Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
rdieteren
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 feb 2015, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door rdieteren »

Via de Engelse Expedia zie ik Fox Car Rental voorbij komen. De prijzen hiervan lijken redelijk normaal; 450 euro voor 2 weken in Florida. Ik heb er echter nog nooit van gehoord en er staat bij dat 48% ze aanbeveelt. Hebben jullie ervaring ermee?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Zit Fox wel op het vliegveld ? Zowel in Miami als Orlando kan ik ze niet zien en scoren ze heel erg slecht.
Ik zou er zelf niet boeken.
Voor welke periode ben je aan het kijken? Wellicht kunnen we hier helpen zoeken :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

rdieteren schreef:
07 okt 2021, 15:25
Via de Engelse Expedia zie ik Fox Car Rental voorbij komen. De prijzen hiervan lijken redelijk normaal; 450 euro voor 2 weken in Florida. Ik heb er echter nog nooit van gehoord en er staat bij dat 48% ze aanbeveelt. Hebben jullie ervaring ermee?
Geen ervaring mee maar klinkt niet goed.
Ik heb bij National een boeking staan voor Florida in april voor $259/wk, vergelijkbare prijs en uitzoeken uit de rij.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
06 okt 2021, 22:48
Misschien iets meer inlezen hoe boeken van een auto bij National werkt. Er is een heel topic over
Dus als ik goed begrijp moet ik me lid maken van emerald club.Vind wel niet direkt terug wat dit kost op de site maar heb ergens iets van (50€)zien voorbijkomen.Is dit dan eenmalig of elk jaar opnieuw.Het is waarschijnlijk mijn laatste Amerika reis.
Sorry als het hier niet zo vlot gaat maar voor mensen van 70 jaar is dit allemaal niet zo simpel als het lijkt voor jonge mensen ,kom uit de tijd dat er nog een draad aan een telefoon hing. :oops:
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik hoop in september 14 dagen te gaan met start in San Francisco en eindigen in Las Vegas. Ik durf het boeken qua vluchten en verblijf wel aan, maar kosten voor auto huur vind ik nog wel erg hoog als ik het hier zo zie. Zou natuurlijk sowieso alles annuleerbaar boeken, maar het blijft een gok wat de prijzen van autohuur doen tegen die tijd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5025
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Marcel5050 schreef:
07 okt 2021, 17:09
Dus als ik goed begrijp moet ik me lid maken van emerald club
Graag verder hierover in het National topic viewtopic.php?f=30&t=61731, op pagina 1 staat waar je je kosteloos kunt aanmelden. Geen jaarlijkse kosten oid.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Marcel5050 schreef:
07 okt 2021, 17:09
Terpies schreef:
06 okt 2021, 22:48
Misschien iets meer inlezen hoe boeken van een auto bij National werkt. Er is een heel topic over
Sorry als het hier niet zo vlot gaat maar voor mensen van 70 jaar is dit allemaal niet zo simpel als het lijkt voor jonge mensen ,kom uit de tijd dat er nog een draad aan een telefoon hing. :oops:
Inlezen kan iedereen ; met als voorwaarde dat je ook echt iets te weten wilt komen.
Laat idiote opmerkingen over 70 jarigen achterwege : onzinnige generalisatie.
Hou het gewoon bij jezelf !
Nieuwsgierig zijn heeft niets met leeftijd te maken.
Daar kies je voor of niet ....

PS ; Dat topic wat Terpies benoemd is niet bepaald door jongeren volgeschreven....
Laatst gewijzigd door bedeve op 08 okt 2021, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

:offtopic: @bedeve heeft zich ook menigmaal gelaafd in de fontein van de eeuwige jeugd, diep in de everglades. Het wordt tijd dat onze reizen ons daar gauw weer naar toe voeren want de sikkeneurigheid sijpelt af en toe door de berichten! Je bent zo jong als je je voelt!
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

Terpies schreef:
05 okt 2021, 23:50
Wat bij andere verhuurders een Standard SUV (bv Explorer/Pathfinder/Durango/Traverse) is, heet bij Avis.com een Standard Elite SUV…hou daar wel rekening mee in je vergelijking. Een Edge is groep W een Explorer is groep S, op Avis.be heten ze hilarisch genoeg allebei Medium (het verschil is 5-seater of 7-seater). Als dit maar een klein prijsverschil is zou ik altijd kiezen voor Groep S… In een Explorer heb je echt veel meer ruimte dan in een Edge. :thumbup:

https://www.avis.com/en/cars/vehicles/us/s
https://www.avis.com/en/cars/vehicles/us/w
Na een nachtje slapen en kort overleg met de vrouw toch maar besloten om de reservering aan te passen van een groep W naar een groep S SUV. Prijsverschil voor 20 dagen is 100 euro. Voor die 5 euro per dag ga ik niet elke keer lopen puzzelen met onze bagage :D
rdieteren
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 feb 2015, 17:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door rdieteren »

dejong89 schreef:
07 okt 2021, 16:05
Zit Fox wel op het vliegveld ? Zowel in Miami als Orlando kan ik ze niet zien en scoren ze heel erg slecht.
Ik zou er zelf niet boeken.
Voor welke periode ben je aan het kijken? Wellicht kunnen we hier helpen zoeken :D
harryh schreef:
07 okt 2021, 16:47
rdieteren schreef:
07 okt 2021, 15:25
Via de Engelse Expedia zie ik Fox Car Rental voorbij komen. De prijzen hiervan lijken redelijk normaal; 450 euro voor 2 weken in Florida. Ik heb er echter nog nooit van gehoord en er staat bij dat 48% ze aanbeveelt. Hebben jullie ervaring ermee?
Geen ervaring mee maar klinkt niet goed.
Ik heb bij National een boeking staan voor Florida in april voor $259/wk, vergelijkbare prijs en uitzoeken uit de rij.
Ik zit te kijken voor de periode 28 nov tot 10 dec dit jaar. Bij Sunny cars zie ik +1000 euro tarieven. Dat is me wel to much haha. Ik ga eens bij National kijken. De reviews van Fox zijn inderdaad niet best. Beter niet doen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

rdieteren schreef:
08 okt 2021, 00:50
Ik zit te kijken voor de periode 28 nov tot 10 dec dit jaar. Bij Sunny cars zie ik +1000 euro tarieven. Dat is me wel to much haha. Ik ga eens bij National kijken. De reviews van Fox zijn inderdaad niet best. Beter niet doen.
National $569 EC aisle pick/$811 Standard SUV voor MCO 28 nov -10 dec -> verdere vragen/opmerkingen graag in dat deel van het forum :)
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door knaapje »

Je ziet toch wel heel vreemde prijsverschilen.
Als ik bijv. voor februari bij Autoeurope kijk, betaal ik voor een fulsize van Budget (MCO) nog geen EUR 30 per dag terwijl ik voor een midsize EUR 125 en voor een economy EUR 130 per dag betaal.Bij andere verhuurders zie je vergelijkbare vreemde verschillen.
Ook als je een pakket via Expedia boekt kom je iets dergelijks tegen.
Laatst gewijzigd door knaapje op 08 okt 2021, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1865
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Klopt! Ik heb van de week geboekt bij Budget via Autoeurope voor April op MCO. Er was 1 model normaal geprijsd, 29 euro pd.
Vraag me wel af waarom er 1 model goedkoop is. Is dat een aanbieding, of is het een foutje?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Zoals eerder hier aangehaald heeft Budget goede prijzen voor MCO momenteel. Bij national zelfs met codes kom ik niet in de buurt. Ik boekte dus gisteren een group W (SUV) bij budget voor 9 dagen voor 320 euro. Maar ik vind de vezekeringscover toch niet duidelijk. In de boeking staat:
afbeelding.png
afbeelding.png (6.31 KiB) 1094 keer bekeken
Eerst staat er dus dat verzekering is inbegrepen maar eronder: schadekking 0 USD.
Kan iemand volgen? Bij de bijzonder voorwaarden krijg ik enkel een verwarrende engelse tekst over CDW en niet CDW maar zonder duidelijk bedrag van een mogelijke excess.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Wellicht is dat het eigen risico, dat in de V.S. steeds 0$ is?
Ik zie wel geen aansprakelijkheidsverzekering vermeld staan (SLI/LS).
deebee7
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

SLI....good point. Die staat er idd niet expliciet bij. Ook niet via de website van Autoeurope. Ik ben de kleine lettertjes nog eens gaan lezen en ook de LDW is mij dus niet duidelijk. Maar bij SLI staat wel degelijk dat je deze apart moet kopen. En ik neem aan dat ik die echt wel nodig heb?
Ik heb wel nog een extra verzekering via credit card die ook excess dekt maar ik weet niet of die dan ook de rol van SLI verzekering opneemt.
Misschien toch niet zo'n goede deal dan :( Gelukkig kan ik 'm kosteloos annuleren. Ik laat 'm nog even staan totdat ik alles duidelijk krijg en ondertussen kijk ik verder.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Bij onduidelijkheid stuur ik altijd een mail. Heb ik meteen ook op schrift wat het nu precies is.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

deebee7 schreef:
11 okt 2021, 09:18
SLI....good point. Die staat er idd niet expliciet bij. Ook niet via de website van Autoeurope. Ik ben de kleine lettertjes nog eens gaan lezen en ook de LDW is mij dus niet duidelijk. Maar bij SLI staat wel degelijk dat je deze apart moet kopen. En ik neem aan dat ik die echt wel nodig heb?
Het "probleem" is dat AutoEurope een generieke verzamel site is voor meerdere verhuurders (en landen) en dus veelal geen verhuurder/land specifieke informatie over huurvoorwaarden laat zien. Zo is bv voor de US LDW/SLI inegrepen als je via een verhuurder direct boekt, op basis van je EU rijbewijs.
Als je dus via dit soort brokers boekt krijg je dus ook geen specifieke omschrijving van de voorwaarden en zul je dus altijd op moeten letten en alles schriftelijk laten bevestigen.

Wat maakt boeken bij AutoEurope voor jouw boeking/prijs interessanter dan rechtstreeks bij een verhuurder te boeken?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@deebee7
Kijk eens op budget.com zelf, daar kun je aanvinken dat je uit Nederland komen en zie je op de reservering duidelijk unlimited miles, CDW en SLI.
Ik boek zelf altijd op de .com website.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

Dit staat er bij mij op de voucher van Autoeurope
voor een huur bij Budget.
En volgens mij is ALI hetzelfde als SLI.

Your rental includes:

Appropriate local sales taxes at the appropriate rate(s) in
force.
* Rental includes Loss Damage Waiver (LDW). Rental limits
potential vehicle damage or loss liability to an excess of
USD 0.00.
* ALI (Additional Liability Insurance). * Taxes, Fees &
Surcharges.
* Damage to tires and glass is covered in your rental with
Auto Europe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer