Een hele goede vlucht gehad en met een kleine vertraging van 15 min. aangekomen in Vancouver. Het was druk bij de paspoortcontrole. Ik denk dat er net voor ons nog 1 á 2 vluchten aangekomen waren. Het duurde dan ook zeker een uur voor ik er doorheen was. Helaas moest ik een Covid test ondergaan. Je weet dat die kans aanwezig is maar het is toch niet zo prettig als je daadwerkelijk geselecteerd wordt. Het testen ging vrij snel (en grondig...) en dan is het 24-48 uur wachten op de uitslag. Gelukkig mag je in de tussentijd gewoon je gang gaan en dat heb ik dan ook volop gedaan vandaag!
De huurauto is een mooie Dodge Durango uit 2020 geworden. Van alle gemakken voorzien en volgens mij een maatje groter dan Medium.
Dat er weinig huurauto's beschikbaar waren bleek wel uit het feit dat 2 jongemannen die geen auto gereserveerd hadden nul op het rekest kregen. Walk inns werden niet geaccepteerd, geen huurauto beschikbaar. Op mijn vraag of de auto voorzien zou zijn van winterbanden, werd bevestigend op geantwoord en inderdaad er zitten M + S tyres onder. Dus ook dat is netjes volgens de regels. Gelukkig maar want ik zal straks maar sneeuw onderweg krijgen en een ongeluk op zomerbanden...
En de reis kan doorgaan want zojuist ook het resultaat van de Covid test ontvangen per e-mail: NEGATIVE! Dat geeft toch wel een rustig gevoel. Want hoewel ik mij niet echt zorgen maakte, knaagt het toch een beetje. Vandaag in ieder geval volop genoten van alles. De verhalen kunnen jullie lezen op FB.
Tot een volgende keer!
Roland