Amerikanen zijn fake people

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gerard-1992
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2021, 00:12

Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gerard-1992 »

Woon nu 5 jaar in Amerika .Op verschillende plaatsen gewoond .Alles draait om geld anders hoor je er niet bij .Vrienden zijn ver te zoeken .In de 5 jaar dat ik er woon geen vriendenkring. Opgebouwd .Op werk zijn het collega's. Maar buiten het werk om zijn het vreemden. Gelijk naar huis eten slapen en werken .Amerika is van buiten mooi maar van binnen is het fake
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Dude »

Beetje vreemde eerste post op het forum. Maar toch welkom hier.

Ik woon er 7 jaar en deel jouw mening niet. Het is wel anders, maar ik heb hier toch wat goede vrienden gemaakt waar ik echt wel op kan rekenen. Staan altijd klaar om me met eender wat te helpen. Maar ook gewoon voor samen rond te hangen. We worden elk jaar wel ergens uitgenodigd voor Thanksgiving, Kerstmis, Nieuwjaar, SuperBowl feestjes, ... noem maar op. En dat is buiten de gewone weekend waar we ook geregeld afspreken met verschillende vrienden.
Zij zullen het nooit mijn vriendengroep van in Belgie kunnen overtreffen, gewoon omdat al mijn vrienden daar al vanaf mijn kindertijd vrienden waren. Dat gevoel kan je hier niet meer verkrijgen. Maar ik heb voldoende entertainment als ik dat wens, en ik ben eigenlijk een eenzaat, ben graag op mezelf en/of gewoon met ons tweeën hier.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door PetraGL »

Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 00:27
.Op werk zijn het collega's. Maar buiten het werk om zijn het vreemden. Gelijk naar huis eten slapen en werken .Amerika is van buiten mooi maar van binnen is het fake

Maar het zou toch juist fake zijn als mensen met wie je toevallig werkt gelijk ook je vrienden moeten zijn? Ik vind het juist niet fake wat jij beschrijft. Collega’s zijn niets meer dan mensen met wie je zakelijk contact hebt, met wie je per toeval hetzelfde vak uitoefent etc. Buiten werk hoeft er niets anders te zijn wat jullie verbind.
Gerard-1992
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2021, 00:12

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Gerard-1992 »

Heb ook over op stap gaan niet vermeld .. In Nederland als je alleen al iemand voorbij loopt groeten ze al .Hier hebben ze oogkleppen op of ze willen je niet zien of ze willen niet groeten .Heb meer het gevoel dat ze meer zijn dan een ander .And how are you is fake .Alles is amazing
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Hockey »

Als Amerika zo erg is, dan ga je daar toch weer weg? Onbegrijpelijk dat je hier speciaal een account aanmaakt om je gal te spuwen, maar er toch al 5 jaar woont. Niet klagen, gewoon teruggaan naar Nederland of België, waar je vandaan komt en het blijkbaar niet allemaal zo fake is.
PetraGL
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 nov 2020, 17:01

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door PetraGL »

Eigenlijk wil je zeggen dat aardiger zijn “real is” en jou negeren/voorbij lopen is “fake”. Ik vind je denkwijze een beetje raar. Maar je bent overduidelijk niet helemaal op je plek/gefrustreerd/ongelukkig wellicht? Misschien tijd om een plek te zoeken waar je dat wel gaat zijn.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Dude »

Mag ik vragen waar je inmiddels al gewoond hebt? Het lijkt me veelal aan de oostkust te zijn waarvan ik wel eens hoor dat het allemaal wat afstandelijker is. Al is dat maar van horen zeggen want heb er zelf niet gewoond, alleen op vakantie geweest.
En woon je altijd in een grote stad of ook wat meer op het platteland?

Hockey, ieder mag een account aanmaken voor eender welk onderwerp. Alles Amerika is niet enkel voor de liefhebbers/voorstanders van Amerika, er mag gerust over zulke dingen gepraat worden, als dat op een fatsoenlijke manier gebeurt. Het kan altijd een interessante discussie worden met verschillende meningen. Niks mis mee zolang dat met wederzijds respect gebeurt.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door mtl »

@Gerard-1992 Jammer dat je niet op je plek bent daar in Amerika. Hoe zie jij je toekomst in Amerika nu?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Hockey »

Dude, natuurlijk mag iedereen hier een topic aanmaken om over van alles en nog wat te praten en hoeft niet iedereen positief te zijn over de VS. Maar als je er al 5 jaar woont en je vindt alles zo slecht is de simpelste oplossing: ga er weg.

Je had het over verschillende meningen. Zullen we het ook eens hebben over feiten. Onderstaande klopt namelijk niet.
Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 01:42
In Nederland als je alleen al iemand voorbij loopt groeten ze al .
Dat de VS tegen kan vallen snap ik. Dat als je 5 jaar in een land woont, als buitenlander, en ook nog eens op verschillende plekken, je moeilijker aansluiting krijgt omdat je gezien de korte tijd dat je ergens bent, gezien het feit dat het sociale leven anders is dan in Nederland enzovoorts, ja dat is begrijpelijk.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door BonnyR »

Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 00:27
.Amerika is van buiten mooi maar van binnen is het fake
Ik woon er zelf niet dus daar kan ik niet over meepraten. Wat ik me wel kan voorstellen dat je een heel ander verwachtingspatroon had, toen je er naar toe verhuisde. Denk ook dat het iets uitmaakt hoe je gezinssituatie is. Ben je alleen, heb je een partner, kinderen. Als je een gezin hebt zal je misschien makkelijker aansluiting vinden via school van de kids, werk van man/vrouw bijvoorbeeld.

Vriendschappen opbouwen is zo wie moeilijker als je bijvoorbeeld ieder jaar naar een ander plek gaat.

Dat 'How are you today' herinner ik me nog zo goed van onze eerste reizen. In het begin gaf ik een antwoord op zoals ik dat naar m'n vrienden deed, tot ik me realiseerde, dat het eigenlijk gewoon een goedemiddag/goedenavond, dus algemene beleefde begroeting is.

Wij vonden bijvoorbeeld Canadezen net iets anders, opener en toegankelijker als Amerikanen. Maar ook nu praat ik over vakantie contacten.

Maar moeilijk hoor, als je je niet thuis voelt en of je "moet" blijven (ivm werk of zo) of je de keuze hebt om terug te gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben na 3 jaar Amerika hier ook een aantal zeer goede vrienden. En veel "kenissen". Die ontmoeten we vooral door onze hobby.
Daarbuiten vind ik het wel moeilijker - je buren leren kennen is hier bijna onbegonnen werk. Iedereen wuift vrolijk dag maar bij de buren gaan pintelieren is er hier zeker niet bij. Ik heb ook een aantal collega's waar ik close mee ben en die ik als vrienden beschouw. Wat ik vooral mis is het "op cafe gaan" of "goed feesten" gebeuren. Dat kunnen ze hier echt niet. Een drink op het werk begint om bvb om 4u en om 5 u zijn de meesten na 1 drankje weg. Dan sta ik daar nog quasi alleen.
Edit ivm het op cafe gaan: wij hebben hier ondertussen het concept "dive bar" ontdekt waar wij vroeger nooit zou zijden binnen gegaan. Hier kan je wel lekker gaan tooghangen. Ik heb ook altijd het idee dat die politiek republikeins getint zijn en dat hoe republikeinser de mensen hoe makkelijker dat je in contact raakt. (de meeste van onze vrienden die echt altijd voor ons klaar staan zijn ook eerder republikeins in hun stemvoorkeur). Mensen met bordjes van BLM of hate has no home in hun voortuin zijn moeilijker om mee bevriend te raken. Ik vind dat zeer opvallend en kan me daarom in bepaalde mate wel vinden in het "fake" statement. ik bedoel dit niet als politieke mening. maar het is wel iets dat ik "observeer"
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 19 sep 2021, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Tipsy_1 »

Dude schreef:
19 sep 2021, 06:57
Mag ik vragen waar je inmiddels al gewoond hebt? Het lijkt me veelal aan de oostkust te zijn waarvan ik wel eens hoor dat het allemaal wat afstandelijker is. Al is dat maar van horen zeggen want heb er zelf niet gewoond, alleen op vakantie geweest.
En woon je altijd in een grote stad of ook wat meer op het platteland?
Bart, van wat je daar schrijft is echt wel iets te zeggen. Wij wonen dus wegens het werk in het drukke NJ en wij vinden het altijd zo'n verademing om in het midwesten of het westen te komen. of bvb het platteland in PA - zo veel gemoedelijker. Ook vind ik de mensen in het zuiden van de oostkust (bvb de Carolina's) veel veel aangenamen dan bvb de mensen in New England. (veralgemenen is natuurlijk altijd gevaarlijk). Alleen al het rijgedrag :roll:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Tipsy_1 »

Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 01:42
Heb ook over op stap gaan niet vermeld .. In Nederland als je alleen al iemand voorbij loopt groeten ze al .Hier hebben ze oogkleppen op of ze willen je niet zien of ze willen niet groeten .
? dat vind ik dus echt niet. Ik word hier heel erg moe van hoe vaak je hier good morning (of iets anders afhankelijk van de tijd) moet zeggen als je gaat wandelen :lol: En bij de minste fout bvb bij het openen van de deur wordt er uitgebreid geexcuseerd. Dat hoeft niet voor mij hoor :lol:
NJGuy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2021, 19:13
Locatie: New Jersey, Newark

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door NJGuy »

Tipsy_1 schreef:
19 sep 2021, 13:20
Dude schreef:
19 sep 2021, 06:57
Mag ik vragen waar je inmiddels al gewoond hebt? Het lijkt me veelal aan de oostkust te zijn waarvan ik wel eens hoor dat het allemaal wat afstandelijker is. Al is dat maar van horen zeggen want heb er zelf niet gewoond, alleen op vakantie geweest.
En woon je altijd in een grote stad of ook wat meer op het platteland?
Bart, van wat je daar schrijft is echt wel iets te zeggen. Wij wonen dus wegens het werk in het drukke NJ en wij vinden het altijd zo'n verademing om in het midwesten of het westen te komen. of bvb het platteland in PA - zo veel gemoedelijker. Ook vind ik de mensen in het zuiden van de oostkust (bvb de Carolina's) veel veel aangenamen dan bvb de mensen in New England. (veralgemenen is natuurlijk altijd gevaarlijk). Alleen al het rijgedrag :roll:
Eens ik woon ook in NJ. In het zuiden van de VS aan de oostkust en de westkust vindt ik mensen ook gemoedelijker. Maar daar heerst een andere mentaliteit/vibe natuurlijk. :D
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Tipsy_1 »

Dan woon jij "vlak bij" ons . Wij wonen bij exit 4 van de Turnpike (Marlton). Tot een half jaar geleden woonden we bij exit 4 (East Windsor). Wij waren gisteren nog in de buurt van Newark (bokke spelen met vrienden in Elisabeth)
Elke staat is natuurlijk zoals een land in de Europese Unie. Ik was mij daar vroeger nooit echt van bewust maar er zijn best wel veel verschillen tussen staten en regions.
NJGuy
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2021, 19:13
Locatie: New Jersey, Newark

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door NJGuy »

Tipsy_1 schreef:
19 sep 2021, 13:43
Dan woon jij "vlak bij" ons . Wij wonen bij exit 4 van de Turnpike (Marlton). Tot een half jaar geleden woonden we bij exit 4 (East Windsor). Wij waren gisteren nog in de buurt van Newark (bokke spelen met vrienden in Elisabeth)
Elke staat is natuurlijk zoals een land in de Europese Unie. Ik was mij daar vroeger nooit echt van bewust maar er zijn best wel veel verschillen tussen staten en regions.
“Vlak bij” inderdaad. :D Ik woon bij exit 41 op I-78 Berkeley Heights/New Providence. Gister nog even de stad in geweest (NYC).

En ben het er mee eens dat elke staat moet gezien worden als een land in de EU. Andere cultuur, normen, en regels. Het kan heel erg verschillen zelfs in Zuid Jersey ervaar ik het al heel anders. Newark is trouwens hartstikke dichtbij voor mij!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Bennogr »

Het enige woord dat bij me opkomt: Tja.
En verder ben ik het helemaal met Hockey eens: als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon terug naar het gezellige Holland.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door goldenhills »

Gelukkig deel ik de ervaring ook niet. We hebben altijd wel gelegenheid om contact op te bouwen. Niet vaak, maar vaak genoeg. Gezellig lunchen op het werk, collega's uitnodigen voor een BBQ in de achtertuin, block party in de straat, etc.

In 5 jaar op verschillende plaatsen wonen maakt het wel moeilijker. Bij ons nam het ook wel wat tijd in beslag voor we sociale contacten op het werk en in de buurt hadden.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Hockey »

BonnyR schreef:
19 sep 2021, 11:36
Maar moeilijk hoor, als je je niet thuis voelt en of je "moet" blijven (ivm werk of zo) of je de keuze hebt om terug te gaan.
Vanwege werk moet je helemaal niet blijven, je kan gewoon je baan opzeggen en terug naar Nederland. Vanwege familie (bijvoorbeeld getrouwd zijn met een Amerikaan/se) zou nog wel moeten blijven kunnen inhouden.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Amerikanen zijn fake people

Bericht door Corv »

Gerard-1992 schreef:
19 sep 2021, 01:42
.. In Nederland als je alleen al iemand voorbij loopt groeten ze al .
Mmmm, ik maak in NL juist het tegenovergestelde mee. Iemand voorbij lopen en toevallig aankijken krijg je vaak een erg agressieve reactie. In de USA het tegenovergestelde, veel interessante gesprekken en uitnodigingen gehad met spontane ontmoetingen op straat. Maar misschien kan @Gerard-1992 wat meer info geven waar hij woont/gewoond heeft?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer