Paar dagen buiten NYC in februari

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Anita74 »

We willen eind februari/begin maart 2022 weer een stedentripje New York maken nu het straks weer kan :D
Het is onze 2e keer en voor schoondochter 1e keer, dus de meeste highlights zullen we wel gaan zien.
We zijn naast de aankomstdag nog 4 volle dagen in de stad en willen daarna een auto huren en nog 2 of 3 dagen buiten de stad vertoeven.
Op ons lijstje staat al de Woodbury Outlet en nog wat shops zoals Walmart/Target etc.
Nu vroeg ik mij af of Bear Mountain State Park en Hudson Valley nog iets is, en dan qua weer/natuur. Het is natuurlijk nog wel winter...
En welllicht West Point? Ik kan hier weinig over vinden op het forum.
Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom :thumbup:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door babarage »

Hudson Valley is een mooi gebied. Wij hebben paar jaar geleden de Tour gedaan bij West Point. Was zeker interessant. Een uurtje noordelijker is de presidential library van Roosevelt. Ook interessant om te bezoeken. En dan een lunch of diner bij het Culinary Institute of America.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door tomaat85 »

Anita74 schreef:
11 okt 2021, 19:32
Bear Mountain State Park en Hudson Valley nog iets is, en dan qua weer/natuur. Het is natuurlijk nog wel winter...
En welllicht West Point? Ik kan hier weinig over vinden op het forum.
Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom :thumbup:
Hele mooie vooruitzichten.
Geen idee wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben in NYC maar New York is veel meer dan alleen Manhattan en 4 hele dagen is echt wel een minimum in mijn ogen wanneer je NYC echt wil beleven, zeker als het een eerste of tweede keer is. Denken jullie aan die 4 dagen voldoende te hebben of is er een andere motivatie om een paar dagen wat anders te gaan doen?

Bear Mountain staat ook op onze lijst als optie voor een bezoek maar vast niet komende februari? Dan maakt Sprain Ridge Park meer kans, dat ligt aanzienlijk dichterbij (zou een dagtrip worden met de trein), hier zijn we nog niet geweest maar heeft wel onze belangstelling agv het inlezen.
We zullen ons laten leiden door het weer (stiekem hoop ik op sneeuw :wink: ) en het verloop van de week (willen Queens verkennen en The Bronx) en uiteraard en hoe we ons voelen.

Wij zijn in Poughkeepsie geweest en vonden dat erg leuk, meerdere toffe restaurants bezocht en natuurlijk wat locale brouwerijen :thumbup: maar met name is de de fietstocht over de "Walkway Over the Hudson State Historic Park" ons bijgebleven, (anders dan de naam doet vermoeden mag je hier ook fietsen) , vraag is of t weer fietsen toestaat maar wandelen gaat ook goed natuurlijk.

Hudson Valley zijn we "in afgezakt ' naar Brooklyn en hebben ervoor gekozen maximaal langs de Hudson te blijven. Helaas stromende regen maar iedereen uit de groep van 4 heeft wel s gezegd, "kijk daar, leuk zeg:)".

In een andere vakantie hebben we een overnachting gedaan in New Haven omdat we graag Yale University wilden bezoeken. Leuk studentenstadje maar dit was bij ons in september..geen idee hoe dat in februari is?

Woodbury zijn we niet geweest en kan ik je niets over vertellen.

Misschien kan je bij "hem" :
https://www.youtube.com/c/HereBeBarr
nog wat tips weghalen?

Veel plezier met voorbereiden :D
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Tipsy_1 »

Hudson Valley is mooi; de 'bekendste" maar straffe hike is breakneck ridge https://www.alltrails.com/trail/us/new- ... trail-loop
Het kan er wel erg druk zijn.

Andere ideetjes:
de skyline bewonderen vanaf Liberty state park/9/11 memorial
american dream (mall of america) - nieuw - ben er zelf nog niet geweest maar is heel groots
Sandy Ridge natuur, stranden, uitzichten. eventueel Jersey shore volgen bvb tot het alternative Ashbury Park
Paterson Great Falls!
tri state area, met Delaware Watergap (PA en NJ zijde veel te zien zoals grote watervallen https://www.nps.gov/dewa/planyourvisit/index.htm
en High point SP
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door tomaat85 »

Tipsy_1 schreef:
12 okt 2021, 13:06
american dream
Thnx, ons lijstje met "slecht weer opties" is een locatie rijker :thumbup:
1,5 uur enkele reis vanaf onze AirBnB
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Tipsy_1 »

ik ben er zelf nog niet geweest, staat ook op mijn slecht weer opties lijstje en het is hier al maanden goed weer :lol:
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Anita74 »

tomaat85 schreef:
12 okt 2021, 12:10
Denken jullie aan die 4 dagen voldoende te hebben of is er een andere motivatie om een paar dagen wat anders te gaan doen?
We vinden 4 dagen stad gewoon genoeg :) Een aantal dingen die we de 1e keer hebben gedaan, gaan we deze keer niet weer doen. Er komen dus een aantal nieuwe dingen bij, bv The Edge en/of Summit. We snappen dat we toch niet alles kunnen zien, maar het zal hopelijk niet de laatste keer New York zijn. En we vinden het binnenland altijd geweldig, dus nu we er dan toch zijn... En een bezoekje Walmart is ook altijd favoriet en aangezien deze niet in Manhattan zit, kunnen we die mooi meepikken als we naar de outlet gaan.

@Tipsy_1
Bedankt voor de tips :thumbup:
Hoe is het weer daar zo'n beetje eind februari/begin maart? Zag dat jij in die buurt woont.
Ben heel benieuwd naar de omgeving in die periode. Ben een beetje bang dat het er heel kaal (blaadjes van de bomen) uitziet en dat zou jammer zijn.

Iemand al eens in de American Dream shoppingmall geweest?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Tipsy_1 »

goh, in 2021 (dit jaar) hadden wij hier super veel sneeuw - ik had nog nooit in mijn level zo veel sneeuw gezien.
Maar de twee jaren daarvoor (wij wonen hier sinds 2018) was er amper sneeuw.
Maar het kan hier dus ook gewoon 20 graden celcius zijn :-s
Ik vind zelfs februari zowat de minst aangename maand maar des te gezelliger is het binnen en om uit eten te gaan he .

Die American Dream Mall zijn we nog niet geweest. Het weer is hier al maanden heel goed, dan ben ik liever buiten. Komt nog deze winter!
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor je info!
Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Het land van de uitersten :lol:
Misschien moeten we dan pas tzt bekijken wat de planning wordt.

Februari heeft ook niet mijn voorkeur hoor, maar we zijn gebonden aan de schoolvakanties en de kerstvakantie gaat niet, dus dan is de voorjaarsvakantie de eerstvolgende. En langer willen/kunnen we niet wachten :wink:
En inderdaad, uit eten gaan is dan extra gezellig. En het heeft ook wel wat om Amerika in onze winterjas te bezoeken. We zijn er alleen maar in de zomer/hitte geweest.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door tomaat85 »

Anita74 schreef:
12 okt 2021, 19:26
En een bezoekje Walmart is ook altijd favoriet
Ja , leuk is dat he? wij hebben eerder deze
https://www.walmart.com/store/3520-seca ... cal_pack_1
bezocht omdat we een AirBnB in Weehawken hebben genoten. Wij zijn er altijd langer dan nodig is voor de boodschappen.

En een paar dagen "roadtrip" begrijp ik ook heel goed hoor :wink: , en zoals je zegt New York kan je nog vaker heen!

Heel veel plezier gewenst!
Grote Amerika fan
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Paar dagen buiten NYC in februari

Bericht door Anita74 »

Die Walmart is inderdaad vlakbij, en een supercenter :thumbup:
Ja, heerlijk om hier lekker rond te struinen en en van allerlei lekkers mee te nemen voor thuis. Daar kijken we zo naar uit, dus is echt een must-do.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer