lukt. Je kunt het dan de laatste nacht nog proberen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

O ja, verkeerd gekeken; via UT12 is sowieso een uur langer. Die UT12 is zeker de bedoeling! Ik denk dat ik wat te ambitieus was en ik puur voor een overnachting moet gaan kijken om zo genoeg tijd te hebben voor de UT12. Dan kunnen we in de ochtend eventueel nog wat in Capitol Reef doen maar hebben we de rest van de dag voor de UT12. Misschien in de buurt van Cedar City?
De camping in Moab heb ik al geboekt voor 2 nachten, er waren namelijk al best wat plekken bezet. Ik hoop dat de 1e nacht in Devils Garden lukt. in 2019 hebben we op elke camping kunnen staan die we wilden (zelfs in Yosemite), dus ik heb hoop ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer