Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door asv60 »

Coyote Buttes schreef:
05 sep 2021, 19:36
@asv60

KLM heeft voor de winter de vluchten van AMS naar Miami, Orlando en Las Vegas er wel uit gehaald, maar je kunt deze vluchten voor de winter toch gewoon boeken bij KLM. Ze worden door de partners van KLM (Air France, Delta, Virgin etc..) gedeeltelijk uitgevoerd.
Wij hadden net als Harry de rechtstreekse vluchten geboekt. Zal nu idd met overstap worden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@leo natas ik heb al met KLM gebeld. Ze kunnen de vlucht pas gaan wijzigen als je reisschema is aangepast. Dat is bij mij nog niet. Dan even vragen wat er mogelijk is binnen hetzelfde tarief. De prijzen zijn nu veel hoger, maar bij het vervallen van je vlucht zijn ze flexibeler qua omboeken.
Gebruikersavatar
leo natas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: wemeldinge

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door leo natas »

Oke, bedankt voor de tip. Nog maar even afwachten dan maar.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Mijn vlucht is vanmorgen geannuleerd, heb kunnen omboeken naar andere dagen, ander aankomst vliegveld en naar de vluchten die ik graag wilde :)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote Buttes »

@harryh

Gewoon nieuwsgierig...
Wanneer was je oorspronkelijke vlucht en naar welke datum heb je verzet?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Begin november; paar dagen eerder vertrekken, paar dagen later de terugreis, naar ander vliegveld, van MCO omgeboekt naar TPA.
Oorspronkelijk vloog ik vanaf BRU, nu vanaf AMS. Heb al zo'n 26 wijzigingen gehad. Van 1 naar 2 naar direct, nu weer naar 1 overstap (Boston heen, ATL terug). Ik zat op de nieuwe directe vlucht naar MCO die KLM vrijdag weer uit het winterschema heeft gehaald.

Mochten we begin november weer niet mogen dan probeer ik hem verder vooruit te schuiven, was geboekt voor een mooie prijs.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Al 2 jaar op rij m'n vakantie naar orlando moeten verzetten zoals velen onder ons wellicht. Nu volg ik al vele maanden de prijzen van vliegtickets en deze stonden erg hoog. Nu merk ik vandaag dat de prijzen voor onze data met vertrek 2 april plots sterk gedaald zijn via KLM (met Delta). Alleen lijken we buiten de goede annuleringsvoorwaarden te vallen want die gaan maar tot 31 maart 2022. Wij vertrekken dus 2 dagen later :( Ik vind het toch riskant om nu te boeken. Ook boek ik liever rechtstreeks bij Delta maar daar zijn enkel goede annulerings- en wijzigingsvoorwaarden voor reizen die vertrekken in Amerika. Vergeet dus de europeanen die ook ook graag reizen naar de US.
De prijzen via Delta rechtstreeks zou trouwens nog een stuk lager dan dezelfde vluchten via KLM. Dilemma, dilemma....beetje bezorgd dat als ik nu boek dit een dure grap kan worden (4 reizigers) als we toch nog niet mogen vliegen of bv bij terugkomst 10 dagen in quarantaine moeten en we daardoor toch moeten annuleren (gezien kinderen niet nog extra 2 weken van school kunnen blijven) . Maar als ik niet boek ik nooit nog deze goede prijs zal krijgen en de trip naar de US gewoon te duur voor ons is (terwijl disney package enz wel al allemaal geboekt is met deze data). Eigenlijk nooit gedacht dat de vluchtprijzen zo naar boven zouden gaan.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Bij twijfel gewoon niet boeken. Zeker zolang nog niet duidelijk is wanneer de travelban eindigt en welke voorwaarden er aan verbonden zijn.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

Ik wil graag rechtstreeks vliegen met klm. Retourticket in juni (heen weekend en terug niet) naar Lax kost nu 651 en heen Lax en terug via Las is 701. Dit is flink duurder dan afgelopen jaar maar ik weet niet hoe deze nieuwe tarieven zich verhouden tov pre corona.
Zijn prijzen nu voor klm rechtstreeks in lijn met bv 2019 of niet?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

@deebee7 Zo slecht zijn de voorwaarden toch ook nietbij KLM? Je kunt dan wel geen restitutie krijgen maar nog wel gewoon omboeken lees ik net:

1. Omboeken

Wijzig uw reisdatum
U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil.

Wijzig uw bestemming
U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic.
U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter wel sprake zijn van een tariefverschil.

Ik heb inmiddels wel al een camper gehuurd maar wacht ook nog steeds op een goede prijs voor de tickets. Voor mijn datum 14 april zijn de prijzen helaas niet sterk gedaald.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ik begin er voorlopig niet meer aan, maar doet me wel goed om te zien dat de ticketprijs geen 1000E meer is zoals een week terug 😅
666A0E67-4C17-4391-903F-94D25899C5D2.jpeg
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door deebee7 »

Elendan schreef:
07 sep 2021, 17:17
@deebee7 Zo slecht zijn de voorwaarden toch ook nietbij KLM? Je kunt dan wel geen restitutie krijgen maar nog wel gewoon omboeken lees ik net:

1. Omboeken

Wijzig uw reisdatum
U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil.

Wijzig uw bestemming
U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic.
U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter wel sprake zijn van een tariefverschil.

Ik heb inmiddels wel al een camper gehuurd maar wacht ook nog steeds op een goede prijs voor de tickets. Voor mijn datum 14 april zijn de prijzen helaas niet sterk gedaald.
Klopt maar wat houdt dat omboeken juist in? Wij kunnen onze reis enkel met 1 jaar opschuiven. Niet eerder. Als ik moet annuleren staan de vluchten van 1 jaar later nog niet open. Dus wat moet ik dan doen volgens KLM? Zou ik dan een voucher krijgen? Wellicht niet, want m'n reis is na 31 maart 2022. (ondertussen is de vlucht ook al weer een stuk duurder)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Elendan »

@deebee7 als je niet binnen een jaar opnieuw af kunt reizen wordt het lastiger inderdaad. Dat speelt bij ons niet, als het niet door kan gaan in april dan kunnen we doorschuiven naar bv het najaar. Hopelijk dalen de prijzen nog een keer met betere voorwaarden :thumbup:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Mr. Patrick »

deebee7 schreef:
09 sep 2021, 09:12
Klopt maar wat houdt dat omboeken juist in? Wij kunnen onze reis enkel met 1 jaar opschuiven. Niet eerder. Als ik moet annuleren staan de vluchten van 1 jaar later nog niet open. Dus wat moet ik dan doen volgens KLM? Zou ik dan een voucher krijgen? Wellicht niet, want m'n reis is na 31 maart 2022. (ondertussen is de vlucht ook al weer een stuk duurder)
Volgens mij kun je wel ook een totaal andere bestemming kiezen en niet alleen een andere datum. Dus kun je wel een weekje op het strand van Curaçao gaan liggen als je de VS niet inkomt.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
AstridenCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 feb 2020, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door AstridenCo »

Wij (2 volwassenen en 2 kids dan 16 en 13j) zijn toch voorzichtig aan onze reis voor volgend jaar aan het plannen nadat deze in 2020 gecanceld is. Camper in juni al geboekt bij Tioga onder de voorwaarden dat we er nog onderuit kunnen indien de tickets te duur zijn.
We hebben afgelopen week een voorstel gehad. Wel 1500e duurder dan 2020 (moet ik wel zeggen daar we nu in augustus vliegen en toen vertrek 29/6..en dan kan soms al 1000e schelen). Toch vraag ik me af of het niet wijzer is nog even te wachten. Het vliegtickets aanbod zal nog beperkt zijn door covid denk ik. Anderzijds als straks de (hopelijk!) de travelban wordt opgeheven dan komt er misschien wel een run op de tickets.
Is dit een normaal voor hoogseizoen? Als ik kijk op retour LA of SFO dan ben ik een stuk voordeliger uit...

Het voorstel:
Vluchtschema onder voorbehoud van wijzigingen:
01-08-2022 UA 908 Amsterdam - Chicago 11:05 - 12:45
01-08-2022 UA5683 Chicago - Salt Lake City 15:35 - 18:11
22-08-2022 UA2362 Los Angeles - Chicago 10:55 - 16:59
22-08-2022 UA 909 Chicago - Amsterdam 18:20 - 09:20*
* = Aankomst de volgende dag

Tarief p.p.: € 616,00

Tax/toeslagen:
- Toeslagen volwassene: € 376,00 p.p.

Totaalprijs voor alle vliegtickets: € 3.968,00
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Ik heb zelf een zoekopdracht gedaan op skyscanner en kom op prijzen rond de 1000 euro per persoon uit. Dat vind ik behoorlijk veel. Maar er is nog veel tijd tot je vertrek. Wie weet wat er daarna allemaal beschikbaar komt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@AstridenCo die prijzen vind ik veel te hoog idd. Extra probleem is dat je een multicity ticket hebt, heen SLC terug van LAX. SLC is altijd duur om op te vliegen, ik zou een kijken naar een rondje vanuit DEN, LAS of LAX, en zelfde vliegveld eindigen, dat zal een hoop schelen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door dejong89 »

Zoals eerder aangegeven zouden wij 27 augustus naar Denver vliegen. Geboekt via Vliegtickets.nl want ja, voor die prijs... was het wel heel interessant. De vlucht ging maar wij mochten natuurlijk niet mee.
Ik heb 3 mails verstuurd aan Vliegtickets.nl en ondertussen had ik van United al begrepen dat we gewoon een voucher zouden krijgen maar dit moet via Vliegtickets.nl geregeld worden. Na 3 weken heb ik eindelijk een reactie gekregen van Vliegtickets. Mijn referentienummer is mijn voucher. Ik moet dus via hun een nieuw ticket boeken. Wel met United. Het is beter dan niets.

We zijn uiteindelijk naar IJsland gegaan en onze oorspronkelijke vlucht van Amsterdam naar Newark had een dikke vertraging.
Ik krijg tot de dag van vandaag mailtjes van vliegtickets.nl: Let op, uw vlucht is vertraagd. Vandaag kreeg ik een mail: U kunt bijna inchecken :?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door pumi1000 »

@dejong89 is vliegtickets.nl nu nog steeds niet telefonisch te bereiken? Wat een slechte service zeg.......wij hebben gelukkig vorig jaar van hun ons geld terug gehad. Maar dat ze na 1,5 jaar nog niet te bereiken zijn vind ik wel heel erg slecht. Vaak genoeg via brokers geboekt, maar nu zou ik daar wel een keer over nadenken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Gast »

Geen enkel probleem gehad met vliegtickets.NL, zowel vorig jaar als dit jaar zonder problemen geld teruggehad. Vorig jaar duurde het iets te lang, maar afgelopen augustus binnen een week geld teruggestort. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer