Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Neliba »

In juli / augustus 2023 gaan wij met ons gezin (partner en ikzelf + twee dochters van dan 2 en 3 jaar) een rondreis maken door de VS. Het plan is vliegen op SLC, van daaruit een rondje Yellowstone + Grand Teton. Dan (evt. weer via SLC) afzakken naar Moab en dan via verschillende tussenstops in Utah uiteindelijk eindigen in Las Vegas.

Het plan is om te reizen met een huurauto en (daar aan te schaffen) tent. Nu twijfelen we alleen over de nachten in Yellowstone. Wat ik lees is het daar zomers gemiddeld rond de 5 graden ‘s nachts. Dat vind ik behoorlijk fris, zeker met evt. uitschieters naar beneden. Zelf ben ik een behoorlijke koukleum, maar zou ik het nog wel aandurven. Maar onze dochters zijn ook niet al te warmbloedig. Het is sowieso afwachten hoe de nachten gaan zijn met tent en jetlag (al zijn ze kamperen wel gewend vanuit onze andere vakanties), maar met die koude vrees ik toch wel een beetje voor erg onrustige nachten.

Op dit moment hebben we twee alternatieven in gedachten:
1. Camper huren voor het eerste deel van de reis. Na de eerste week weer inleveren in SLC en dan verder met huurauto + tent. Vraag: is dit de moeite? Zal dit veel tijd kosten op de wisseldag? Is een camper een beetje aangenaam te verwarmen? (En zijn er überhaupt campers die geschikt zijn voor twee kleintjes? Ik las al dat er niet veel campers zijn waar twee kinderzitjes in passen)

2. Accommodatie huren in het park (logde / cabin). Vraag: is dit enigszins betaalbaar? Welke accommodaties zijn aan te raden met jonge kinderen?

De precieze route moeten we nog plannen, maar we verwachten 4 of 5 overnachtingen te hebben in Yellowstone. Bij voorkeur op twee verschillende plekken, maar dat is ook afhankelijk van welke overnachtingsoptie we uiteindelijk kiezen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en adviezen!
Laatst gewijzigd door Neliba op 25 okt 2021, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door BonnyR »

Wij zijn vaker in Yellowstone geweest, maar 5/6 graden snachts? Voor mijn gevoel was het altijd veel warmer in het hoogseizoen.

Optie om een week een camper te huren zou ik persoonlijk niet voor gaan. Te veel gedoe.
Ze zijn uitstekend te verwarmen. Wij zijn echte camper fans ,maar toen onze kinderen klein waren, was een stoelverhoger nog gewoon mogelijk. Nu met 3 kleintjes lijkt me dat een dingetje. Ook in een auto heb je ze natuurlijk nodig. Ik vind een camper voor kleintjes verder geweldig.
Van prijzen in Yellowstone heb ik geen idee, maar vroegtijdig zoeken loont.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
wat jij schrijft over de gemiddelde temperatuur 's nachts herken ik niet. Wij hebben er meerdere keren overnacht en ook gekampeerd, maar ik kan me niet herinneren dat het erg koud was 's nachts. In 2017 hebben we in augustus gekampeerd, toen hadden we eenvoudige slaapzakken bij ons, en dat was meer dan voldoende.

Voor lodges ben je eigenlijk al laat. Veel keuze zal er niet meer zijn. Dus mocht je voor lodges kiezen kijk dan regelmatig - er zijn vaak annuleringen - en boek meteen als je iets betaalbaars ziet.
Het is leuk om bij Old Faitful te overnachten. Zowel de OF Lodge als de OF Snowlodge hebben betaalbare cabins. Je kunt ook kijken naar de cabins bij Lake Lodge of Roosevelt.
Reserveren voor zowel de een aantal campings als de lodges gaat via https://www.yellowstonenationalparklodges.com. De andere campings kunnen via www.recreation.gov gereserveerd worden. Zie ok de NPs-site voor informatie daarover.

Ik heb geen camperervaring, maar het zal inderdaad wel wat tijd kosten om de camper op te halen en weer terug te brengen.

Marianne
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Neliba »

Dank voor jullie reacties Bonnie en Marianne!

Ik had zelf ook al het idee dat een camper huren voor een weekje misschien wel wat teveel gedoe zou zijn. Al lijkt het met stiekem wel heel leuk om ook eens met een camper te reizen (ik heb twee keer eerder met auto + tent rondgereisd en één keer met auto + motels). Maar goed, camper voor de hele reis zien we niet zitten (o.a. vanwege de kosten).

We gaan trouwens pas in 2023, ik zie dat ik dat verkeerd getypt had, dom. Heb het nu aangepast. Dus volgens mij zijn we dan nog wel (ruim) op tijd om evt. accommodaties te boeken. Ik ga eens kijken naar de cabins die jij aanraadt Marianne, dank voor de tips. Heb trouwens ook al veel gehad aan jullie reisverslagen (ook bij eerdere reizen door de VS)!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Martin & Marianne »

Voor 2023 kun je waarschijnlijk vanaf mei 2022 reserveren. De eerste dag dat het open is, is het vaak erg druk op de site, maar het zal normaal gesproken wel lukken om dan te boeken wat je op het oog hebt.
Campings zijn niet snel volgeboekt, alleen plaatsen voor grotere campers zijn wat sneller vol.

Ik denk dat het in Yellowstone aangenamer is om te kamperen dan in Moab in de zomer. :wink:

Marianne
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Neliba »

Haha ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Tijdens onze vorige reis waren we ook in Moab, toen hadden we mazzel dat het "slechts" een graad of 30 was overdag en 's avonds een graad of 20. Maar we houden er rekening mee dat het wel eens een stuk warmer kan zijn dit keer.

Boekingen voor Yellowstone heb ik al uitgezocht, dat gaat vanaf komende voorjaar open op de 5e van de maand voor dezelfde maand het jaar erop. Dus op 5 juli zitten wij klaar om te boeken voor juli 2023. We hebben dus nog even tijd om ons precieze plan op te stellen :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie het. Dat is nieuw. Wel beter denk ik, je hebt dan niet zo'n grote toeloop op de eerste dag dat het open gaat.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Old Faithful »

Volgens usclimatedata.com is de gemiddelde nachttemperatuur in Yellowstone N.P. 40°F (4.4°C). Ik heb er in juli ooit nachtvorst gehad (en dan was het overdag prachtig weer).
In juli 2008 zaten wij in een lodge in Canyon en daar werd de verwarming elke dag weer door het personeel op standje tropisch gezet.

Succes een veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door jojostravelusa »

Een camper is prima te verwarmen hoor. Dat gaat op gas. Als je twijfels hebt, zou je bv. bij de Walmart slaapzakken aan kunnen schaffen, die je dan extra erover gooit. Wij hebben afgelopen jaar in de sneeuw gestaan en het niet koud gehad.

V.w.b. reizen met 2 kleintjes hebben we geen ervaring, alleen met 1 van toen 5. Dat ging uitstekend.

Waarom zou je trouwens de camper om willen ruilen voor een auto? Wil je veel de stad in? Dan kan ik het me voorstellen, want in de stad is een camper echt niet handig (tenzij je thuis heel uitgebreid vooronderzoek doet op het gebied van parkeerplaatsen), maar verder vinden wij een camper ideaal. En een stuk warmer dan een tent. En je hoeft niet steeds je koffer in en uit te pakken en je tent op te zetten en af te breken en als het regent, kunnen de kinderen binnen spelen, al is de ruimte wel beperkt uiteraard.

Qua prijs zal de camper wellicht hoger uitvallen, maar een cabin is vaak duurder dan een campingplek, waarmee je weer wat compenseert. Maar wij zijn zulke verstokte camperaars dat je wel met heel bijzondere argumenten moet komen om ons er vanaf te praten :lol: Is tot nu toe nog niemand gelukt.
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Neliba »

@jojostravelusa los van de kosten hebben we nog andere bedenkingen bij een camper. We reizen namelijk samen met een ander bevriend gezin. Zij hebben oudere kinderen, dus we zullen overdag best af en toe opsplitsen of in wisselende samenstellingen iets gaan doen. Zoals we het nu voor ons zien, zal het best regelmatig voorkomen dat één van ons met onze kleine kids op de camping blijft, terwijl de rest van het gezelschap op pad gaat. Dat is makkelijker met een normale wagen: dan blijven tent + bagage achter op de camping, dus heeft de achterblijvende ouder wat dat betreft alles bij de hand. Het lijkt me eigenlijk ook sowieso gedoe om iedere keer de hele camper te moeten inpakken als je even boodschappen gaat doen of zo, maar daar verkijk ik me wellicht op :wink: . (En ook een kwestie van plannen natuurlijk)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door jojostravelusa »

Als je met meer gezinnen in een camper reist en je wilt los van elkaar dingen doen, dan is dat inderdaad niet handig.
V.w.b. het hele inpakken van de camper als je boodschappen wilt doen; dat valt erg mee. Nog handiger is om gewoon onderweg, als je van A naar B reist boodschappen te doen. Dat doen wij altijd. Als je langer op 1 plek blijft staan, dan sla je van tevoren flink in en dan hoef je tussendoor ook geen boodschappen te doen.
Wij vinden met auto en motel een stuk omslachtiger bij verplaatsingen dan met een camper (elke keer koffer in- en uitpakken enz. met het risico dat er iets in een hotel achterblijft. Daar zijn wij goed in :lol: ). Ook elke keer een tent opzetten spreekt ons niet aan. Hoe ouder hoe gemakzuchtiger :wink: Als je een full hookup hebt, dan is het een kwestie van water afkoppelen, stekker uit het stopcontact en de slang van de riolering uit het putje trekken en opbergen. De ander ruimt in die tijd binnen zover op dat er geen rondslingerende dingen zijn en weg ben je. Kost ons hooguit 10 minuten. En als je op een camping in een National Park of State Park bent, dan heb je geen of minder voorzieningen, dus dan ben je nog sneller klaar. Enerzijds een kwestie van plannen, maar vooral, en dat heb je al na een paar dagen, ervaring.

Maar, als ik het goed interpreteer, dan zijn jullie met tenminste 8 personen. Dan heb je ook al een flinke camper nodig. Andere optie is natuurlijk om 2 beschaafdere modellen te nemen. Dan heb je the best of both worlds zeg maar. Alleen reis je dan niet samen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Martin & Marianne »

Een auto + camper is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
Om alleen met jonge kinderen op de camping te zitten met alleen een tent lijkt me wat minder, dan is een camper toch wel gemakkelijk. De rest kan dan met de auto op stap.

Ik weet niet of jullie al hebben nagedacht over de tent en verdere spullen? Met goede slaapzakken zal het zelfs bij 4 graden goed te doen zijn. Het enige wat ik dan altijd vervelend vind, is om 's morgens uit je warme slaapzak te moeten kruipen. :wink:

Marianne
Neliba
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 okt 2021, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Overnachting Yellowstone: tent / camper / accommodatie?

Bericht door Neliba »

Combi van camper (voor ons gezin) en auto + tent (voor andere gezin) zou ook nog een optie zijn. Ik denk alleen dat het financieel gezien een behoorlijk verschil maakt of we vier weken auto + tent doen of vier weken camper. Een dure reis is het sowieso en we zijn al flink aan het sparen, maar ik denk dat een camper toch iets teveel van het goede is (voor vier weken). Bovendien zijn we echte tentkampeerders. We hebben de afgelopen twee zomers ook met onze eigen tent gekampeerd (vorig jaar met 1 dochter, dit jaar met 2) en dat ging prima. Dus een dagje "achterblijven" op de camping met twee meiden is geen enkel probleem, ook zonder camper.

Als we gaan kamperen, willen we een simpele tent kopen bij de walmart (vorige keer ook gedaan). Zelf hebben we al goede slaapzakken, we zullen wel ter plekke nog slaapmatjes moeten kopen (of thuis kopen en meenemen). Voor de kids moeten we alles nog kopen. Op zich is het geen probleem om te investeren in goede matjes / slaapzakken, want die zullen bij onze andere reizen nog regelmatig gebruikt gaan worden. Nu liggen de kinderen nog in een Deryan slaaptentje, maar voor hen zullen we op termijn toch sowieso kampeerspullen moeten kopen.

Dank voor alle tips, we gaan de komende maanden de financiën nog eens op een rijtje zetten en de verschillende opties bekijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer