Scenic Route 12 Utah begin april.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Erwin10 »

Vraag met betrekking tot Scenic Route 12 Utah: is het een goed idee om de route met zijn hoogtepunten te bezoeken begin april?
Deze vraag of ik twijfel of het weer niet te koud kan zijn deze periode, met eventuele sneeuw overlast. Verneem graag jullie tips. :D
Erwin
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: scenic route 12 utah begin april

Bericht door mtl »

Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: scenic route 12 utah begin april

Bericht door Erwin10 »

Jij deze route bedoel ik. Hierin wordt vermeld dat het tot mid mei kan sneeuwen. In Nederland kan het april ook nog sneeuwen. Is begin april mooie periode om deze route te doen of beter een maand later om eventuele problemen met het winters weer te voorkomen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: scenic route 12 utah begin april

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de keus hebt zou ik later gaan. Wat bedoel je met de hoogtepunten, wil je nog wat doen onderweg?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Mrvanilla »

Het is een hooggelegen route, dus in theorie zou het kunnen sneeuwen. In de praktijk zal het echter niet zo vaak zijn. Ik heb de route in 2019 in maart gereden; geen sneeuwvlokje te zien, alleen wat sneeuw op de hoge toppen aan de horizon.

Als je een maand later kan is dat weer technisch vrijwel overal iets safer, maar ik zou het zeer zeker niet laten afhangen van de UT12. Als je ook een park als Bryce wilt bezoeken dan heb je wel weer wat meer kans op sneeuw en dichte trails.

Andere hoogtepunten aan de UT12, zoals de Lower Calf Creek Falls, zullen geen probleem zijn om te bezoeken in april.

Een voordeel van april vs mei is dat het net weer een tikkeltje rustiger is overal (minder druk is misschien een betere bewoording).
Groetjes,
Daniel
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Erwin10 »

Bedankt voor jullie reacties. Welke hoogtepunten we willen moet ik nog even uitwerken, maar Bryce heb ik al een paar keer gezien en staat nu niet meer hoog om de wensen lijst. Wilde even weten of het een slecht plan was, maar dat is het zeker dus niet. Lower Calf Creek Falls wil nu wel graag bezoeken. Minder druk is een betere bewoording, is het zetje om het zeker te doen :D. Wat vindt ik toch wel extra aangenaam om het wilde west gevoel te beleven (alleen vanuit een luxe auto).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan de verslagen van Kalaman, die reed de Ut12 in januari en in april. Zie http://kalamanindex.blogspot.com.

En zie ook onze verslagen. Wij reden hem meerdere keren, in zowel 2015 als 2019 liepen we naar de Calf Creek Falls. In 2015 (juni) hebben we de waterval niet gezien vanwege het noodweer dat toen uitbrak.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door josea »

Begin april is nog wel volop spring break. Dus ik vraag me af of dat rustiger is dan bijvoorbeeld eind april / begin mei.

Edit… dat is toch meer in maart.
Gast

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Gast »

Ik verwacht weinig studenten die tijdens spring break ervoor kiezen om scenic route 12 in Utah te gaan rijden…maar ik kan me vergissen :D
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben die al gereden begin april (met name dit jaar ;-)) en geen probleem hoor.
Op het hogere stuk door het national forest ligt bijna zeker nog sneeuw maar dat is enkel die berg over. De rest van de route is vast heerlijk zonnig.
Een sneeuwstorm kan maar is eerder uitzondering (Kalaman heeft dat eens gehad in april)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Scenic Route 12 Utah begin april.

Bericht door Galapogos »

Wij reden de Utah 12 voor het laatst op 1 mei 2018. Die dag sneeuwde het op het hoger gelegen deel van de route door Dixie National Forest (tussen Torrey en Boulder). Ik ben stapvoets verder gereden en heb weinig problemen ondervonden, maar 90% van de automobilisten keerde om. Als dat begin mei kan, kan het begin april natuurlijk zeker. Maar goed, je kunt het ter plekke bekijken en anders via een alternatieve route rijden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer