Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door asv60 »

Ben even aan het zoeken geweest(op https://www.delta.com/us/en/flyready) wat we allemaal nodig hebben voor onze vlucht met Delta op 8 nov.

De Covid test mag een antigeen test zijn. Denk dat de meesten die gaan doen omdat die veel goedkoper is dan een PCR test.

Over vaccinaties staat er dit:

Fully vaccinated Passengers

Fully vaccinated passengers must bring proof of vaccination in addition to their negative COVID-19 test result.

Passengers must present proof of vaccination that must comply with the United States requirements. The certificate/document may be requested at different points of the trip.

To be considered fully vaccinated by the United States, all passengers must comply with the following:

Vaccine types accepted:

Pfizer
Moderna
Johnson & Johnson’s Janssen
Vaccines approved by the World Health Organization
Time window:

2 weeks after their second dose in a 2-dose series, such as the Pfizer or Moderna vaccines, or
2 weeks after a single-dose vaccine, such as Johnson & Johnson’s Janssen vaccine.
Language accepted: Not specified. English, Spanish or Portuguese recommended.

Zou je dan gewoon je papiertje mee kunnen nemen wat je op de vaccinatielocatie hebt gekregen?

En dan nog dit:

Any passenger departing from a foreign country with a destination or connection in the United States must provide an electronic or paper attestation form to the CDC in a form specified by the U.S. government attesting to their negative test result or of their recovery from COVID-19 after previous infection and clearance to travel. Passengers can find this form here (to download the form in another language different from English click here). Passengers without a completed attestation form will be denied boarding.

Als je op " here" klikt krijg je onderstaande:

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/atta ... 2021-p.pdf

Is het nou de bedoeling dat je dit formulier uitprint en meeneemt? Zie niet hoe je dat digitaal zou moeten doen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door mtl »

We moeten een vaccinatie-bewijs hebben maar het is blijkbaar (nog) niet duidelijk hoe en wat? Het wordt er zo niet makkelijker op. :?
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Jethz »

Als we spreken over een geprinte versie van het covid certificaat, gaat dit geldig zijn? (als je ziet dat ze in de VS maar een handgeschreven kaartje hebben dat voldoet :shock: )
Bijlagen
image.png
image.png (470.79 KiB) 1225 keer bekeken
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door mtl »

Lijkt me wel, behalve dit en de papiertjes die je na je vaccinatie kreeg is er niks anders. Maar nu ben ik volop aan het speculeren. :o
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

Via United krijg ik deze informatie:
What is accepted at your destination: United States

Your destination accepts one of the following requirements.
A negative COVID-19 Any negative Antigen or Molecular test
Test must be taken no more than 3 days before your departure from Amsterdam (AMS)

Based on your itinerary, an acceptable test should be dated no earlier than Nov 08, 2021
Additional requirements
All passengers traveling to or through the U.S., 2 years of age or older, are required to provide proof of either
a negative COVID-19 test or
documentation of recovery.
The COVID-19 test must be taken within the 3 calendar days prior to departure and must be a viral test (molecular or antigen) with a negative result.
Additional information can be found https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Exemptions
A COVID-19 test is not required for passengers under 2 years of age.
Military personnel and civilian employees, dependents, contractors traveling on orders are exempt from predeparture testing.
Ik moet daarna het corona testbewijs uploaden in de United app.
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

ONYX666 schreef:
23 sep 2021, 11:10
Hier kun je in NL zon tele zelftest bestellen https://www.toegangsbewijs.nu/
Heeft iemand deze test al gebruikt? Ik sta op het punt om deze tests te bestellen voor mijn vlucht op de 11e november.
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Iseut »

Ik zou heel goed kijken of die test voldoet aan de eisen van de CDC. Zoals ik het lees, kijken ze niet live mee, maar moet je foto's uploaden in een app die later bekeken worden. Dat lijkt mij niet te voldoen aan wat de CDC eist.

Zie: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html

Does a self-test meet the conditions of the Order?
International air passengers traveling to the United States can use a self-test (sometimes referred to as home test) that meets the following criteria:

The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA).

The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.

The telehealth provider must confirm the person’s identity, observe the specimen collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).
Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm the person’s identity and the test result details. The passenger must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Jethz »

Het zal waarschijnlijk een goed idee zijn om vanaf 8 november een nieuwe draad op te starten met ervaringen van mensen. Vooral de terugkeer is voor mij momenteel nogal vaag als je geen 250 dollar wil neertellen in de luchthaven zelf voor een test met snelle resultaten. (vliegen op een dinsdag wringt een beetje om op tijd (binnen de 3 dagen) een testresultaat te hebben, tenzij je veel geld wil neerleggen.

Vanwaar er teruggevlogen wordt
Met welke Luchtvaartmaatschappij.
Welke documenten geverifiëerd worden bij check-in
Welke tests (PCR, antigen zelf test bvb), waar (bvb in luchthaven of bij Walgreens) en hoeveel ze kosten.

alle andere nuttige informatie.
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

Iseut schreef:
18 okt 2021, 13:46
The telehealth provider must confirm the person’s identity, observe the specimen collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).
Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm the person’s identity and the test result details. The passenger must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
Ik heb de aanbieders van de zelftest net gesproken en de manier waarop ze testen is dus onder supervisie, zoals door CDC vereist wordt. De verklaring die afgegeven wordt is volgens hen ook geldig voor reizen van/naar de US: je krijgt een Engelstalige testverklaring die voldoet aan onderstaande vereisten. Deze moet in inscannen in de United app.
What information must be included on the test result?
A test result must be in the form of written documentation (paper or electronic copy). The documentation must include:

Type of test (indicating it is a NAAT or antigen test)
Entity issuing the result (e.g. laboratory, healthcare entity, or telehealth service)
Specimen collection date. A negative test result must show the specimen was collected within the 3 days before the flight. A positive test result for documentation of recovery from COVID-19 must show the specimen was collected within the 3 months before the flight.
Information that identifies the person (full name plus at least one other identifier such as date of birth or passport number)
Test Result
image.png
image.png (402.71 KiB) 1131 keer bekeken
Ik heb nu 4 tests besteld, voor de heen- en terug reis, en ga in ieder geval 72 uur voor vertrek deze test doen. Als ie niet goedgekeurd wordt door United kan ik altijd nog een spoed test laten doen.

Ik zal mijn ervaring hier posten :)
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door b_talens »

Voor terug mocht dat nog nodig zijn aangezien Nederland begin november de kleurcodes voor buiten de EU gaat aanpassen zijn deze ook goedgekeurd .veel mensen hebben ze van de zomer gebruikt om terug te keren . Mooi om te lezen dat ze ook voor heen kunnen :thumbup:
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Almere vak V »

Wat wellicht nog wel interessant is om te weten is hoe die 72 uur aangaande die test wordt berekend.

Betreft dat 72 uur voordat je het vliegtuig instapt? Lijkt me de makkelijkste.
Of 72 uur voordat je de US binnenkomt? Dat laatste maakt het allemaal een tikkie ingewikkelder. Met verschillende tijdzones enz.

Kleine aanvulling. Ik ben me bewust van onderstaand stukje tekst:
present a negative COVID-19 test, taken within three (3) calendar days of departure
Ik weet niet of aan bovenstaand nog gesleuteld gaat worden??
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 19 okt 2021, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Timothy555 »

b_talens schreef:
18 okt 2021, 17:54
Voor terug mocht dat nog nodig zijn aangezien Nederland begin november de kleurcodes voor buiten de EU gaat aanpassen zijn deze ook goedgekeurd .veel mensen hebben ze van de zomer gebruikt om terug te keren . Mooi om te lezen dat ze ook voor heen kunnen :thumbup:
Hoe en in welke zin gaat men dat doen? Is daar al iets over bekend?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

Voor nu wordt de VS door Nederland nog als zeer hoog risicogebied aangemerkt met een oranje reisadvies. Met als gevolg een negatieve PCR test kunnen tonen van max 48 uur voor vertrek naar Nederland, of een antigeen (snel)test van max 24 uur oud bij vertrek.

Hoe het na 8 november wordt is nog niets over bekend. Hopelijk ziet Nederland de VS vanaf 8 november niet meer als zeer hoog risicogebied en gaat het reisadvies op geel, zijn we van dat testgedoe af. Terug naar Nederland althans.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
19 okt 2021, 09:57
Ik weet niet of aan bovenstaand nog gesleuteld gaat worden??
Ik zag op Luchtvaartnieuws.nl al iets voorbij komen over een test die max 72 uur oud zou mogen zijn bij vertrek uit Nederland. Het zou dan ook een antigeen sneltest mogen zijn. Maar is nog niet definitief volgens mij. Lijkt mij overigens wel het meest makkelijke te controleren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Almere vak V »

d_vdploeg schreef:
19 okt 2021, 17:03
Lijkt mij overigens wel het meest makkelijke te controleren.
De vraag is of de US het toestaat dat luchtvaartmaatschappijen dit gaan controleren. Dat zou het allermakkelijkste zijn. Geen test?? Dan niet het vliegtuig in. Maar of men dit afdoende gaat vinden...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

Ben er ook benieuwd naar. Al laten ze het nu ook over aan de airlines bij vertrek. Maar daar staat dan weer tegenover dat het aantal reizigers wat tot 8 november naar de VS reist natuurlijk beperkt was/is. Dat gaat vanaf 8 november natuurlijk veranderen.

Dan wordt wel de vraag, als de VS zelf gaat controleren, waar en hoe dan? Digitaal vooraf, zoals bijvoorbeeld Canada dat doet met hun arriveCAN app? Of fysiek bij bijvoorbeeld de gate of tijdens het CBP proces? Dat wordt dan een lange rij…. :blink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Timothy555 »

Ik denk dat het airlines met steekproeven door CBP zal worden…
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Dutchess »

Almere vak V schreef:
19 okt 2021, 09:57
Wat wellicht nog wel interessant is om te weten is hoe die 72 uur aangaande die test wordt berekend.

Als de testeis hetzelfde blijft als hij tot nu toe geweest is*, staat dat duidelijk uitgelegd op de CDC site. Het is geen 72 uur, maar 3 dagen.
Why does the Order specify 3 days rather than 72 hours? What is considered 3 days?

The 3-day period is the 3 days before the flight’s departure. The Order uses a 3-day timeframe instead of 72 hours to provide more flexibility to the traveler. By using a 3-day window, test validity does not depend on the time of the flight or the time of day that the test was administered.

For example, if a passenger’s flight is at 1pm on a Friday, the passenger could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after.
Bron

*de testeis zal alleen strenger worden voor ongevaccineerde Amerikanen - die zullen moeten testen 1 dag voor vertrek en ook na aankomst (bron)
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

Ik moet mijn test resultaat uploaden in de app van United, dit kan pas vanaf drie dagen voor vertrek (de button om te uplaoden werkt nu nog niet).
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

Ben benieuwd of meer airlines dit systeem gaan hanteren.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer