Slow Chat topic DV 2023

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Slow Chat topic DV 2023

Bericht door Dude »

Hier kunnen jullie met zen allen naar hartelust discussiëren over de DV 2023, alsook vragen stellen over het invullen van de aanvraag en proces achteraf.
Het nieuwe inschrijvingstopic staat ook online, voor diegene die zich daar willen melden.

Veel succes aan alle deelnemers !
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ChallengerRT
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door ChallengerRT »

Heeft er iemand ook problemen met de website? Gister en vandaag geprobeerd mijn entry voor de DV2023 te starten maar na het invullen van het eerste deel krijg ik steeds de melding "Can't open webpage because the server stopped responding". In Chrome en Safari.

Komt dit vaker voor ivm drukte oid, of ligt dit aan mijn laptop?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door Nagini »

De website is vaak instabiel, vooral aan het begin en aan het einde van de inschrijvingsperiode voor DV. Mogelijke oplossingen zijn: gebruik een andere browser, wis je cookies, of probeer het via een incognito window. Ook op een ander moment van de dag proberen kan helpen, als je toevallig op een drukke periode qua tijdszone probeerde. Succes!
ChallengerRT
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door ChallengerRT »

Ga ik proberen, bedankt!
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door DebbieTimmermans »

Even een vraagje, wij zijn speciaal foto's gaan laten maken bij een fotograaf maar als ik deze ingeef bij de photo tool van de DV Lottery krijg ik volgende melding: Image is overly compressed. Please use a compression ratio that is less than 20:1
Hoe kan dit? Ze hebben de foto's ondertussen al een aantal keer aangepast, ze staan wel degelijk op 600x600 pxls, maar 130 kb groot. Alles lijkt mooi volgens de regeltjes en toch neemt hij onze foto's niet.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
TheFrisianClause
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2016, 22:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door TheFrisianClause »

Sorry dat ik even inbreek...

Ik zie dat er een aantal dingen bij verschillende mensen fout gaan aangaande de website van de DV Lottery.

Hebben jullie geprobeerd de website te benaderen via Internet Explorer of Microsoft Edge? Gezien overheidssites daar meestal groot fan van zijn (om het maar even zo te noemen).

Mocht dit geen toevoeging hebben, dan mag dit bericht uiteraard worden verwijderd.
CvDuijf
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: DV 2023: Instructies en deelnemers

Bericht door CvDuijf »

Goedenavond,

Mijn vrouw en ik hadden ons ingeschreven voor de Green Card lottery. September dit jaar hoorde we goed nieuws van een meneer die belde. Hij had nog wat aanvullende info nodig maar we waren in aanmerking gekomen voor een Green Card.

Hij legde even wat uit en kwam met het volgende: hij zei dat ik nu omgerekend 2400 euro moest betalen. Ik wist hier niet van en vroeg of ik even met mijn vrouw mocht overleggen. Hij zei dit is een one in a life chance, en we hebben nog maar heel weinig tijd dus je moet het nu beslissen, ik snel via appjes even gevraagd maargoed, ik had het geld op mijn credit card gezet en twerd eraf gehaald.

Nu werd ik vandaag weer gebeld door dezelfde meneer. Hij zei weer dat hij goed nieuws had en dat het proces verder ging. Echter kwam hij ermee dat we weer 4500 USD moesten betalen. Terwijl dit heel niet eerder gezegd was ofzo. Dus ik begon een beetje te spurtelen en we hadden het er over maar toen zei hij, oke ik ga even overleggen, dan geef ik je een korting. Nieuwe prijs was 3500 USD. Nog steeds veel te veel geld en later zei hij dan maken we er 3000 USD van.

Alleen ik vond het gewoon bespottelijk dat er niks overlegd word. Ik had gevraagd of we het geld van de eerste keer gedeeltelijk terug konden krijgen, maar dat kon niet bla bla bla.

De vraag is: Als ik niet goed geinformeerd bent over eventuele kosten is het dan niet mijn recht om het eerste gedeelte terug te krijgen? Als ik namelijk geweten had dat er nog meer kosten bij kwamen had ik de eerste rekening al niet betaald.

De meneer aan de telefoon was overigens behoorlijk asociaal en zei heel vreemde dingen en zette mij echt heel erg onder druk.

Wat kan ik doen?

Gr Corné
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: DV 2023: Instructies en deelnemers

Bericht door mtl »

Ik vrees dat je niks kan doen omdat je opgelicht bent.
CvDuijf
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: DV 2023: Instructies en deelnemers

Bericht door CvDuijf »

Hoe weet je dat?

Klopt de procedure niet?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: DV 2023: Instructies en deelnemers

Bericht door Tipsy_1 »

Op de moment dat je je online inschrijft en in het bevestings scherm komt staat er toch heel duidelijk in hoe je mettertijd moet checken of je "gewonnen" hebt? Dat is ook online.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: DV 2023: Instructies en deelnemers

Bericht door mtl »

@CvDuijf Dit is zeker niet de procedure. De beller heeft misbruik gemaakt van jouw goedgelovigheid.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2023: Instructies en deelnemers

Bericht door Nagini »

@CvDuijf Er zijn meerdere "rode vlaggen" in dit verhaal:
  • KCC neemt niet uitzichzelf contact op met de winnaar. De enige manier om te zien dat je gewonnen hebt is via de officiële site.
  • Er zijn geen kosten verbonden aan het proces totdat je uitgenodigd wordt voor een interview, een proces dat vaak meerdere maanden duurt en waarvoor je documenten moet invullen en aanleveren. Verder zijn deze kosten enkele honderden dollars (inclusief medische controle) en zijn deze kosten online te vinden.
  • De uitslag van de officiële diversity visa lottery komt pas in mei van het volgende jaar (voor DV2023 dus uitslag in Mei 2022). Dus sowieso het feit dat ze in September bellen is heel verdacht.
  • De "stem aan de telefoon" gaf geen informatie die aantoont dat je daadwerkelijk gewonnen hebt, zoals je casenummer, en uit het verhaal blijkt niet dat gevraagd is om de nodige informatie om het DV proces uit te voeren; zoals bijvoorbeeld VoG, geboortecertficaten etc
Dit soort oplichting is de reden dat men zich NOOIT moet inschrijven voor de DV op andere sites dan de officiële site van de Amerikaanse overheid. Zelfs als ze je echt voor de loterij inschrijven gaat dit vaak mis (onvolledig/verkeerd ingevulde informatie waardoor je inschrijving onbruikbaar is), of houden ze informatie voor je achter als je wint om geld van je af te troggelen.

Tl;dr: je bent opgelicht. Vraag het creditcard bedrijf of ze je willen helpen met het geld terugstorten. Doe aangifte bij de politie.
CvDuijf
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door CvDuijf »

Wel echt apart.
Ik heb allerlei documenten gekregen.
Ik heb de namen gecheckt, desbetreffende persoon was echt werkzaam bij de immigratie afdeling van de US.

In ieder geval erg geraffineerd.

https://xxxusagco.xxxcom/

Dit is de website. Is dit een fake website?

Opmerking moderator

De hierbij geplaatste link is door het modteam niet-klikbaar gemaakt, want zoals een meelevend forumlid aangeeft:

Dit bericht bevat een link naar een website waardoor de persoon die de link geplaatst heeft opgelicht is. Het is een fake inschrijfsite voor de DV loterij, en de inschrijvingsperiode loopt op dit moment nog. Misschien goed om de website weg te halen? Ik zou niet willen dat iemand anders in verwarring op de link klikt en dan hetzelfde overkomt als de topicstarter.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door IngridUSA »

Zie de instructie bovenin het startscherm van het onderwerp Emigratie:

viewtopic.php?f=12&t=77284
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door mtl »

@CvDuijf Op internet zijn veel negatieve recensies te lezen over de door jou genoemde website. Er zijn helaas veel van dit soort schimmige websites. Ze voegen niks toe en je winkansen worden ook niet verhoogd door je aan te melden bij zo'n website. Er is maar één officiele manier van aanmelden zoals eerder genoemd hier.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door Nagini »

Alle officiele overheidswebsites eindigen op .gov. Deze website dus niet, ondanks dat ze misschien de naam gebruiken van iemand die wel bij immigratie werkt (makkelijker gezegd dan echt!). Er zijn verschillende types van dit soort website in omloop; van 100% scam die alleen op je geld uit zijn, tot websites die tegen betaling aanbieden je te helpen bij het simpele proces maar je wel daadwerkelijk inschrijven. Nooit doen!

In dit geval gaat het duidelijk om oplichting: bijvoorbeeld een simple reverse image search (klik op de afbeelding, en selecteer "search google for image") laat je zien dat ALLE foto's bij de testimonials fake zijn ( de foto's van "mensen die deze website heeft geholpen een greencard te krijgen" zijn allemaal stock photo's; "standaard" afbeeldingen van veelgebruikte onderwerpen die je gratis op het internet kunt vinden). Verder zijn er bijvoorbeeld negatieve reacties op websites als Trustpilot waarbij mensen ook om duizenden dollars zijn gevraagd.

Je kunt je nog inschrijven voor de echte DV2023! De loterij is geopend van begin October tot begin November. Inschrijven kan op https://www.dvlottery.state.gov/. Inschrijven is GRATIS. In Mei kun je met de informatie die je bij je succesvolle inschrijving krijgt op dezelfde site je uitslag checken.

Mocht je hulp willen, het blog van BritSimon heeft goede informatie, en ook elk jaar een instructiefilmpje mocht je hulp nodig hebben met het inschrijvingsproces:

tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door tddft_ »

Ik kom er eigenlijk dit jaar pas achter (na 4 x meegedaan te hebben) dat mijn foto's niet 600 pixels zijn geweest maar iets van 695 pixels terwijl uit de instructies blijkt dat het alleen 600 pixels moet zijn.. :oops: Ik zal er dit jaar wel extra op letten, maar nu vraag ik me af: word je automatisch gediskwalificeerd als je niet een juiste foto upload (ook al heb je een confirmation number gekregen etc.) of gebeurt dit pas wanneer je geselecteerd bent en dat ze dan pas gaan kijken naar je foto en je dan diskwalificeren (dus maw dat je wel eerst geselecteerd moet worden of gediskwalificeerd te worden)?
I left my heart in LA
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door DebbieTimmermans »

Ik weet niet zeker of je dan gediskwalificeerd wordt. Maar je kan wel je foto in de Photo tool van de DV lottery aanpassen en via daar opslaan. Dan zitten ze op het juiste formaat.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
jacksonville
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2011, 21:25

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door jacksonville »

tddft_ schreef:
25 okt 2021, 16:28
Ik kom er eigenlijk dit jaar pas achter (na 4 x meegedaan te hebben) dat mijn foto's niet 600 pixels zijn geweest maar iets van 695 pixels terwijl uit de instructies blijkt dat het alleen 600 pixels moet zijn.. :oops: Ik zal er dit jaar wel extra op letten, maar nu vraag ik me af: word je automatisch gediskwalificeerd als je niet een juiste foto upload (ook al heb je een confirmation number gekregen etc.) of gebeurt dit pas wanneer je geselecteerd bent en dat ze dan pas gaan kijken naar je foto en je dan diskwalificeren (dus maw dat je wel eerst geselecteerd moet worden of gediskwalificeerd te worden)?
Ik vermoed dat het wel mee valt. Afhankelijk van waar je precies kijkt is het 600x600, of 600x600 t/m 1200x1200.

Ook heb ik gemerkt dat wanneer het fotobestand te groot is, het formulier netjes een duidelijke foutmelding geeft. Ik denk dat het ook wel een foutmelding geeft als de resolutie te hoog is. Als je het zeker wil weten zou je een fictief persoon met een foto groter dan 1200x1200 kunnen invoeren om te kijken wat er gebeurt. (Uiteraard alleen die eerste pagina - niet de hele procedure doorlopen.)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Slow Chat topic DV 2023

Bericht door Corv »

Ik denk dat ze een computer programma alle foto's automatisch laten scannen of ze correct zijn. In ieder geval moet de foto 2x2 inch zijn. Bij de fotograaf hier vragen ze al of de pasfoto's voor de USA zijn, i.v.m de maat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer