De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Tipsy_1 »

Dat is geen zelf test hoor. Je moet daar ook een afspraak en zo voor maken.
Ik heb het nagevraagd op een facebook groep van Belgen in de US die dit zo gebruikt hebben.
Gast

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Gast »

harryh schreef:
15 okt 2021, 23:09
5 uur bezig geweest om KLM te contacten maar onze tickets voor Florida zijn nu verzet van 3 naar 13 november :)
Onze van 4 naar 11 :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door asv60 »

harryh schreef:
15 okt 2021, 23:09
5 uur bezig geweest om KLM te contacten maar onze tickets voor Florida zijn nu verzet van 3 naar 13 november :)
Lukte het niet online?

Ik heb online omgeboekt van 1 naar 8 Nov(MCO)
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Frasi »

Ik heb gisteravond rond half 6 gebeld met KLM (via de Flying Blue lijn). Met 15 minuten geregeld.
Ondanks dat je met een NL nummer belt, wordt je wel doorgeschakeld naar een callcenter in India. Met bijbehorende slechte lijn en moeilijk verstaanbare medewerkers. Dus even doorbijten en regelmatig "sorry, can you repeat that", maar het is gelukt. Ik vlieg 8 nov naar SFO. :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Timothy555 »

Het enige wat ik nu nog zeer graag zou weten is wat men als bewijs zal aanvaarden:

- vaccinatie: mag dat het Europese bewijs (ik heb zowel een afgedrukt als digitaal bewijs). Iets anders? Ik heb geen idee hoe je aan het befaamde ‘gele boekje’ komt in België.
- test: mag digitaal zijn neem ik aan?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Frasi »

Qua coronabewijzen:
Ik neem alles digitaal én geprint mee. De corona-app en Europese QR codes zullen ze niet kunnen gebruiken in de VS (als je ziet hoe Amerikanen hun coronabewijs alleen op een papiertje hebben zonder enige digitale database).
Dus de geprinte versie van mijn vaccinatiebewijs, de PDF & print versie van de Corona-app, geprint testresultaat én mijn gele boekje.
Beter teveel mee dan te weinig.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Rik- »

In de Belgische Covidsafe app kan je ook met tekst je naam en gegevens laten kijken buiten de QR code.
Ik ga ervan uit dat dit volstaat. (Je kan via instellingen de taal op engels zetten).
Ik neem verder ook een geprinte versie mee in december...(Tijdje geleden goedkope vluchten geboekt voor een weekje New York met eindejaar. 8) ) Hoewel hier precies dezelfde info op staat. Deze kan je krijgen via mijngezondheid.be
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gast

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Gast »

asv60 schreef:
16 okt 2021, 09:08
Lukte het niet online?

Ik heb online omgeboekt van 1 naar 8 Nov(MCO)
Ik kon toen ik keek alleen de heenvlucht wijzigen, toen ik later nog eens probeerde kon ik niets meer wijzigen en moest ik bellen en een code doorgeven.
Telefonisch gelukkig uiteindelijk vouchers gekregen (had toch maar geannuleerd en een nieuwe boeking gemaakt met 24-uur bedenktijd) en vouchers kunnen toevoegen aan mijn nieuwe boeking (€300 bijbetaald) We hebben alles een week verschoven en gaan nu van 11 nov-11 dec :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door d_vdploeg »

Frasi schreef:
16 okt 2021, 10:04
Qua coronabewijzen:
Ik neem alles digitaal én geprint mee.
Hier ook, alles ook altijd geprint mee. Wordt een heel boekwerk, maar alles voor het goede doel :D

Volgens mij moet je om je QR code te kunnen laten zien overigens een internetverbinding hebben. Niet dat je op dit moment iets kunt met een digitaal vaccinatiebewijs.

Ik neem aan dat we, naar mate we dichterbij 8 november komen er meer bekend wordt over hoe moet aantonen dat je volledig gevaccineerd bent.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door asv60 »

@Terpies Ik was wel gelijk toen ik het hoorde online gegaan om te veranderen.
Ik twijfelde even over welke terugvlucht ik zou nemen en toen was de prijs gestegen van 16 euro naar 362!
Toen maar een andere terugvlucht genomen waar niets bijbetaald hoefde te worden.
Voor de heenreis 17 euro pp bijbetaald.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

Ik heb ooit 350,- betaald en kosteloos kunnen wijzigen in tickets die nu bijna 900,- waren. Er stonden al zo'n 30 ticket wijzigingen in hun systeem voor mijn boeking. Dat zal ook wel de reden zijn dat ik niet zelf online kon wijzigen @asv60.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door harryh »

Terpies schreef:
16 okt 2021, 00:19
Onze van 4 naar 11 :thumbup: :thumbup:
:thumbup:
MvP1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door MvP1991 »

Wij willen eind november naar Amerika. Mijn vriend heeft maar 1 vaccin gehad (Pfizer) omdat hij Corona heeft gehad. Laatst zijn we in IJsland geweest waar ze bij aankomst hier wel over begonnen.

Voor Amerika kan ik hier niet veel over vinden. Denken jullie dat dit een probleem is? Hij heeft wel bewijs van vaccinatie, geel boekje, QR code etc.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Pascal »

Dit uit een andere draadje vanop een website van een luchtvaartmaatschappij
To be considered fully vaccinated by the United States, all passengers must comply with the following:

Vaccine types accepted:

Pfizer
Moderna
Johnson & Johnson’s Janssen
Vaccines approved by the World Health Organization
Time window:

2 weeks after their second dose in a 2-dose series, such as the Pfizer or Moderna vaccines, or
2 weeks after a single-dose vaccine, such as Johnson & Johnson’s Janssen vaccine.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door babarage »

Overal staat fully vaccinated. Als je bij cdc kijkt wat dat dan is zie je dit:

In general, people are considered fully vaccinated: ±

2 weeks after their second dose in a 2-dose series, such as the Pfizer or Moderna vaccines, or
2 weeks after a single-dose vaccine, such as Johnson & Johnson’s Janssen vaccine
If you don’t meet these requirements, regardless of your age, you are NOT fully vaccinated. Keep taking all precautions until you are fully vaccinated.


Ik denk dat er zeker kans op gedoe is. Kan zijn dat het zometeen keurig omschreven staat dat het mag. Maar ik zou er voor kiezen om van de week een tweede keer te laten prikken, het mag van de GGD. Dan zit je zoiezo goed.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2021, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door NettyJoosten »

MvP1991 schreef:
17 okt 2021, 10:07
Wij willen eind november naar Amerika. Mijn vriend heeft maar 1 vaccin gehad (Pfizer) omdat hij Corona heeft gehad. Laatst zijn we in IJsland geweest waar ze bij aankomst hier wel over begonnen.

Voor Amerika kan ik hier niet veel over vinden. Denken jullie dat dit een probleem is? Hij heeft wel bewijs van vaccinatie, geel boekje, QR code etc.
afspraak maken voor 2de vaccinatie, kan geen kwaad dus gewoon doen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door d_vdploeg »

MvP1991 schreef:
17 okt 2021, 10:07
Voor Amerika kan ik hier niet veel over vinden. Denken jullie dat dit een probleem is? Hij heeft wel bewijs van vaccinatie, geel boekje, QR code etc.
Wat staat er in je vriend zijn app als je op het vraagtekentje rechtsboven klikt bij dosis/number in series of doses? 1 van 2 of 2 van 2?

Ik neem aan dat er ook maar 1 vaccin in zijn gele boekje staat? Ik ga er vanuit dat we of een print van onze coronacheck of het gele boekje nodig gaan hebben.

Ik zou ook voor de zekerheid een tweede laten zetten, ben je van het gedoe af. En Antistoffen genoeg zou je zeggen :thumbup:

Mijn advies zou ook zijn om daar niet te lang mee te wachten ivm de 14 dagen wachttijd… Als rond 8 november de inreisvoorwaarden pas definitief bekend worden en je moet dan nog een tweede prik laten zetten, omdat ze 1 niet accepteren, kan het krap worden…
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 okt 2021, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Love-Memphis
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2021, 13:53
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Love-Memphis »

In veel landen, en de kans is zeer groot dat dit in Amerika straks ook zo zal zijn, is volledig gevaccineerd ook daadwerkelijk 2 vaccinaties (m.u.v. van het Janssen vaccin, want dit is er maar een). Dus 1 vaccinatie nadat je corona hebt doorgemaakt is dan niet geldig.
Tijdig dus een tweede vaccinatie halen. In ieder geval minimaal twee weken voor vertrek.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 345
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door JeroenB »

In Amerika wordt je ook als je covid hebt gehad 2x gevaccineerd (m.u.v. Janssen) dus dat zal voor ons ook zo gaan gelden. Gelukkig heb je hier wel de mogelijkheid om alsnog je 2e vaccinatie te halen als je er maar 1 hebt gekregen nadat je Covid hebt gehad.
Xkim01
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jul 2018, 22:40

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Xkim01 »

https://www.nu.nl/coronavirus/6162762/s ... uropa.html

Ben ik de enige die twijfelt dat Amerika, Nederland niet gaat toe laten? Vanwege de cijfers. Ik zie dat veel mensen zeggen dat het komt door de drukte op Schiphol, maar als ze nu gewoon verplicht stellen in Europa om gevaccineerd te zijn en een coronatest doen voor vertrek (2/3 dagen van te voren), is het beter geregeld in mijn ogen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer